vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re:
Svar på ett inlägg som nyss försvann ;)

Tyckte jag också. Jag kom dit med en pts, blev rek att börja med 60mg, det slog bakut och jag blev rek att öka dosen ytterligare. Jag tror läkaren hade andra planer för mig än vad han sa.

Psyket höll, vet inte hur, men det höll, jag är ju ännu med och skäller på dom :)

Det som är konstigt är att INGEN media eller nåt i hela Sverige vill ta upp detta, någonstans. Inte förvånad heller! Så jag skall ut och segla själv, ensam men stark.

/ frid

PS, det tog ca: 3år innan jag fick tillbaka mitt medvetande.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re:

See User information
Quote:

osm wrote:
Tyckte jag också. Jag kom dit med en pts, blev rek att börja med 60mg, det slog bakut och jag blev rek att öka dosen ytterligare. Jag tror läkaren hade andra planer för mig än vad han sa.

Psyket höll, vet inte hur, men det höll, jag är ju ännu med och skäller på dom :)

Det som är konstigt är att INGEN media eller nåt i hela Sverige vill ta upp detta, någonstans. Inte förvånad heller! Så jag skall ut och segla själv, ensam men stark.

/ frid

PS, det tog ca: 3år innan jag fick tillbaka mitt medvetande.

Ok... jag råkade deleta min fråga ovanför om varför du fick så hög dos, fick för mig att jag skrivit i fel tråd.

Posted on: 2007/3/6 0:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re:
Alla dessa snälla ord. Vad ska det vara bra för?

Du vet ju micro vad det handlar om. Det är enkelt, det finns ett val man måste göra var ska vaken ha sin gräns?

Du tycker att den skall ha gränser, medans jag tycker att den inte skall ha fel gränser. Det är bara olika strategier mot samma mål.

Jag förstår att du har en annan strategi och jag har förståelse för den, men jag tror inte att den är lika bra som min strategi.

Jag skulle jättegärna höra dig återberätta vad jag skrivit i dina egna ord micro.

(Så här då eller)?

Anonym
Re: Maggot tackar för sig
Quote:
Med munkavlar och ögonbindlar då möjligtvis!

Det lutar kanske åt det.......

En tågresa har en del stationer på vägen som måste passeras och det här tåget kanske aldrig kommer fram.

vaken.se är en av dom första stationerna på den här resan.

Anonym
Quote:

Bra tänkt A73! Man förivrar sig emellanåt och tror att man vet allt! Mycket korkat och framförallt en egoistisk tankefälla!

Man irriterar sig emellanåt på andra som tror att de vet allt fast dessa "superbrains" egentligen står på perrongen som små barn och stirrar in på de äldre resenärerna som susar förbi. De ouppväckta som står på perrongen är oförmögna att höra eller förstå vad resenärerna pratar om eftersom de ouppväcktas sinnen fungerar som 3-glasfönster som blockerar all ny medvetenhet som inte fårskocken tillåter.

Efter ett tag hamnar många som nosat efter sanning en längre tid medvetet eller omedvetet i ett läget att man tröttnar på att försvara sig mot de oupplysta barnens anklagelser. Att man istället uttalar de sanningar man genom livserfarenhet fångat. Man uttalar fakta utan att bry sig ett piss om det sårar eller ej. Inte pedagogiskt men precis som i all barnuppfostran kommer man till lägen där man måste göra ett val. Att låta den som vet mindre och har mindre livserfarenhet vore lika korkat som att ha en blind och döv förare.

(Barn och vuxen används här enbart som symbolik. Självfallet skulle de flesta av oss tjäna på att vara upplysta barn istället för obildade vuxna. Men tyvärr är sanningen att de flesta inte kan allt i början av livet utan som vanligt lär man sig genom "trial och error" d.v.s. att genom tiden lära sig genom misstag.)

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Herre gud vad det är synd om denna unga och trygga Svenska pojke. Det är nästa så att jag har ångest för att vi inte hade samma åsikter, för att inte det ska hända i fortsättningen så ska jag gå emot mig själv och mina principer, och börja se ner på andra människor som ser ut som invandrare. Jag ska börja gruppera dem i raser, farliga, lycksökare och utsugare. Ingen mer sympati för invandrare, jag ska börja skylla på att det är deras fel alltihopa, istället för elitens och politikernas fel (som jag har gjort annars) Allt för att ingen mer ska behöva lämna oss, se det som en uppoffring. Det är många här som har kastat skit på den Svenska mentallitet för att vi spiller tårar och tycker synd om små negerungar som svälter. Se på er själva!

Jag tycker inte ett dugg synd om Maggot men däremot känner jag stor sorg med alla er som likt blinda hönor irrar omkring i livet och tror att ni kan se himlen fast det egentligen bara är den mentala begränsningens tak ni stirrar upp emot. Jag tycker fruktansvärt synd om alla ni som omedvetet satts som bete i konflikter p.g.a. att ert sinne inte uppfattar skillnad mellan ljus och mörker. Känner nästan att det blir lite standup comedy att höra människor tala om sanning fast de inte gör annat än upprepar maktelitens lögner till leda.

Jag vet faktiskt att Maggot inte hade några problem med att umgås och ha vänner över det som en del kallar "rasgränser". Jag uppfattade det som att han hade fler invandrarvänner än de flesta med svenskt påbrå här på forumet. Att han inte hade några problem med att testa andra kulturers sedvänjor, mat eller umgänge. (Däremot att han kritiserade de invandrare som spottade åt allt svenskt och ändå valde att bosätta sig här och utnyttja det svenska bidragssystemet. Att han precis som de flesta människor med någon form av tankeförmåga inte tyckte att det var ok med importerad kriminalitet eller traditioner och protektionism som ville stänga det sista av det svenska samhällets öppenhet)

Att han faktiskt precis som jag själv satte större tillit till individens avsikt och vilja att vara en god människa och därmed också såg alla ondsinta själar som ville förstöra goda relationer som förrädare mot den mänskliga själens godhet. Att han såg både vänster- och högerextremister som meningslösa motpoler som skapade mer hat än nytta.

Du kan ju fråga dig "och detta säger jag i sedelärande syfte" hur det kommer sig att du uppfattar honom som något han inte är. Att du låter din egen rädsla tolka en bra kille som ond!

Anonym
Jag tycker det är synd med allt tjafs som är här.

Kul att ha stiftat bekantskap med dig, Maggot.
Titta gärna förbi nån gång om du kommer norrut.

Re:

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Alla dessa snälla ord. Vad ska det vara bra för?

Du vet ju micro vad det handlar om. Det är enkelt, det finns ett val man måste göra var ska vaken ha sin gräns?

Du tycker att den skall ha gränser, medans jag tycker att den inte skall ha fel gränser. Det är bara olika strategier mot samma mål.

Jag förstår att du har en annan strategi och jag har förståelse för den, men jag tror inte att den är lika bra som min strategi.

Jag skulle jättegärna höra dig återberätta vad jag skrivit i dina egna ord micro.

(Så här då eller)?

Du använde ju inte dina egna ord. Jax.

Jag tänkte mer att du skrev.

Du skriver att du vill samma sak som mig men har en annat sätt att göra det. bla bla bla..

Posted on: 2007/3/6 11:38
Administratör och grundare av vaken.se

Re:

See User information
Ok, see ya round, I understand where you are coming from.

Like I said MANY times, censorSHIT is a slippery road indeed.

I also mentioned that IF one wants to have RULES in the forum one created, go ahead, but you stand the risk of losing credit to certain people.

So Micro created vaken, most likely out of love, like parasites most people come in and use it, and also enrich it as well, thats how the net is.

Micro can shut it down.

Sweden can shut down its part of the web.

The NWO can shut down Sweden and the whole web...osv....
Its their creation.

I hope Maggot finds some place to propagate further, I find the INFORMATION here ispiring, and at times I like to share my ideas in the hopes of making change to a degree.

Getting caught up in FORUM-LIVING is an illusion, its run by the elite.

We need to meet and do in person.

Its fun, social, bonding, and you may even get laid haha!

Now can you do that online?

Whats that you say?

Tele-dildonics?

I will be here for awhile still, for better or worse.

Posted on: 2007/3/6 11:48

Re:

See User information
Japp, Tack för allt du gjort OCH kommer att göra maggot!. Livet går i vågor så vi ses och höres senare .. det är jag rätt 100 på!

Hade så bra som möjligt och kämpa på vännen.

Sedan en sak som The Lorax sade:
Quote:
Getting caught up in FORUM-LIVING is an illusion, its run by the elite.

Det stämmer och det har jag småretat mig på hur länge som helst faktiskt. Man registrerar sig själv på ett forum och informerar/diskuterar om att regeringar vill registrera oss alla, för att sedan få läsa "Thanks for your submission!" när man postar ett inlägg

hehe jag vet att datorer med mera är verktyg som man kan välja att använda rätt eller riktigt fel, upp till en själv att vara uppmärksam på allt. Men det vore coolt om det gick att gå in i forumscriptet(eller vad det heter) och ändra till t.ex "Thanx for thinking free", "Thanx for your thoughts" eller något sådant istället för att bli tackad för sin undergivelse

Bara en rolig tanke, Peace folks

Posted on: 2007/3/6 14:01
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:
Bra tänkt A73! Man förivrar sig emellanåt och tror att man vet allt! Mycket korkat och framförallt en egoistisk tankefälla!

Jag tror alla hamnar i den här Fällan. Jag ger mig inte in i några djupare Diskussioner längre för jag har upptäckt hos mig själv, att man gärna vill ha rätt ( Egot ). Vi har ju alla gamla Programeringar djupt rotade.

Jag tror i alla fall att dom flesta här på Vaken är på samma tåg, men vi sitter liksom i Olika vagnar. Vi får tillsammans försöka se till att vi inte spårar ur.

Jag tycker i alla fall att det hänt något under resans gång, och jag tittar då inte bara på vaken-tåget. Det finns andra Tåg som är på väg till Rom ( Jag tror det är Rom ) också. Kanske inte i Sverige , men dock.

Jag tror i alla fall att det är väldigt mycket vi kan vara överens om , här på vaken.

Anonym
Quote:

Just för att vaken.se är en plats där "nybörjare" anländer i jakt på information efter att ha fått nys om den globala konspirationen så kanske vissa ämnen inte borde drivas lika hårt? En "nybörjare" som fått tips om vaken.se möts direkt av trådar som handlar om egenskaper hos olika raser.

Iofs tycker jag inte att värna om nybörjare duger som argument till varför maggot inte ska vara admin.

Jag är emot cencur och håller alltid total öppenhet närmast hjärtat. Jag tror att när man börjar lära sig om konspiration så är det bra att få vissa ämnen "först" och gräva djupare in i andra efter ett tag när man studerat. Annars kan man köra fast direkt och helt strunta i att titta djupare.

Maggot skrev: "Ointressant men bra för "nybörjare" " om vaken.
Hmm Hmm. Hmm.

See User information
vadå maggot ska du bli någon slags martyr för att alla tjabbar med alla om detta ämne just nu?och sen ska alla "hylla" och å¨ngra sig. OCh helt plötsligt är maggots inlägg hur bra som helst.
Man måste väl kunna diskutera och sista ordet är väl aldrig sagt. Själv säger jag inte saker i en diskussion för att
en ska platta till sig själv och ge vika och försvinna därifrån.
jag är helt öppen för att ändra min ståndpunkt om jag lägger fram en diskussion där jag vill diskutera huruvida man kan se nackdelar i att diskutera vissa ämnen JUST NU.
Det betyder inte att alla som uttryckte sig som jag eller att alla som uttryckte sig som du inte kan diskutera sig fram till en lösning. Lösningen är väl det intressanta? Jag tycker inte att det är ngn bra lösning att du slutar här och inte heller att alla börjar fjäska för dig nu.
antar att det här bara var slutskedet i ngt du funderat på länge men ändå!

Posted on: 2007/3/7 8:21

See User information
ta nu en break maggot se världen utanför förorten och återvänd med ny energi

Posted on: 2007/3/7 9:15
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Människor kommer och går, åsikter kommer och går. Personligen tycker jag att man kan lära sig något av alla som skriver på vaken om man bara vill. Man behöver inte alltid gilla det vederbörande skriver eller personen bakom för att det ska leda till att man får nya infallsvinklar och insikter. Vi är olika individer med olika erfarenheter och förmågor. Vissa är mer skickliga i sin uttrycksförmåga andra är mindre. Det hindrar inte att de senare kan ha mycket viktiga poänger i en del av det de säger. Problemet är väl att sättet de försöker föra fram informationen på kanske skymmer budskapet och istället för en dialog som kan leda fram till insikter får vi pajkastning.

Då har det hela blivit ett uttryck för den frustration, sorg och ilska vi bär på över att inte känna oss förstådda och bekräftade i en värld vars tempo och livsstil sällan står i paritet med våra djupaste behov. Så det som från början initierade oss att börja skriva på ett forum överhuvudtaget; en vilja att kommunicera, lära, lära ut och bli sedda kanske i slutändan bara blir ännu en bekräftelse på att vi inte är sedda och bedömda utifrån den vi verkligen är.

Häri ligger också möjligheten för oss att växa som människor genom att lära av erfarenheten som det gav, snarare än att fastna i besvikelse och kanske t.o.m ge upp. Personligen vill jag inte att någon av medlemmarna ska sluta skriva på vaken även om jag kan tycka att en del som skrivs är cyniskt i överkant och ibland vittnar om en ganska obehaglig människosyn stundtals gränsande till patologiskt hat. De s.k tabuämnena är viktiga ur flera aspekter tror jag, dels därför att de ofta antingen tigs ihjäl eller trivialiseras i medierna eller bland politikerna och dels därför att de påminner om vikten av att rannsaka våra egna inre tabun.

Jag är övertygad att det går att diskutera även de mest brännheta ämnen på ett rationellt sätt utan att stöta bort eller göra vissa människor asförbannade. Jaxtone är ett levande bevis för detta liksom även Void och det finns flera sansade, intelligenta skribenter här på vaken som gör att man känner tillförsikt inför framtiden och jag hoppas ni ursäktar att jag inte nämner er alla. Maggot är en rätt klipsk ung man och är han tillräckligt öppen för att se det positiva med vad som hänt kommer han tillbaka en dag med nya friska tag. Liksom Psilo, som kan blanda onödigt burdusa och plumpa grejer med rätt briljanta och jävligt roliga infall mellan varven. Om inte, ja då finns det väl någon mening med det också.

Posted on: 2007/3/7 10:44
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:
joey div
vadå maggot ska du bli någon slags martyr för att alla tjabbar med alla om detta ämne just nu?och sen ska alla "hylla" och å¨ngra sig. OCh helt plötsligt är maggots inlägg hur bra som helst. Man måste väl kunna diskutera och sista ordet är väl aldrig sagt. Själv säger jag inte saker i en diskussion för att en ska platta till sig själv och ge vika och försvinna därifrån. jag är helt öppen för att ändra min ståndpunkt om jag lägger fram en diskussion där jag vill diskutera huruvida man kan se nackdelar i att diskutera vissa ämnen JUST NU. Det betyder inte att alla som uttryckte sig som jag eller att alla som uttryckte sig som du inte kan diskutera sig fram till en lösning. Lösningen är väl det intressanta? Jag tycker inte att det är ngn bra lösning att du slutar här och inte heller att alla börjar fjäska för dig nu. antar att det här bara var slutskedet i ngt du funderat på länge men ändå!

Vadå martyr? Varför håna en av de få som inte höll käften bara för att vara Politiskt Korrekt?

Det som varit bra med de ämnen Maggot startat trådar om är givetvis inte om de varit rumsrena eller ej. Det är att de alltid lockade fram väldigt många åsikter och det är väl först då en öppen dialog uppstår som man kan börja snacka om att skapa en vakenhet överhuvudtaget. (Om sedan plattskallar väljer att gå in i personangrepp och censur så visar detta på ett mycket tydligt sätt vem som är fånge under systemet, och inte fan är det Maggot)

Här har man istället från admins och grundarens håll och från människor som tror sig ha hela sanningen bara för att det är bekvämare att älta WTC och 9/11 tills man spyr valt att på alla sätt motarbeta Maggot.

Detta stinker och upplevs som mycket negativt i det som avslöjats mitt framför ögonen på alla som kallar sig vakna.

Anonym
Det är ingen som vill cencurera maggot. Men jag har kommit fram till att jag personligen inte kan försvara att han inte ska vara admin eller driva de ämnen som han håller kärast.

See User information
Jag förstår inte riktigt vad som orsakar detta tomult som några verkar uppleva.

Maggot valde själv att inte längre vara moderator för att han tyckte inte vaken.se gick i den riktning som han hade önskat.

Jag hoppas själv att han kommer att kunna ta upp dessa ämnen på ettt annat forum i framtiden.

Posted on: 2007/3/8 16:31
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
joey div
vadå maggot ska du bli någon slags martyr för att alla tjabbar med alla om detta ämne just nu?och sen ska alla "hylla" och å¨ngra sig. OCh helt plötsligt är maggots inlägg hur bra som helst. Man måste väl kunna diskutera och sista ordet är väl aldrig sagt. Själv säger jag inte saker i en diskussion för att en ska platta till sig själv och ge vika och försvinna därifrån. jag är helt öppen för att ändra min ståndpunkt om jag lägger fram en diskussion där jag vill diskutera huruvida man kan se nackdelar i att diskutera vissa ämnen JUST NU. Det betyder inte att alla som uttryckte sig som jag eller att alla som uttryckte sig som du inte kan diskutera sig fram till en lösning. Lösningen är väl det intressanta? Jag tycker inte att det är ngn bra lösning att du slutar här och inte heller att alla börjar fjäska för dig nu. antar att det här bara var slutskedet i ngt du funderat på länge men ändå!

Vadå martyr? Varför håna en av de få som inte höll käften bara för att vara Politiskt Korrekt?

Det som varit bra med de ämnen Maggot startat trådar om är givetvis inte om de varit rumsrena eller ej. Det är att de alltid lockade fram väldigt många åsikter och det är väl först då en öppen dialog uppstår som man kan börja snacka om att skapa en vakenhet överhuvudtaget. (Om sedan plattskallar väljer att gå in i personangrepp och censur så visar detta på ett mycket tydligt sätt vem som är fånge under systemet, och inte fan är det Maggot)

Här har man istället från admins och grundarens håll och från människor som tror sig ha hela sanningen bara för att det är bekvämare att älta WTC och 9/11 tills man spyr valt att på alla sätt motarbeta Maggot.

Detta stinker och upplevs som mycket negativt i det som avslöjats mitt framför ögonen på alla som kallar sig vakna.

Jag tror Maggot är en extremt hyvens kille, för snäll för att säga nej, helt enkelt. Vi har bara olika åsikter och meningar om vad som är och inte är...Precis som du och jag Jaxtone.
Om man inte pallar trycket och konsekvenserna av sina åsikter så är det väl bra att han lämnar istället för att bli mer frustrerad, själv tycker jag att han borde stanna kvar.

Du använder orden ”plattskallar” och ”personangrepp” i samma mening?

Jag tror inte att det handlar om att vara politiskt korrekt eller inte, snarare om dåligt genomtänkta uttalanden om människor som inte passar in, pga det ekonomiska systemet. Uttalanden som, De tar våra jobb, bostäder och de vill inte integrera, en sorts koncentration av problemen från Angered, generaliserande syn på dessa människor helt enkelt. Självklart finns det problem i Angered men gängbildningar och våld, även andra problem. Inte där jag bor dock.
Själv har jag många invandrarvänner, precis som maggot. Jag kan inte påstå att de har haft några som helst problem med integration och anpassning, snarare att många upplever det som svårt, att få jobb pga deras bakgrund. Integrationen kanske är en annan visa med den första generationen invandrare, men jag ser inga problem med det. Snarare att det blir deras eget handikapp när det kommer till att söka jobb och med kommunikationen.

Samt uttalande om hur de lever i andra kulturer och länder när man inte har satt sin fot längre än till Danmark. Det är en helt andra upplevelser och intryck av dessa människor på deras hemma plan.

Jag tolkar Maggots uttryck och frustration som lika ogenomtänkta som det första inlägget på denna tråd:
Först talar han om hur vaken har varit som ett andra hem för honom, för att senare gå in på att det är en ointressant hemsida för nybörjare. Mao så är han själv ganska ointressant och en nybörjare (enligt honom själv), en nybörjare som har hängt här sen 2004-09-11. Eller så har han helt plötsligt blivit ett proffs och nu vill han vidga sina vyer. Kanske är det det som är orsaken?

Jag kan bara hålla med Joey- div. Känslan av en martyr växer fram.

See User information
Jaxtone:
"Det som varit bra med de ämnen Maggot startat trådar om är givetvis inte om de varit rumsrena eller ej. Det är att de alltid lockade fram väldigt många åsikter och det är väl först då en öppen dialog uppstår som man kan börja snacka om att skapa en vakenhet överhuvudtaget. (Om sedan plattskallar väljer att gå in i personangrepp och censur så visar detta på ett mycket tydligt sätt vem som är fånge under systemet, och inte fan är det Maggot)" - Jaxtone

Förklara då varför han gick till personangrepp mot mig? Du tar en persons parti utan kännedom om hans tidigare drag. Så med dina mått mätt är ju plattskallen han själv! Synd att han omedvetet förde er/dig bakom ljuset eller om ni lät er bli förda. Han hade onekligen en del bra att säga men det vägde ju inte upp med konsekvenserna det medförde och relevansen i hans ämnen var en slags vakens version av kvällstidningarnas viktminskningsmetoder, vill säga ytterst irrelevant!

Posted on: 2007/3/8 20:26

Anonym
Quote:
Micro:
Jag förstår inte riktigt vad som orsakar detta tomult som några verkar uppleva.

Maggot valde själv att inte längre vara moderator för att han tyckte inte vaken.se gick i den riktning som han hade önskat.

Jag hoppas själv att han kommer att kunna ta upp dessa ämnen på ettt annat forum i framtiden.

Nu ljuger du så det visslar om det!

Den största anledningen att Maggot lämnat forumet som jag tolkar det är för att du övergav principen att kunna tala vaket och öppet utan censur om ämnen som tigits om alldeles för länge. Nu snackar jag givetvis inte nationalsocialism och rasegenskaper. Det torde ju vara ganska uppenbart varför sådana trådar startades här på slutet av Maggots inlägg.

De största problemen har uppstått och existerar p.g.a. av att fler människor valt samma stoppa huvudet i sanden teknik som du själv valt att göra när det gäller en situation som likt en tickande bomb kommer att ställa etniciteter mot varann om ingen väljer att tala öppet om detta.

Vad fan tror du händer när dessa fakta tystats ner under ännu längre tid? Att allt blir bra och att alla blir snälla och vänner med varann? Glöm det och välkommen till den nya stora stygga världen. Den kryper närmre varje dag och snart hamnar den i knät även på akademiker och medelklassbarn.

Det är bara det att Maggot precis som jag själv genom att man bott precis mitt i skiten genom praktisk tillämpning uppmärksammat att det är på väg åt helvete utan att någon ens tycker att man kan snacka om det.

Bad choice you´ve made!

Anonym
Quote:
dubbelmoral:
Jag tror inte att det handlar om att vara politiskt korrekt eller inte, snarare om dåligt genomtänkta uttalanden om människor som inte passar in, pga det ekonomiska systemet. Uttalanden som, De tar våra jobb, bostäder och de vill inte integrera, en sorts koncentration av problemen från Angered, generaliserande syn på dessa människor helt enkelt. Självklart finns det problem i Angered men gängbildningar och våld, även andra problem. Inte där jag bor dock.

Själv har jag många invandrarvänner, precis som maggot. Jag kan inte påstå att de har haft några som helst problem med integration och anpassning, snarare att många upplever det som svårt, att få jobb pga deras bakgrund. Integrationen kanske är en annan visa med den första generationen invandrare, men jag ser inga problem med det. Snarare att det blir deras eget handikapp när det kommer till att söka jobb och med kommunikationen.

Men snälla nån! Allt du säger är ju en klockren beskrivning av vissa människor som kommit hit utan en tanke på annat än att ställa till problem. Den delen som medvetet utnyttjar alla förmåner maximalt och som samtidigt spottar på alla blondies och allt svenskt. Inte i Angered utan i varje förortsområde där man klumpat ihop en otrolig mängd människor med olika nationalitet. Rosengård, Tensta, Hjällbo, Rinkeby.... etc etc...

De som jag räknar som skurkar kan givetvis fortsätta att ställa till problem utan att få mothugg eftersom det är alldeles för många mesar likt du själv som inte vågar säga ifrån. Det verkar som många av er tror att bara man är tyst så kommer dessa problem att lösa sig av sig själva. Synnerligen korkat!

Eftersom du säger att du har en massa invandrarkompisar så borde du borde väl vara en av de första att ta bladet från munnen och tala klarspråk eftersom dina invandrarkompisar blir de som får skulden för att vissa rötägg ohämmat kan ställa till problem för alla och envar.

Anonym
Quote:
Zaaki:
Förklara då varför han gick till personangrepp mot mig? Du tar en persons parti utan kännedom om hans tidigare drag. Så med dina mått mätt är ju plattskallen han själv! Synd att han omedvetet förde er/dig bakom ljuset eller om ni lät er bli förda. Han hade onekligen en del bra att säga men det vägde ju inte upp med konsekvenserna det medförde och relevansen i hans ämnen var en slags vakens version av kvällstidningarnas viktminskningsmetoder, vill säga ytterst irrelevant!

Personangrepp? Det har jag faktiskt missat! Däremot har jag många gånger sett hur Maggot blivit hånad, hotad och utsatt för personangrepp på grund av sina alltid lika oborstat raka åsikter.

Jag har inte blivit förd bakom ljuset av någon. Varför påstår du något sådant. Jag har exakt samma åsikter som jag haft hela tiden i denna fråga. Att alldeles för många väljer att tiga, blunda och censurera problem som existerar bara för att nån annars kan bli ledsen. Men sorry, det enda som gör mig ledsen är när människor som lyckats ta till censuren eller likt en fårskock lyckats tysta en annan människas åsikter.

Viktminskningsmetoder? Det får du utveckla för jag förstår inte vad du menar?

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
dubbelmoral:

Men snälla nån! Allt du säger är ju en klockren beskrivning av vissa människor som kommit hit utan en tanke på annat än att ställa till problem. Den delen som medvetet utnyttjar alla förmåner maximalt och som samtidigt spottar på alla blondies och allt svenskt. Inte i Angered utan i varje förortsområde där man klumpat ihop en otrolig mängd människor med olika nationalitet. Rosengård, Tensta, Hjällbo, Rinkeby.... etc etc...

De som jag räknar som skurkar kan givetvis fortsätta att ställa till problem utan att få mothugg eftersom det är alldeles för många mesar likt du själv som inte vågar säga ifrån. Det verkar som många av er tror att bara man är tyst så kommer dessa problem att lösa sig av sig själva. Synnerligen korkat!

Eftersom du säger att du har en massa invandrarkompisar så borde du borde väl vara en av de första att ta bladet från munnen och tala klarspråk eftersom dina invandrarkompisar blir de som får skulden för att vissa rötägg ohämmat kan ställa till problem för alla och envar.

Ja ja, jaxtone, som jag sa innan. Vi har helt olika uppfattningar i frågan.

apropå personangrepp återigen, den delen som du just blundade för. Läs ditt eget inlägg och fundera på dina egna reflektioner.

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper