vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Philip Coppens - The Canopus Revelation!

See User information
Henrik Palmgrens senaste intervju.

"Investigative journalist, author and researcher Philip Coppens joins us for a very interesting program about his book "The Canopus Revelation".

Topics discussed: Philips Background, Ancient Egypt, Sirius, Orion, Canopus, Isis, Horus, Osiris, The Grail legend, Alchemy, Duat, Nibiru Planet X, Zecharia Sitchin, The Great Pyramid, UFO's, Carl Jung, Teotihuacán, Who build the Pyramids? Jeremy Nadler and much more. Don't miss our excellent subscriber interview with Philip on "the Stargate Conundrum".

http://www.redicecreations.com/radio/ ... /RICR-070322-pcoppens.mp3

Posted on: 2007/3/24 16:40
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Philip Coppens - The Canopus Revelation!

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Henrik Palmgrens senaste intervju.

"Investigative journalist, author and researcher Philip Coppens joins us for a very interesting program about his book "The Canopus Revelation".

Topics discussed: Philips Background, Ancient Egypt, Sirius, Orion, Canopus, Isis, Horus, Osiris, The Grail legend, Alchemy, Duat, Nibiru Planet X, Zecharia Sitchin, The Great Pyramid, UFO's, Carl Jung, Teotihuacán, Who build the Pyramids? Jeremy Nadler and much more. Don't miss our excellent subscriber interview with Philip on "the Stargate Conundrum".

http://www.redicecreations.com/radio/ ... /RICR-070322-pcoppens.mp3

Jag har inte lyssnat på programmet - men tänkte passa på att klippa in ett inlägg som jag gjorde en gång på vaken, borta i hacket - fast nu är det ihop med annat text - jag har taget det från ett mail jag sänt till några apropå sminkning mm... i slutet så står det just om Canopus in Argos - de böckerna - de är verkligen något extra - de kan finnas på bibban fortfarande. Jag har dom kvar och är några av de nästan inga gamla böckerna som jag läst om några gånger.

[...]
Jag kan påminna om att det är så man länge ansett utomlands om det rena svenska/nordiska, såsom kvinnornas skönhet - att det kommer inte från sminkbordet.

"...but what I really want to talk about is Liv Ullmann's hauntingly beautiful face."

Hollywood: ""You must cut your hair," said one producer.

"No!"

"I'll make you the biggest star if you'll just dress a little differently."

"I'm used to dressing this way."

"Perhaps you should wear some more make-up. Send the beauty parlor bill to me."

"Certainly not!"

Having escaped from the trap of Hollywood that would have spit her out long ago, Liv Ullmann's career is only getting better and better...
...her famous inability to make small talk, or her complete lack of interest in camouflaging her age, she is someone whose imperfections create a much richer persona than the typical Movie Star.

You've made my day!

I'm sooooo tired of the banal and cliche way you're supposed to look in America these days. Europeans (and Canadians) always stand out on television because they look so much more "normal" and at ease in their bodies and relaxed clothing.

Yet another way we seem to be separating ourselves from the world....

Resized Image

http://www.huffingtonpost.com/danny-m ... llmanns-face_b_15290.html

Hon har ju även skrivit en bok som heter "Without Makeup".

Så är det även tex med Bibi Andersson.

Jag "har inget emot" smink... det behövs verkligen... ;.) - men det beror på vad man avser kring det här, vad man vill med det hela. Medeltiden och smink osv, det tycker jag hör till komposten. Europeiska fashionhus kan följa med.

Doris Lessing är alltid vacker, född 1919, från hennes väldigt speciella vishet. Foto från 2006.

Resized Image

[...]

Mer utvikning (bara):

Hon skrev de fem böckerna Canopus in Argos: Archives
http://lessing.redmood.com/canopusin.html
Den fjärde boken där The Making of the Representative for Planet 8 är hur det blir efter "saker och ting" slår till på jorden, och om kineser osv - vilka är dessa "Representanter"...

(Det var den andra boken där The Marriages Between Zones Three, Four, and Five som jag lånade ut en gång till [...], som jag fick i retur. Marriage i det avseendet som boken tar upp = att gå ned och möta det lägre som man införlivat i degerereringen/fallet (som kallas Zone Four, osv). Otroliga böcker. Många undrar varför hon aldrig ännu fått Nobelpriset i litteratur.
"...beginning with Shikasta will reveal her largest vision of our world and our time..."

http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/archive.cgi?read=91519
________

"Science fiction hade länge låg status. Det fick Doris Lessing känna av när hon skrev om Shikasta på 70-talet, den första romanen i serien Canopus in Argus.

– Det sägs att den kostade henne Nobelpriset, säger Maria Nilson. Min mamma, som också var litteraturvetare, ville skriva en avhandling om Canupos in Argos men det fick hon inte."
________

http://lessing.redmood.com/thezones.html

Posted on: 2007/5/24 17:42

Edited by novax on 2007/5/24 18:18:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper