vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Mörker
I det allmäna så ser de flesta det mörka som något negativt som måste bekämpas. Vi ser nya världsordningen som något "mörkt" och som ska bekämpas.

Frågan är, är verkligen mörkret negativt? Enligt den kinesiska filosofin så finns yin och yang och dessa två krafter måste ligga i balans för att harmoni ska råda. Och när vi pratar det mörka och det ljusa, så är det samma sak. Men om vi bekämpar det mörka, det "negativa", kan vi verkligen då uppnå harmoni och fred om den ena delen är av övertag? Enligt kineserna så skulle detta betuda oharmoni.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mörker

See User information
Om vi vann över den nya världsordningen - vad skulle hända då? Hur skulle världen se ut om hela samhällssystemet (som eliten byggt upp, inte vi) kollapsade? Folk skulle svälta, plundra affärer, pengasystemet kollapsar... Det får mej att undra om vi är beredda på det. Men samtidigt så är det bättre än den nya världsordningen. JAg antar att det är som att välja mellan pest och kolera. Kolera låter bättre, precis som frihet. Vi behöver balans, och vi behöver folk som styr, men vi måste ta makten från de korrupta. Det handlar om rätt "sorts" balans.

Posted on: 2005/10/25 12:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Svårt att säga vad som kan hända... Men vi måste gå mot mer öppenhet,. Det behöver inte betyda anarki.. En akseptans av all skit till att börja med.. Och en långsam väg tillbaka..

Posted on: 2005/10/25 13:34

See User information
Tja A,
yin/yang är nog inte jämförbara med god/ond. Det som syftas med att yin är mörk är nog snarare så att det har med det fysiska, jordnära att göra. Och yang med det himelska, lätta, ljusa. Dessa två flödar och är varandras motpoler men ändå lika. Dessa bör vara i balans för att en människa ska ha kontakt med sitt inre och ff ha fötterna på jorden.

Mörker som i ondska är något annat och förekommer inte i naturen i övrigt, utan ligger i människan. Nära knutet till den fria viljan.

Så om vi bekämpade ondskan inom oss så skulle vi till slut hamna i balans mellan yin/yang. I balans mellan himmel och jord.

Så ser jag på det

Posted on: 2005/10/25 13:34
Bring on the apocalypse...

Anonym
"Om vi vann över den nya världsordningen - vad skulle hända då? Hur skulle världen se ut om hela samhällssystemet (som eliten byggt upp, inte vi) kollapsade? Folk skulle svälta, plundra affärer, pengasystemet kollapsar... Det får mej att undra om vi är beredda på det. Men samtidigt så är det bättre än den nya världsordningen. JAg antar att det är som att välja mellan pest och kolera. Kolera låter bättre, precis som frihet. Vi behöver balans, och vi behöver folk som styr, men vi måste ta makten från de korrupta. Det handlar om rätt "sorts" balans"

Klart vi skulle greja det....
Det är ju vi folket!
varför skulle vi inte det om vi kan samla mat åt oss då om vi kan det nu....

de har bara skapat ett kaos....
de gör en massa skit för att håla matpriserna uppe bränner mat osv....

EX:
Detta med att gurkor måste ha en viss böj är nog för att det finns överflöd av mat....

Argetina är ett sådant land som kan producera mat så det skulle räcka till 350miljoner människor...
men är nu satt i skuld....

de flesat människor vill nog vara "under lydnad" men varför inte då ha fria politiker osv

allt detta kommer nog falla på plats när konspirationen och kapitalismen har fallit....

på arbetsplatser är det ju alltid någon som tar på sig rollen som arbetsledare...

alltså om en chef säger ni fyra ska åka ut

så är det ju alltid en som är lite mer "chef" en de andra, och som inte missbrukar detta utan gör det snyggt....

ett sånt samhälle vill ja ha med friviliga världsförbättrare /politiker

någon form av syndikalism

som vill göra något för människorna och inte för att få en massa deg..

See User information
Maggot skrev...Quote:
"Om vi vann över den nya världsordningen - vad skulle hända då? Hur skulle världen se ut om hela samhällssystemet (som eliten byggt upp, inte vi) kollapsade?

Ja, det hade kanske (förhoppningsvis tillslut) sett ut så som gamle Psilocyber talat om tidigare,...att vi levde som naturfolk igen.

Givetvis hade det varit plundringar och prylar vid övergången/raserandet från/av den moderna civilisationen...

Göra nåt för människorna?? Men våra övriga medresenärer då? Vi är ju inte själva här på det biologiska rymdskeppet, och "vi" (människan) måste få in i sina tjocka skallar att vi inte kan överleva ensamma utan ett samspel med övriga livsformer på "rymdskeppet".

Människan som art och uttryckform för livet är inte "skapelsens krona",...nä människan är i själva verket ett efterblivet missfoster som står och stampar i potatiskällaren...med huvudet under armen.

Frid/Psilo

Posted on: 2005/10/25 16:10

Anonym
hehe
ne det var faktiskt
Van_Buren som skrev det

"Om vi vann över den nya världsordningen - vad skulle hända då? Hur skulle världen se ut om hela samhällssystemet (som eliten byggt upp, inte vi) kollapsade?

Anonym
Nu säger Cee Hmmmmm igen :) ....

1. Jag tror faktiskt inte att det blir chaos så fort eliten försvinner... Kommer den att göra det? Mjo! Säker... Infoströmmen som råder nu är ostoppbar.

2. Dom som jag ser vakna upp blir allt enklare och enklare, både i levene och tänkandet, alltså så försvinner hårdvarubehovet/jakten mer och mer. Vad är det då alla vill ha genom dessa plundringar till slut?

3. Mörker, negativ o positiv energi... Den negativa har styrt, till större delen nu, den positiva tar över och med detta komemr skillnader i samhället. Jag tror inte ens vi kommer att ha något som heter politik i framtiden, endast ledare som passar till det och som önskas till det,... Detta med tanke på att alla kommer på följande.

- Länge har makt styrt, länge har pengar styrt, länge har dom dödat, mördat, krigat, förstört mm....

- Rätta mig om jag har fel, om vi alla inser vilken värld vi EGENTLIGEN kan skapa, vill vi då inte det? Tänk på att vi kan skapa fritt passage, precis överallt... Stoppa skövling av skogar, använda alternativa tekniker och energilösningar mm. Vi behöver inte jobba 8 timmar per dygn för att upprätthålla hårdvarubehovet. Vi behöver endast tillverka det vi egentligen behöver och vill ha, samt att detta är med bästa möjliga kvalitet,... samt nyttigt och säkert.

4. Ju längre vi går på denna väg, ju enklare blir vi, ju högre värde på tillvaron, och enkelheten betalar sig i slutändan. Bort med alla stora städer och ha ett stort modifieringsbart samhälle över hela jorden. Städer är bara till för popsnören och betong-galningar... Eller vad säge Du, grå o kall lägenhet, eller stuga/torp/hus etc???

5. Vad vi står inför är något som kommer att vända upp och ner på allt, nya rörelser/grupper och organisationer kommer att skapas. Om technologin kommer att finnas kvar är jag osäker på, behöver vi verkligen den? Jag skulle kanske se att vi behåller webben, så länge den behövs, efter det så börjar något annat funka på människan, telepatin. Och,... istället för att sitta och drömma om platser och människor/djur etc i framtiden. Åk dit istället, upplev istället för att drömma.

Med mera... Verbal diarré :) ...

Hare gott...

See User information
Jag tror och många med mig att vi måste utveckla vår andlighet och medvetenhet.
En av orsakerna att det ser ut som det gör är ju vi själva.
Vi har inte velat utvecklas,alltså utvecklas vi den svåra vägen, lidandets väg, med tvång om man så vill.

Vi har ju delvis själva tillåtit Illuminati att göra det dom gör i.o.m. att vi inte har velat(/kunnat) genomskåda lögnerna.
Detta kan ju sägas vara vårt kollektiva karma.
David Icke uttryckte saken jävligt bra, nämligen att: "konspirationen speglar vårt inre".
Det är ju faktiskt på ett sätt en spegling (fast i annan skala självklart) vad många vanliga människor håller på med; ljuger, manipulerar, luras, skadar, mördar etc etc för sin egen "vinnings" skull.

Mycket av detta beror på rädslor vilket ju är motsatsen till VILLKORSLÖS kärlek, samt självklart okunskap.
Hur blir det om/när vi fäller Illuminati och själva står där med våra rädslor och EGO:n?
Demokrati är ju också en utopi / illusion / lögn, även om den hade varit fri från Illuminati Varför?
Jo, för att vi har en omedveten/outvecklad majoritet som kommer att välja en (minst) lika omedveten/outvecklad ledare som tillfredställer sitt ego och massans egoistiska behov (i bästa fall).

Det är precis vad som sker idag.Olika "partier" som jobbar för sig själva och inte för allas och naturens bästa.
Men även i tex "alternativbyar" och "andliga ställen" som skall vara föredömen går det ofta åt helvete för att folk inte kan/vill hålla sina egon i schack. Den positiva förändringen i samhället/världen börjar med en själv.
Utvecklade individer med kunskap om livslagar bla Karma går ju självklart väldigt sällan emot dessa i.o.m. att de vet konsekvenserna av att gå emot dem.

Bl.a. Platon talade om detta och menade att en "aristokrati" (hans benämning) m.a.o. utvecklade själar med insikter och med små egon och en genuin förståelse, vilja att villkorslöst verka för allas bästa, och ge möjlighet till alla att fritt och på bästa sätt utvecklas (utan att begränsa den andres rätt till detsamma.). Detta kan ju missförstås som en ny "elit", men kolla bland naturfolken t.ex. Indianerna där man redan bland barnen spanade efter en naturlig framtida ledare med rätt egenskaper och som senare utsattes för verkligen hårda prövningar för att visa sin lämplighet, samma sak för bl.a. Credo Mutwa som i sydafrika blev Zulustammens Zanusi = ledare.Det var viktigt att respektera naturen och föra livets essentiella kunskaper vidare till nästa generation.

Vi i vårt samhälle respekterar inte ens våra äldre som i många fall har mycket bra att komma med tack vare livserfarenhet.
Saker och ting har ju inte direkt varit lättare då Illuminati just tagit bort dessa livsnödvändiga kunskaper om livslagar, reinkarnation etc, m.a.o. VARFÖR vi är här på denna planet,
VILKA och VAD vi är och via religionerna/ateismen/ "vetenskapen"/satanismen etc
lanserat myten att vi är en "maskin" av kött och blod utan själ som bara lever ett liv.
Hade man varit medveten om Karma och livslagar skulle man nog vara försiktigare med sina handlingar.
Dessutom hade det ju varit svårare att lansera alla pseudovetenskaper och alla skadliga "-ismer"

Jag tror att världens förändring börjar med oss själva.
Vi har ju en fantastisk potential, bara vi inser det.

mvh eureka

Posted on: 2005/10/25 23:26

Anonym
Bra skrivet...
Jag håller fullständigt med. Det svåra är att få folk och förstå hur viktigt allt är, hur mycket man egentligen påverkar, med att bara gå omkring o va en penningmaskin som vill ha mer, för att lägga ploster på såren.

Själv går jag längre och längre in på den enkla stigen, i dagsläget så är det ingenting jag vill ha längre, istället vill jag påverka saker och ting till det bättre. Förvisso så har också jag en liten agenda med det jag gör just nu, men en ruskigt positiv sådan. Jag märkte snabbt att folk omkring mig inte riktigt var redo för det jag hade planerat länge, men det gör inget, jag måste ändå bygga upp det som komma skall.

När väl männsikor börjar lyssna lite bättre så kommer man någonvart, nu är det riktigt svårt får jag säga. Som vanligt så är det fler dagligen som börja intressera sig av något annat, man börjar också säga, -nä men nu får det väl vara nog... Det som fattas är den anliga öppningen, betydelsen av denna har ännu inte lagts något ljus på.

Än är man lite mjuk och löjlig om man är allt för spirituell, men vad gör det :) ... Man får tillbaka det man ger ut, no matter what....

Vissa tror sig veta att vi är ett stycke kött och att det inte finns mer än det vi ser, men det går att ändra på... Probs e till för att lösas, vi får jobba vidare bara, hårdare... Hårt arbete ger resultat, också ... no matter what :) ...

Hare gott...

See User information
Bra svar av alla här måste jag säga. Förhoppningsvis kommer människor att må mycket bättre (och fimpa sin egen girighet) när vi slipper illuminaterna. Ett perfekt samhälle hade varit det där alla arbetar för samhällets bästa, och därmed också för sitt eget bästa.

Den största bölden på jordklotet idag är pengasystemet. Det är det som driver oss. Pengar har ersatt lycka och harmoni som den verkliga meningen med livet, och det gör ont att se. Men om vi bara kan dumpa pengasystemet och allt som följer med det, så kan den här världen bli en mycket bättre plats, och förhppningsvis kan vi människor stiga ner från vår självutnämnda plats som världens parasiter.

Hoppas...

Posted on: 2005/10/26 11:49

Anonym
bra skrivet eureka!

men demokrati och frihet är nog utopier eller något som inte ens kan excisterar men kan komma närmare.

man kan nog alttid bli "friare"
jag anser att man aldrig ska kalla sitt ex land för demokrati eller frihet...

frihet och demokrati bör nog inte kunna översättas eller kunna förklaras vad det är...
frihet är individuelt

Det går nog alltid att bli friare

och detta med demokrati

dicentralicering är iaf mer rättvist / demokratiskt

om ett gäng på 10pers ska rösta om vilken färg vi ska ha på stadens soptunnot så vill 6 ha blå och fyra vill ha gråa

då förtrycker de sex stycken fyra
men om det är 100 och 60 vill ha blå och 40 gråa
känns det ännu värre
och av 1000 vill 600 ha blåa osv

ja det blev lite rörigt som vanligt när maggot skrev men ja e lite rörig ja gjorde iaf mitt bästa
ha det fint

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper