vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jordan Maxwell på Lou Epton Show - Ignorance, David Icke, The Bible & Decisions!

See User information
Jordan Maxwell på "Lou Epton Show." Han pratar bl.a om vår ignorans, David Icke, bibeln m.m.

http://cubicle.fi/~tripper/stufff/Cub ... how%20-%2001.06.05%20.mp3

Posted on: 2007/3/12 12:20
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jordan Maxwell på Lou Epton Show - Ignorance, David Icke, The Bible & Decisions!

See User information
Bra som det brukar vara. Det han säger om Los Angeles kan ju gälla Sverige och generellt, för det går ju fortast i Sverige inom EU, och man kanske kan dra paralleller med LA och San Franscisco.

Åter kommer det upp om David Ickes problem/falskhet eller vad det är. Det är något som "retat" mig länge att han och andra nyttjar Maxwells arbete och person - tjänar grova pengar på det - och sedan som Icke vänder Maxwell ryggen då han möter honom i en korridor. Icke står i skuld, han är skyldig...

Posted on: 2007/3/12 14:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jordan Maxwell på Lou Epton Show - Ignorance, David Icke, The Bible & Decisions!

See User information
Jepp! Det är dålig stil av Icke att inte kunna ge Jordan "Credit." Man vet ju inte exakt vad som har hänt mellan dem men vad fan Jordan tog ju honom till USA och lärde upp honom så han kunde ju nämna honom i alla fall.

Men har är som sagt inte den enda som flytit på Jordans briljans. Hur många vet t.ex att termen Matrix användes första gången i en film av Jordan Maxwell? Det finns många som är honom stort tack skyldig för det pionjärarbete han gjort för att skimra ridåerna och upplysa mänskligheten, jag är en av dem.

Posted on: 2007/3/12 14:36

Edited by Lightsaber on 2007/3/12 15:11:43

See User information
Det sägs väl vara det om reptilerna, att Jordan kanske sagt att han tycker att Icke gått för långt, jag vet inte. I vilket fall så kan ju inte alla ha samma uppfattning om något. Om Icke på något sätt vill leva som han pratar om på sina lönande föreläsningar så borde han kunna ge credit till det positiva, till Maxwell osv. Nu skadar han sitt eget namn och trovärdighet. Jag har för länge sedan slutat bry mig om honom på grund av det - att han som "alla" (även Maxwell tyvärr) vill knyta på en förlängning och approach om att vara andliga. De tror inte det räcker med att vara avslöjare... Så de pratar om varandra som andliga, och pekar ut varandra och tackar och håller på, för att stärka en bild av att allt de sagt är ok, för de är till och med andliga, har en andlig förståelse...

Posted on: 2007/3/12 14:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Är det från -01 eller -05 tro... 01.06.05

Posted on: 2007/3/12 15:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Nix, det har inte med reptilerna att göra. I övrigt vad beträffar användandet av ordet andlig så tycker jag Jordan har en ganska sansad attityd till det. Han brukar säga att han är andlig i den meningen att han har den djupaste respekt för den gudomliga intelligensen i universum.

För mig handlar andlighet mycket om att inse vilket mirakel människan och livet är. Att se storheten i sig själv och sluta göra våld på sig genom att äta fel, dricka fel, röra sig fel, tänka "fel"o.s.v. Först då kommer vi att sluta göra våld på andra och på naturen också.

All kunskap bor redan inom oss vi måste bara träna oss i att återupptäcka den. Ett av de sätt vi gör detta på är att spegla oss i varandra.

Posted on: 2007/3/12 15:37

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Nix, det har inte med reptilerna att göra. I övrigt vad beträffar användandet av ordet andlig så tycker jag Jordan har en ganska sansad attityd till det. Han brukar säga att han är andlig i den meningen att han har den djupaste respekt för den gudomliga intelligensen i universum.

För mig handlar andlighet mycket om att inse vilket mirakel människan och livet är. Att se storheten i sig själv och sluta göra våld på sig genom att äta fel, dricka fel, röra sig fel, tänka "fel"o.s.v. Först då kommer vi att sluta göra våld på andra och på naturen också.

All kunskap bor redan inom oss vi måste bara träna oss i att återupptäcka den. Ett av de sätt vi gör detta på är att spegla oss i varandra.

Jag tror inte heller det bara är det om reptilerna - det skulle vara för futtigt. Håller med om att han har en ganska "sansad" hållning till ordet andlig - så han kanske då inte förstår vad det handlar om...

Det där om att "träna och spegla" - men man kan även säga att speglarna är idag smutsiga - men man kan ju också mena, kanske du gör det - att man kan egentligen se sig själv om man verkligen vill - genom att se vad andras reaktioner osv på en själv vill säga - vad det har med en själv att göra. Idag så slår man lätt bara ifrån sig, skyller ifrån sig - och säger och tror att det är det därute, spegelbilden/reaktionerna... som är "fel" och ska ändras. Så kom filmen The Secret som syftar till att mixtra med spegeln så den inte kan reflektera något inifrån, inte Sanning - evil istället för god/andlig.

I en sjuk miljö så... vad ska man spegla sig i - speglas av... då det är globalt...

Därför säger jag som så många gånger, man måste följa ("speglas") av universums kriterie - det är det som det handlar om - det är det som kosmos står inför, det med 2012 och maya och det. Därute blir alla som sin omgivning - medans universums kriterie är oföränderlig - och att det är genom att avvika från det kriteriet som det är det med DEVOLUTION - det är det man ska vägas mot - det är kompassen/samvetet. Jag har redan gett ett antal länkar eller texter kring det, bland annat till falundafa.org. Det är det som är tråden i nycklarna vi fått om den gyllene tråden - med dess varianter på jorden - som Ariadnes tråd/labyrinten.

Ett citat från Zhuan Falun:

We have said that no matter how much human moral values have changed, this characteristic of the universe, Zhen-Shan-Ren, will forever remain unchanged. If someone says that you are good, you may not really be good. If someone says that you are bad, you may not really be bad. This is because the criteria that evaluate good and bad are distorted. Only one who complies with this characteristic of the universe is a good person. It is the sole criterion which determines a good or bad person, and it is recognized by the universe. Although great changes have taken place in human society, human moral values have declined tremendously. Human morality is deteriorating daily, and profits have become the sole motivation. Yet changes in the universe do not occur according to changes in humankind. As a practitioner, one cannot conduct oneself based on the standard of everyday people. It is not permitted if you go do things simply because everyday people consider them right. When everyday people say that it is good, it may not be good. When everyday people say that it is bad, it may not be bad, either. In this time when the moral values are distorted, if you tell someone that he is doing something bad, he will not believe it! As a practitioner, one must assess things with the characteristic of the universe. Only then can one distinguish what is genuinely good and what is truly bad.

Posted on: 2007/3/12 15:58

Edited by novax on 2007/3/12 16:16:18
Edited by novax on 2007/3/12 16:17:42
Edited by novax on 2007/3/12 16:30:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jordan Maxwell = undercover agent?

Posted on: 2007/3/12 19:05

See User information
Quote:

Al_Kyder wrote:
Jordan Maxwell = undercover agent?

Knappast!

Posted on: 2007/3/12 19:36

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper