Vakencorner
|
Re: Är Alex Jones kristen?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Han är väldigt kristen. Helt ok med mig iaf!
Posted on: 2007/5/5 18:02
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det intrycket jag har fatt ar att han tror pa gud, ar nastan helt saker. Nar man hor honom skriva i megafonen utanfor bilderberg motet 2006 sa avslutar han med gud. Vafan det gor han ratt i, det ar klart det finns hogre makter eller ett intelligent universum, att tro att allting ar slump ar lojligt, aven om jag inte kan vara helt saker.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Va fan menas med att vara kristen? va fan menas att vara katolik, va fan menas med att vara blablablabla, jo inget annat än ett förhållningssätt till sin omgivning...punkt.
Allt annat är religiöst svammel, glöm kyrkornas ålderdomliga tumskruvar å hjärntvätts svammel, och fokusera på ditt eget förhållningssätt till dig själv och din /min omgivning...........ställer du upp på dom svaga, ställer du upp när ett gäng ger sig på en människa på stadens trotoarer, är du en "chickingneck" som backar när det gäller? går du emellan när den stora klunsen ska sparka på den lilla människan, med risk att du får smällen?-------det är där skiljelinjen går... det har inget med kristendom att göra, utan moral....ärligt talat, tror du Alex överlever året?
Posted on: 2007/5/5 19:28
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Han påstår sig tro på Jesus så då är han antagligen kristen. (Har lyssnat på AJ de senaste 8 åren)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Aaron Russo är Jude och jag tycker han verkar göra ett bra jobb också.
Alex J och har intervjuat A Russo och deras Jobb är hedervärt. Fridens |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om jag ska dra in mina funderingar i detta ämne så tror jag faktiskt att Alex är lite mer än kristen, han har en annan djupare sida än att "bara" kristendomen!
När man har lyssnat på honom länge så får man en inblick i hans psyke och jag tycker att han är hur ödmjuk som helst för att inte nämna den moral och etik han står för, så som man alltid har trott om amerikanarna! En hederlig,gästvänlig amerikan helt enkelt! Visst att han kan låta lite råbarkad ( Redneck ) ibland men där visar han ju exakt hur känslosam och ödmjuk han är. Om man uppfattar nåt som fel i samhället eller att någon blir fel behandlad så ska man reagera, kallas visst för civilkurage! Jag diggar verkligen Alex, man kan inte bilda sig en uppfattning om honom som person genom att bara lyssna på nån eller 3 program.. Jack Blood går inte heller av för hackor.. inte lika känslosam och ödmjuk som jag uppfattat det iaf men en väldigt moralisk och etisk människa.. I dessa fall ska vi nog glömma att dom är judar, kristna eller liknande, det handlar inte längre om vilken religion eller etnicitet dessa personer tillhör eller tillhör, utan helt enkelt att dom är medmänniskor som vill ALLA väl!!
Posted on: 2007/5/5 23:05
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Han vill inte sitta och diskutera sin tro, han vill diskutera NWO. WTF
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Självklart så vill inte Alex snacka om sig själv men det är inte det vi diskuterar, utan vi diskuterar det faktum att han är kristen..!?
Jag personligen har väl vissa uppfattningar om religioner men jag ser bakom Alex religiösa fasad och det verkar finnas nåt mer där, han tror helt enkelt på medmänskligheten bortom all religion!!
Posted on: 2007/5/6 0:22
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login