Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Hoppas vi kan komma överens...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok psilopsyco
Är du nöjd nu? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jajamensan!!
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Får nog be om ursäkt. Är fullt medveten om det som sker. Har lyckats se och läsa många filmer i ämnet och jag är fullt medveten om att det brakar åt helt fel håll. Vilket jag är otrologt rädd för.
Ursäkten jag ber om är till dig Tomten, det var fel av mig att gå på så, även om det var på skämt (vilket jag hoppats på att du förstod) alla människor reagerar olika kring det här, och du har säkerligen rätt i det du säger. none hard feelings? Psilo, du lyckades iaf få tomten att le! Vi skapar en känsla av positiva energier här inne som vi sen använder för att gå emot NWO! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Arthax, jag är ibland så fruktat trött på allt som skrivs här. Men mitt i allt så tänds lampan ibland. Den råaste, starkaste och mest brutala människa blir aldrig så vuxen, manlig och stark som en person som är medveten och kör ett öppet race. Att rätta till sina misstag rakt av är power, en sån kan man också lita på. Be en annan människa om ursäkt är ett bevis på respekt, de e manligt tycker jag.
Seal the moment! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns väl inte ett forum i världen där alla är överens skulle jag tro. Däremot finns det gott om exempel på folk som lägger ner kopiöst med tid och energi för att ta heder och ära av varandra. Som med liv och lust hamrar på tangentbordet så att knapparna glöder och bildar bokstavskombinationer som med all önskvärd tydlighet redogör för omgivningen hur oerhört imbecill och motbjudande den är som inte kan se världen genom skribentens självklara ögon.
Det utkämpas dagligen små miniatyrkrig där glåporden haglar och man kan inte undgå att se den beska ironin i det hela när det sker på de forum som sägs arbeta för att avslöja hycklarna, och sadisterna som konstruerar konflikter här på jorden. Vad psyops beträffar så ställer jag mig rätt tvivlande till att eliten skulle ödsla tid på något forum med mindre än 10.000 medlemmar om ens då. Världen är full av akademiskt skolade människor som mer än gärna kastar sig in på nätet för att förklara för alla ”foliehattar” och ”konspirationstokar” hur fullkomligt förvirrade och löjliga de är. Det är trots allt enklare att försöka korrigera ”muppar” än att försöka vidga sitt medvetande och fördjupa sig i obehagliga fakta som riskerar att rasera hela den världsbild vars fundament fått utgöra den plattform på vilket vi framlever våra liv. Det här gäller ju också på sitt sätt oss som valt att se världen ur det andra perspektivet, d.v.s det som pekar på att vi är lurade och manipulerade sedan lång tid tillbaka och fungerar mer eller mindre som får eller robotar i en galen värld som närmast är att likna vid ett strategispel där det för en liten elit gäller att tjäna så mycket pengar som möjligt genom att lura så många om möjligt och samtidigt få kicken av att slakta en hel del av dem på vägen. När så de ”rabiata” realisterna kommer in på spelplanen och försöker delge sin syn på saken riskerar vi att fastna i samma demonisering av dem som de av oss och snarare än att vi överhuvudtaget lär oss något av varandra så använder vi kanske varandra istället som surrogatobjekt för de personer vi egentligen är mest förbannade på, alltifrån våra föräldrar, syskon, chefer, arbetskolleger och politiker e.t.c. Eller varför inte oss själva? Då kan vi med livlig frenesi projicera ut all den där ilskan som kokar inom oss på alla de irriterande ”idioter” som befolkar nätet vi nu snärjt in oss i. Jim Carrey, som är känd som en sprallig komiker sa en gång någonting mycket intressant i en intervju: ” I grund och botten tror jag att väldigt många av oss bär på ett enormt självförakt.” Tror det ligger en hel del sanning i det. Jag misstänker också att det inte är ovanligt att något vi använder oss av för att slippa se detta självförakt är vad som brukar utmynna i det som kallas självgodhet.
Posted on: 2007/5/25 16:21
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns alltid gratispsylogoger och proffstyckare som snackar runt ämnena hela tiden så att trådar rinner ut i sanden med deras milslånga inlägg som man kan baka ihop till 11 ord som skulle bli
"Jag har inget att säga men vill vara med och tycka" |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
![]()
Posted on: 2007/5/25 17:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
And the beat goes on the beat goes on....... on and on and on......
Posted on: 2007/5/25 18:01
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login