vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Konspiration!

See User information
Har människan någonsin varit på månen...?
Har Hitler verkligen existerat...?

Allting kan ju bara vara en konspiration av maktlystna giriga människor, eller hur. jag menar, har du varit på månen? hur vet du då att det är möjligt att åka dit? eller har du kanske haft oturen att träffa Adolf Hitler? hur vet du då att han någonsin funnits och inte är ett påhitt av någon supermakt för att dölja sina verkliga motiv?

jag vet att det är löjliga exempel.. men det verkar finnas många här med en liten skvätt paranoia. Du kommer alltid i slutändan hamna i en situation då du tvingas lita på att det en person säger till dig är sant... like it or not

//J

Posted on: 2005/10/31 21:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Konspiration!

See User information
hmm.. nu kan man ju undra om detta kom i rätt tråd.. jaja, vet ändå inte hur man tar bort det så..
//J

Posted on: 2005/10/31 21:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hmmm....."många här med en skvätt paranoia"

Kan du definiera vad du menar med ditt uttalande ?

mvh eureka

Posted on: 2005/10/31 22:01

See User information
menar det jag skriver.. jag är iof ingen stammis här, bara tillbringat kvällen här, så rätta mig om jag har fel. hur som helst så verkar det vara många konspirationteorier osv...

Posted on: 2005/10/31 22:08

Anonym
Varför ska alternativa informationskällor alltid förlöjligas eller ges stämpeln konspirationsparanoia?
Hur vet du att internet existerar? Eller om din huvudvärk existerar eftersom din huvudvärk är inget som jag kan känna eller ta på?

hmm det här får bli kort dock för jag blir av med min interentuppkoppling om exakt 25 minuter, snif. Kommer tillbaks om ett par månader, förhoppningsvis...

//Såg just igenom November inspelningen från 95 med Phil Schneider och han nämnde redan då omstartandet av stjärnornas krig och att den nya världsordningen skulle ligga bakom den igen.
En artikel publicerades nyligen om omstartandet av star wars och jag tror det var på aftonbladet och det hela gav mig chills down the spine.

Rubens

See User information
Det är rätt att man så gott som alldrig kan veta vad som är sant eller falskt. Att i detta fall annama den norm som råder för tillfället, eller rättare sagt att annamn den version av sanning som medierna skapar åt dig är inget jag rekomenderar.

Klart det kan vara smidigt att göra det, men att hitta sin egna sanning är på sikt vara bättre, annars riskerar du att bli manipulerad och lurad på allt som igentligen är värt att leva för.

Klart att detta sökande effter sanningen kan göra vissa paranida och kanske tom psykotiska, det okända är skrämmande och svårt att vara stabil i.

Att istället anta att det inte går att veta sanningen och sluta söka effter den är ett annat alternativ. Att sluta söka sanningen betyder inte att sluta söka efter information, det betyder här att ge upp iden om att du kommer att veta vad som är sant och istället vidga din förståelse åt alla håll. Att söka utan att försöka hitta sanningen.

Jag rekomenderar alla istället för att hitta trygghet och jordning i illusoriska sanningar som normer, familj, jobb mm kan du hitta den innom dig. Det finns bara nu, det finns bara här, och här kan du vila i oändlighet.

Jag antar att det där var helt tydligt och utan mysko utsvävningar

Posted on: 2005/10/31 23:26

Anonym
hallo joey
först och främst är det mesta som skrivs här inte kosnpirationsteorier utan konspiratonsfakta
ex förra valet i usa stog mellan bush och kerry
de är båda medlemmar i samma hemliga sällskap vid namn skull & bones

(går att tanka en film om det här på sidan)
jag tror vi var på månen
och ja tror att hittler har funnits ja tror dock inte han var en halv varulv men även han var med i hemliga sällskap
....
tack fär mig
maggot

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper