Vakencorner
|
Re: Att utvidga medvetandet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Han skulle hållit sig till musiken... Tror vissa att "medvetandet" är en slags ballong, som kan utvidgas. Det där är ren goja. Så pratar han om "den skapande processen", haha. Det är effekter - bländverk, och att skjuta på saker i tiden, omforma det till annat - + ytterligare en kvarnsten om halsen, i ryggsäcken.
Posted on: 2007/6/3 22:28
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, intressant, vet du vad Novax...
Om medvetandet inte går att utrvidga, varför är då olika folk olika medvetna? Jag håller med om att det finns en gräns, och kanske är det så att när vi alla når den så är det stopp, och man får vänta lite?= Hmm, låter inte bra det heller. Är det inte så att man har tillgång till hur mycket som helst, om man bara vill. Annars så är det ju så att vi alla inte är lika, att vi har olika möjligheter? Spinn vidare på den, för att: En del kan behandla viss info, andra inte. Vad är skillnaden? Kanske stämmer det överense med det jag tycker verkar sunt. Vi har alla gått olika långt, vi är också alla här med olik uppgift. Var själ har vandrat sin väg, varje själ har sin väg, sin uppgift, eller vad sägs... Det spelar ingen roll vad jag säger till vissa, GW är både söt o snäll, spelar alltså ingen roll vad för sorts fakta jag levererar, så är det. Andra köper inte ett dyft, varken dom fått info eller inte! Medvetandet är inte bara medvetande, det spelar roll vem det upptar, vilken själ. zpz eller zink kan nog säkert spinna vidare :) :) : ) :) :) ... Ni kan ju allt :) Natti |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har ju sagt det där hur många gånger som helst. Devolution = fördumning. Man kan inte ha mer än den nivå man fallit till. Det där i historien kring molekyler, örter osv - det har inte med en människas medvetande att göra... det är sken... det är saker som man öppnar upp till, som besätter en... som speglar in saker - som vissa tror är deras eget, deras egen "utveckling", haha... det är det ju verkligen inte. Samma sak med röster i huvet och andra varianter - det är inte personernas eget - man har naturligt det man ska ha. Vi hade från början allt - jag har ju sagt detta så himla många gånger - ändå frågar du mig, det jag ju sagt konstant... varför ![]() Det där man då tror är ens eget - som tex antagligen frihetsgui... tror... ramlar av en... stjärnsmäll - om inte annat så är det borta i nästa liv man hade det alltså inte - det var inte något som tillhörde en. Det är bara kultivering tillbaka som återger en det man förlorat - för förlorat det, det har man. Pucko vill ha genvägar, tror att det finns. Ungefär som att gå in i kyrkan och bikta sig - när de går ut genom dörren så är de lika dumma och dåliga som när de gick in - har inte förbättrat sig - inte höjt sin nivå. Har jag inte många gånger sagt det där om flaskan... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40348#forumpost40348 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48441#forumpost48441 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48651#forumpost48651 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47442#forumpost47442 Olika folk är olika medvetna för att det är olika medvetna, det är inget konstigt med det. Tänk inte bakvänt och tro att folk har utvecklat något... det är inte så det är - utan alla har ju mer eller mindre gått under i historien - groger och trans,besättelse och annat härligt kommer alltid på sluttampen. Grupper har sina olika härkomster och ursprung i kosmos- och de har sina speciella vägar i fallet, med olka "gudar" inblandade, och har olika nivåer/platser/tidsrum där de varit. Detta är Samsara, den trefaldiga världen... mm - och det är en karantän/fängelse, som vi fått för att ha en chans att räddas under det som komma skall hit - det pågår därute, jag har sagt det måååånga gånger - det är därför det är sådant fokus och tryck kring det med aliens-det är ju därför de har sin agenda - för att de sopas bort därute - och försöker hitta ett kryphål genom att ta över våra kroppar. Det är BARA genom att assimillera sig till universums egenskap, dess natur, vår natur, som vi kan ÅTERFÅ det vi förlorat - det är då att höja sin nivå -är detsamma som att höja/vidga sitt medvetande. Det är ju det som hela historien kring genuin andlighet varit - det ÄR alltid kultivering. Budda Sakyamuni höjde gradvis sin nivå - kultiverade uppåt - succesiv upplysning. Religionen buddism och buddavägar i kosmos, såväl som Tao-vägar - ÄR kultiveringsvägar. Det är alla religioner som är ortodoxa, det är dess mening från början - att vara en kultiveringsväg - för människor att höja sin nivå - att räddas. Inga örter som man äter eller röker... kan höja ens nivå - det är ju förskoleförståelse - alla vet väl detta. Se på detta som jag skrev för nästan ett år sedan om David Icke och Sydamerika: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15763#forumpost15763 Det jag sa därvar precis var någon postadse på vaken för inte så länge sedan, de bekräftade det - det var en länkt tiil någon sajt där en kvinna skrev just det, att det var vad hon "såg" hade skett med Icke. Det äe alltid det som sker - detta är heller inget märkvärdigt - dedda gamla saker/örter/vägar + hela new age - är för att man ska få hål i sig, ska få in besättelse - det är så det sprids. Den där örten han tog... namnet kommer jag aldrig ihåg... skrev någon på vaken om att han var med om att ta under en ceremoni i Amsterdam. De kräktes - mendet var en helig kräkning, det gjordes om till att vara heligt... Alltså, det finns ingen botten i det här - folk är verkligen lost. Under den tid indianerna höll på me dsin skit själva, såskulle de aldrig kommit på tanken att åka utomland och göra business med det där - det är verkligen skrattretande. När västerlänningar ville ha det i Sydamerika så fick de kanske plikta med att få sitt huvud krympt... de såg det som, just det, heligt - heliga besättelser, visioner - usch och vojne. Jepp: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40348#forumpost40348
Posted on: 2007/6/4 0:14
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det var inte jag som ville ha svar :)
För det andra så heter drogen Ajawaska på Svenska :) Den gör ett och annat med ens kropp, ännu mer med ens medvetande. Det är en flera tusen år gammal konst att kunna guida och dosera en person, så att han till slut kan bli av med sitt ego, och sina krämper. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej nej - dessa personer har INTE blivit av med någonting - jag skrattar nästan på mig...
Posted on: 2007/6/4 8:49
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax, du är ju ute och cyklar som vanligt, och snackar en massa strunt. Så, du menar att alla de som använt och använder medvetande utvidgande medicin/preparat/substanser har fel, och lilla puttefnasket DU fullkomligt rätt? Så du menar att alla som använt dessa substanser i helande syfte så långt som 7000 år tillbaka är ute och cyklar, men inte DU?
HAHAHAHAHAHAH!!!! ![]() Några goda råd... (1) LÄS PÅ (2) PROVA DETTA SJÄLV Skulle du mot förmodan ändå inte förstå och få en vidgad medvetenhet om dig själv, världen, osv, osv,...så betyder det ju bara att du måste ha huvudet under armen. Jag orkar inte dra allt om detta med psykedeliska substanser igen, det har jag och andra gjort så mycket tidigare här på vaken, det är bara att börja läsa på. Klart slut / Pappa |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Läs så fattar du vad jag skrivt... Ingen har fått ett jota av det där. Det ramlar av dem. Det är samma principer som plåster... eller om man har en nervsmärta att skära av nerven. Du måste tänka lite vidare/djupare än vad som visas på ytan. Bara för att det skiner om något, en smärta tonar ned - så har det INGET att göra med att det som smärtan skulle signalera om är "helat" - roten finns kvar. Det är sådant som ni komatanter aldrig verka kunna fatta. Det är temoprära tillstån - det är att lura sig. Det är inget fel på smärta - är det fel på kosmos principer -är det smärtan i sig som är det dumma - är inte den väldigt bra och nödvändig? Allt är i Devolution - så det är inte konstigt att historien är full av psykedeliska saker och får som inte fattar något.
Posted on: 2007/6/4 10:54
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax skrev...Quote:
Det är temoprära tillstån - det är att lura sig. Jaa, det är temporära tillstånd, men med PERMANENTA erfarenheter för livet av dessa sk "resor". Av dessa erfarenheter vidgas medvetenheten. När du är i detta temporära (påverkade) tillstånd får du tillgång till både dolda sanningar inom dig själv och i världen. Efter att det temporära tillståndet försvunnit (ruset) så har du PERMANENT fortfarande kvar dina nya insikter, förståelse och din vidgade medvetenhet om dig själv, livet och världen. Gäsp... ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är INTE alls så det är. Det är skenbart. Man har kvar all sin karma, och kommer att testas/prövas på olika nivåer + att man nu är en skadad person, besatt av annat som speglar in i ens hjärna. Det är extremt ödeläggande. Du och många andra missförstår helt det där med "vidga medvetandet" - det man upplever är inte ett uttryck för något vidgat medvetande.
Posted on: 2007/6/4 11:25
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Herregud, jag vet inte om du är dum på riktigt eller om du gör dig till novax? Har du ett liggunderlag fastspännt runt huvudet, eller?
Novax, summan av dina insikter och din förståelse av "dina egna" erfarenheter är just "din" medvetenhet. Ju mer du förstår, och ju mer insikter du får, desto mer medveten blir du. Du får också ett bredare perspektiv på livet, världen och dig själv. Snälla, gå nu och prova så vi på vaken slipper höra mer rapport från dig ur tunnelseende synpunkt (fastspänt liggunderlag runt skallen). Psilo ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Redan känner jag att det känns bättre att vara på vaken. Så det har verkligen gjort en positiv effekt"
Micro |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Maggot i dag ser jag,,,att du blir upprörd( se det som en gammal flamma som gjort slut) Jag menar det är en konst att ge å ta kritik . Att utvidga medvetandet ,även till det omedvetna i dag, kan vara medvetet i morgon vem vet
Posted on: 2007/6/4 15:36
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login