vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Kristendom
#1


See User information
Jag håller på och skriver ett religionsarbete om nåt som jag inte riktigt har bestämt mig för än...=P
Håller på och velar mellan massa olika saker. I början var det New Age, som fick krympas ner till Wicca. Då kom jag in på häxförföljelserna. Men det var ju historia..
Då läste jag att det egentligen var kristendomen som drog igång häxjaken.
Det fick mig att tänka på att jag skulle kunna skriva om sådana saker som kristendomen ligger bakom; krig, förföljelse mm.
Problemet är att jag inte riktigt vet vilka händelser jag ska ta..
Jag hittade denna hemsidan och har vart inne och läst massor och hittat så mycket intressant som verkligen fått mig att tänka efter. Medlemmarna här verkar väldigt duktiga och engagerade, och jag undrar om jag skulle kunna få lite hjälp med mitt arbete.
(om någon förstår vad det är jag menar=P)
Svara jättegärna!


Posted on: 2007/5/16 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristendom
#2


See User information

Posted on: 2007/5/16 20:56
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristendom
#3


See User information
Tack för hjälpen! Det stod mycket intressant där. Bara svårt att komprimera det

Posted on: 2007/5/16 21:46
Det som inte dödar, det härdar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristendom
#4


See User information
Quote:

Medley wrote:
Jag håller på och skriver ett religionsarbete om nåt som jag inte riktigt har bestämt mig för än...=P
Håller på och velar mellan massa olika saker. I början var det New Age, som fick krympas ner till Wicca. Då kom jag in på häxförföljelserna. Men det var ju historia..
Då läste jag att det egentligen var kristendomen som drog igång häxjaken.
Det fick mig att tänka på att jag skulle kunna skriva om sådana saker som kristendomen ligger bakom; krig, förföljelse mm.
Problemet är att jag inte riktigt vet vilka händelser jag ska ta..
Jag hittade denna hemsidan och har vart inne och läst massor och hittat så mycket intressant som verkligen fått mig att tänka efter. Medlemmarna här verkar väldigt duktiga och engagerade, och jag undrar om jag skulle kunna få lite hjälp med mitt arbete.
(om någon förstår vad det är jag menar=P)
Svara jättegärna!



Mycket ont görs i namn av religion, men då är det inte religion längre, utan mer former som dåliga människor utnyttjar och som kan ha kvar namnet och skyddet av en religion. Jag tycker inte man kan säga att kristendomen drog igång häxjakten. Kristendomen var kanske aldrig någon riktigt ortodox religion, som det heter - och det shanghajades och utnyttjades ev väldigt evil folk. Islam har aldrig varit någon religion - hade säker förbjudits om det dykt upp idag...

Posted on: 2007/5/16 22:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristendom
#5


See User information
Ja, det är sånt jag vill skriva om! du lyckades fånga det bra! Hur folk uttnyttjar religionen för att kriga.

Posted on: 2007/5/16 23:02
Det som inte dödar, det härdar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristendom
#6


See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Medley wrote:
Jag håller på och skriver ett religionsarbete om nåt som jag inte riktigt har bestämt mig för än...=P
Håller på och velar mellan massa olika saker. I början var det New Age, som fick krympas ner till Wicca. Då kom jag in på häxförföljelserna. Men det var ju historia..
Då läste jag att det egentligen var kristendomen som drog igång häxjaken.
Det fick mig att tänka på att jag skulle kunna skriva om sådana saker som kristendomen ligger bakom; krig, förföljelse mm.
Problemet är att jag inte riktigt vet vilka händelser jag ska ta..
Jag hittade denna hemsidan och har vart inne och läst massor och hittat så mycket intressant som verkligen fått mig att tänka efter. Medlemmarna här verkar väldigt duktiga och engagerade, och jag undrar om jag skulle kunna få lite hjälp med mitt arbete.
(om någon förstår vad det är jag menar=P)
Svara jättegärna!



Mycket ont görs i namn av religion, men då är det inte religion längre, utan mer former som dåliga människor utnyttjar och som kan ha kvar namnet och skyddet av en religion. Jag tycker inte man kan säga att kristendomen drog igång häxjakten. Kristendomen var kanske aldrig någon riktigt ortodox religion, som det heter - och det shanghajades och utnyttjades ev väldigt evil folk. Islam har aldrig varit någon religion - hade säker förbjudits om det dykt upp idag...
Islam har aldrig varit någon religion . Exakt å Jesus har aldrig varit jesus,utan Jing & Jang, Se Mel Gib.. budskapet med att "offra" till gudarna? Tempeln
som man offrade från har blivit mycket "högre" tycker jag mig
uppleva mer och mer,,
Vissa barn tror på Pokemon, till och i från., om du fåRstår vad jag menar. Lurendrejeri som man kan hålla (dom )i shack dej, och även mej. Men 85 % går på det , du vet Vat..ikanen. Får kvinnor
inte gå in med kjol(knä får inte synas) men burka går bra !Knepigt de där

Posted on: 2007/5/16 23:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristendom
#7
Om du vill ha en luciferiansk infallsvinkel. Enligt min uppfattning så är horus/lucifer/jesus/dionysos mfl. samma myt som har sålt så bra de senaste fyra tusen åren.

http://www.prs.org/secret.htm

PS. Skaffa samma bibel som tex. Jordan Maxwell, såvida du inte vill hålla dig till vad medeltida kungar tyckte det var lämpligt att predika för slödder. DS.

Men passa dig för desinformationsambulansen som rycker ut omedelbart för att påstå att frimurare inte ens ser esoteriska ut.


Edited by Tomten on 2007/5/17 1:08:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristendom
#8


See User information
Klockan är över två på natten och månen skiner över kanalen som delar staden i två halvor. Kanalen grävdes för tusen år sedan då två tvillingbröder slogs om makten över staden efter pappa Kungs död. Den ena brodern var ond och den andra var god.

Idag tusen år senare ligger på östra sidan av kanalen ett rike som leds av en barbarisk tyrann till kung. Han har en fruktansvärd abbot som rådgivare. Under dem finns onda kloster med råa munkar som grymt förtrycker och hjärntvättar det kuvade folket.

På västra sidan av kanalen ligger ett gudomligt rike med en rättrådig konung som har en trogen abbot som rådgivare. Under konungen arbetar fromma munkar med att lära ut sann kunskap och upplysning till det goda folket.

Det enda som förenar de två rikena är en bro som leder över kanalen. Bron bevakas hårt. På östra sidan av bron står kallblodiga mördare som ständigt vakar eft­er ett tillfälle att erövra och ockupera det Goda Riket, att kuva och rått förtrycka dess invånare. På västra sidan av bron står fromma frihets­kämpar som ständigt letar efter rätt tillfälle att befria de kuvade individerna från ondskan.

Just denna kväll skulle något alldeles särskilt hända. En god nunna vid namn Syster Orädd i det Västra Riket var så god att hon inte visste vad rädsla var för något. Hon hade helt enkelt aldrig varit rädd i hela sitt liv och därmed aldrig kunnat uppleva rädsla. För att kunna lära ut kunskap om världens alla ting måste man känna till alla sinnets reaktioner och inte minst rädsla. Bara därför hade man bjudit in Munk Barbar från det Östra Riket. Munk Barbar var en ond munk som i hela sitt liv hade ägnat sig åt onda ting. Ända från födseln hade han liksom alla andra i det Östra Riket tränats i ondska och barbari. Han hade till och med vid fem års ålder huggit ihjäl sin egen mor, dels för att han var hungrig och dels för den onda sakens skull.

Munk Barbar och Syster Orädd skulle träffas just denna kväll mitt på bron som förenar de två rikena. Syster Orädd var mitt på bron när Munk Barbar uppenbarade sig. Syster Orädd var iklädd den sedvanliga vita nunnedräkten som alla goda nunnor bar på den tiden. Munk Barbar var iklädd svarta läderkläder med djävulens huvud inristat med blod på alla smutsiga delar. Munk Barbar hade dess­utom en yxa med färskt droppande blod över axeln. Syster Orädd var så from att hon inte alls reagerade som sina medsystrar på klostret. Istället för att räddhågset springa tillbaka till det Goda Riket tog hon fram sin bibel och började upplysa Munk Barbar om den sanna kunskapen. Munk Barbar som inte var van vid riktig kunskap tog fram sin egen ”bibel” och började propagera om djävulens tio bud­ord som förtäljer att mord, lögn och fel­aktigt handlande är något korrekt och riktigt. De kom in i en livlig diskussion men till slut insåg Munk Barbar att han hade helt fel. Han kastade yxan och sin djävulsbibel i vattnet och i gengäld fick han Syster Orädd’s bibel. De gick tillbaka till sina respektive sidor om kanalen.

Syster Orädd hade fortfarande inte fått veta vad rädsla är för något. När Munk Barbar kom tillbaka till sitt onda kloster satte han sig ner för att skriva av den heliga skrift han erhållit från Syster Orädd för att senare sprida den oförfalskade och riktiga läran i det Östra Riket. Men om detta förtäljer en helt annan historia.

Matsism

Resized Image

Posted on: 2007/5/17 2:19

Edited by matsism on 2007/5/17 2:57:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristendom
#9
Anal Kanal?

(Travesti, alla som vet något om kabbalah (Babylonisk, inte en icke-khasarisk grej och tempelriddarna tog över efter det) tycker det är vansinnigt roligt)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS