Vakencorner
|
Aktivist-Chavez
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
La in mitt inlägg på en ny tråd också.
Angående Chavez så kan jag bara säga att han går sin egna väg. Nu tar han Venezuela ur IMF och världsbanken. http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_15326090.asp Nicaragua hänger på inom kort kanske: http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_15191448.asp Dessutom tar han tillbaka oljefälten för att behålla pengarna inom landet: http://www.e24.se/dynamiskt/ravaror/did_15092341.asp Säga vad man vill om detta men ska man slippa vara livegen så är väl detta ett steg på vägen mot verklig frihet. Vad tycker ni andra, är det rätt väg Chavez väljer att gå? Kommer han klara sig undan CIA?
Posted on: 2007/5/3 17:59
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
Re: Aktivist-Chavez
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Efter Iran blir det Syd Amerika... Om inget drastiskt sker.
Posted on: 2007/5/3 18:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hörru din apa :)
Gruppera inte alla o lägg dom i fack, han kan vara människa också, och det passar inte in i någon nämnbar grupp du hittar i systemet/värdssamhället! En människa aggerar inte enligt regler o lagar, han gör det som är rätt. Det han gör är väl ganska rött, eller är det inte? Han drar sig ifrån globaliseringen, och håller allt inom landet. Kommer pengarna senare att dimpa ner på rätt ställen så är det väl positivt. Och inte i några få plånböcker bara. Vipps |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kuba har ju visat med en stark vilja att de inte vill att deras land ska exploateras av stora företag som har vinstintresse som enda drivkraft och som vill lägga under sig kontroll över fattiga länders naturtillgångar.
"Kubas gröna revolution" som nu är ett föredöme ekologiskt och ekonomiskt är nog inte så poppis hos Bildt , Reinfeldt och Odenberg , de vill väl helst skicka Nordic Battle Group till Venezuela och hjälpa de "stackars" oljebolagen. De är ju i Afghanistan och skyddar oljebolagen där att ha kontroll över en av världens största olje o naturgasresurser. I så fall tar jag värvning hos Chavez , tror ej att han behöver mig , men hade AK4 i lumpen och prickade knästående och liggande exakt vad jag siktade på.
Posted on: 2007/5/3 19:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men vi vet inte vad han deltar i vi kan inte så så BLÅÖGT jag har ingen koll på denna man men tycker det är konstigt att han inte smutskasstas i media om han är ett hot mot eliten. Är inte Venezuela oxå med i en EU liknande konstution? Jaså då är det okej att hålla pengarna inom landet? men inte för sverige vi ska skänka och tänka på alla andra (men det är en annan femma) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Snubben hyllar ju för fan sovjet och kallar sig trotskist
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
När Chavez präglar guldmynt så kommer jag tro att han är en genuin nationalist.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kommer han klara sig undan CIA? Enligt vissa källor är han både utbildad och satt dit där han sitter av CIA... Man kan tro vad man vill om de uppgifterna. Men ändå... Varför har inte USA gått in där för länge sen? Det torde väl vara en lätt match för dem att bomba sönder Venezuela på några timmar, tillfångata Chavez och sedan låta Halliburton & McDonalds exploatera landet som de vill, eller hur? Eller låta nån marionett liknande Pinochet ta makten via en statskupp? Sånt har skett många gånger förr! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Kuba , som jag sa innan , har ju visat att om man har folkligt stöd för sin politik så är det svårt att överrumpla landet med en kupp eller invasion.
Posted on: 2007/5/4 8:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Finns ju hur många politiska fångar som helst i cuba såväl barn som vuxna. Reinfeldt har folkets stöd i sverige med så vad säger det? Kuba är en diktatur en enpartistat! Det finns ju för fan bara ett parti att rösta på vad säger det om friheten där nere? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fångar där - är patienter inom sjukvården här... Visst kunde det var lite mysigt om man slapp det där med massa partier - det verkar förlegat... friheten kanske inte ligger i det... i vilket fall som helst så tänker jag när jag blivit Rikskansler inte belasta folket med sådana trivialiteter. Under en övergångsfas kan man för att ha en viss avvänjningsfas ha en typ av "skraplotter", där man kan skrapa fram olika bilder på mig - så alla vet vem som de närmaste 25 åren är deras gode beskyddare.
Posted on: 2007/5/4 9:02
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sitta här och diskutera Kubas politik om det är rätt eller fel…
Det låter som att åsikterna om Kubas politik har formats genom MS media… "jag vet minsann hur det är i Kuba, det står ju så i Aftonbladet".... Trevlig helg… |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kuba , som jag sa innan , har ju visat att om man har folkligt stöd för sin politik så är det svårt att överrumpla landet med en kupp eller invasion. Det där hade säkert folk köpt 1962, när Sovjet fanns med i bakgrunden. Varför skickar inte Bush B52:or och bombar både Kuba och Venezuela till grus idag då? Kanske nås målet både större och desto mer av att sända horder av dollarstinna turister till Kuba och ha en "fiende" i Chavez?? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Chavez blev avsatt 2002 i en kupp och inte helt oväntat föll mistankarna på CIA:
http://www.infowars.com/articles/nwo/ ... n_global_dictatorship.htm Se filmen om honom här: http://conspiracycentral.net:6969/sta ... b80d1a4ac62aef77f75c88928 Visst kan man ifrågasätta när dessa ledare gör det rätta men det blir jobbigt om man är skeptiskt mot ALLT och ALLA. Om man inte är villig att tro på att det finns ledare som verkligen ser problemen och är villiga att spela roulette med sitt liv för att genomföra en förändring så vad finns kvar av mänskligheten då? Om Chavez är NWO så kommer det visa sig och då kan man ändra sin uppfattning, tills dess tror jag på att han gör det rätta.
Posted on: 2007/5/4 13:33
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Anledning till att USA inte invaderar Kuba är att CFR satte in Castro för att köra landet i botten. 1962 hade Kuba samma BNP som Italien och sådant gillar inte eliten.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har länge sett tecken på att både chavez och mahmudechan är del av "gruppen" måste dock säga att jag blev lite förbryllad av imf nyheten. Men som sagt det klarnar nog med tiden.
Posted on: 2007/5/4 14:39
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Håller med dig HWO angående att man blir lite förbyllad när Chavez rensar ut landet. Jag är klart imponerad av att han vågar vara så rak med sina aktioner och fram för allt sina uttalanden:
I FN: http://video.google.com/videoplay?doc ... 3844455264388301&q=chavez Bush är en åsna och feg krake: http://video.google.com/videoplay?doc ... 2652783578267863&q=chavez EDITERAD: Greg Palast-reportage: http://video.google.com/videoplay?doc ... 7721931861791042&q=chavez Chavez: - 9/11 was an inside job: http://video.google.com/videoplay?doc ... 6299766621702085&q=chavez
Posted on: 2007/5/4 16:16
Edited by buran on 2007/5/4 16:32:30
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är möjligt att han har hoppat av programmet nyligen och då får vi se invasioner ganska snart.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Chile styrs väl idag av Salvadors eländes dotter (frimurare) var inte du själv frimurare? kolla in chilenska symboliken istället, den är full av eldar dubblatorn osv.. minst lika illuminati styrt som texas (the lone star).. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du är ju varken intresserad av politik eller läser tidningar säger du? vad gör du i denna tråd ens? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jaja vi får väl se Jävla puckat att tro att han är något |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
På ren svenska? vad menar du? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Den apparaten från USA som Kuba har haft emot sig sedan nästan 50 år nu hade aldrig tillåtit "fria" val på Kuba , de hade riggat dem på alla möjliga sätt så att politiken hade passat de stora företagen som ägde mkt av Kubas naturtillgångar , så gjorde de i Guatemala t.ex. Bush stal både valet 2000 från Al Gore och 2004 från John Kerry , Kerry hade blivit President om han vunnit i Ohio , undersökningarna visade att han hade vunnit i Ohio klart med 5-10% men de riggade valmaskinerna fixade segern till Bush. Chavez är helt rätt ute , Reinfeldt och Bildt är raka motsatsen känns som att de lyder minsta vink från Bush och Cheney , och hela Sveriges försvars- och säkerhetspolitik formas efter någon plan som kommer ifrån NWO-eliten , hoppas att jag har fel.
Posted on: 2007/5/4 18:12
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login