vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Alex Jones - rent objektivt

See User information
Jag har funderat en del kring Alex Jones. Han har inte på något sätt den ende som öppet kritiserar illuminati/NWO/den globala polisstaten, men han har på sistone blivit en av de större, om inte den största, profilerna inom denna "bransch". Jag tillhör själv en av dem som följer hans arbete med stort intresse.

Men, jag undrar om han gör rätt i att vara så öppet partisk på sina webbsajter. Skulle det inte tjäna syftet att tona ner sig en smula? Kanske inte hävda att han är helt opartisk, då skulle det bara bli FOX News-klass på det hela. Men kanske dra ner på den oftast rätt härska tonen som finns i hans material. Jag personligen gillar den kaxiga attityden, men jag kan tänka mig att den snarare skrämmer bort de människor som står med ena benet i hans tankegångar och det andra i det "vanliga" samhället.

Vet inte om min poäng går fram, men för att vara mer konkret: Är Alex Jones tonläge det rätta för att bäst förmedla den information han vill få fram?

Posted on: 2004/12/30 0:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Alex Jones - rent objektivt
Det kan behövas då många är bleka i sin uppmaning och informerande om vad som sker. Alex Jones behövs. Ibland kan han väl "gå över" i sina utspel, men det är något som måste ske. Han och vi andra jobbar ju emot enorma krafter.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo, du har absolut en poäng. Jag är väldigt kluven dock. Samtidigt som det krävs att någon ryter till ordentligt så kanske det gör att många väljer att inte ens lyssna på informationen bara för att tonen ofta är så pass hård. Men kanske är det som du säger nödvändigt att göra så.

Det verkar väl hur som helst som om jones får större genomslag hela tiden, så han kanske är på rätt spår ändå...

Posted on: 2004/12/30 0:30

Anonym
I denna översvämmade värld av information och infrastrukturer måste man på olika sätt göra sig hörd. Alex Jones sätt är ett effektivt sätt, kanske dock inte i alla lägen. Men människor kanske stannar upp mer och frågar sig varför han är så ilsken? Nyfikenhet.

See User information
Det är det som är bra med att det finns olike personer och olika sätt att sprida budskapet.

Alex är oförsämd och ilsken och avbryter alla för att få igenom sitt budskap. Detta gör att han hörs mycket, vilket är mycket bra..

Jag har svårast med honom när han avbryter sina egna tittare när de ringer in till honom.

Man får även en känsla att hans konservativa sidor lyser igenom ibland och är lite obehagliga. (Vapenälskande, Kristen, anti-Komunistisk homeifob typen.) Fast det är inte så farligt och det ger en möjlighet att akseptera andra synsätt.

Posted on: 2004/12/30 11:16

See User information
Alex Jones högerkristna värderingar är nog långt ifrån mina egna värderingar, men som tur är så förenas vi av andra tankar och idéer. Det är det som jag tror och hoppas kan få hela konspirationsrörelsen att växa, när folk inser att det faktiskt inte handlar om en höger/vänster-grej. Det berör ALLA.

Posted on: 2004/12/30 15:41

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper