vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lobbying mot en tidningsreporter angående "klimathotet"

See User information
Så här blir det vid kontakt med en klimatreporter på SvD..

Hej

Jag undrar om du någonsin har ifrågasatt nån information som du
emottar, behandlar och vidarebefodrar genom din blogg eller artiklar angående klimathotet och våra koldioxidutsläpp??

Vet du om att det finns information och filmer som totalt sågar Al Gores och IPCC påståenden om att vi människor är dom stora bovarna när det gäller koldioxidutsläpp? Du vet att det du andas ut är koldioxid? Skall vi kanske beskatta utandningsluften?

Det verkar mest som om du repeterar IPCC och Al Gores budskap om att vi skall beskatta allt och alla för våra koldioxiutsläpp..

Kolla på filmen "The Great Global Warming Swindle" sen kan du titta på filmen "Exposed, The Climate Of Fear" och "CBC - Global Warming Doomsday Called Off" så kanske du kan få en lite mer balanserad uppfattning om detta politiska utspel, för det är ingenting annat än en politisk agenda..

The Great Global...
http://video.google.com/videoplay?doc ... 59226455&q=global+warming

CBC - Global Warming Doomsday Called Off

http://video.google.com/videoplay?doc ... 07994295&q=global+warming

Exposed, The Climate Of Fear
http://video.google.com/videoplay?doc ... 6508883&q=climate+of+fear

--------------------------------

Svaret som Zink,zpz,zpz2 och verkligen blir stolta över lyder som följer:

Hej!
Jag känner väl till att det finns information som sågar Al Gore, IPCC mfl som kopplar människans utsläpp till de klimatförändringar som iakttas nu.

Tyvärr har jag inte sett den informationen publicerad i vetenskapligt granskade tidskrifter, vilket är det jag i stora drag får hålla mig till för att navigera rätt i den vetenskapliga klimatdebatten. Vetenskapligt granskad kritik som går på tvärs mot rådande uppfattningar skriver jag gärna om.

Vänliga hälsningar
Susanna

------------------------------
Susanna Baltscheffsky
Miljöreporter / environmental correspondent

Svenska Dagbladet
105 17 Stockholm, Sweden
+46-8-135532
www.svd.se

Posted on: 2007/5/24 22:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Lobbying mot en tidningsreporter angående "klimathotet"
Gissa vad, du kommer aldrig få något svar eftersom han vet bättre och är en hora, ungefär som zink. Jag hoppas att de skaffar sig lite ungar som får lite kvicksilver vacciner och blir autistiska och då har de emulerat dem själva. Avskum i sin egen avbild. Guds straff.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tomten får läsa lite långsammare, svar har jag fått och det står i inlägget.. Men hon förlitar sig på vetenskapen *suck* ska nog skicka henne länken till boken "Freemasonry and the Birth of Modern Science (Paperback)" så hon vet vilka som styr vetenskapen..

http://www.amazon.com/Freemasonry-Bir ... oks&qid=1180045072&sr=8-1

Posted on: 2007/5/24 22:19
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
WTF, det var inte dig jag tilltalade och jag vet det mesta man kan veta om "frimurerisk vetenskap". Jag känner tom. till geometrin för att underlätta demoner att manifestera sig (lagstiftande församlingsbyggnader) eller att göra det totalt icke-möjligt (Faust, Geremateria, John Dee et al.) De allra flesta magiker (svart) eller whatever beskriver hur man kan definitivt undvika dem, det uppskattades inte utan en viss horus dyrkande variant påstod att så får man inte göra ifrån 1200 till 2100. Ni vet väl att horus, dionysos, freya, jesus, lucifer, satan är exakt samma ande? Vet ni det så blir ni helt fria. Herden vill givetvis inte att ni ska vara det, utan han vill naturligtvis leva av er, som alla herdar gör. (1200-2100 är inte klockslag utan årtal) Undertryckt "teknologi", som vanligt, som alltid.

Anonym
Jag visste inte sådana saker innan eller efter utan jag fick reda på det innan genom att tillämpa Solomons mindre nyckel (något jag absolut inte rekomenderar), Därefter med resten av kabbalah insåg jag att de jobbar ju fan åt dem och inte oss. ("Dem" är inte ens korporala entiteter)

See User information
" Allmänheten tror att vi är på väg mot ett energieffektivare samhälle
I själva verket är det tvärtom.
Corinne Le Quéré, med författare till
en ny studie som visar att att världens koldioxidutsläpp ökar minst
loka snabbt som FN;s klimatpanels värsta scenario år 2000 (TT)

Dr Corinne Le Quéré Ett tips bara jag vet inte vem hon är .

http://www1.uea.ac.uk/cm/home/schools ... v/people/facstaff/lequere

http://www.realclimate.org/index.php?p=160

Posted on: 2007/5/24 23:38

Anonym
Vi är på väg emot en högeffektivt beskattningssamälle varför ska ni inte äta samma skit man presenterade 1920? Få något för ingenting mestdast det var ett bedrägeri. Ja men va fan, sov i skiten då.

Anonym
Jävla vetenskapsfitta.. Kan hon inte tänka själv? Hon är ju iaf MEDVETEN om att hela solsystemet värms upp av solsystemet, men väljer att blunda för att hennes auktoritet, vetenskapsmaffian, säger att hon ska blunda..
Så hon är en mycket större idiot än den ovetande massan som inte ens hört talas om den alternativa informationen, en medveten vilseledare, en dubbeltänkare..
Blähhh..

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Jävla vetenskapsfitta.. Kan hon inte tänka själv? Hon är ju iaf MEDVETEN om att hela solsystemet värms upp av solsystemet, men väljer att blunda för att hennes auktoritet, vetenskapsmaffian, säger att hon ska blunda..
Så hon är en mycket större idiot än den ovetande massan som inte ens hört talas om den alternativa informationen, en medveten vilseledare, en dubbeltänkare..
Blähhh..

Japp, hon är ännu större idiot, då hon förmodligen gått hjärntvättningsinstitutionen "journalist"Högskolan...

Fungerar ju alldeles utmärkt...Tänka själv ??? Vaaa..???...hujedamej..usch, fy... Näääh...bättre att någon som är "auktoriserad" gör det...

Posted on: 2007/5/25 17:08

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Tomten får läsa lite långsammare, svar har jag fått och det står i inlägget.. Men hon förlitar sig på vetenskapen *suck* ska nog skicka henne länken till boken "Freemasonry and the Birth of Modern Science (Paperback)" så hon vet vilka som styr vetenskapen..

http://www.amazon.com/Freemasonry-Bir ... oks&qid=1180045072&sr=8-1

Vet du om den boken finns översatt till svenska?

See User information

Posted on: 2007/5/27 4:49

See User information
Arthax <-- Har inte sökt efter en svensköversatt version av den boken, tror nog inte det finns då det är en smal genre, ska iaf beställa den engelsktextade versionen, kan vara bra att ha när man ska sätta nån vetenskapstroende person på plats!

Längesen man såg Zzzznubbarna på forumet, läser dom böcker liknande denna eller?

Posted on: 2007/5/27 12:04

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper