vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Feminister måste stoppas
Alla feminister är nyttiga idioter extremister som vanliga .Dom borde lägga ner sin vidriga och patetiska verksamhet. Dom ser ner på män ändå så vill många feminister och flator efterlikna just män. Dom tror att kvinnorätt rörelsers huvud agenda är att skapa sk jämställdhet mellan kvinnor &män .När dom i själva verket vill krossa familjen, få kvinnorna från hemmet ut i arbetsmarknaden så att dom också betalar skatt, så att dom inte har tid passa barnen och att uppfostra dom efter deras vilja.Ett jobb som staten överlåter åt sina indoktrinerings anstallter (dagis,förskola,fritids,skola )

.Nedan en krönika från Skånska Dagbladet om Extremist feminister.Som får bete sig hur vidrigt som helst utan repesalier från staten ty dom är ett verktyg.

Han som skrev denna krönika verkar inte gilla Extremist feminister men verkar inte ha något problem med den feminstiska rörelsen för övrigt vilket man har om man gjort sin läxa.

Extremist feminister

KRÖNIKAN. Det finns extremistiska feminister som vill bedriva ett könskrig. Det skadar hela den feministiska rörelsen.

Alf Ronnby

Våldsförhärligande. Män som dräglande vargar eller fula grisar, ”känslomässigt efterblivna idioter”, som man bör kastrera. Monsterlika män med stora händer, enorma munnar och tänder. ”Du ser för jävlig ut kukskalle.” ”Du ser ut som du fått tasken sugen av en piraya.” ”Passa dig jävligt noga så kärringjäveln inte gör dig till en blatteälskande mjukisbög!”
Detta är Hans och Åkes repliker i ett samtal om känslor. Dessa ”underbara teckningar och alltid lika tydliga texter” har skapats av en grupp radikala feminister verksamma i nätverket ”Dotterbolaget” i Malmö. Det presenteras på Dotterbolagets hemsida i en tecknad serie (fanzine) kallad Våld.
Dotterbolaget är en grupp feministiska serietecknare som bildades i Malmö våren 2005. Initiativet togs av kvinnor som träffats i serieskolan på vänsterns folkhögskola i Kvarnby. Nätverket ger ut ett slags samhällskritiskt magazine, ett fanzine på nätet. Där får bland annat president George W Bush, pastor Åke Green och advokat Leif Silbersky rejält på skallen.
En del av medlemmarna har egna hemsidor och från ”elgranero” Sara Granérs sk kastrationssite kan man ladda ner vykort att skicka till de snubbar man vill trakassera. Det finns ett kort med vackert blommotiv, där det står ”Vi kommer och hämtar din kuk på din folkbokföringsadress den…. Kl….
Om mannen i fråga inte levererar sin penis enligt uppfordran, finns ett uppföljningskort där det står: ”För en tid sedan skickade vi ut information till dig angående hämtning av din kuk. Eftersom du inte var anträffbar vid den angivna tidpunkten skickar vi nu en påminnelse. Kom ihåg att utebliven kuk debiteras med 700 kr. Din kuk skall vara oss tillhanda senast…”
Det paradoxala är att feminister, som varit så aktiva i kampanjer vad gäller mäns våld mot kvinnor, i det här fallet själva uttrycker så mycket våld. Man kan undrar vad det är för slags plantskola vänstern skapat på Kvarnby folkhögskola, när elever därifrån står för ett sådant enormt manshat, som uttrycks på dessa hemsidor. Här ska unga kvinnor tydligen bli peppade av ”starka, smarta kvinnor, som gör Sveriges kanske bästa serier”, som det heter när dotterbolaget presenterar sina tio aktiva tecknare.
För några år sedan blev det ett väldans liv när Evin Rubar på SVT visade sin film om Könskriget. Där granskas riksorganisationen för kvinnojourer (ROKS). ROKS" ordförande Ireen von Wachenfeldt säger att ”män är djur”. Det har hon senare velat ta tillbaka, men uttalandet reflekterar den uppfattning vissa radikalfeminister har. De är fångade i en föreställning om den rådande könsmaktsordningen där män som kollektiv och privatpersoner alla är ansvariga för det förtryck och våld kvinnor i gemen utsätts för.
Men det är numera inte ett system man bekämpar. Patriarkatet ska angripas i det privata. Den enskilde mannen, som är en representant för patriarkatet, ska hudflängas. I en sådan tankevärld är det, som Tiina Rosengren uttryckte det hos Fi, ett förräderi av kvinnosaken att älska med en man.
Detta är fanatism, som bla gjorde att Fi led ett fullständigt fiasko i valet. Och det kunde inte gått på annat sätt när HBT-vänstern kapade Fi.
Vanliga, normala kvinnor och män ställer sig främmande till könskrig och detta hat mellan könen. Kvar blir de lesbiska, rabiata manshatarna, som genom sitt agerande skadar hela den feministiska rörelsen. Dotterbolagets perversa verksamhet bidrar till att gräva dess grav.
Måndag 12 Mars , 2007http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070312/KRONIKOR001/103120004/-1/Kronikor001 dotterbolagets hemsidahttp://www.dotterbolaget.com/
Sida från USA bla om feminism http://www.savethemales.ca/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Feminister måste stoppas
Jag tycker de kan köpa en bättre vibrator.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jag tycker de kan köpa en bättre vibrator.

Ja, eller en enkel biljett till månen - det kan behövas lite servicepersonal på Bas 43. Psilo skulle säkert bli nedtyngd och upplyft.

Posted on: 2007/3/12 23:46
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Ska detta tolkas som att ni är rädda för att kvinnor börjar organisera sig eller vad?

Posted on: 2007/3/12 23:50

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Ska detta tolkas som att ni är rädda för att kvinnor börjar organisera sig eller vad?

Skojigt...nej det är inte så det ska tolkas. Du är kanske för skapade motsättningar och polariteter i det yttre - som är helt sjuka och mot dat naturliga och givna.

Posted on: 2007/3/12 23:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Organisera vad för något? Kvinnor för Novus Ordo Seclorum?

Anonym
provoceramera wrote:

Absolut inte i mindre extrema sammanhang .
Är du för vad tex FI står för? Gudrun Schyman har ju sagt död åt familen eller krossa familjen snacka om sinnessjukt beteende.

See User information
Om Gudrun har sagt så är jag imponerad. Då är hon kanske en av de få politiker som förstått hur kärnfamiljen som koncept används för att sätta oss människor i kommersiella mallar. Samma typ av koncept som används mot oss varje dag genom marknadsföring för att få oss att fylla våra liv med materiellt skräp samt drömmar som inte ens är våra egna. Drömmen om kärnfamiljen, vem vinner på det? (Svar längst ned i mitt inlägg.)

Kanske orkar bidra mer till den här diskussionen sen, men förmodligen inte. Blir så jävla tröttsamt att se på hur vissa användare slösar sin energi på att hata ner på andras rörelser istället för att starta en egen. Gå ut och gör något vettigt istället för att starta en destruktiv tråd om kvinnor som försöker förändra något, även om det bara är ur deras eget perspektiv. Efter senare tids negativa inlägg här på vaken samt vilka användare som väljer att följa upp dessa börjar jag på allvar fundera över vilka ni arbetar för. Sluta sprida så mycket negativ dynga tack.

Rätt svar på frågan ovan: Marknaden.

Posted on: 2007/3/13 18:58

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Om Gudrun har sagt så är jag imponerad. Då är hon kanske en av de få politiker som förstått hur kärnfamiljen som koncept används för att sätta oss människor i kommersiella mallar. Samma typ av koncept som används mot oss varje dag genom marknadsföring för att få oss att fylla våra liv med materiellt skräp samt drömmar som inte ens är våra egna. Drömmen om kärnfamiljen, vem vinner på det? (Svar längst ned i mitt inlägg.)

Kanske orkar bidra mer till den här diskussionen sen, men förmodligen inte. Blir så jävla tröttsamt att se på hur vissa användare slösar sin energi på att hata ner på andras rörelser istället för att starta en egen. Gå ut och gör något vettigt istället för att starta en destruktiv tråd om kvinnor som försöker förändra något, även om det bara är ur deras eget perspektiv. Efter senare tids negativa inlägg här på vaken samt vilka användare som väljer att följa upp dessa börjar jag på allvar fundera över vilka ni arbetar för. Sluta sprida så mycket negativ dynga tack.

Rätt svar på frågan ovan: Marknaden.

"Drömmen om kärnfamiljen"... vad menar du?

Är du tonåring?

Om du är vuxen så borde du kunna tänka lite vidare - eller det är klart... programmeringen ökar i takt med åren...

Du talar emot ett av livets inbyggda fundament - varför?

Father And Mother In Love Unity - finns äldre former av unity/united med Y som inledning.

Ord har sin sanna och ursprungliga betydelse.

Mamma pappa barn - är principen - alla vet det.

Idag i den yttersta sluttampens sluttid så sägs det och promotas så mycket dynga för att "människor" ska få ett behagligt ego- och begärsliv - tragiskt för de som inte inser att de släppt verkligt mänsklig förståelse.

Familj är familj - oavsett vad lagstiftare bestämmer - kosmos har sina principer inbyggt - eliten är de som går det gamla kosmos ärenden under upplösningen. Tro dem inte.

Posted on: 2007/3/13 19:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Okej en sista replik till erat struntprat, enbart pga novax oskyldigt infantila inställning. Sen orkar jag faktiskt inte mer av detta bottenskrap. Avseende tonåring eller ej så mår jag illa vid tanken av att ens kategorisera människor på det sättet som du försöker. Säger mig även en hel del avseende varför du ibland inte förstår poänger som kan vara de mest uppenbara för alla andra på forumet.

Så jag talar emot livets inbyggda fundament, baserat på vad? Din hejarklacksramsa? FAMILY? Jag är ledsen kompis men jag tror inte du vet vad familj innebär. Jag kan förstå att det på pappret för dig är en far, en mor och barn som endast finns i bilden för att förverkliga de förstnämnda. För mig är familj vem som helst som lyckas komma mig tillräckligt nära, någon jag kan dö för. Således blir din klichéartade användning av ordet ganska tröttsamt för mig att behöva läsa. Om du vill vila din trygghet på mamma-pappa-barn får du gärna göra det. Mitt liv är något större än så.

Och till FuckOff:
Behov av bättre vibrator kommer helt klart finnas i världen där du har din framtid. Åtminstonde om du inte planerar lyfta ditt intellekt till mer utvecklade inlägg än vad du presterat hittils på vaken.se. Jag anar att du har en liten penis. Varför annars denna upphängning på fallos-symboler?

Fotnot: På sätt och vis ganska ironiskt hur en tråd vid namn "Feminister måste stoppas" både startas och matas på av ett gäng människor som inte ens förstår sig på vad feminism är. Kan det ha något att göra med den gamla hederliga principen där människor fruktar vad de inte förstår? Det kan ni tyvärr lita på. Jobba lite mer på er själva så kanske vi kan ta upp detta ämne på nytt om ett år. Sov gott loosers.

Posted on: 2007/3/13 19:55

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Okej en sista replik till erat struntprat, enbart pga novax oskyldigt infantila inställning. Sen orkar jag faktiskt inte mer av detta bottenskrap. Avseende tonåring eller ej så mår jag illa vid tanken av att ens kategorisera människor på det sättet som du försöker. Säger mig även en hel del avseende varför du ibland inte förstår poänger som kan vara de mest uppenbara för alla andra på forumet.

Så jag talar emot livets inbyggda fundament, baserat på vad? Din hejarklacksramsa? FAMILY? Jag är ledsen kompis men jag tror inte du vet vad familj innebär. Jag kan förstå att det på pappret för dig är en far, en mor och barn som endast finns i bilden för att förverkliga de förstnämnda. För mig är familj vem som helst som lyckas komma mig tillräckligt nära, någon jag kan dö för. Således blir din klichéartade användning av ordet ganska tröttsamt för mig att behöva läsa. Om du vill vila din trygghet på mamma-pappa-barn får du gärna göra det. Mitt liv är något större än så.

Fotnot: På sätt och vis ganska ironiskt hur en tråd vid namn "Feminister måste stoppas" både startas och matas på av ett gäng människor som inte ens förstår sig på vad feminism är. Kan det ha något att göra med den gamla hederliga principen där människor fruktar vad de inte förstår? Det kan ni tyvärr lita på. Jobba lite mer på er själva så kanske vi kan ta upp detta ämne på nytt om ett år.

Och till FuckOff:
Behov av bättre vibrator kommer helt klart finnas i världen där du har en framtid. Åtminstonde om du inte planerar lyfta ditt intellekt till mer utvecklade inlägg än vad du presterat hittils på vaken.se.

Ja jag kan ta tillbaka lite då - jag kan tyvärr bli lite onödigt sarkastisk, eller vad det är - då det talas FÖR det som jag anser vara uppenbart, som promotar det mest ödeläggande och förvridna i vår tid osv. Tonåring är symbolspråk - att man inte har vuxen (sannare) förståelse.

Där ute så ändras snabbt begrepps mening. Familj är det jag säger, primärt. Människor har alltid vetat vad familj är. När de släppte det så var det under den fas då de stod inför undergång - då alla pervovarianter grasserade som cancer. Nu är vi där globalt - vilka är dess promotare - vilka står upp...

Kanske du vill kalla allt för communities... den stora San Fanscisco-familjen av pervo är en familj i dina ögon.

Titta på bilder på feminismpromotarna - kvinnor som vägrar vara kvinnor - kort hår - ringar på pekfingar och tummar - FI-Tiina i slips och manliga kläder utan bröst - "män" i rosa- du sköna nya värld

Posted on: 2007/3/13 20:14

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Menar ni verkligen att feminism per definision är av ondo?

Jag känner en som kallar sig feminist och som bara vill att kvinnor inte ska ha lägre lön för samma arbete.

Är denna person inte bra enligt er?

Ken det vara så att ni har en definison av feminism som igentligen är lite väl generaliserande?

Ni kanske menar någon form av extremfeminism, men även denna form kan ju inte vara helt av ondo?

Angående kärnfamilj.

Jag tycker det optimala familjeförhållandet är någonting som en klan.

Jag tycker kärnfamilj är lika långt från det optimala familjeförhållandet som ett homopar med barn är från hetronormen.

Ändå tycker jag inte att kärnfamiljer är av ondo. Men jag tror att Illuminati har varit mer att skapa kärnfamiljen för att bryta ner större communiteter.

Nu kanske man skapar ytterligare oro i samhället, men samtidigt försvinner lite gammal programering. Förändring ger ju i alla fall möjlighet till nya insikter.

Jag tror att det är bättre att ha förståelse med alla grupper än att göra sig till en dialektisk motpol till någon annan.

Posted on: 2007/3/13 22:32
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Likhet in för lagen, allt annat är bara en massa bullshit, illuminerad bullshit och detta gäller tom. för de allra flesta lagar dessutom. Så jag kan nog inte kalla mig för feminist, eller kommunist, fascist eller nazist för den delen heller.

See User information
Quote:

micro wrote:
Menar ni verkligen att feminism per definision är av ondo?

Jag känner en som kallar sig feminist och som bara vill att kvinnor inte ska ha lägre lön för samma arbete.

Är denna person inte bra enligt er?

Ken det vara så att ni har en definison av feminism som igentligen är lite väl generaliserande?

Ni kanske menar någon form av extremfeminism, men även denna form kan ju inte vara helt av ondo?

Angående kärnfamilj.

Jag tycker det optimala familjeförhållandet är någonting som en klan.

Jag tycker kärnfamilj är lika långt från det optimala familjeförhållandet som ett homopar med barn är från hetronormen.

Ändå tycker jag inte att kärnfamiljer är av ondo. Men jag tror att Illuminati har varit mer att skapa kärnfamiljen för att bryta ner större communiteter.

Nu kanske man skapar ytterligare oro i samhället, men samtidigt försvinner lite gammal programering. Förändring ger ju i alla fall möjlighet till nya insikter.

Jag tror att det är bättre att ha förståelse med alla grupper än att göra sig till en dialektisk motpol till någon annan.

Ja feminism är helont... man måste sätta det in i ett stort sammanhang. Det är det med ismer - kämpa i det yttre med varandra. Ingen slump att det var Rockefeller som var den som låg bakom womens lib.

På wikipedia:

"Feminism is a collection of social theories, political movements, and moral philosophies largely motivated by or concerned with the liberation of women from subordination to men. In simple terms, feminism is a belief in the social, political and economic equality of the sexes, and a movement organized around the conviction that biological sex should not be the pre-determinant factor shaping a person's social identity or socio-political or economic rights. A large portion of feminists are especially concerned with what they perceive to be the social, political and economic inequality between the sexes which favours men at women's expense; some have argued that gendered and sexed identities, such as "man" and "woman", are socially constructed. Under continuing pressure to conform to masculine norms, feminists disagree over the sources of inequality, how to attain equality, and the extent to which gender and gender-based identities should be questioned and critiqued.

Modern feminist political activists...[...]

Det är alltid så- jag har sagt det hur många gånger som helst... att då det dyker upp kampgrejer så här på sluttampen så är det saker som vill vilseleda oss. Sätter du inte in dessa fenomen i det som rör hela utvecklingen av allt från science uppdykande och dess underliggande alienanknytningar till det med konceptern som är till för att få oss att glömma att vi är en andlig varelse innerst inne, med en härkomst som inte är från jorden... tänker du ännu på att människan bara är en sak av jordiska molekyler. Tror du på det med utveckling och inte devolution - ja eller nej nu.

Man får se dessa sjuka rörelser i tidens degenerationpromotande - inte tänka bakvänt vad gäller orsak och verkan.

Man får sätta in det med dess kampgrejer i sitt sammanhang av hur de fick ut kommunism>>ateism>>kämpa i tillvaron osv -hela korgen.

Du som har buddabild borde kunna tänka i banor av yin och yang - och veta att de har olika uttryck, olika kvalitéer. Man/yang omsluter och skyddar hon/yin - hon/yin är mer inom det lilla, hemmet, vårdande osv - mannen/han är mer utåtriktad energi.

Nu är det fel om mannen öppnar dörren åt en kvinna. Det vi har haft som en inbyggd och självklar förståelse av naturligt - för att vi då mer var oss själva - försöker dessa -ismer och rent ut sagt djävulskt onda idioter som promotar detta med genusgrejer förstöra. Vi måste fatta vad som menas med att det är en sluttid - tänker du inte att under en sådan tid är det som värst - som längst bort från det naturliga?

Jag skrev ett mail idag, jag kan klistra in det...:

[...]Amnesty är inom samma grej som där det ges fulla bidrag till att trycka böcker till barn/ungdom - jag såg en idag "Lilla feministboken", full med hemska saker. Med tex. på barn som marscherar på gatorna i demonstrationer...de bär på skyltar där de är emot allt möjligt, som män... i täten ropas det i megafon, enligt boktexten så stod det så här:
...och ropar: JAG FÅR VARA SOM/DEN JAG ÄR JAG FÅR VARA SOM JAG ÄR JAG FÅR VARA SOM JAG ÄR

Andra böcker trycks genom miljonbidrag och delas ut på dagis och skolor som är kring promotande av homo, genusljug och upplösande av moral - pervertera yin/yang.

Sverige blir nu även paradis för babisdödande kvinnor, för europeiska kvinnor att strömma hit. Sverige är ju det land som hårdast driver vridna saker inom EU, och som inte gör som något annan land vad gäller invandring. När det var "krig" i Libanon så hjälpte/evakuerade Sverige "svenskarna" som var där, det var inte 30-40 stycken, som det skulle varit om vi hade haft samma proportion som USA hade av "sitt" folk där - utan 7000! Sverige är sedan väldigt länge utsett att vara spjutspets och försöksland inom agendan därute >>> mot Ett folk/en arbetande klass - inga länder, inga raser, en valuta, en ledning osv. Nu går det fort. yyy var lite inne på det tror jag. Vår ledning ger bort svenska realvärden till monopolisterna (inte till kapitalister), allt är upplagt.

[...]

Kanske det kan ha någon nytta att några är med i Amnesty, andra kan som goda samhällsmedborgare meddela dom varför man inte är med, eller går ut.
----------------

Här på våra dagis där jag bor så har de projekt som syftar till att komma bort från att killarna leker med bilar, och det är inte heller bra att flickorna gärna vill vara med att duka. De håller inne pojkarna så att flickorna kan rusa ut först och ta bilarna... osv osv.

De ska inte längre säga till en lite flicka att hon är söt, ser fin ut - då hon tycker att hon är fin och visar upp sin nya klänning på morgonen.

Flickor ska inte få höra uppskattande ord - det kan förstärka könsroller... de är onda sattyg, jag är upprörd... de har inga begrepp om att vi är olika och dras till olika. Att det är viktigt att pojkar får göra det som ligger i deras natur - och att flickor får göra det som ligger i deras natur - för att själva bli hela - en riktig man respektive en riktig kvinna - därför är en familj en kvinna och en man me dess förlängning, barnen - en spiral - de ska överföra inifrån, nära barnet med det som egentligen är från vår innersta skapelse - bygga upp barnen. De vill nu perva bort alltihop. Ungefär som att gå ifrån det naturliga som eär en cirkel/spiral och anamma vår tids felaktiga och dödsvägar - de linjära synsätten - utveckling... om vi kämpar... ger mer till forskning... ränta, avkastning, vinst osv - allt samma felaktiga saker - utifrån att vi har lämnat vår andliga förståelse och inte ens längre vill vara människor.

Jag är nog lite besviken - och har ingen lust att hålla på att tramsa kring frågor som är ruta ett. Fatta grundpusselbitar. Jag är lite less på detta forum och fasader om vaken och andlighet

Posted on: 2007/3/13 23:03

Edited by novax on 2007/3/13 23:19:35
Edited by novax on 2007/3/13 23:20:29
Edited by novax on 2007/3/13 23:48:05

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
CrushNWO, FuckOff och novax.
Ni visar verkligen eran sanna ignorans genom denna tråd.
För mig är den typ av diskussion ni för lika med att spela illuminati in i händerna. Det finns tyvärr många människor som vinner på att vi riktar hat mot varandra istället för mot toppen. Verkar som att ni har en hel del generaliseringar att ta tag i hos er själva. Säger detta för att hjälpa er, hoppas ni förstår det, men det känns lite som att prata till barn ibland.

Ni får gärna citera mig, men det behövs inte, allt står redan.

Posted on: 2007/3/13 23:25

Anonym
Jag hatar inte pepparkakshäxan eller hbt-häxan för den delen.

See User information
Familjer - se dem medans de finns kvar.

Resized Image

Family Corner:
Resized Image

Familj med tillbehör:
Resized Image

Typisk familj:
Resized Image

We are family:
Resized Image

Nu går den bort, första andra tredje - bort för 666 kronor:
Resized Image

Familj med tillbehör är villebråd:
Resized Image

Överkurs, någon?

Känd så kallad familj under upplösningstiderna - i kinesisk tidning - så lämpligt. Nu är det svårt va micro...
Resized Image
http://www.chinadaily.com.cn/entertai ... -12/18/content_761289.htm

Posted on: 2007/3/14 0:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Framtidens familj, med Rockefeller Foundation:

Resized Image
Kvicksilversulfat i vaccinen någon?

Resized Image

Samband mellan autism och kvicksilversulfat, virusdelar och aluminum i vacciner.
http://www.marnieko.com/vaccine.html

Och det är bara en konspirationsteori att antalet har gått ifrån en på tjugofemtusen till fan överallt men jag tycker alla "debunkers" som tycker det är kul och flina åt "konspirationsteorier" kan gott grilla hjärnorna på sina barn och må bra över att de åtminstående inte tror på konspirationsteorier.

Edited by FuckOff on 2007/3/14 1:31:32

See User information
Som jag förstår det så är ni mycket rädda för att vi får sämre och sämre möjligheter att möta våre behov av trygghet, stabilitet och gemenskap när vår steriotypiska familjestruktur lukras upp.

Jag förstår er oro.

Jag tycker att det är fint att du är mån om samhället och vill bavara vissa värderingar.

När du påstår att feminism är ond så känner jag obehag. Det möter inte mina behov av trygghet och gemenskap om vi delar upp samhället i olika grupper som är imot varandra.

Jag tror inte att individerna i den feministiska rörelsen har någon ont uppsåt utan bara försöker fylla sina behov av frihet och möjlighet till egen utväckling.

Finns det inget sätt som du kan värna om den trygghet och stabilitet som kärnfamiljen är för dig och samtidigt uppfylla mina behov av respekt och lugn?

Jag önskar att du försökte ha förståelse för de människor som inte har samma värderingar som du, men sammtidigt agera för de värderingar som du själv har.

Hur låter det för dig?

Posted on: 2007/3/14 9:42

Anonym
För att vara taktiska. Varför börjar inte de som kallar sig "feminister" organisera sig under begreppet: "equalism" istället? Ordet feminism är enormt urvattnat och missvisande för vad de säger sig vilja uppnå.

Släpp alla tankar på dessa politiska stämplar. Vänster, Höger, hela skiten är kontrollerat uppifrån och ned. Om vi inte alla släpper våra låsningar vid dessa politiska och filosofiska begrepp som tex "feminism" så kommer vi aldrig någon vart.

Min personliga erfarenhet på gräsrotsnivå är en lång rad misslyckanden med att, nå ut, komma överrens, skapa omsesidig förståelse, eller någon form av framgångsrik kommunikation när jag har diskuterat och pratat med människor som titulerat sig själva "feminister". (Vilket jag själv ironiskt nog anslöt mig till vid vissa tillfällen under gymnasietiden).

Novax: Kan du inte acceptera att alla inte vaknat lika mycket som du gjort istället för att hacka på folk? Det är ingen här som kallar sig "vaken". Vi håller alla fortfarande på att utvecklas, söka och forska.

See User information
Det finns alltid en tendens att kalla sig någonting. Tex Nationalist, vaken, feminist mm.

Alla dessa är missvisande och ofulständiga.

Posted on: 2007/3/14 10:56

See User information
mm vi alla vill tillhöra en gemenskap det är väl egentligen ganska vackert, synd att det ibland blir så fel.

Posted on: 2007/3/14 10:59

See User information
Quote:

micro wrote:
Som jag förstår det så är ni mycket rädda för att vi får sämre och sämre möjligheter att möta våre behov av trygghet, stabilitet och gemenskap när vår steriotypiska familjestruktur lukras upp.

Jag förstår er oro.

Jag tycker att det är fint att du är mån om samhället och vill bavara vissa värderingar.

När du påstår att feminism är ond så känner jag obehag. Det möter inte mina behov av trygghet och gemenskap om vi delar upp samhället i olika grupper som är imot varandra.

Jag tror inte att individerna i den feministiska rörelsen har någon ont uppsåt utan bara försöker fylla sina behov av frihet och möjlighet till egen utväckling.

Finns det inget sätt som du kan värna om den trygghet och stabilitet som kärnfamiljen är för dig och samtidigt uppfylla mina behov av respekt och lugn?

Jag önskar att du försökte ha förståelse för de människor som inte har samma värderingar som du, men sammtidigt agera för de värderingar som du själv har.

Hur låter det för dig?

som jag fösrtått novaks skrivningar så anser han att värderingar och annat är sådant som han kallar för ryhgggsäcken, inte är det ursprungliga utan en del av devolution. Så måste det ju vara, jag har lyssnat på cremo också. Mikro, du berör aldrig det han tar uppmegentligen, utan verkar ha fastnat i att tro på att det som bivit förändrat som normer etc. är vad man skaq respektera och inte genomskåda och ge upp. jag har aldrig förstått mig på ditt resonemang.

Posted on: 2007/3/14 11:44

Anonym
Micro försvarar inte det feminister står för, han menar bara att det inte är så nödvändigt att kasta skit på dem kanske?

Bättre att kasta skiten högre upp i pyramiden. Feministerna på gräsrotsnivå är väl i samma båt som du och jag, även de ska väl en dag kämpa mot NWO?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper