vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Dragon Rouge
http://www.dragonrouge.net/swedish

Någon som vet vad mer om denna orden och om den har kopplingar till frimureriet och Illuminati? Låter som en intressant orden jag skulle vilja gå med i. Vad skulle ni säga om jag blev medlem?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dragon Rouge

See User information
det var ju roligt för dig...antar jag?

whatever makes you tick

Posted on: 2005/11/2 20:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Den enda praktiska kopplingen mellan frimureri som Dragon Rouge skulle ha skulle i sådana fall vara om en eller flera DR-medlemmar även är medlemmar där.

Det är en order som är lätt att få tillträde till och som de flesta någon gång stöter på i tonåren (ofta) om de redan då är magi-intresserade. DR praktiserar den vänstra handens väg, mörk magi och drakkraften, bl a. Men du länkar ju själv till deras hemsida så jag antar att du får en del info därifrån. Just nu är de väl en av Stockholms mest aktiva ordrar.

Varför väckte just DR intresse hos dig?

/LaQueSabe

Posted on: 2005/11/2 21:41

Anonym
Varför det väckt intresse är för att det motsvarar mina intressen för ockultism och magi. Har haft intresse för ockultism sedan jag var ett par år gammal.

Ville bara höra om någon hade erfarenhet av denna förening.

See User information
Det va ju min flickvän som skrev det övre inlägget..

Jag har några rekomendationer.

Rikta endast in dig på ett område, många av dessa ordnar har allt mellan himmer och jord, vilket bara blir knas i huvudet enligt mig.

Gör inga ritualer som du inte har full förståelse för. Det betyder alltså att det inte recker med att någon säger till dig att en ritual betyer det ena eller det andra. Jag tror att det kan ligga dolda meningar i tex olika pentagram ritualer, som offta är basen i många ritalsystem.

Jag tror inte att dessa praktiska magiska ordnar är så kontrollerade, dock så an de teoretiskt vara uppbyggda på ett sätt som skadar individen. Men de som är med i dessa har ofta bara goda intentioner, men ibland lite egoistiska, vilket kan vara stora problem i dessa sammanhang.

Du kan också välja mellan:
OTO och Rosenkorsordern. Jag känner folk som varit med i båda. OTO är utan instruktioner, Rosenkorsarna ger ur ett häfte i månaden som ger instruktioner.

Personligen tror jag inte på att pyssla med någon form av magi, jag är instället för meditation. (Vilket ingår i dessa ordnars praktik också).

Magi ämnar att ändra det yttre så att det passar dig, medans meditation ändrar det innre så det passar omgivningen. En blandning kan fungera bra, men magi kan på samma sätt som pengar och prylar, skapa ett beroende av att ha och påverka mer. Medans meditation leder till att man är nöjd.

Posted on: 2005/11/3 22:01

See User information
Varför inte dessa alternativ...?

Svenska Satanist kyrkan
ONA
Church of Satan

För vi kan väl komma överens om att alla dessa (inkl DR) är satanister i en eller annan form? Eller?

En person som tycker att mörk magi verkar vara en bra väg att gå i livet borde väl dyrka illuminati? Dom om några har väl lyckats göra sig själv till gudar.

Posted on: 2005/11/4 8:22
Bring on the apocalypse...

Anonym
Kaliyuga
Nej, de är inte satanister. Att syssla med mörk magi är inte något negativt. DR studerar givetvis satanistiska verk och så, men de är inte satanister.

Och att dyrka mörk magi är inte att dyrka Illuminati. Du måste nog läsa på lite mer, för du verkar inte riktigt insatt om vad det handlar om. Mörkret är det naturliga tillståndet, och att påstå att det är något negativt är fel fel. Allt handlar om hur du använder det i praktiken och för vilka ändamål.

See User information
Quote:
Du måste nog läsa på lite mer, för du verkar inte riktigt insatt om vad det handlar om.

Det är mycket möjligt, jag har inga djupare kunskaper i ämnet. Jag kan mycket väl ha missat någon grundläggande aspekt.

Men att sträva efter att nå bortom sammansmältning med Gud, och att göra sig själv till det högsta låter i mina öron som...ja, satanism.

Men du får jättegärna förklara skillnaden mellan mörk magi och demonologi/satansim/djävulsdyrkan. Om du har tid och lust till det?

Posted on: 2005/11/4 8:41

Anonym
Oj, det kan jag nog inte göra, det är nog ett alldeles för stort ämne. Jag förstår nog inte heller allt i slutändan, vilket nog inte alla heller gör. Men det finns böcker, bland annat "Mörk Magi" av Tommie Eriksson (Dragon Rouge) som förklarar vad mörk magi är för något i genrella drag.

See User information
OK, jag ska snoka lite på nätet och se vad jag kanske hittar.

*

Jag läste en bok för ett tag sedan som handlade om Indien. Det skrev några rader om en guru där som istället för att nå insikt genom att stilla sinnet och förneka ens drifter gjorde precis tvärtom.

Hon och hennes lärjungar bejakade sina drifter till max, bröt alla tänkbara tabun. Tanken var tydligen att chocka sitt eget sinne och på så sätt se igenom illusionen. Genom att ha upplevt allt så finns inga gränser kvar att spränga, där i låg tydligen någon insikt. Dom grävde upp lik, smetade in sig i avföring och åt detsamma. etc etc.

Det intressanta var att dom tydligen sågs med avsky av sin omgivning men ändå åtnjöt sig respekt som andliga sökare. Nåväl, ett litet stickspår.

Posted on: 2005/11/4 9:15

See User information
Jag "klämmer" väl in mig längst ner här då...

- Skit samma vem man "svarar" ... Låter väl lite larvigt, men du (A) - Har ju faktiskt redan från början "underordnat" dig denna "röda" Drake - Det kan man ju se på den "vänstra" handen som du har som sk. "avatar"... (Eller så var det -ditt - detta s.k. "undermedvetna" som fixade till "det" där , - så...(?)

Sen borde du ju ha förstått att de flesta som "hänger" här - kan bedöma vad denna (alternativt - dessa) sk. "orden" är för något... Och inte har det något med något "sannt" Ljus att göra...

Utan faktum , uppenbart - oavsett hur mycket nyttig information man kan få ut ur denna sammanslutning - så är det ju ändå bara ett av "Reptilernas" (Jahwes/Jahbulons), otaliga sk. "verktyg" - för att s.a.s. få tillgång till våra medvetanden...
Ok, - är du ett obetydligt "verktyg" - så behöver det väl inte hända något specielllt, läskigt...
Men är du något att "ha" - Då jävlar!!!

För min del anser jag att jag är något att "ha" - Så jag skulle för min del - aldrig, beblanda mig med eller i deras ritualer...

Naturligtvis, så kommer vi en vacker dag att förstå innebörden i hemligheten med betydelsen av "tes" och dess motsvarighet - "antites"... Ljus och mörker/Rätt och fel/Ont och gott och allt annat som behövs för vår utvecklings skull...

Men, vad f-n!!! Man skall vara jävligt försiktig med sådant som "rör" på sig...
Riktningen bestämmer vi nog "genom" våra val - men f-n! Är vi verkligen, kapabla (romantiskt sagt: MOGNA) till detta?

Är det den vänstra handen? - eller den högra? - är det den smala vägen? - eller är det den sk. "Broadway"?
F-n, vad vi måste börja plugga!!! Och då gäller det att VAKNA på riktigt inte bara tro sig vara VAKEN... Hö,hö...

Själv tycker jag mig faktum höra en viss frekvens av "snarkningar" här mellan varven... Hö,hö...

Och om jag får säga det själv - "Guldpengarna" tycker jag inte om - Själva fenomenet tycker jag luktar "solgubbar" - det är min uppfattning... Att "stödja" en verksamhet - är en sak - men "guldpengen" är bara larvigheter! -
Ungefär, i stil med - de där jävla "guldpentagrammen" - man fick i småskolan, då man var - som fröken ansåg - duktig!...

Skit! Och kan bara vara till nytta för "vissa" intressen och vilka det är kan man ju förståss fundera över...

- Samt den lille:

Posted on: 2005/11/4 10:45
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Micro, jag håller fullständigt med att man skall fokusera på det "inre" istället för att med magi skapa förändringar i det "yttre".Det är jävligt intressant och lockande, men det är en EGO-grej baserad på okunskap.Det är även "genväg" men ur utvecklingssynpunkt definitivt en "senväg".
Att stärka sig själv inifrån är ändå målet.

men att "reka" OTO ??? Allvarligt talat ?!?! Ordern där självaste ÄRKE-SATANISTEN Crowley (han kallade sig själv för vildjuret 666) blev överstekucku.

Detta leder oss in på SHYGETS kommentar:

Det är dags att börja läsa på lite....och verkligen VAKNA

Det är många fällor som lurar...och lätt att trilla dit.

mvh eureka

Posted on: 2005/11/4 12:15

See User information
Om ni studerar HYLOZOIKEN - så finns det en massa information just ang. detta vi talar om - men även detta med - Hur tillvida det sk. "svarta brödraskapet" - faktum gör sin egentlige nyttiga roll i detta STORA "spel" - Så "antitesen" /Det "motsvarande", inom all ting - är alltså en utvecklande grej i sig självt - de som ger sig in i sådana förvecklingar har faktiskt en/"sin" roll att "fylla" - men - det "kostar på"- även Hitler och killar av hans kaliber hade en uppgift att fylla...

Men det betyder ju inte att bara för det - så skall man acceptera vad f-n, som helst... Men någon nytta fick vi ju alla del utav - även om det nu heter - "På Ont och gott" - Då, i alla händelser.

samt den lille:

Posted on: 2005/11/4 12:35

Anonym
Jag finner den mörka sidan mycket intressantare än den ljusa, men jag vill dock inte förväxla med att jag förespråkar negativa energier, tvärtom. Men för att öka förståelsen och ens kunskapssfär måste man också undersöka det vi många gånger har förutfattade meningar om. Jag kan inte "välja" en sida, utan jag måste studera allting mera för att kunna vidga mina vyer.

Och jag förstår vad du SHYGETS menar med att vara något som andra "krafter" kan vilja ha, och jag är en sådan. Men som jag tidigare förklarat så har jag varit i kontakt med dessa krafter sedan barndomen och även än idag, så det är inget nytt.

Om jag inte finner det intressant eller alldeles för destruktivt, ja då behöver man ju inte följa den vägen.

Allt sker av en anledning och ingenting är egentligen rätt eller fel.

Anonym
Tillägg:
Mitt tycke för det ockulta kanske bottnar i också att jag är född en fredag den 13:e....Haha....

See User information
Ha. Guldpengen var lite för att jävlas.. Säkert någon illuminatisk gudinna på den ;)

Posted on: 2005/11/4 16:18

See User information
Jag förespråkar inte någon order. Jag tror inte på våran västerländska esoteriska arv.

Problemet kan vara detta.

Magi är läran om det icke naturliga denna kunskap är som vilket verktyg eller kunskap som hälst, det kan användas i alla olika syften.

Denna kunskap har genom tiderna lagras i de okulta, dvs hemliga skolorna. Dessa skolor är till stor eller uteslutande del drivna av negativa krafter.

Slutsats:

Magi i dag är offta ihoppblandad med negativa krafter vilket gör att du får svårt att separera agnarna från vetet. Dessutom är det svårt att ha mästare, iom dessa offta är ganska mörka.

Lär dig i stället tanta eller liknande.

Posted on: 2005/11/4 16:28

See User information
Mörk magi av Tommie Eriksson är en utmärkt bok som en introduktion till den sk mörka magin. Annars föredrar jag nog boken Kabbala, kliffot och den goetiska magin av Thomas Karlsson, fö grundaren av Dragon Rouge.

Vill fö förtydliga att Dragon Rouge arbetar med, och utforskar, den mörka sidan av tillvaron. Dock poängterar man vikten av en inre struktur och balans innan man ger sig ikast med det mörka. Med andra ord poängterar man vikten av att arbeta med både det ljusa och det mörka.

Dragon Rouge är utan tvekan den mest aktiva ockulta organisationen i Sverige just nu, kanske till och med i hela världen nu när OTO verkar vara på dekis. Så definitivt - gå med där om du ska gå med någonstans.

Posted on: 2005/11/8 23:12

See User information
Ok! även "Sidartha", hur man nu stavar hans namn - önskade ju lära sig den "vänstra" vägen - för att kunna förstå allting - Så, det är väl bra - men den jäveln hade ju förutsättningar för att också klara av det - själv vet jag inte riktigt om jag är sas "mogen" för något sådant - Smålattja lite - Köra lite "glas" - "pendla" och det och sånt kan man väl larva sig med om man nu önskar det - jag tycker det är kul - men ...

Jag kan ju berätta att en dag i min "ungdom" då jag var medlem i det sk "teosofiska samfundet" - Så kom det en - i mitt tycke - en skum indier dit - och jag kände på en gång när jag fick reda på att vi alla skulle var och en gå in på kontoret till den där lilla snubben - så ville jag verkligen, inte träffa honom på tu man hand... Då var jag ändå stor och stark, men jag tyckte inte att jag borde göra det , F-n, vet vad han var för en jäkel... Man kan ju råka ut för vad som helst, ju!!! Kanske lite misstänksam i överkant, Men vadå - jag ansåg att jag gjorde rätt - alla tyckte jag var dum som inte träffade honom därinne - men vadå?
Ungefär...
samt: plus: (Grymmling)

Posted on: 2005/11/9 0:21

See User information
Sidharta förljde bara den vänstra vägen i Herman Hesses bok. Detta är alltså inte samma Sidharta Buddha som INTE gick den vägen.

Lär dig bön och meditation istället för magi.. enligt mig.. igen..

Posted on: 2005/11/9 9:42

See User information
Quote:

micro skrev:
Lär dig bön och meditation istället för magi.. enligt mig.. igen..

Intressant. För mig så går iofs bön och meditation hand i hand med magi. "Magiker" tenderar, ju mognare de blir, att inrikta sig mer och mer på att utforska och förädla det inre och inte på sk resultatmagi(förbannelser, manipulationer osv).

Posted on: 2005/11/9 17:49

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper