vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 »

Re: Global warming ett falsario

See User information
MMidian <-- Du har verkligen inte förstått dig på psykologin bakom bland annat denna lögn, Om man utgår ifrån att ALLT regering,etablissemang påstår och säger är en lögn, så har man kommit ganska långt i uppvaknandet!

Som Sleepijn skrev globala uppvärmningen händer ca 800 år efter det att koldioxidhalten har ökat!! Vilka hade industrier och bilar för 800år sedan??

Det har ju redan snackats om koldioxidkonton för varje individ!
Förnekar du det?

Märker du inte den inkrementala indoktrineringen?
Vad är nästa steg?
Om det blir en "false-flag" kärnvapenattack i USA, så åker chippet fram givetvis för amerikanarnas eget bästa, vilka får dessa regler efter USA pga denna attack? EU?

Vad hände med flygplans-incidenten i England senast, dom kaparna som skulle blanda kemikalier ombord på flygplanen som i praktiken är omöjligt, Vilka regler infördes efter den händelsen? Just det, dom patetiska reglerna om att vi inte får ta med oss egna förpackningar med dryck,hårspray etc..!!

INDOKTRINERING 101..

Ser du hur reglerna införs och alla sväljer dom..
Nu senast övervakningslagarna, som vi i praktiken inte ens behöver för det finns inget extremt stort terroristhot!
Maud Olofsson sa ju dessutom om jag minns rätt att vi inte skulle bry oss om dessa lagar för staten avlyssnar oss redan..

Håller du med oss ( dom flesta på vaken ) om att "kriget mot terrorismen" är ett skämt??

Posted on: 2007/3/27 9:48
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Som Sleepijn skrev globala uppvärmningen händer ca 800 år efter det att koldioxidhalten har ökat!!

Nej, vad jag skrev var att koldioxid halten ökar 800 år efter en uppvärmning. Det är i alla fall vad iskärnorna vid polerna visar.

Quote:

Har kollat på filmen och förstår dess budskap. Den säger att vi itne skall köpa lögnen och fortsätta konsumera.

Hmm, vad konstigt att eliten tycker det.

Posted on: 2007/3/27 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
TeBe

bara för det visar sig att vissa saker är lögn betyder det inte per automtik att allting som sägs är rena lögner. Se till de bakomliggande motiven. Stor företagen och alla oljeindustrier vinner på att sprida propaganda om att global warming är en lögn.

Ni menar att bush och algore sitter i samma båt? varför vart bush då tvungen att valfuska till sig en seger över algore i presidentvalet. Du menar att alla forskarna som började varna om koldioxid för 25år sedan är anställda på ett långsiktigt projekt för att lura och förslava oss?? tror ni lider av paranojja när ni såg att kriget mot terrorismen var en bluff så MÅSTE allt vara en bluff.
Enda anledningen till att vi kan hålla våra superstandard i i-världen är tack vara oljan, nu påbörjas operationer för att förminska co2- storföretagen blir rädda och säger att det bara är en bluff.

I Usa har ju bush medvetet fått forskare att ändra rapporter angående koldioxidsverkan, Bush vägrade skriva på kyotoprotokollet för att det skulle förstöra USAs ekonomi, men ni menar nu att bush vill jobba för renare utsläpp för att han skall kunna förslava oss.

Har du ett så intressant liv så du tror att NWO verkligen vill veta allt om dig? vem vinner på det?

Posted on: 2007/3/27 11:41

See User information
Quote:

bara för det visar sig att vissa saker är lögn betyder det inte per automtik att allting som sägs är rena lögner. Se till de bakomliggande motiven. Stor företagen och alla oljeindustrier vinner på att sprida propaganda om att global warming är en lögn

De har ännu mer att tjäna på att skruva upp priserna genom att hitta på brister. Hur ska man annars kunna sälja saker som sprutar upp ur backen på vissa ställen för 40 dollar fatet. Men oroa dig inte, när de är färdiga kostar det 4000 dollar fatet och då får du ta cyklen och eliten åker limo.

Quote:

Ni menar att bush och algore sitter i samma båt? varför vart bush då tvungen att valfuska till sig en seger över algore i presidentvalet. Du menar att alla forskarna som började varna om koldioxid för 25år sedan är anställda på ett långsiktigt projekt för att lura och förslava oss?? tror ni lider av paranojja när ni såg att kriget mot terrorismen var en bluff så MÅSTE allt vara en bluff.

Bush och Kerry är medlemmar i samma sällskap, Skulls and Bones. Tänk om Kerry skulle ha gjort som han i Mexico och förde ett himla liv när globalisterna helt enkelt beslutade att man skulle räkna 5% av rösterna i från utvalda distrikt och utse president, alla de andra 95% av rösterna fick inte ens räknas 1 gång.

Amerikanerna kräver väl lite bättre teater än de i Mexico (se ovan) eftersom mexikanerna är vana vid att bo i en banan republik.

För 25 år sedan så varnade de folk för nya istider, och du får bara se koldioxid troende på "nyheterna" för att antyda att en majoritet av dem skulle faktiskt tro på skiten.

Det finns mycket som inte är en bluff, I synnerhet när de skriver i sina egna böcker om vad deras mål är och skrattar åt hur korkade all boskap är.

Tom. CBS gjorde ett "repotage".
http://www.cbsnews.com/stories/2003/1 ... 0minutes/main576332.shtml

Posted on: 2007/3/27 12:00

See User information
nämnde aldrig kerry utan algore

Posted on: 2007/3/27 14:09

See User information
Stackars Al Gore, han gick på Harvard och inte Yale så han fick inte bli någon Bonesman men det var ändå inga problem att få stipendier ifrån Rockefeller foundation eller springa i Bohemian Grove.

SF Gate artikel om Bohemian Grove och vilka som springer där.

Här kremerar de en bebisdocka som heter "Care". (De åsyftar säkerligen sitt pissiga samvete) Handen på hjärtat, skulle du ens låta dem vakta din hund?

Resized Image

Posted on: 2007/3/27 14:38

See User information
För de stackars Al Gore troende religiösa fanatiker.

När Al Gore säger "Unconvenient Truth" så menar han själva verket "Convenient Lie", fan va clever, inverterad symbolism, *duh*

Men RÄDDA ISBJÖRNEN STACKARS DJURET BUAHAHHAHHAH BÄÄÄ, hmm, lägg en filt på solen eller kanske vrida ned den, som ett element?

Global uppvärmning på Pluto.
http://www.space.com/scienceastronomy/pluto_warming_021009.html
Global uppvärmning på Triton.
http://www.scienceagogo.com/news/1998 ... 52143data_trunc_sys.shtml
Global Warming is not due to human contribution of Carbon Dioxide.
http://www.canadafreepress.com/2007/global-warming020507.htm

Posted on: 2007/3/27 18:15

See User information
Sleeeplijn

Fortsätt du att konsumera. Skall presentera de ohyggligt farliga åtgärder som NWO försöker lura i oss att göra

http://www.aftonbladet.se/vss/klimathotet/story/0,2789,1028069,00.html

Tänk om vi alla gjorde som de sa, VILKET FÖRFALL!!!!!!!!
De vill enbart höjja priserna och sänka våran standard, men du sleeplijn du vet ju bättre. Du vet att c02 bara är en bluff och att samma sak händer på pluto så du behöver inte bry dig om dessa fruktansvärda åtgärder.

Posted on: 2007/3/27 18:27

See User information
Men det är NWO som vill ha globala skatter på co2 eftersom de tycker inte att du behöver åka omkring i bilar etc.

Jag har en bättre handlingsplan än www.aftonhoran.se för att rädda världen och miljön i den.

13 punkter (Fan vad occult, jag tror jag måste gå och rita lite pentagram snart, om man följer det här programmet så blir man Jesus)

1) Förstör Nya Världsordningen.
2) Förstör Nya Världsordningen.
3) Förstör Nya Världsordningen.
4) Förstör Nya Världsordningen.
5) Förstör Nya Världsordningen.
6) Förstör Nya Världsordningen.
7) Förstör Nya Världsordningen.
8) Förstör Nya Världsordningen.
9) Förstör Nya Världsordningen.
10) Förstör Nya Världsordningen.
11) Förstör Nya Världsordningen.
12) Förstör Nya Världsordningen.
13) Förstör Nya Världsordningen.

Och stället där man börjar är att man slutar gå på deras billiga propaganda som riktar sig till billiga människor (eller boskap, som de skulle kalla det)

Posted on: 2007/3/27 18:36

See User information
lol du kommer bara med billiga ursäkter för att få fortsätta överkonsumera.

Jag trodde makt och girighet efter pengar styrde människan, men antar att jag har fel. Eftersom NWO inte vill att vi konsumerar och kör runt i bilar. Humm. Stackars Bush han med sin olja han måste gråta blod nu när NWO försöker få mänskligheten fri från bilar, hur skall han nu tjäna pengar??.

Verkar som du vill krossa en fiende men du vet inte ens vem fienden är. Vi toppkonsumenter är alla duktiga medborgare i NWO´s konsumeringssamhälle och det försvarar du duktigt.

Posted on: 2007/3/27 19:11

See User information
Varför tjäna pengar när man kan trycka dem nästan gratis?
http://www.the7thfire.com/Politics%20 ... tory/Federal-Reserve.html

Man får säkert pengar över till att köpa tidningar, nyhetsbolag, tv-kanaler och sen kan man gömma sig bakom några skattebefriade stiftelser som är goda för några triljarder.

När man har gjort det så kan man lura i folk vilket skit som helst: tex. "överkonsumtion" leder till uppvärmning på Pluto (fast man behöver inte nämna det allra sista)

Posted on: 2007/3/27 19:25

See User information
Quote:

MMidian wrote:
lol du kommer bara med billiga ursäkter för att få fortsätta överkonsumera.

Jag trodde makt och girighet efter pengar styrde människan, men antar att jag har fel. Eftersom NWO inte vill att vi konsumerar och kör runt i bilar. Humm. Stackars Bush han med sin olja han måste gråta blod nu när NWO försöker få mänskligheten fri från bilar, hur skall han nu tjäna pengar??.

Verkar som du vill krossa en fiende men du vet inte ens vem fienden är. Vi toppkonsumenter är alla duktiga medborgare i NWO´s konsumeringssamhälle och det försvarar du duktigt.

NWO vill att vi ska dö inte konsumera, och visst är pengar något alla strävar efter... även forskare som får miljonbidrag och reser jorden runt för statliga pengar och gör "forskning" om upphettningen och dess orsak...

Detta konsumerar samhälle vi lever i är en fasad för att få oss att titta åt fel håll hela tiden. Easy as that!

Sett?: http://www.youtube.com/watch?v=mHjczyA75jU
Tanka en powerpoint presentation: http://www.stopdumbingdown.com/GWP.ppt

Posted on: 2007/3/27 23:33
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
ursäkta muglert men tycker det låter så jävla långsökt, sen den halvfeta snubben från junk sience mm visst bara för man har en kamera framför sig talar man inte sanning.

Sen säger du att NWO vill se oss döda?????? vilka är NWO är det SKYNET som skall konkurrera ut den mänskligarasen eller?? låter så absurt du pratar om en stormakt av elitiska människor som vill se oss döda medan de låter oss konsumera så de kan döda oss utan att vi märker det.

Posted on: 2007/3/28 6:35

See User information
Men skärp dig nu MMidian!!. Du verkar inte ha förmågan att fatta att alla här(vad jag vet) vill att ALLA onödiga gifter skall bort och vi måste gå över till renare energi källor!, så lägg ned dom tankarna, snälla. Vi tycker likadant om jag fattat dig rätt. Problemet är att ca98% av klimatförändringarna kommer ifrån solens ökade aktivitet, och bara ca6% av ALL koldioxid som släppa ut i våran atmosfär på Jorden är ifrån människor och våra industrier/maskiner och alla levande varelsers utandningsutsläppsmiljöförstöring, träd som förmultnar och annat domedagsmatrial som vi kan förhindra igenom en global koldioxidskatt!?? hmm aja *pust*.

Du sägar att du inte är för lögner eller skrämselpropagande men dina resonemang stämmer inte med vad du säger i sådana fall!.

Det du säger är:
Avslöja inte att Solen står för ca98% av klimatförändringarna och människan står för ca6% av CO2 gaserna på Jorden.
För då kommer ingen att bry sig om djur/natur eller sluta att använda massa giftigt/onaturligt//gen-modifierat/biologiskt onedbrytbart skit!

Eller hur!?. Det är lika logiskt som att säga:
Avslöja inte att kriget mot terrorismen är ett bluff som startats på "false flag" grunder!, för då kommer hela världen snart prata arabiska.

Dubbelpost jag vet .. men blir kluven av att det finns 2 trådar om det här ämnet som gör mig lika frustrerad nu!

Posted on: 2007/3/28 9:02
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
"Men skärp dig nu MMidian!!. Du verkar inte ha förmågan att fatta att alla här(vad jag vet) vill att ALLA onödiga gifter skall bort och vi måste gå över till renare energi källor!",

”Med hjälp av en dramatisk skrämselkampanj ska befolkningen förmås att gå med på kraftiga inskränkningar i levnadsstandard” Från första sidan, jag tolkar det som att folk är rädda för att de skall få inskränkningar i sin levnadsstandard, vilket säger att de är nöjda med slit och släng kulturen.

"så lägg ned dom tankarna, snälla. Vi tycker likadant om jag fattat dig rätt. Problemet är att ca98% av klimatförändringarna kommer ifrån solens ökade aktivitet,"

Att solen blir varmare och varmare är ingen nyhet, men den ökningen av temperaturen vi har haft nu kan inte förklaras med solens strålning. Sen visar ju mätningar från isen att koldioxidhalten i luften har ett samband med temperaturen. Under istiderna har halten av co2 vart låga osv. Sen om man läser på om själva funktionen med global uppvärmning och koldioxid så tycker jag att den verkar otroligt logisk

"utandningsutsläppsmiljöförstöring, träd som förmultnar och annat domedagsmatrial som vi kan förhindra igenom en global koldioxidskatt!?? hmm aja *pust*".

Sveriges mest kända liberal, Johan Norberg tog upp global koldioxidskatt i sin blogg och det pratades lite om det i media. Det är allt, det finns INGA planer på att införa en global koldioxidskatt.

"Du sägar att du inte är för lögner eller skrämselpropagande men dina resonemang stämmer inte med vad du säger i sådana fall!."

Eftersom ingen av oss vet sanningen tycker jag att vi ändå borde göra de åtgärder vi kan för att minska påverkan på naturen. Som t.ex. de råd som aftonbladet gav är inte dumma. Att vi alla borde se konsekvenserna av vårt konsumtionsbeteende. Så vi lever nu är ju inte hållbart, de åtgärder som presenteras och de verktyg som används mot industrier i Sverige (miljöbalken) är ju sunda redskap för att nå en bättre omgivning

"Eller hur!?. Det är lika logiskt som att säga Avslöja inte att kriget mot terrorismen är ett bluff som startats på "false flag" grunder!, för då kommer hela världen snart prata arabiska."

De åtgärder som presenteras är sådana åtgärder vi borde ha gjort för länge sedan, sen som jag sa tidigare så vet vi inte sanningen.

Posted on: 2007/3/28 9:37

See User information
Hmm, varför inte ta deras egna ord istället för mina?

http://www.geocities.com/newageinternational/Depopulation1.html

Posted on: 2007/3/28 11:52

See User information
Vad försöker du säga Sleeplijn??

Posted on: 2007/3/28 18:17

See User information
Quote:
Sen visar ju mätningar från isen att koldioxidhalten i luften har ett samband med temperaturen. Under istiderna har halten av co2 vart låga osv.

Men snälla MMidian titta på filmen från början utav tråden igen och ta av skygglapparna innan.
CO2 halten följer temperaturen och inte tvärt om.
(lite som en läskflaska i solen om du förstår vad jag menar)

Posted on: 2007/3/28 19:07
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:
De åtgärder som presenteras är sådana åtgärder vi borde ha gjort för länge sedan, sen som jag sa tidigare så vet vi inte sanningen.

Huja mig.
Jobbar du för NWO?

Posted on: 2007/3/28 19:09

See User information
heheheh varför skulle eran hemmagjorda film visa sannigen?
ta bort skygglapparna, gör detsamma vakna upp och inse att allting runt omkring dig inte behöver vara en stor konspiration, finns tusentals vetenskapliga artiklar som styrker teorin om växthuseffekten. Och en hobby film skall få mig att ändra uppfattning?

Ni verkar tycka att all forskning är NWO propaganda och påhittat skit så länge det inte gynnar det ni själva tror på.

"CO2 halten följer temperaturen och inte tvärt om."
Så förbränning av kol kan inte påverka koncentrationen av co2?

Posted on: 2007/3/28 19:14

See User information
Öööh nej filmen är inte hemmagjord.
Förstod du läskflaskan eller har du glömt bort/aldrig vetat hur man tänker själv?
Självklart frigörs det CO2 vid förbränning ingen har hävdat något annat.
Växthuseffekten är också verklig men CO2 är INTE en lika stor faktor som tex vattengas.

Posted on: 2007/3/28 19:18

See User information
HWO

http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?threadID=14073&tstart=0

Läs inläggen från Kemisten, grymt skicklig på att marknadsföra sin teori om att global uppvärmning är en bluff.

Posted on: 2007/3/28 19:47

See User information
Jo kemisten tar upp väldigt intressanta punkter.
+ att han tar upp läsken och jag som trodde att jag hade en gåta .

Posted on: 2007/3/28 20:00

See User information
Varför inte dra en enkel google på Co2 "temprature ice core samples"? Du kan väl läsa diagram?

Resized Image

Posted on: 2007/3/28 20:04

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper