vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Big Bang...

See User information
Startar en ny tråd...det här med bigbang,...många jag diskuterat med menar hårdnackat att livet (existensen) startade där, det tycker jag verkar mycket konstigt.

Jag menar, bigbang måste ju ha ägt rum någonstans (i ett tredimensionellt rum, en rymd som existerar). Och för att bigbang skall kunna inträffa så behövs materia, eller något annat som redan existerar. Det visar ju på att det fanns någonting innan bigbang, och att det inte alls var början, eller "skapelsen" på tillvaron, livet och existensen.

Posted on: 2005/10/16 8:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Big Bang...
begynnelsen skapade Gud himmel och jord.
Jorden var öde och tom, djupet täcktes av mörker och en Gudsvind svepte fram över vattnet.
Gud sade: "Ljus, bli till". Och ljuset blev till. Gud såg att ljuset var gott,
och han skilde ljuset från mörkret. Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt.
Det blev kväll och det blev morgon.
Det var den första dagen.

det vet du la philycyber ?
hehe ne ja bara skoja....

....ja menar att dessa frågor har en del extremister mot sig...

nu flumma ja iväg från ämnet ursäkta...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Big Bang...
Hur blev allt till innan och före big bang, jag tror att allt altid har funnits där, och där slutar vår intelligens... Genom att pressa ut medvetandet 100ggr eller nåt kanske vi kan börja fundera på dessa frågor. Vi har inte ett enda svar/verktyg att plussa ihop någonstans :) ... Men det är kul att flumma. Det är också så vi kommer framåt, med teorier...

Fortsätt flumma, jag har väldigt lite att komma med vad det gäller the big bang, det verkar vara nåt skumt i alla fall...

Hare...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper