vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mad max

See User information
2012 kommer väl polvändningen enligt David Icke och andra. Så då gäller det att man bunkrat upp med automatvapen, konserver och en Ford falcon interceptor.

Annars är det kört

Posted on: 2005/9/24 6:45
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mad max

See User information
Jag har i alla fall gräft ned en massa glasögon jag köpt billigt på överskottslagret - F-n, jag gillar ju att läsa böcker - Och om det är något annat jag skulle vilja ha - så är det i så fall - En sån där svart hellikopter med en massa misiler, hö,hö... Äh! Jag bara skojade...
Det där fixar sig nog "Den dagen - den sorgen"...

Posted on: 2005/9/29 0:06
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
En annan har börjat bunkra upp med Basmati-Ris, salt, socker, the, vattenrenare, röda & gröna linser, kryddor, vitaminer, gasmask mm.

Jag tänker så här.... Jag har följt NWO länge nu, dom har som mål att ta bort en större del av världsbefolkningen bla. Vapen har dom i massor och biologiska vapen tycker dom är kul.

Att veta om och studera allt detta under en längre tid och att inte göra något åt det, nja... Skulle Du kunna förlåta Dig själv??...
Tror inte det!

Jag tror iof också att människor gör allt för att hjälpa varandra i extrema situationer, men när och hur, och vad kommer att hända. Det finns folk som kastar tusenlappar varje vecka för att supa till, och sen ringa kompisen dagen efter, -hade jag kul eller ???

Prislappen för att bunkra upp till en familj ligger på samma nivå som 3 månaders festande, typ!, värdet på dessa 2 saker skiljer sig fatalt...

Om inget händer, ja då har man massvis med mat att käka en längre tid då allt har ett utgångsdatum flera år framåt... Det som står längst fram i skåpen äts alltid och nytt ställs in längst bak, alltid redo!!!

Hare gott...

See User information
Att bunkra för mycket kan även vara en last.

Du kan bli ett mål för rånare i nödsituationer, du minskar din mobilitet och du måste hålla reda på mer.

Själv kör jag lite bunkring, men mest av allt försöker bunkra kunskap. Tex så läser jag lite överlevnadsböcker.

Jag ska dock föraöka köra några hundra kilo med ris och linser, men jag måste ställa dom i min mors sommarstuga, och hon lär tycka jag är galen på riktigt.. :)

Posted on: 2005/9/30 17:13

Anonym
hehe, nej jag kör lite då och då bara. kommer att stå lite här och var...

Överlevandstekniken är viktig också..

Hare...

See User information
Inte för att jag föringar allt detta ni tänker om "den dagen den sorgen" - Men vad skulle jesus sagt om allt detta?
"Se på liljorna, på marken - inte F-n, skulle dom"-osv...
Gud - tar hand om - de "sina" - menas det också...

Jag tror ta mig f-n, att det ligger en sanning i allt det där snacket... Ok - glasögonen, då?

Nåja, man kan väl brista i sin tro ibland om man har lust... Hö,hö...

Hälsar; plus;

Posted on: 2005/10/2 23:37

Anonym
Vi har ett litet prob på Gotland. Brister förbindelserna mellan fastlandet och Gotland så tar maten slut inom 48-72 timmar i affärerna. Alla borde alltid ha lite extra hemma.

Hare....

See User information
Det är nog ett större problem just för en sån där sk. "isolerad" ö, som just Gottland är - men vi har alla just detta problem - att vi inte är självförsörjda - med just dessa sk basvaror som käk är - men det fixar vi snart - i detta stundande val skall jag i alla fall just peka på sådant och vi skall organisera oss - och bilda de vertyg vi behöver för att kunna vara "oberoende" och det och sånt...
DEt är huvuduppgiften vid nästa val - - att göra oss oberoende - vi skall ha käket inpå oss - och vad en massa arbetstillfällen!!! Ingen jävel behöver gå arbetslös längre - Det kryllar ju med mark omkring oss - bara att börja producera men inga jävla GEN- prodikter, alltså...
Hälsar Shygets/FASCO da LAMA /ABRAC af St patrick - samt hans evigt trogna Löss - alla fyra; plus

Posted on: 2005/10/4 22:29

Anonym
Som jag alltid har sagt, back to basic... Alla dom som vill odla mat och ha ett grönt skafferi straxt utanför dörren, gör det. Då räcker maten till för oss alla, och den är alltid färsk. Igång med lanthandeln igen, sälj på lösvikt i burken Du tar med Dig från hemmet. Du får också exakt så mycket Du vill ha och behöver inte betala för embalage och annat dumt skräp. Du blir hellre inte lurad av någon smaskig reklambild på utsidan...

Endast detta leder till, mer arbete, mindre transporter=mindre utsläpp, ökad gemenskap, bättre föda, billigare föda, färskare föda, mindre plast, mindre pappersåtgång, ökad kunskap inom natur och djur med mera med mera.... Det finns givetvis dom som aldrig tänker sätta sina händer i jorden, alla är vi olika. Bli skomakare då, eller smed, eller nåt annat. Det finns miljoner sätt att vrida detta samhälle rätt... Tro inte att dessa lösningar kommer att komma uppifrån, nähe... Detta får folket står för själva...

Men dom går alla runt och säger samma sak, -vad skall jag göra åt det! ... Ja det är frågan, vad skall alla göra? :) ... Vända tanken bara... Universum är oändligt, ingenting är omöjligt...

Bla bla bla :) ... Hare gott...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper