vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Metro : Elever: Övervaka oss!
#1


See User information
Det börjar bli helt sjukt, vad gör man inte för lite säkerhet, dumma människor..! Det patetiska i Sverige är att staten inte ens behöver arrangera tex en skolskjutning liknande Virginia Tech för att eleverna skall vilja bli övervakade, det enda man behöver göra är att ge fan i att se till så eleverna mår bra i skolan och det är ju enkelt!

KAMEROR. Eleverna på Bergsjöskolan vill övervakas av kameror. Inne i skolan. På skoltid.
– Då skulle vi bli av med all skadegörelse. Då skulle vi kunna få mycket pengar över till annat istället, säger elevrådets ordförande, Selazan Mahmoud.
När Bergsjöskolan satte upp kameror på fasaden sjönk kostnaden för skadegörelse med 95 procent. Den skadegörelse som nu sker är inomhus.
Elevrådet tror att kameror i korridorerna och uppehållsrummen även skulle öka tryggheten.

http://www.metro.se/se/article/2007/05/01/22/3859-45/index.xml

Posted on: 2007/5/2 19:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Metro : Elever: Övervaka oss!
#2
Quote:

TeBe wrote:
När Bergsjöskolan satte upp kameror på fasaden sjönk kostnaden för skadegörelse med 95 procent. Den skadegörelse som nu sker är inomhus.
Elevrådet tror att kameror i korridorerna och uppehållsrummen även skulle öka tryggheten.

http://www.metro.se/se/article/2007/05/01/22/3859-45/index.xml


Detta ämne är skitsvårt och skitviktigt
men en sak du missar tebe är att du ser på detta lite för "radikalt" du skriver "elever tror att tryggheten kommer öka"
Naturligtvis kommer den det, Det ser du ju i meningen över.
Jag har ju flertalet gånger berättat om hur nöjd jag kände mig över att hammarkullens underjordiska spårvagnsstation var övervakad när min bästa vännina ibland tog sista spårvagnen hem till mig efter nattskiftet och att det hela tiden satt en man 50 meter ovanför rulltrappan och tittade på kameran.
trots det hämtade jag denna blonda kvinna rätt ofta endå!

Nog fan är det skumt att vara där man känner sig iaktagen och omyndighetsförklarad men det fyller sitt syfte....

Det som jag anser är skrämmande är att de gett upp sitationen i skolan och väljer den allra mest drastiksa åtgärden för att få ett snabbt resultat.
Jag förstår eleverna på bergsjöskolan jag har själv en vännina vars vän jobbar som lärare där...
och han har berättat ett och annat för henne.

Eleverna vill inte bli övervakade de vill ha trygghet !
Det var väl rotchilds eller nån av rockefellers som sade

"allt vi behöver är en stor kris då kommer folket godta den nya världsordningen"

samma saker sker i den lilla världen
Skapa en mångkulturel skola med etniska motsättningar och stressade människor som väntar på öppenhålstillstånd eller utvisning.
Låt dom spela ut sig mot varandra och big brother kommer.

1984

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Metro : Elever: Övervaka oss!
#3


See User information
Äh.. Som vanligt... när samhället inte lyckas så tar man till en teknisk lösning för att lösa sociala problem som borde kunnat lösas betydligt tidigare bara folk haft lite mera ryggrad och sagt till tidigare vad som är accepterat beteende och inte, dvs banka skiten ur folk, förstöra allmän egendom osv.

Vill någon "djävel" banka skiten ur något eller någon så kan de ju göra det fastän en kamera är på. De stoppar inte gärningsmannen på något sätt oavsett hur många som säger att "de ökar tryggheten". Som om någon enda kamera skulle kunnat stoppa det som hände under den senaste "skolskjutningen" i USA... En kamera fångar bilder och kan aldrig själv förhindra något som sker. Punkt Slut.

Jajaja.. visst.. en bild kan förvisso hjälpa till att fånga förövaren/förövarna om denne / dessa försvinner från platsen, men likförbannat finns det en massa offer kvar som, fastän det fanns kameror på platsen, blev utsatta för något som de trodde att de var skyddade från.

Jag går gärna med på frasen, "med övervarkningskameror ökar chansen att förövaren till ett brott grips", men aldrig någonsin "med övervakningskameror ökar ditt skydd"

Posted on: 2007/5/2 21:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Metro : Elever: Övervaka oss!
#4
NisseHult!
Det är skillnad på om det blir storbråk eller om folk medvetet bara vill förstöra

Du måste ju skriva under på att det hade stulits mer i affärer om det inte var så att kläder var larmade och att det fanns kameror.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Metro : Elever: Övervaka oss!
#5
Quote:

TeBe wrote:
Det börjar bli helt sjukt, vad gör man inte för lite säkerhet, dumma människor..! Det patetiska i Sverige är att staten inte ens behöver arrangera tex en skolskjutning liknande Virginia Tech för att eleverna skall vilja bli övervakade, det enda man behöver göra är att ge fan i att se till så eleverna mår bra i skolan och det är ju enkelt!

KAMEROR. Eleverna på Bergsjöskolan vill övervakas av kameror. Inne i skolan. På skoltid.
– Då skulle vi bli av med all skadegörelse. Då skulle vi kunna få mycket pengar över till annat istället, säger elevrådets ordförande, Selazan Mahmoud.
När Bergsjöskolan satte upp kameror på fasaden sjönk kostnaden för skadegörelse med 95 procent. Den skadegörelse som nu sker är inomhus.
Elevrådet tror att kameror i korridorerna och uppehållsrummen även skulle öka tryggheten.

http://www.metro.se/se/article/2007/05/01/22/3859-45/index.xml
Naiva jävlar "storebror vill oss inget ont bara skydda oss"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Metro : Elever: Övervaka oss!
#6


See User information
Storebror vakar över sina undersåtar som fåraherden vakar över sina lamm. Lammen kräver beskydd av herden.
(Nu skall jag äta mutton tikka masala.)

Posted on: 2007/5/2 22:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Metro : Elever: Övervaka oss!
#7


See User information
Quote:

Apa wrote:
NisseHult!
Det är skillnad på om det blir storbråk eller om folk medvetet bara vill förstöra

Japp det sa jag också, fast med lite andra ord...

Quote:
Du måste ju skriva under på att det hade stulits mer i affärer om det inte var så att kläder var larmade och att det fanns kameror.


Det kan jag, men likförbannat kan aldrig en kamera förhindra ett brott, bara underlätta att få tag i förövaren, men jag antar att du håller med mig på den punkten.

Larmade varor kan till en högre grad stoppa stölder än vad kameror kan, bla pga kameror inte kan se igenom kläder (och jag hoppas verkligen inte att det placeras kameror med dylik kapacitet i butiker).

Problemet ligger likförbannat i att samhället, och nu kommer jag att få många emot mig när jag säger följande, inte får ett fåtal individer att begripa vad som är ett acceptabelt beteende mot annan person och annans egendom. Dvs man misshandlar inte folk, man stjäl inte materiell egendom osv (kort och gott "Mitt är mitt, och mitt ger du faaaan i !"). Men detta tar tydligen för mycket kraft och resurs så "man" väljer det enklare och billigare alternativet att sätta upp kameror så att alla 99% som inte gör något ska vara övervakade istället för att korrigera problemen vid start, vilket skulle underlätta något enormt, men detta är en fråga för våra folkvalda att få in under pannbenet att vissa saker tar längre tid än en mandatperiod att slå igenom och då sitter ju inte de där och kan ta åt sig av äran....

Men det mesta av detta är ju bara sunt förnuft, vilket politiker m fl verkar ha väldigt dåligt av.

Posted on: 2007/5/3 8:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS