vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Noel Gallagher konspirations-anhängare
Oasis-stjärna konverterar till konspirations-anhängare

Oasis-sångaren Noel Gallagher har gått och blivit en anhängare av konspirationsteorikern David Icke. Nyligen bjöd han in resten av bandet till en fem timmar lång föreläsning av Icke i den brittiska staden av Brixton.
David Icke är en av de mest kontroversiella konspirationsteoriker och talare idag. En av Ickes många konstiga konspirationsteorier är att en grupp kallad Illuminati har valt varenda amerikanska president i historien och att jorden styrs av ett hemligt nätverk av reptiler från rymden som regelbundet praktiserar sataniska ritualer och övergrepp på barn. Andra teorier är att Francis Bacon var Shakespeare, Jesus aldrig existerade, Drottning Elizabeth och Prins Charles är formbytare som håller världen i kontroll genom ett omfattande internationellt banknätverk.
Hans mest kända böcker, som fått en trogen skara av följare, inkluderar 'The Biggest Secret: The Book That Will Change The World', '...And The Truth Shall Set You Free' och 'The Robots Rebellion: The Story Of The Spiritual Renaissance'. I böckerna lägger Icke ut en konspirationsgrund som innefattar varenda stor konspirationsteori och ockultsamhälle som någonsin existerat, en alternativ syn på historien som Icke hävdar har hållts borta från majoriteten av den mänskliga rasen.
Icke har innan han gick in i konspirations-subkulturen varit en professionell fotbollspelare, sportkorrespondent och talesman för Englands gröna parti. Tydligen gillar musikstjärnan Ickes teori om reptil-aliens, det återstår att se om Noel Gallagher kan övertyga sina bandkompisar om Ickes tankar och teorier.

http://www.fajaf.com/nyheter/26-2003.html

någon som lyssnar på oasis
borde kanske kolla upp deras texter

ska tanka lite låtar nu och se iaf

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Noel Gallagher konspirations-anhängare

See User information
Om du tycker att David Ickes påstående att samtliga presidenter i USA är utsedda av en elit kallad Illuminate är konstigt , då antar jag attt du inte känner till att alla som varit president i USA är släkt med varandra? 33 av 42 presidenter kan spåras till Karl den store och de andra till Kung James den 1:e. Men följer man ättelinjerna noggrant ser man att allihop faktiskt är släkt med varandra. Släktträdet kan spåras ända tillbaka till Ramses Den 2:e. Detta är inget som någon fantasifull konspirationsteoretiker har hittat på utan framtagit av flera framstående släktforskarfirmor.
Här är några länkar så du kan se själv:

http://www.davidicke.com/icke/articles/bushblood.html

http://www.reason.com/hitandrun/2004/08/king_john_vs_ki.shtml

http://www.global-elite.org/modules.p ... de=thread&order=0&thold=0

Posted on: 2005/10/5 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
F-N! - "Lightsaber"- När skall vi lära oss att skriva rätt ang. detta - inte för att jag inte förstår det hela - Men, ändå - det heter ju:
"Konspirationsteori" - anhängare, väl? Eller om man så vill: "Konspirationsteoretiker"...

I alla fall - var det mycket bra tips - detta med "släkt-lederna" - Själv, så tror jag ju inte på - det där med "arvsanlag" - utan det går till på ett mera specifikt sätt - Men det ser sannerligen ut som om det skulle gå till så...
Det var ju "ödlorna" som tillsatte dessa egenskper som har genom traditioner framburits - genom dessa släkten - som faktiskt har styrt vår värld under gångna tusen åren... Och naturligtvis, är det ju som så - att det är ju endast sådant folk - med dessa egenskaper - som får de mer betydliga och viktiga platserna inom samfälligheten... Palme bland annat - blev ju på så sätt, tillförordnad sin plats i världs-byggeriet...

Med detta - Hälsar: Shygets/FASCO da LAMA/ABRAC af St patrick - "bäraren" av den Gula Skölden... samt hans evigt trogna Löss:
plus naturligtvis; alla frhetstöstande kultur- revolutionärer... Hö,hö...

Posted on: 2005/10/5 22:54
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Jag e själv ett "fan" till David icke

Anonym
Får hoppas att Noel kan väcka lite fler... Det börjar bli långtråkigt...

Ere någon som har koll på om det går att få tag på onlinesändningarna av Icke? ... Han har ju kört ett antal nu vad jag förstår.

Hare...

See User information
Vilka onlinesändningar tänker du på? Jag vet att UFO-tv hade lagt ut en lång föreläsning för flera år sedan med Davids tillåtelse, men de finns inte längre uppe tror jag. Däremot finns ju flera av hans föreläsningar på Conspiracy Central Tracker.

http://conspiracycentral.net:6969/index.html?filter=Video

Posted on: 2005/10/7 10:42

Anonym
Hmm, nja, skall kolla, han har kört live sändningar på webben ett fåtal gånger. Just nu kom jag inte in på www.davidicke.com ... Det var också probs i US angående att folk inte kunde komma åt www.prisonplanet.tv med flera... Något är nog på G tror jag... Dom börjar visst censurera nätet tror jag. Om fallet är så så måste vi klaga så det står, annars så bannar isparna dessa ip adreser.... Skulle inte förvåna mig, jag är dock heller inte säker...

Jag återkommer...

Hare...

Anonym
Nepp, servern är nere, jag har ringt http://www.newsforthesoul.com och ickemedia.com och talat om vad som hänt, kolla dessa sajter för mer info inom snar framtid. Jag skall försöka få tag på David i kväll, om han är ledig vill säga, han brukar vara grymt upptagen, undrar varför :) ...

Nåja, vi får se vad som händer...

hare....

ps, om någon har lite mer tid än jag, kolla om det snattras lite om detta någonstans, det känns lite som om pi:n är bannad från siparna i Swe... I så fall, mailbomba o så vidare, sjukt... Grymt och elakt... Fegt dessutom...

hare igen då... :)

Anonym
Och nu var www.davidicke.com igång igen....

Skall kolla live sändningen som går ut över nätet, kommer bara inte riktigt ihåg vart och hur, jag återkommer...

Hare...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper