vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Calleman?
Vad har ni för åsikter om Carl Johan Calleman och hans forskning om mayakalendern?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Calleman?

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Vad har ni för åsikter om Carl Johan Calleman och hans forskning om mayakalendern?

Min uppfattning är att han är ute och cyklar... han vet inte vad det är vårt tidsrum står inför, tror på utveckling, medvetandeutveckling osv... och är inte andlig, utan en vilseförare av värsta sorten ;.). Han vet inte om Devolution och förstår inte vad maya menade - eller vad säger du Calleman?

Posted on: 2007/3/30 21:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tycker att det här du skriver om devolutionen är intressant.. Hur långt kommer den att gå tror du, och kommer den att vända?

Har du någon källa där man kan läsa mer om teorierna kring devolution?

Angående Calleman och maya igen.. Vad anser DU att maya menade med sin kalender?

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Jag tycker att det här du skriver om devolutionen är intressant.. Hur långt kommer den att gå tror du, och kommer den att vända?

Har du någon källa där man kan läsa mer om teorierna kring devolution?

Angående Calleman och maya igen.. Vad anser DU att maya menade med sin kalender?

Jag har skrivit så mycket om det tidigare... - du kan hitta en del som tar upp kring detom du kollar tråden om Waldorff http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40357#forumpost40357

Där har jag flera inlägg, och i dom finns länkar till andra inlägg + att ta hem dokument mm.

Maya visste att jorden/samsara/den trefaldiga världen/ + hela Vårt kosmos, skulle genomgå något - på alla dess nivåer. Samsara är speciellt skapat av barmhärtiga gudar istället för att vi skulle eliminerats. Allting faller nedåt... när ett medvetande/själ avviker från sin ursprungliga nivå/hem/där hon är skapad så faller hon till en annan nivå, och sedan när hon inte kan leva efter kriterierna på den nivån så faller hon än djupare, osv. Det är Devolution, du hittar info om det på tråden ovan, tex audios med Cremo som tar upp det. Det är själva grundbulten vad gäller meningen med livet varför vi är här osv.Meningen är inte att vi ska vara människor här, utan återvända till vårt ursprung. Nu är degeneringen global, och det är inte bara att en grupp/civilisation/kultur står inför undergång - och det är en speciell "cykel" eller händelse. Aliens har snackat om det länge... därför finns alla kanaliserade böcker där de talar om undsättning osv... men de ser inte vad det är i grunden. DE rnesas ut därute, därför är det så många aliens här och tar över "människornas" kroppar - därför hade de det med dna-manipulering för tusentals år sedan, och därför är det svärmar av UFO i tex Mexiko. New Age talar om Galactic Beam mm - och forskare ser också ut i kosmos och ser att det händer oförklarliga saker... nu når det snart vår yta här - det är det kring 2012-begreppet, och maya. Maya menar att allt, alla partiklar/medvetanden, hela kosmos på alla dess nivåer genomgår rening, regenerering och ompositionering. Det blir som ett nytt kosmos. Det som allt vägs emot är naturligtvis kosmos innersta egenskap. Det är vår kompass, det vårt samvete är inställt emot osv. Läs annars Zhuan Falun, så finns alla förklaringar där.

Nu vill många inte ens vara människor, utan är bara sina besättelser. Vojne vilken utrensning det blir - vilka kan alls gå med in i det nya kosmos, om man vänder det gamla kosmos ryggen.

Posted on: 2007/3/30 21:40

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Vad är det som är BS i Maya och det Calleman säger?

Samt, förklara varför medium inte kan se efter 2012

Anonym
Quote:

osm wrote:

En sak är säker om Calleman, och det är att han inte är konspirationsmedveten, vilket ringer varningsklockor i mig.

En annan är att han är en av Oneness Movemements (Amma & Baghavan/Kalkirörelsen) frontfigurer.

Visst finns det medium som kan se efter 2012. Sylvia Browne är ett exempel. Hur trovärdig hon är däremot vill jag inte säga något om.
Huruvida 2012 är "slutdatum" eller inte hör inte hit, det är inte det jag vill debattera. Jag är själv övertygad att något händer då. Frågan är hur pass trovärdig herr Calleman är?

See User information
År 2012 startar kalendern på nytt, det är det enda maya kalerndern säger att den gör. *gah*

Posted on: 2007/3/31 5:27

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

osm wrote:

En sak är säker om Calleman, och det är att han inte är konspirationsmedveten, vilket ringer varningsklockor i mig.

En annan är att han är en av Oneness Movemements (Amma & Baghavan/Kalkirörelsen) frontfigurer.

Visst finns det medium som kan se efter 2012. Sylvia Browne är ett exempel. Hur trovärdig hon är däremot vill jag inte säga något om.
Huruvida 2012 är "slutdatum" eller inte hör inte hit, det är inte det jag vill debattera. Jag är själv övertygad att något händer då. Frågan är hur pass trovärdig herr Calleman är?

James Randi är ju den värsta sortens, men ändå... här om Sylvia Randi:
http://www.randi.org/sylvia/index.html

Annan:

Stop Sylvia Browne
StopSylviaBrowne.com - Examining and debunking the claims of purported psychic Sylvia Browne. ... Copyright © 2006-2007, Robert S. Lancaster. NOTE: This site is not affiliated with Sylvia Browne and ...

http://www.stopsylviabrowne.com

Naturligtvis tar tiden eller det hela inte slut om några år, eller runt 2012- men det är inget som "ses" via sinnen i det gamla kosmos vad som ligger i det nya kosmos. Det gamla nlir som nytt, rätas upp - och det görs utifrån - och det ärbara falskheter att sinnen säger att de ser saker i vår framtid, efter den tiden/övergången.

Många ser så mycket, hör röster, får budskap osv - nuförtiden så är det inte deras egen "förmåga", utan det är annat som ger dom det, speglar in det, så de tor att de själva ser, osv. Bara besättelse.

Amerikanskorna är så goa - 99 av 100 av dom som håller på med new age och kan ta höga avgifter, har blonderat sitt hår...

http://www.sylvia.org/home/index.cfm

Tittar uppåt - är det himlen... - är du så andlig... kamma dig.

Lite vakenstukfärger på sajten och allt, eller

Posted on: 2007/3/31 9:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Samma gamla visa igen, man tror att man kan läsa ett par böcker och se ett par föredrag och sen förstå sig på Mayakalendern! Det tar åtskilliga år för att förstå vill jag påstå, många andra påstår det samma också. Sen behöver man inte vara konspirationsmedveten för att ha koll på hur världen egentligen funkar, de e buffel o båg. Jag har snackat med gurus och shamaner som har riktigt bra koll på världen och medvetnadet, och dom skiter fullständigt i vad Bush håller på med. Dom vet att ett och annar pågår, men vill inte blanda sig med skräpet, istället bryr dom sig om saker som betyder nåt, saker som leder dom någonvart.

Calleman är bra på det han gör, och han har arbetat tillsamman med Ian Lungold, inkl några Svenskar osv. Man skall vara kritisk, men att dömma allt innan man smakat på infon, levt det, det skrämmer mig lite. Det är inte farligt att låta info strömma in o prova.

Vi i detta moderna samhälle har stora svårigeheter att förstå oss på Mayakalendern, vi är allt för insnöade i vår konsumtions-kultur. Bara för att man vill ha något annat betyder inte att man är bra på något annat. Det är lätt att skrika bu och bä, men vet man nåt om saken i fråga, egentligen?

Många, får jag säga skäller och gormar på shamaner och andra, utan att fatta en liten vink av vad deras liv går ut på, lågt! Men det är inte dom kunnigas förlust, det är din egen, själv är bäste dräng stuket!

Tips, försök lev infon som står i boken, att sitta framför en glödlampa o dator o fatta allt går inte. Då kan man också bli rallyförare med hjälp av en manual eller? Mycke info sprids i dag, och kommer ut. Ta den i den takt du klarar av, sen kommer visheten med åldern. Klättra på väggar går inte, du ramlar ner om och om igen.

Vad det gäller Mayakalendern så slutar inget år 2012, jo förvisso. Men det är mer intressant och se vad som börjar. Juat nu är det bara att följa med vad som händer och se till att inte ta allt så personligt.

Angående konspiration, så visste jag från födseln mer eller mindre att allt var fel, det som har förändrats nu är att jag kan detaljera upp det lite, och peka på vad och vem, men det är fortfarande lika fel. Positivt är också att man kan ducka för dom dåliga prylarna, men det är inte så svårt ändå om man är konspirationsmedveten eller inte. Chippa människor är inte en god idé, medveten eller inte, inte heller kemikalier i mat, masskontroll och tanketvång osv.

Ha en trevlig helg.

Edited by osm on 2007/3/31 15:45:38
Edited by osm on 2007/3/31 15:52:25

See User information
Quote:

osm wrote:
Samma gamla visa igen, man tror att man kan läsa ett par böcker och se ett par föredrag och sen förstå sig på Mayakalendern! Det tar åtskilliga år för att förstå vill jag påstå, många andra påstår det samma också. Sen behöver man inte vara konspirationsmedveten för att ha koll på hur världen egentligen funkar, de e buffel o båg. Jag har snackat med gurus och shamaner som har riktigt bra koll på världen och medvetnadet, och dom skiter fullständigt i vad Bush håller på med. Dom vet att ett och annar pågår, men vill inte blanda sig med skräpet, istället bryr dom sig om saker som betyder nåt, saker som leder dom någonvart.

Calleman är bra på det han gör, och han har arbetat tillsamman med Ian Lungold, inkl några Svenskar osv. Man skall vara kritisk, men att dömma allt innan man smakat på infon, levt det, det skrämmer mig lite. Det är inte farligt att låta info strömma in o prova.

Vi i detta moderna samhälle har stora svårigeheter att förstå oss på Mayakalendern, vi är allt för insnöade i vår konsumtions-kultur. Bara för att man vill ha något annat betyder inte att man är bra på något annat. Det är lätt att skrika bu och bä, men vet man nåt om saken i fråga, egentligen?

Många, får jag säga skäller och gormar på shamaner och andra, utan att fatta en liten vink av vad deras liv går ut på, lågt! Men det är inte dom kunnigas förlust, det är din egen, själv är bäste dräng stuket!

Tips, försök lev infon som står i boken, att sitta framför en glödlampa o dator o fatta allt går inte. Då kan man också bli rallyförare med hjälp av en manual eller? Mycke info sprids i dag, och kommer ut. Ta den i den takt du klarar av, sen kommer visheten med åldern. Klättra på väggar går inte, du ramlar ner om och om igen.

Vad det gäller Mayakalendern så slutar inget år 2012, jo förvisso. Men det är mer intressant och se vad som börjar. Juat nu är det bara att följa med vad som händer och se till att inte ta allt så personligt.

Angående konspiration, så visste jag från födseln mer eller mindre att allt var fel, det som har förändrats nu är att jag kan detaljera upp det lite, och peka på vad och vem, men det är fortfarande lika fel. Positivt är också att man kan ducka för dom dåliga prylarna, men det är inte så svårt ändå om man är konspirationsmedveten eller inte. Chippa människor är inte en god idé, medveten eller inte, inte heller kemikalier i mat, masskontroll och tanketvång osv.

Ha en trevlig helg.

För min del är det inte fråga om at döma utan att ha kollat - det har jag gjort länge, det är därför jag lätt kan döma ut det.

Det där med vishet med åldern osv - kan så vara, men det behöver det inte vara - och vad hjälper det... vad andra tror är någons vishet kanske inte allt är vist. Det finns bara en rätt måttsock för att bedöma det - och det är universums innersta kriterie - det ärdet 2012 handlar om.

Det är så allvarligt, och borde vara långt bortom "intressant och se vad som börjar" - då missas båten tyvärr fullständigt.

Det där med konspiration och dylikt... men det är inget fel därute på det viset - jag har sagt det många gånger.

Det hela går enbart ut på att kultivera - det har all andligte förr handlat om - det är därför vi är här - tiden rinner ut och är dyrbar.

Posted on: 2007/3/31 16:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det där som kosmos ska gå igenom, och som maya förstod på sitt sätt, kallas Fa-rectification.

Man får nästan läsa Zhuan Falun först, några har gjort det. Kanske denna föreläsning av Li Hongzhi kan förstås något av de som lite "gjort sin hemläxa".

Fa-Lecture During the 2003 Lantern Festival at the U.S. West Fa Conference

Li Hongzhi
February 15, 2003

http://www.falundafa.org/book/eng/jw_91.htm

Posted on: 2007/3/31 16:31

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper