Vakencorner
|
Acharya S - The smartest woman in the world?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Acharya S, även kallad ”The coolest chic on the planet” och "the smartest woman in the world" är en forskare och författare som studerat mycket av de gamla religiösa skrifter och myter som gäller framförallt Jesus. Hennes mest kända bok är “The Christ Conspiracy: The Greatest Story Ever Sold” där hon kunde påvisa att berättelsen om Jesus Kristus var ett plagiat och sammelsurium av andra berättleser och alltså en fiktion, något som bl. a medförde åratal av hot. Hon är kanske inte den smartaste kvinnan i världen men hon är i alla fall en modig vacker och intelligent kvinna som studerat på några av världens finaste skolor och är medlem i världens kanske mest ansedda instititut om antikens Grekland, ”American School of Classical Studies at Athens, Greece.”
Här är hennes tredje intervju på "The Infidel Guy Show." http://media.libsyn.com/media/infidelguy/Tape63_Acharya_3.mp3 Här är hennes myspacesida: http://profile.myspace.com/index.cfm? ... rofile&friendID=120058877 Och hennes hemsida: http://www.truthbeknown.com/
Posted on: 2007/4/2 9:49
Edited by Lightsaber on 2007/4/2 10:31:21
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Acharya S - The smartest woman in the world?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad tror du då fanns jesus?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja det är många kulturer som har liknande berättelser har jag hört Jordan Maxwell prata om.
Så du tror inte han funnits som person vandrande på jorden? Det som jag inte får in riktigt är att mycket information från andliga talare & forskare blandar in Jesus som en del i historian. Man tycker ju att de borde ha lite koll på sånt i så fall. Och sen har det då funnits några messias överhuvud taget? Budda, Krishna, Mohammed? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har också tänkt på det där med att vissa medium nämner Jesus. Det tyder enligt min mening på att de antingen är fejk eller omedvetet styrda.
Många forskare är kristna och vill tro att han har funnits. Andra är ju bombarderade med propagandan att han har gjort det och vågar kanske inte träda ur fållan. Buddha och Krishna tror jag inte heller har funnits. Mohammed är jag osäker på.
Posted on: 2007/4/2 18:33
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login