vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

ABC:s Rosie O'Donnell (inför 30 Miljoner TV-tittare): "WTC 7 was a controlled demolition!"

See User information
Här kan ni se det hela på Youtube, från ABC:s Talk Show "The View" i förra veckan:

http://www.youtube.com/watch?v=MiIyI6ugmUM

http://infowars.com/articles/sept11/o ... es_30_million_viewers.htm

Avslöjandet på ABC har inte tagits väl emot av andra amerikanska mainstream-kanaler:

http://www.youtube.com/watch?v=JYVPlW7I2PU&mode=related&search=

Popular Mechanics försöker nu frenetiskt debunka ABC:s Rosie O´Donnell´s avslöjanden kring WTC 7-kollapsen:

http://www.popularmechanics.com

USA börjar VAKNA!

Posted on: 2007/4/2 2:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ABC:s Rosie O'Donnell (inför 30 Miljoner TV-tittare): "WTC 7 was a controlled demolition!"
Quote:
USA börjar VAKNA!

YES.

MEn i Svedala sover dom flesta fortfarande.

Bra Jobbat Zink och Company.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ABC:s Rosie O'Donnell (inför 30 Miljoner TV-tittare): "WTC 7 was a controlled demolition!"
Alla dessa inlägg om avslöjande.

Jag vill veta att något nytt inte läsa en massa påstådda "avslöjande".

Har hon avslöjat vilka som sprängde WTC 7 eller är det samma gamla skåpmat att det ska utredas?

Jag har en egen bild vad Rosie O'Donnell sagt men vad är det för "avslöjande" som det är frågan om denna gång?

Sedan ska man ha klart för sig att av de byggnader som kollapsat historiskt så är det WTC 1 och 2 som är unika då de träffats av flygplan och kollapsat. En bastant majoritet av byggnader som kollapsat före WTC 7 har gjort det utan att något flygplan kraschat in i dem. Om man räknar bort de som kollapsat i jordbävningar så har brand varit den vanligaste orsaken följt av fuskbyggen.

Att inga liknande byggnader som WTC 1, 2 och 7 kollapsat i andra delar av världen beror på att de byggts så få av den sorten runt om i världen.

See User information
Haha, nej du Zink. Jag tror inte förövarna brydde sig om att skicka en kopia av sin terrorplan till Rosie. Det är inte hennes eller vårt jobb att förklara vem som gjorde det, hur de gjorde det eller ens varför. Detta är vad en ny utredning ska dra fram i ljuset. Vi kan dock hänvisa till tidigare förövare inom och utom det militärindustriella komplexet och underrättelsetjänsterna. Historien och deklassificerade dokument visar en annan sida av myndigheter än vad du så desperat håller fast vid.

Jordbävning eller inte, så är detta vad man förväntar sig av en strukturell kollaps:
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/collapses.html

Detta gäller även för WTC1 och 2.

WTC7 sades ha ett stort hål i södra fasaden samt liknande skador i sydvästra hörnet. Kan någon visa mig var på bilden dessa skador finns ? Om de var från WTC1 så måste de ju ha uppstått i den övre halvan av byggnaden.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/wtc7fire3.html

Trots detta kollapsar byggnaden plötsligt och symmetriskt från mitten vilket kan ses när den lilla takbyggnaden brakar igenom taket kort innan. Densamma bars dessutom upp av de centrala pelarna.

WTC7 sades ha fått sina skador genom bråte från kollapsen av WTC1. Vilken kraft har fått stålbalkar att flyga genom luften över WTC6, Vesey street för att sedan träffa byggnaden ? Strukturell kollaps ger ingen horisontell kraft av logisk anledning. Hur kan byggnader i andra riktningar och mycket närmare ha klarat sig från kollaps trots sina skador ?

Vi är långt ifrån färdiga med frågan om WTC i allmänhet och WTC7 i synnerhet. Vad är det för nytt du vill höra ? Kollapsen är fortfarande relevant för en ny utredning tillsammans med vittnesmålen som finns för samtliga byggnader.

Posted on: 2007/4/2 8:28

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Haha, nej du Zink. Jag tror inte förövarna brydde sig om att skicka en kopia av sin terrorplan till Rosie. Det är inte hennes eller vårt jobb att förklara vem som gjorde det, hur de gjorde det eller ens varför. Detta är vad en ny utredning ska dra fram i ljuset. Vi kan dock hänvisa till tidigare förövare inom och utom det militärindustriella komplexet och underrättelsetjänsterna. Historien och deklassificerade dokument visar en annan sida av myndigheter än vad du så desperat håller fast vid.

Jordbävning eller inte, så är detta vad man förväntar sig av en strukturell kollaps:
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/collapses.html

Detta gäller även för WTC1 och 2.

WTC7 sades ha ett stort hål i södra fasaden samt liknande skador i sydvästra hörnet. Kan någon visa mig var på bilden dessa skador finns ? Om de var från WTC1 så måste de ju ha uppstått i den övre halvan av byggnaden.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/wtc7fire3.html

Trots detta kollapsar byggnaden plötsligt och symmetriskt från mitten vilket kan ses när den lilla takbyggnaden brakar igenom taket kort innan. Densamma bars dessutom upp av de centrala pelarna.

WTC7 sades ha fått sina skador genom bråte från kollapsen av WTC1. Vilken kraft har fått stålbalkar att flyga genom luften över WTC6, Vesey street för att sedan träffa byggnaden ? Strukturell kollaps ger ingen horisontell kraft av logisk anledning. Hur kan byggnader i andra riktningar och mycket närmare ha klarat sig från kollaps trots sina skador ?

Vi är långt ifrån färdiga med frågan om WTC i allmänhet och WTC7 i synnerhet. Vad är det för nytt du vill höra ? Kollapsen är fortfarande relevant för en ny utredning tillsammans med vittnesmålen som finns för samtliga byggnader.

Det är den totala frånvaron av de aktiva personerna som får mig att tro att de inte existerar. Någon bland alla dessa borde ha kommit på andra tankar och avslöjat sin delaktighet men icke och detta efter drygt 5 år efter händelsen.

Även vittnen lyser med sin frånvaro då de gäller att ha sett någon aktivitet före 911 som kan antyda att de höll på med att placera ut bomber i WTC 1, 2 och 7.

Det är märkligt att ingen i tre stora byggnader har märkt någon som helst aktivitet som antyder att sprängämnen placerades ut. Inte en enda av de överlevande.

Det som finns är så diffusa antydningar som strömavbrott och ljud från tomma våningar att man kan tolka dem till vad som helst. Det finns inga konkreta bevis på att något har placerat ut sprängämnen i WTC 1, 2 och 7.

See User information
Quote:

zink wrote:

Du är en egocentriker. Forumet är inte till för dig. Vem bryr sig om vad DU VILL?

Quote:

zink wrote:
Jag har en egen bild vad Rosie O'Donnell sagt men vad är det för "avslöjande" som det är frågan om denna gång?

Du har din egen bild av mycket. Tyvärr har de bilderna åtskilliga avvikelser från verkligheten. Tar du medicin för det?

Quote:

zink wrote:
Sedan ska man ha klart för sig att av de byggnader som kollapsat historiskt så är det WTC 1 och 2 som är unika då de träffats av flygplan och kollapsat.

ALLA byggnader som kollapsat är unika!

Men för att leka vidare med ditt resonemang; Om nu WTC 7-kollapsen inte skulle vara unik varför har du då inte svarat på "seraphims eviga fråga" - var har en byggnad kollapsat likt WTC 7, utan att medvetet ha demolerats?

Posted on: 2007/4/2 13:54

See User information
Det finns ingen vettig människa som kan komma till någon annan slutsats än en kontrollerad demolering rörande WTC 7, sen spelar det ingen roll hur mycket trams du än kan komma på i din sjuka hjärna, zink.

Posted on: 2007/4/2 13:56

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Du är en egocentriker. Forumet är inte till för dig. Vem bryr sig om vad DU VILL?

Om de med alternativa teorier slutade skriva ”sanning” och ”bevis” om sina teorier och spekulationer skulle jag vara mindre skarp i min kritik.

Om man påstår sig ha sanningen var är den då?

Alla kritikers frågor skulle med lätthet besvaras av den som har sanningen.

Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Du har din egen bild av mycket. Tyvärr har de bilderna åtskilliga avvikelser från verkligheten. Tar du medicin för det?

Som vanligt klara du och andra inte av att ge svar utan att komma men något nedsättande vilket gör att jag anser du och andra håller mer på med en religion än att hitta fakta och sannolikheter.

Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:
Sedan ska man ha klart för sig att av de byggnader som kollapsat historiskt så är det WTC 1 och 2 som är unika då de träffats av flygplan och kollapsat.

ALLA byggnader som kollapsat är unika!

Men för att leka vidare med ditt resonemang; Om nu WTC 7-kollapsen inte skulle vara unik varför har du då inte svarat på "seraphims eviga fråga" - var har en byggnad kollapsat likt WTC 7, utan att medvetet ha demolerats?

WTC7 kollaps filmades och mig veterligen har ingen annan av de byggnader som varit i likande situation rasat framför en kamera så vi vet inte om även de som kollapsat utan att sprängämnen varit inblandade också haft en likartat kollaps som WTC7.

Det enda som verkligen visar på sprängämnen är att rester av dem hittas i bråten efter byggnaden och detta är enligt de dokumentärer jag sett om undersökningar av olika händelser där man misstänkt sprängämnen som husras och flygkrascher lätta att göra då de blir speciella mönster i allt material där sprängämnen varit framme.

Det gör också att när den officiella rapporten säger att de inte hitta några bevis på sprängämnen i WTC 1 och 2 så finns det inga sådana bevis. Dessa skulle lätt ha upptäckts. Myten att materialet transporterades bort så fort att undersökningen blev lidande av det har kraftfullt dementerats av de som gjorde undersökningen och deras berättelse om undersökningen stämmer mycket bra med de andra undersökningarna av raserade byggnader som jag sett i dokumentärer som varuhusraset i Korea och hotellraset i Singapore.

Det är alltid en avvägning mellan hur mycket material som ska forslas bort för att söka efter överlevande och lämnas kvar för undersökning.

See User information
Quote:

Det gör också att när den officiella rapporten säger att de inte hitta några bevis på sprängämnen i WTC 1 och 2 så finns det inga sådana bevis. Dessa skulle lätt ha upptäckts. Myten att materialet transporterades bort så fort att undersökningen blev lidande av det har kraftfullt dementerats av de som gjorde undersökningen och deras berättelse om undersökningen stämmer mycket bra med de andra undersökningarna av raserade byggnader som jag sett i dokumentärer som varuhusraset i Korea och hotellraset i Singapore.

Det är väldigt imponerade att de påstår att de inte skeppade skiten så fort som möjligt till Kina. Enda problemet är att det inte är sant.

Posted on: 2007/4/2 14:20

See User information
Rosie har bjudit in fysiker från Yale och Harvard för att kommentera WTC 7-kollapsen:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread275138/pg1

Ska bli roligt att följa...

Posted on: 2007/4/2 16:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper