vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
Ok, se gärna "The Secret" men om den lanseras på Oprah Winfreys Show så kan vi väl lika gärna sjunga kumbajaja till det allseende ABC ögat. (Stupid fucks) Eller ni kanske tror att om man går med i Oprah Winfreys "Angel Network" så kommer illuminati bara typ försvinna och sen kan vi springa runt och yla i en new-age orgie som varar till år 3030?

Ta tummen ur arslet och sprid lite info, hela filmen är designad att få er att INTE göra det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zahira wrote:
Archarya har en annan uppfattning om filmen "the secret"

Hi there -

Beginning a couple of years ago, "the Secret" began to spread around the net and beyond, finally ending up on Oprah not long ago.

So what is all the fuss about the Secret? To boil it down, it's all about the ages-old concept the "Law of Attraction." It is claimed that this secret is so powerful it has been used repeatedly over the centuries by luminaries in all walks of life to achieve success.

While I do not subscribe to all of the concepts that go along with "positive thinking" and the "law of attraction" - such as we create ALL of our reality - I do feel that being exposed to these ideas can be extremely beneficial to many people.

Thus, I wanted to share with you this special new audiobook

"The Secret" by Rhonda Byrne. This audiobook is very inspiring and uplifting - check it out now!

http://www.stellaraudiobooks.com/Title.aspx?titleId=5023

That's my audiobook store, Stellar Audiobooks, where you can find this great title and many other wonderful selections.

Please come explore and listen to the terrific audioclips for fr.ee!

Enjoy!

Acharya S
http://www.truthbeknown.com
http://www.stellaraudiobooks.com

To unsubscribe from this newsletter, click the link below:
action=leave&usernum=255250313 ... =ingrid.kulper@minpost.nu" title="http://pub30.bravenet.com/elist/add.php?action=leave&usernum=255250313 ... =ingrid.kulper@minpost.nu" rel="external">http://pub30.bravenet.com/elist/add.p ... =ingrid.kulper@minpost.nu

Oavsett vilket oförstånd andra har så gäller det vad man själv förstår. Acharya är bra på det hon är bra på.

Posted on: 2007/5/31 21:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hon som många fler har påpekat, Jesus/Horus/Dionusos/Prothmemus/Shiva/Buddha kommer inte att rädda er, de syftar till att få er att inte bekämpa tyranni under tiden, fast den riktiga skapande guden hjälper alla som gör det och när det händer kan inte BAALs alla legioner göra ett enda skit åt saken. Det är väl ett bokmärke på vad som är skit och vad som inte är det. I det här landet är 99.5% skit och blattarna 70% skit, jag tror att NWO gjorde en liten miss här...

Anonym
Ett exempel:

Jag har inte tänkt så långt men jag har alltid röstat på SAP eftersom jag tror på rättvisa och jag tycker att alla ska få sin information ifrån SVT.

Svar: Burn in hell (På jorden med microchip, hjärnchip och alla abominationer de kan hitta på)

Anonym
Jag vet en hel del råttor man bara borde arkebusera rakt av pga. deras äcklighet, det lustigaste är det spelar ingen roll vem som vinner, jag vet att resultatet kommer bli det samma. Råttan fattar ju det givetvis inte själv, vare sig han är en SA General eller gatuskräp, varför måste jag uppmana er att läsa historia? (Var Robinson-Zybendes bröst alldeles för lockande)?

Fan, med microchip så behöver man inte ens en härskarklass, de får ju sitt skit, precis som alla andra, fatta vilka stålar man kan spara?

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Jag vet en hel del råttor man bara borde arkebusera rakt av pga. deras äcklighet, det lustigaste är det spelar ingen roll vem som vinner, jag vet att resultatet kommer bli det samma. Råttan fattar ju det givetvis inte själv, vare sig han är en SA General eller gatuskräp, varför måste jag uppmana er att läsa historia? (Var Robinson-Zybendes bröst alldeles för lockande)?

Fan, med microchip så behöver man inte ens en härskarklass, de får ju sitt skit, precis som alla andra, fatta vilka stålar man kan spara?

Så du tänker fortfarande på Robinson-Zybendes behag?

Suck.

Gäsp.

Posted on: 2007/5/31 23:04

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Det var ett exempel din "frihetsguilde" dividerat med 100,000, din idiot.

Kan du inte erkänna dig som psykist sjuk för att få lite sympatier, bara för att du har lyssnat på 11 minuter i någon radio-show betyder de inte att du har något som helst att bidra mänskligheten med. Du talar gärna om de-evolution, fan se på dig själv och dina obegripliga haranger.

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Tomten wrote:

Så du tänker fortfarande på Robinson-Zybendes behag?

Suck.

Gäsp.

Kejsaren är naken.

Avklädd min gode tomte.

Posted on: 2007/5/31 23:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Min summering av filmen The Secret:

Placera rätt slags information i helt fel händer vid helt rätt tidpunkt. Det har gjorts förr många gånger, och se vad som sker.

The Law of Attraction - jovisst. Titta här bara. Vad gör vi här på Vaken? Hur har vi hamnat här. Vi har alla gemensamma nämnare. Hur ogärna jag medger det har jag saker gemensamt med Frihetsguiden och det har nog Micro, Maggot, Tomten och Novax också, på vissa vis.

Det som det talas om i The Secret sker redan. Någon vill att det ska ske ännu mer. Det handlar inte om att jag eller du ska bli rik, eller skaffa en partner etc.

Det handlar om vad kollektivet utför. Läser kollektivet i SVD att "Självmorden ökar bland unga" så tror fan att så sker!
Jag har varit på flera visningar av filmen, mycket intressanta samtal efteråt. De flesta fattar noll. Talar i negativa ordalag, som hämtat ur "Rapport" om världsläget och... "vart är vi på väg?"

Med fel slags inpräglad världsbild blir något som The Secret helt livsfarligt, tror jag. Förresten handlar det inte om att gå mot universums principer tack vare denna film. Bara genom att leva som vi gör i detta samhällssystemet går vi mot universums principer!

Alla här som går på A-kassa, lever på socialen eller tvingats ta nåt skitjobb gör så!!!! Och det är många, jag själv inberäknad just nu!!!!

Och om nu då filmen ändå måste hamna på spotippen, tillsamans förstår jag med mycket av dagens moderna kultur, bl a rock´n roll som ju också diskuterats i andra trådar, så visst.
Då bör även t ex Bibeln hamna där tycker jag. På några tusen år dessförinnan har den gjort mer skada än The Secret. Varför jag inte kastar den på bokbålet redan idag beror på att en maktelit (samma som drivit fram dogmen en gång i världen men som nu inte längre behöver den) vill det. Och kyrkan kan behövas för vissa människors uppvaknande. Liksom kanske The Secret, i kombination med annat. Skicka ett infopaket till Barbro Bronsberg vetja, jag har adressen!

Förresten Novax, på tal om detta med laddning... hakkorset...
också livsfarligt med fel slags laddning...

Resized Image
Resized Image

Anonym
Quote:

wikhall wrote:
Min summering av filmen The Secret:

Placera rätt slags information i helt fel händer vid helt rätt tidpunkt. Det har gjorts förr många gånger, och se vad som sker.

The Law of Attraction - jovisst. Titta här bara. Vad gör vi här på Vaken? Hur har vi hamnat här. Vi har alla gemensamma nämnare. Hur ogärna jag medger det har jag saker gemensamt med Frihetsguiden och det har nog Micro, Maggot, Tomten och Novax också, på vissa vis.

Det som det talas om i The Secret sker redan. Någon vill att det ska ske ännu mer. Det handlar inte om att jag eller du ska bli rik, eller skaffa en partner etc.

Det handlar om vad kollektivet utför. Läser kollektivet i SVD att "Självmorden ökar bland unga" så tror fan att så sker!
Jag har varit på flera visningar av filmen, mycket intressanta samtal efteråt. De flesta fattar noll. Talar i negativa ordalag, som hämtat ur "Rapport" om världsläget och... "vart är vi på väg?"

Med fel slags inpräglad världsbild blir något som The Secret helt livsfarligt, tror jag. Förresten handlar det inte om att gå mot universums principer tack vare denna film. Bara genom att leva som vi gör i detta samhällssystemet går vi mot universums principer!

Alla här som går på A-kassa, lever på socialen eller tvingats ta nåt skitjobb gör så!!!! Och det är många, jag själv inberäknad just nu!!!!

Och om nu då filmen ändå måste hamna på spotippen, tillsamans förstår jag med mycket av dagens moderna kultur, bl a rock´n roll som ju också diskuterats i andra trådar, så visst.
Då bör även t ex Bibeln hamna där tycker jag. På några tusen år dessförinnan har den gjort mer skada än The Secret. Varför jag inte kastar den på bokbålet redan idag beror på att en maktelit (samma som drivit fram dogmen en gång i världen men som nu inte längre behöver den) vill det. Och kyrkan kan behövas för vissa människors uppvaknande. Liksom kanske The Secret, i kombination med annat. Skicka ett infopaket till Barbro Bronsberg vetja, jag har adressen!

Förresten Novax, på tal om detta med laddning... hakkorset...
också livsfarligt med fel slags laddning...

Resized Image
Resized Image

Menar du att de som inte har ett jobb och lever på staten går emot universums principer, eller?

Anonym
Ja.

Nu får vi bena ut detta. Jag säger inte att de "parasiterar" på systemet och "ska göra rätt för sig" eller nåt i den stilen som folk brukar säga.

Jag har själv varit arbetslös (4 år på 2000-talet, 2 år på 90-talet)
sjukskriven, senast fram till förra månaden. Soc gick jag på i början på 90-talet.

Man bekämpar systemet genom att bli fri och oberoende. Det blir man inte på detta viset. En direktlänk finns hela tiden mellan den arbetslöse, sjukskrivne, socialbidragstagaren etc. och systemet.
Systemet styr din ekonomi och kontrollerar (mycket av) dina förehavanden.

Samma om du har något jobb som du tvingas ta istället för att göra det du egentligen vill göra. För alldeles för många är det så, åtminstone.

Satt under systemets överinseende är du inte fri. Dessutom om du är sjukskriven har ofta systemet i sig själv medverkat till att
det är så (utbränd, elöverkänslig etc. Man väljer själv, sägs det. Jaså? Man LURAS till det.)

Bisarra saker har börjat ske sedan jag först såg The Secret. Det är verkligen så. Räkningarna är få i lådan, det väller in erbjudanden om lotterier, vinster etc. varav det mesta säkert är bluff, men ändå... fast det är långt ifrån allt.
Folk postar de mest konstigaste saker, DVD-skivor och jag vet inte allt vad det är och skickar till mig. Mycket handlar säkert om att jag var med i SVT i april. Vilket jag förresten hade drömmar om i yngre år när mina band var igång. Jag hade inga planer på TV-medverkan, jag ansökte inte om det. Plötsligt en dag fanns där bara ett mail i inboxen... de hade funnit en inlaga jag gjort på forumet www.eloverkanslig.net

Om det har med The Secret att göra? Tja, vem vet egentligen. Som jag skrev tidigare, detta händer i vilket fall som helst.
Nu sitter massor av mer eller mindre avstängda, manipulerade och mot systemet godtrogna folk och ser den filmen... tänk er själva konsekvenserna. Alla inlagor i denna tråden är helt rätt, egentligen. Svart magi kan det bli till slut.

Så.. ut och i n f o r m e r a om hur världen egentligen ser ut!!!

Anonym
Då förstår jag hur du menar.. och instämmer.

See User information
wikhall wrote:
Ja.

Nu får vi bena ut detta. Jag

...

Jag har själv varit arbetslös (4 år på 2000-talet, 2 år på 90-talet)
sjukskriven, senast fram till förra månaden. Soc gick jag på i början på 90-talet.

Man bekämpar systemet genom att bli fri och oberoende. Det blir man inte på detta viset. En direktlänk finns hela tiden mellan den arbetslöse, sjukskrivne, socialbidragstagaren etc. och systemet.
Systemet styr din ekonomi och kontrollerar (mycket av) dina förehavanden.

Så.. ut och i n f o r m e r a om hur världen egentligen ser ut!!![/quote]

Jag hinner bara ta detta nu, lite kort...

Ser ni på det som vi och dom - vi och systemet... att vi är skilda från systemet?

Det står "bekämpar systemet". Men... alltså, snälla... vänd inte på orsak och verkan, för guds skull - inte undra på att en del förstår väldigt tokigt kring filmen The Secret...

Det finns inga fel därute - hörre några... det ären produkt som kommer ur oss själva, ytterst... eller huuuhuuuur?

Ska ni bekämpa er själva? Det är bakvänt tänk - och det bakvända är evil.

Fatta fett, fatta fort, fatta lätt, nu.

Posted on: 2007/6/1 13:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Jag hinner bara ta detta nu, lite kort...

Ser ni på det som vi och dom - vi och systemet... att vi är skilda från systemet?

Det står "bekämpar systemet". Men... alltså, snälla... vänd inte på orsak och verkan, för guds skull - inte undra på att en del förstår väldigt tokigt kring filmen The Secret...

Det finns inga fel därute - hörre några... det ären produkt som kommer ur oss själva, ytterst... eller huuuhuuuur?

Ska ni bekämpa er själva? Det är bakvänt tänk - och det bakvända är evil.

Fatta fett, fatta fort, fatta lätt, nu.

Ja det kommer från oss därför ska vi inte bekämpa utan förändra! fett!

Anonym
Toppen på pyramiden, Novax. Det är vad jag menar.

Jag föredrar att inte kalla det samhället. Samhället är vi. Systemet är den formen efter vilket samhället verkar.

Systemet är vi inte skilda från. Åtminstone inte än...

Våra tankemönster förslavar oss. En gång planterades dessa och sedan har de förts vidare och idag tror många av oss att det är så det ser ut, naturlagar, oföränderliga och man ska veta sin plats... i systemet.

Och vi bekämpar genom att förändra. Oss själva!

Ett Hund har helt rätt annars:
Quote:
En sak jag inte gillar med filmen är att de inte ser helheten och varnar för att det inte är någoting att leka med att börja önska sig tio rolls royce.

Var försiktig med vad du önskar dig alltså. Det kan bli verklighet!
Var för siktig med vad du som kollektiv mantrar. Inte krig eller Fred, det är skillnad. Vietnamkriget tog inte slut förrän Nixon sade att det skulle göra så. Antikrigsdemonstrationerna förvärrade det snarare.

Notera att merparten av de kända personerna som förekommer med citat i The Secret-filmen är Illuminati, på ett eller annat vis.

Det är lätt att ta reda på vilka som tillhört makteliten genom århundrandena och som verkat för det vi nu står inför, NWO.
Det är inte lika lätt att få veta vilka som tillhört det andra lägret, "det goda illuminati". Några av de dåliga har varit femtekolonnare, Einstein är en.

Jag vet några som är idag, men det är inget jag yppar här.

I varje fall, denna artikel sammanfattar ganska bra vad som är i görningen. Budskapet kring the Secret är inget jag har svårigheter att få in i detta, tvärtom:
http://www.redicecreations.com/article.php?id=1106

Edited by wikhall on 2007/6/1 14:19:25
Edited by wikhall on 2007/6/1 14:22:33

Anonym
he he ..

okej alltså så här ligger det till jag har gjort en liten utvärdering efter att ha sett filmen ...

Enkelt jag gjorde en bild till mitt skrivbord där jag önskade följande saker

1. Ett hus att flytta till

2. Tjejen får 22.000tusen i lön

3. Att jag blir 100% frisk

4. Att jag har hög lön

Det sjuka är att efter en månad när jag skrev detta hände följande...

1. Helt plötsligt var det en som ville skänka bort hus till oss en helt främande äldre farbror ville ge bort sitt hus !!!!!

2. Tjejen har alltid haft ett lågavlönat arbete hon är 40år och har haft max 16000kr "slavlön" helt plötslig har hon en lön på ca 21000kr ..betänk att hela livet så har hennes lön aldrig varit över 16000kr

3. Att jag bli helt frisk har varit dålig senaste 10åren pga amalgam alla möjlig syptom men ingen sjukdom som sjukvården kunnat hitta efter eget sökande har jag iallafall funnit vägen. Har funderat på att sanera mina tänder men inte vågat

Vad händer ? jag tappar min bakre plomb jag går inte till tandläkare utan väntar in i till det sista, och blir tvungen att gå, och då träffar jag på en kompis som har en jätte bra tandläkare, han är så snäll så att han sanerar min mun från amalgam utan att jag behöver betala "betala när du kan känn igen press ?????"
Observera att min ekonomi skulle inte klara av en sanering just nu ...

4 Har haft olika företag hela livet Bilverkstad bilskrot Mobilteleaffär brödbod mm mm inget att göra just nu... idèrna helt slut...Helt plötslig börjar iderna komma tillbaka ..

5. Inga pengar att hyra lokal eller liknande. Vad händer jo jag träffar en polare och han har en lokal där jag kan ha mitt kontor eller liknande "kanske hälsokonsulent?" som jag kan få ha hyresfritt nu vart erbjuden en lokal mitt i city utan överlåtelsesumma och låghyra som står och vätar på mig ifall jag kan komma på nått att göra med den

ALLTSÅ det är ju sjukt !!!!!!!!!

Allt hände efter en månad efter när jag skrev sakerna på datorn ...

Ännu sjukare är att Jag ändrade i min önskning på skrivbordet efter en vecka så vart bruden av med jobbet på 21000kr nu har hon 16000kr igen huset kunde vi inte få pga släktingar till farbrorn skulle minnsan ha huset så dom träffade oss och sa bestämt att vi minsann inte kunde få huset gratis...

annars rullar det andra på

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper