vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

M möter i sd i debatt på söndag

See User information

Posted on: 2007/4/12 15:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: M möter i sd i debatt på söndag
We are the champions

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
FP möter SD ikväll klockan 10 på tv8.

Posted on: 2007/4/12 17:25

See User information
Bilderbergers vs. vanliga svenskar

Vi får se om de får samma debatt tid.

Posted on: 2007/4/12 18:31

See User information
Någon som såg det som var ikväll?

Posted on: 2007/4/12 21:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
ja

Posted on: 2007/4/12 21:30

Anonym
Lars Adaktuson såg vettskrämd ut när han tillsammans med Folkpartiets partisekreterare gjorde allt i deras kraft att försöka få SDs Jimmie Åkesson att göra bort sig eller att tappa tråden.Det kan inte ha varit lätt att hålla sig lugn i det sällskapet Åkesson befann sig han fick knappt prata innan nästa fråga skulle ställas . Folkpartiets lille vessla verkade i mellanåt vara mer programledare än Adaktuson själv som förmodligen var livrädd att få sparken från sitt "finna jobb" det räckte väl för han att han miste jobbet i SVT.

Det är väl så här alla kommande debatter som SD får medverka i kommer att fungera ett samarbete mellan programledare och den representant från riksdags partierna som medverkar. Jag blir så äcklad över detta så tydliga samarbete mellan dom etablerade partierna och media oavsätt tiding eller Tv;Radio kanal.
Detta är Sovjet i en ny tappning.Vad tror ni är det är som får dom etablerade partierna att använda sig av alla kända smutsiga trick som finns för att smutskasta och idiotförklara detta och liknade parti? Detta parti är uppenbarligen inte kontrollerat av samma krafter som styr dom etablerade partierna alltså ett allvarligt hot mot dessa parti och dess uppdragsgivare då dom stör den globala maktelitens planer genom att vara i mot mångkultur och EU.

See User information
Ok - det var ungefär som på radion tidigara idag då - i efter3.

Det gick bara ut på att tala om hur vi/man skulle tackla SD - hur lägger ni upp debatten nu för att... det gäller att vi gör klart för alla att det mångkulturella samhället är något vi vill ha och är bra (ej ordagrant). Hade det varit något seriöst då kunde programledaren huggit till lite och sagt:det är en åsikt du har ja... osv - men de utgår från att sd ska det pratas som som ett problem som de alla behöver ta itu med - inget om att människor i landet anser som sd - utan det gör människor tydligen på grund av att de andra partierna inte nått fram med sitt budskap... de talar som om de är utvecklingsstörda, och det är de ju. Inget att gå till rejäla sakfrågor - inte ta upp det som sd tar upp och diskuterar kring - mer att problemet är sd och deras "extremism". Precis som du är inne på - de jobbar ihop.

På radion var det någon folkpartist eller moderat eller något annan skum person - jag hörde det bara från håll - då jag var vid ett bygge och en radio stod på.

Posted on: 2007/4/12 21:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Ok - det var ungefär som på radion tidigara idag då - i efter3.

Det gick bara ut på att tala om hur vi/man skulle tackla SD - hur lägger ni upp debatten nu för att... det gäller att vi gör klart för alla att det mångkulturella samhället är något vi vill ha och är bra (ej ordagrant). Hade det varit något seriöst då kunde programledaren huggit till lite och sagt:det är en åsikt du har ja... osv - men de utgår från att sd ska det pratas som som ett problem som de alla behöver ta itu med - inget om att människor i landet anser som sd - utan det gör människor tydligen på grund av att de andra partierna inte nått fram med sitt budskap... de talar som om de är utvecklingsstörda, och det är de ju. Inget att gå till rejäla sakfrågor - inte ta upp det som sd tar upp och diskuterar kring - mer att problemet är sd och deras "extremism". Precis som du är inne på - de jobbar ihop.

På radion var det någon folkpartist eller moderat eller något annan skum person - jag hörde det bara från håll - då jag var vid ett bygge och en radio stod på.

Det ställs absolut inga svåra frågor till dom sk etablerde partiernas representanter dom får härja fritt och detta är så jävla uppenbart vem som helst med borde se igenom detta jävla hyckleri.

See User information
Zlatan kommer att förfölja sd
Av Niklas Orrenius
Senast uppdaterad 13 april 2007 08:57

Folkpartiets partisekreterare Erik Ullenhag körde pang-på-rödbetan-stilen i TV8:s debatt med sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson igår kväll. Direkt spelade han ut Zlatan-kortet.

Läs/Se mer
• SD drar till Danmark

Därmed tvingade han Åkesson till diffusa resonemang om vad svenskhet egentligen är – ett svårt uppdrag att ro iland med, men nödvändigt för ett nationalistiskt parti som säger sig värna svenskheten.

Zlatan-kortet?
För en dryg månad sedan svarade sverigedemokraternas pressekreterare Mattias Karlsson, pressad av Ekots reporter, till sist på frågan om att fotbollsspelaren och Malmösonen Zlatan Ibrahimovic var svensk i hans ögon. Karlsson svarade att nej, han tyckte nog inte det. Åtminstone var Zlatans kroppsspråk och sätt att tala inte svenskt.
http://sydsvenskan.se/sverige/article231256.ece

Posted on: 2007/4/13 8:13

Anonym
Quote:

sale wrote:
Zlatan kommer att förfölja sd
Av Niklas Orrenius
Senast uppdaterad 13 april 2007 08:57

Folkpartiets partisekreterare Erik Ullenhag körde pang-på-rödbetan-stilen i TV8:s debatt med sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson igår kväll. Direkt spelade han ut Zlatan-kortet.

Läs/Se mer
• SD drar till Danmark

Därmed tvingade han Åkesson till diffusa resonemang om vad svenskhet egentligen är – ett svårt uppdrag att ro iland med, men nödvändigt för ett nationalistiskt parti som säger sig värna svenskheten.

Zlatan-kortet?
För en dryg månad sedan svarade sverigedemokraternas pressekreterare Mattias Karlsson, pressad av Ekots reporter, till sist på frågan om att fotbollsspelaren och Malmösonen Zlatan Ibrahimovic var svensk i hans ögon. Karlsson svarade att nej, han tyckte nog inte det. Åtminstone var Zlatans kroppsspråk och sätt att tala inte svenskt.
http://sydsvenskan.se/sverige/article231256.ece

Zlatan ser sig själv inte som svensk

See User information
En bit ned finns en länk till att se debatten:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15083997.asp

Posted on: 2007/4/13 10:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Är det ikväll mellan SD och M, eller... jag ser det inte på http://tv8.se - men det ska ju vara idag...

Posted on: 2007/4/15 19:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Är det ikväll mellan SD och M, eller... jag ser det inte på http://tv8.se - men det ska ju vara idag...

debatten börjar nu på TV8 , programmet heter Adaktusson

Posted on: 2007/4/15 20:31

Anonym
har inte kanalen rapportera sen

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper