vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Här är frågorna som väljarna struntar i
Här är frågorna som väljarna struntar i:
1. Ta emot fler flyktingar. 58.5%
2. Skrota kungahuset. 58.3%
3. Sverige ska lämna EU. 46.4%
4. Mammor och pappor ska vara hemma lika länge med sina småbarn. 43.9%
5. 6 timmars arbetsdag. 36.8%
6. Skrota Systembolaget och låt livsmedelshandlarna sälja vin och öl. 33.7%
7. Sänkt skatt på alkohol. 27.4%
8. Betyg i skolan före årskurs 8. 26.4%
9. Höjd sjukersättning. 21.6%
10. Laglig rätt att jobba heltid. 16.2%

http://aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,701167,00.html

jag e väldigt överaskad att så många struntar i så många av dessa frågor

vissa e ju jätteviktiga enligt mig
iaf
1
3
5
7
8

personligen kommer ja nog inte rösta men ändå.
man kan vell inte strunta i om vi ska låta alla flyktingar få komma till sverige
eller när kidsen ska få sina betyg...

va tycker ni
ska ni föresten rösta?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Här är frågorna som väljarna struntar i
Jag bryr mig inte så mycket om valfrågor, stäng ner systemet fullständigt och låt den fria viljan styra, det kan inte gå fel. Ingen vill skapa något som vi alla mår dåligt av, endast politik och ekonomiska intressen skapar detta... Samt religion då, men man får tro på vad man vill, det ingår ju i den fria viljan, men att tro på politik är lika dumt som att slå sig i hövvet med en hammare, undrar vad det är som gör ont...

Hare...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Även om den representiva demokratin är kass (får folk att tro att det påverkar nåt, och passiviserar därmed människors politiska medvetande annat än i september vart fjärde år) så tänker jag att är det viktigt att rösta om man ser nåt alternativ som är bättre än de andra...
Jag ska rösta på det parti som drev asylfrågan längst, som vill ha 6 timmars arbetsdag, vill lämna EU och decentralisera makten och iallafall är lite systemkritiskt... gissa vilket...

Posted on: 2005/10/30 16:06

See User information
Hallå du nyvaknade ja den representativa demokratin är ju inte mycket att hänga upp i julgranen, det håller jag med om. Allt är ett spel för galleriet och till för att underhålla och utmatta massorna. Politik är ju bara ett av många medel till att förslava och kontrollera. I fängelset finns många galler,...ett heter politik, ett annat religion, och ytterligare ett annat heter kapitalism osv, osv.

Psilo

Posted on: 2005/10/30 16:17

See User information
Och exakt hur har den här informationen tagits fram? Vad jag kan se är det en lista om just de frågor som väldigt många tycker att partierna struntar i, trots att de inte borde det, utom möjligtvis de tre sista. Mer "psykologisk propganda" för att förändra folks bild av vad som är normalt eller va?

Posted on: 2005/11/1 11:37

Anonym
detta var från aftonbladet
en sån där poll

See User information
Jag kan nog hålla med om att dessa "galler" är realiteter - men skulle inte behöva vara det - för det är väl ändå så att det är var och ens ensak att göra det till vad det är...

När det gäller begreppet - då tillex: "Politik" - som faktum inte betyder något annat än just detta: "Människors angelägenheter" och kan faktiskt i den "form" som har antagits under årtusenden vara ett lika mycket gott "verktyg" som ett ont - Så har i alla fall jag tyckt att det kan användas i ett gott syfte i den form som nu vi har - "Repressentativ demokrati" - om den nu bara "FÖRSTÅS" - som sådan... Alltså, det (politiken) kan verka som ett "galler" - men även som ett öppnat fönster...

Och så skall vi också även använda det som (politiken)...
Än så länge så fungerar den ju rätt så bra - chansen finns ju att genom den - faktiskt få till stånd en förändring av vårt dåliga samhällsskick - Eller hur? - Hur skall vi annars förändra det som komma skall?
plus den lille:

Posted on: 2005/11/1 17:43
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Politik verkar vara problematiskt. Även om ett parti har goda intentioner från början så blir det förr eller senare infiltrerat av onskans springpojkar, vilket leder till att partiet bara blir ett i mängden av alla frimurar/Illuminati styrda partier.
Men visst, om världen inte såg ut som den gör idag så skulle kanske politiken kunna göra gott. Men det är långt dit...

Posted on: 2005/11/3 21:26

See User information
Ja, då "NYFIKEN" - Då gäller det väl att börja "ånga" på, då - Annars, kommer man väl ingenstans - eller hur? "Men det är långt dit..." Möjligt, - Men vad f-n!!!

samt:

Posted on: 2005/11/4 12:15
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper