vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är det tillåtet att ibland bli arg på invandrare?

See User information
Är det tillåtet att ibland bli arg på invandrare?

Den frågan ställer sig Frida Jarngren i en artikel i nättidningen Sourze.

"Inbilla dig inget jag inte sagt

Jag är extremt trött på att man som helsvensk inte får vara arg på en person med invandrarbakgrund. Man blir direkt ansedd som rasist.

Att jag blir arg på en person som skriker och spottar i en korridor så det stör många människor, är det konstigt? Är det konstigt att jag blir riktigt arg och förbannad när jag får frågan om någon kan få knulla mig, mitt på en skolgård, rakt ut bara? Herregud, jag hade väl blivit lika upprörd om det vore någon helt svensk person från till exempel Dalarna som gjorde än sådan sak, precis som jag hade blivit om en invandrare från till exempel Bosnien gjorde så. Varför måste man ha överseende för vissa, jag vägrar!

En annan sak jag tänkt på är att när invandrare eller personer med annan etnisk bakgrund än svensk säger åt varandra eller klagar på varandra, då är det plötsligt mer ok. När jag ska säga något, ja då blir det minsann rasistiskt. Kort sagt, det jag är sur på är självklart inte invandrarna eller personer med annan etnisk bakgrund, utan det är synen vi har som jag är emot. Det är synen på när man blir en rasist.

En rasist är väl någon som har rasfördomar och uttrycker dem. Jag kan inte riktigt se vart det kommer in när man säger ifrån till en person som spottar på ett golv.

Jag hoppas folk ser min poäng i det jag säger. Jag är ingen rasist och jag gillar mångfalden i vårt land men jag tvekar inte att säga till när någon som har en annan etnisk bakgrund än svensk gör något oacceptabelt. Eller jo, förresten nu ljög jag. Det är ju precis det jag gör, jag tvekar eftersom jag vet hur folk kan uppfatta mig och jag vill inte bli missuppfattad. Det är där skon klämmer."

Källa:

http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10582621

Posted on: 2007/3/19 11:59
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är det tillåtet att ibland bli arg på invandrare?
Det är klart att du inte får bli arg. Nu är det så här:

Bilderberger gloablist poltiker
Media
Poliser
Kulturpersonligheter
Kulturberikare
Pedofiler
Kriminella
Psyksjuka
.
.
.
.
.
.
.
Och allra längst ned kommer:
Vit medel svensson boskap.

Några frågor?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är själva principen som är kränkande.

Principen att i diskussion utgå från om någon är invandrare eller ej. Eller ens faktumet att vissa vill lägga diskussionen på den nivån. Att fokusera på olikheter istället för likheter. Varför ens lägga energi på det uppenbara? Själva argumentationen blir regressiv i sin natur.

Det handlar inte om man är invandrare eller ej.

Problemen börjar när vi väljer att diskutera just det.

Samtalet hamnar på en låg nivå.

Vad är det ni inte fattar?

Ska vi reda ut skillnaden mellan röda och gröna äpplen också?

(DET FINNS INGEN SKILLNAD FÖRUTOM FÄRGEN!)

Posted on: 2007/3/19 14:21

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Det är själva principen som är kränkande.

Principen att i diskussion utgå från om någon är invandrare eller ej. Eller ens faktumet att vissa vill lägga diskussionen på den nivån. Att fokusera på olikheter istället för likheter. Varför ens lägga energi på det uppenbara? Själva argumentationen blir regressiv i sin natur.

Det handlar inte om man är invandrare eller ej.

Problemen börjar när vi väljer att diskutera just det.

Samtalet hamnar på en låg nivå.

Vad är det ni inte fattar?

Ska vi reda ut skillnaden mellan röda och gröna äpplen också?

(DET FINNS INGEN SKILLNAD FÖRUTOM FÄRGEN!)

"Det handlar inte om man är invandrare eller ej." - det som handlar om det handlar om det. Har det med det att göra på något sätt så har det - du är så rädd för att gå bortom din programmering.

Nu pratar du om färger - du är ibland så sanslös.

Pratar man om livet så är tex raser, länder enskilda människor en del av det som man pratar om - nu har rädslan blivt så extrem att till och med färger är känsligt.

Det är naturligtvis inte så att "problemen börjar när vi väljer att diskutera det."

Däremot är en sådan person som du en del av problematiken därute som agendragarna har skapat - vilsna och felfokuserade.

Det där med att det finns ingen skillnad förutom färgen - det var det roligaste jag hört på länge...

Du måste ha gått i skola, dina föräldrar också - antagligen har du läst många dagstidningra i dina dagar - kanske tilloch med sett en del på tv - eller hur?

Då har du en del instoppat som ger dimsyn. Men det kan ju avhjälpas om man vill och själv inser det.

Posted on: 2007/3/19 14:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag gillar helt enkelt inte att generalisera människor.

Posted on: 2007/3/19 14:38

Anonym
http://www.bokus.com/b/9789163176203.html?pt=search_result

Politisk korrekthet. Likriktning, åsiktsförtryck och dikotomisering

Provaceramera läs denna bok en gång för alla och bli avprogramerade från din hjärntvätt .Jag vill bara ditt eget bästa jag tycker synd om dig .
Det gäller även många andra på detta PK forum.

Här är vad expo skrev angående om boken .Webb butiken AdLibris tog bort boken .

Rasistböcker sprids via AdLibris

http://www.expo.se/index_1.php?pg=htt ... ww.expo.se/www/1_374.html

See User information
När Expo utmålar Juri Lina för rasist så är det nåt fel med Expo..

Jag är mkt skeptiskt till Expo.. Dom verkar vilja styra vad man får och inte får säga,tycka och tänka, speciellt när sionism kommer på tal..

Luktar ADL och Bnai Brith långa vägar..

Posted on: 2007/3/19 16:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag vill bara säga att jag är kraftigt hjärntvättad, eftersom jag tycker att alla människor har lika värde…

Anonym
Bara för att man inte stöder NWO agendor som tex vår sjuka invandrings och flykting politik eller feminsimens frammarsh i samhället kan man då inte tycka att alla har lika värde?

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Jag vill bara säga att jag är kraftigt hjärntvättad, eftersom jag tycker att alla människor har lika värde…

Är det inte ordet "värde" som agendadragarna sätter på boskapen + aliens ägande av sin dna-manipulerade boskap osv?
Nu har de blivit den behändiga boskapen som talar om värde själva...

Hur ska man se detta fenomen som ständigt återkommer på vaken - att de som de som sparkar och slår så fort det talas om människor/raser på olika sätt är de som samtidigt pekar mot andra med ord som rasister OCH talar om värde vad gäller människor???

Är det inte konstant uppenbarat att det är de som ser sig som värdelösa, de som värdererar saker i tillvaron, de som fastnat i kampaktivistmentalitet är de som BÅDE värderar det yttre och ser det som något åtskilt från sig själva - och projicerar ut att det är "de andra" som vill skriva inlägg om livet därute där allt kan ingå... som skulle värdera människor.

Bara de som har programmerade värderingar, som inte är fria i tanken osv, kan tänka att vakenmedlemmar talar om människors "värden" - när de inte gör det - utan där det med raser och relaterat bara är ett "element" i ett sammanhang.

Det går så långt att mänsklig rädsla får "vakna" att tillgripa våld - se tråden stolt att vara vit http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=5519&forum=10

Tråden stängdes, det har ju hänt förr att de stängs dåvissas fastållanden/försvar av sitt ego berörs och att just orden om att det är pajkastning som används som skäl - skälen är snarare andra...

Det är solklart att de som är inom kampmentalitet och tror att problemen är därute, att det därute inte bara är en manifestation av våra inre konflikter, vår devolution och brott mot vår inre natur - är de som är mest rädda då det skrivs om människor och fenomen därute i stort - det är så tryggt att slippa att det inte berörs - kan man tassa runt problemen därute - så är det ju samma sak som att man slipper se inom sig själv- därför sparkas det, och tillgrips våld - karman spökar.

Detta är det vanliga tillståndet i världen, eller hur man ska säga - att de, eller många, som "känner" att "något" är väldigt fel... eller talar allmänt om "orättvisan" därute, de dumma elaka människorna... väldigt ofta blir aktivister i det yttre, eller tex.blir volontärer, reser till Afrika eller Bolivia... - de har då gått i den stora fällan... de som har den starkaste driften att agera för aktivismgrejer är de som smiter att se inom sig och ta itu med sitt eget förfall - då kan man nästan maniskt jobba för att förändra i det yttre, världen - newagare är också inom det med sina gaiatjosan, moder jord, modergudinnan osv osv + nu kommer det upp brett med global warming.

Det med newage är mycket att de ser det som att vi "kommer från jorden" och vi "utvecklas" med den, massa snack om att rädda jorden, miljöproblemen därute... hela jorden, jorden höjs osv osv osv...

Då missas hela poängen - det saknas andlig förståelse.

Posted on: 2007/3/19 19:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax

säger det igen, du har fel :)

Men seriöst, försök att ta till dig och förstå andra livsåskådningar innan du förkastar dem. Du vet inte ens vad gaia teorin försöker säga, endå så sågar du den.

Vad ger den "andliga förståelsen" ? vilken poäng missar man?
kanske du som missar poängen då du är för uppe i det "andliga"

Allting om det andliga blir ju ganska illrelevant om du inte har en jord att leva på. Att försöka enas att arbeta mot något bra, kan jag inte förså hur du ser det som dåligt, hur folk som väljer att försöka hjälpa andra är de stora förlorarna?

Posted on: 2007/3/19 20:01

See User information
Quote:

MMidian wrote:
Novax

säger det igen, du har fel :)

Men seriöst, försök att ta till dig och förstå andra livsåskådningar innan du förkastar dem. Du vet inte ens vad gaia teorin försöker säga, endå så sågar du den.

Vad ger den "andliga förståelsen" ? vilken poäng missar man?
kanske du som missar poängen då du är för uppe i det "andliga"

Allting om det andliga blir ju ganska illrelevant om du inte har en jord att leva på. Att försöka enas att arbeta mot något bra, kan jag inte förså hur du ser det som dåligt, hur folk som väljer att försöka hjälpa andra är de stora förlorarna?

Sakta i backarna nu... Jag har hundra gånger tagit upp om andlig förståelse... back to basic... det är det med Devolution, att återvända till sin sanna natur, sitt ursprung, sin ursprungliga nivå - det kallas att kultivera förbättra sig som människa. Jag har ju sagt så himla många gånger vad jag menar ändå frågar samma personer som om jag aldrig skrivit någonting... jag har sagt att all ursprunglig religion och alla andliga vägar, allt från yogavägar, tantra... allt, alla tempel-och klostermiljöer endast syftade till att ge en kultiveringsmiljö - det var kultivering det handlade om - det är andlighet, jag har även sagt att andra begav sig ut i bergen, skogarna, eller till grottorna för att kultivera i avskildhet i tex Indien/Tibet/KiNa... mm mm

Så jag upprepar då... hela grejen, hela historien, hela allt vad andlighet är, är ytterst (innan det förstörts och bara blivit just åskådningar och vanligt nweagekrafs som "de" ger boskapen)... just att detta är inte vår sanna natur, att vi fallit ned - jag har många gånger sagt om Cremos audios och lagt upp tre filer som är bra, som var de första Ligthtsaber la ut en gång. Sedan har han ju gett andra länkar till Cremo. Cremo då bara för att få lite ord på vad det handlar om vad gäller vår historia - och i förlängningen är det som vi då måste göra.

Så du frågar "Vad ger den "andliga förståelsen"..." osv- i slutänden så ger det det att man kan räddas - det har jag också måååånga gånger varit inne på - det är ju samma sammanhang. Då har jag nämnt vad maya egentligen avsåg, och andra länkar till filer som ger detta sammanhang.Så du behöver inte fråga mig, det är upp tillvar och en att innan det är fössent inse saker och ting... simpelt

Jag hade koll på gaiatjosan innan du var född... naturligtvis tar det sig nya former och nya bokförsäljare... lanserar sina produkter - men det är inom något väldigt gammalt. Man kan bara gå till vår tid och se på hur antroposoferna resonerar så kommer man att se att allt det som vår tids hälsorörelser kommer från har sekundära rötter i sådana människor som tänkte i termer av utveckling, den levande jorden- människan en dell av den- man kan se detta i allt, till och med det som då rör vad de sade om hur att äta, allt från kruska till att inte skala morötterna innan man äter det- och det skulle vara rått... de hade ett synsätt om att människan var AV jorden, men skulle ge upp sin djuriska del, att hon till hälften är djur... detta ses inom antroposoferna och det finns inom hela den grund som personer som Waerland, Ledin la fram, till mer "andligt" håll som antroposoferna osv.

Det är då bakvänt - allt är bakvänt i vår tid och är till för att människor inte ska se vägen - därför så är det även det med att vara aktivist, greja med det yttre istället för att just kultivera sig själv.

Posted on: 2007/3/19 20:34

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Har läst ditt inlägg 2ggr och förstår inte 99% av vad du skriver

Posted on: 2007/3/19 20:51

See User information
Quote:

MMidian wrote:

Det beror på att novax använder sig av en retorik som normala individer släpper innan de når puberteten.

Nämligen: "Tjata hål i huvudet på din motståndare med massa irrelevant skitsnack så kanske han inte märker avsaknandet av budskap och innehåll."

Detta blir en ganska framgångsrik metod för novax eftersom ingen orkar möta hans argument på ett vuxet sätt. Således går han ur argumentationen i en falsk tro om att vara vinnare när ingen i själva verket orkade förklara för honom hur det egentligen ligger till.

Posted on: 2007/3/19 21:42

See User information
Quote:

MMidian wrote:

Vad kommer det sig då? Det är ju sådant som det med andra människor, invandring och allt omkring som det pratas om på vaken, och sådant som jag ju redan sedan länge skrivit till dig om, och gett massa länkar osv till. Om du inte kan fatta det så innebär det ju att du inte kommer att förstå, och då blir dina inlägg och argument = din förståelse grundad i det "lilla" och programmerade som du utgår i från.

Det funkar inte alls att bara vara en behållare med åsikter som det programmerats i oss sedan vi var små - det är meningslöst att diskutera om man inte har några gemensamma synsätt om livet därute, varför vi är här, meningen med livet osv osv.

Det är väl hela tiden uppvisat på detta forum att de som bara är materialistiskt tänkande, eller är inom science programmering, eller inom det mesta inom new age resonerar utifrån att det är orättvisor därute, man ska kämpa, och kämpa ned... Om man inte alls fattar att det därute är som en scen där vi själva genom våra liv bestämt att så här blir det... orsak och verkan... karma.

Det finns inga konstigheter med att prata om raser och sådant. Det är bara konstigt i de sinnen som har fyllts med andras saker = programmering. Detta borde vara vaken.

Du och camera har mycket hemläxa att göra

Kolla upp mer.

Posted on: 2007/3/20 15:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper