vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Vad flög in i Pentagon?
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Elimentärt min vän.......vilken sorts fygplan kom alla vrakdelarna i från, motorer landningsställ vingdelar osv? så enkelt är det.......

Från en Boeing 757-223 med Rolls Royce RB211-535 motorer vilkas motordelar man ser på bilderna.
vilka bilder?

Här har en flygare gått igenom det hela:

http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Och håll i er även denna sida säger att det var ett kommersiellt flygplan som kraschade i Pentagon.

http://www.rense.com/general32/phot.htm

och vi tar även med en fransk flygare kritisk till den officiella förklaringen.

http://perso.orange.fr/jpdesm/pentagon/pages-en/wr-eng.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om vi utgår ifrån den informationen vi fått så tycker jag att Boeing "teorin" är den vettigaste.

Här är en del av den informationen som jag finner ytterst intressant.

Inget vittne såg en missil eller något annat än ett plan krascha i Pentagon:

http://911research.wtc7.net/pentagon/analysis/witnesses.html

En intressant analys om hur hålet kunde bli mindre än planet:
http://www.flashback.info/showpost.php?p=1169127&postcount=1213

Posted on: 2007/6/1 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
En amerikansk överste stod och tittade ut ifrån den delen av Pentagon i från fönstren, nu är han ytterst besvärad av det faktumet (enligt egen utsago) att han såg ingen Boeing.

See User information
Quote:

Tomten wrote:
En amerikansk överste stod och tittade ut ifrån den delen av Pentagon i från fönstren, nu är han ytterst besvärad av det faktumet (enligt egen utsago) att han såg ingen Boeing.

Har du någon länk som innehåller lite information om denne överste och hans uppgifter?

Posted on: 2007/6/1 21:45

See User information
För min egen personliga del är det ett antal punkter som gör hela 757-teorin svårsmält (no pun intended) för mig.

a) Den hastighet han ska ha kommit in i borde göra det omöjligt att flyga med en sådan precision rakt in i bottenplan så nära marken.

b) Fakta: hålet var inte stort nog för att planets vingar ens skulle ha kunnat vikas in och följa med. Alltså bröts de av. Var återfanns dessa vingar.

c) Som en fortsättning på b, var återfanns stjärtpartiet som är en mycket bräcklig del av planet.

d) Utgångshålet visar att vad som än flög in i pentagon lyckades ha kraft nog att fortsätta penetrera 5-6 tjocka väggar. Det fanns alltså inget som stoppade flygplansresterna att fortsätta bryta igenom väggarna fastän större delen av planet måste ha varit förintat vid det laget.

e) Vad är det egentligen som order från Dick Cheney som fortfarande gällde, enligt vittnesmål från Norman Mineta. Följde man verkligen planets väg in mot Washington och Pentagon utan att göra något försök att ingripa ? Försökte någon bland flygledarna ta kontakt med flight 77 på sin väg in ?

Posted on: 2007/6/4 11:26

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
För min egen personliga del är det ett antal punkter som gör hela 757-teorin svårsmält (no pun intended) för mig.

a) Den hastighet han ska ha kommit in i borde göra det omöjligt att flyga med en sådan precision rakt in i bottenplan så nära marken.

Det enda som kan bevisa att detta var omöjligt är att gör om hela saken och detta har en pilot med samma förutsättningar som kaparna lyckats göra i en flygsimulator och han lyckades första gången och alla efterföljande försök.

Quote:

b) Fakta: hålet var inte stort nog för att planets vingar ens skulle ha kunnat vikas in och följa med. Alltså bröts de av. Var återfanns dessa vingar.

Vingarna försvinner till stor del i branden. Den finns flera andra krascher där folk också undrar var vingarna tog vägen

Quote:

c) Som en fortsättning på b, var återfanns stjärtpartiet som är en mycket bräcklig del av planet.

Men svara du inte själv på det? Om stjärtpartiet var bräckligt blev den skrot av det.

Quote:

d) Utgångshålet visar att vad som än flög in i pentagon lyckades ha kraft nog att fortsätta penetrera 5-6 tjocka väggar. Det fanns alltså inget som stoppade flygplansresterna att fortsätta bryta igenom väggarna fastän större delen av planet måste ha varit förintat vid det laget.

Väl inne i en byggnad så är väggarna inte lika starka. Tänk på att planet for igenom WTC 2 och då genom två bärande ytterväggar av stålbalkar och även några bärande stålbalkar inne i WTC 2.

See User information
Vingarna försvinner till stor del i branden. Den finns flera andra krascher där folk också undrar var vingarna tog vägen ??

MEN INTE ett pass(Arabiskt), inga som helst tvivel. Det magiska passet är väl ett passande namn

http://www.smh.com.au/ffximage/2006/1 ... 6049_wideweb__300x147.jpg

Borde det inte se ut så här då zink?Jag vet att du inte går att övertyga. Men det är så här det ser ut förstår du.

http://youtube.com/watch?v=xRCzlRxug3s

Posted on: 2007/6/4 11:50

See User information
Quote:

Icehorn wrote:

e) Vad är det egentligen som order från Dick Cheney som fortfarande gällde, enligt vittnesmål från Norman Mineta. Följde man verkligen planets väg in mot Washington och Pentagon utan att göra något försök att ingripa ? Försökte någon bland flygledarna ta kontakt med flight 77 på sin väg in ?

a) Nej. Det har bevisats i simuleringar.

b) Vingarna knäcks omedelbart efter som de saknar samma vikt bakom som flygplanet har. Det mesta av bränslet förvaras i vingarna som det också antänds omedelbart.

Att man förväntar sig hela vingar efter detta är befängt.

c) Stjärtpariet smulassönder just för att det är så bräckligt.

Det finns en bra sammanfattning över hur det hela kan ha gått till här:

http://www.flashback.info/showpost.php?p=1169127&postcount=1213

Posted on: 2007/6/4 12:38

See User information
Quote:

sale wrote:

Borde det inte se ut så här då zink?Jag vet att du inte går att övertyga. Men det är så här det ser ut förstår du.

http://youtube.com/watch?v=xRCzlRxug3s

Nej det är sådär det ser ut när två flygplan kolliderar.

Posted on: 2007/6/4 12:38

See User information
b) Vingarna knäcks omedelbart efter som de saknar samma vikt bakom som flygplanet har. Det mesta av bränslet förvaras i vingarna som det också antänds omedelbart.

Att man förväntar sig att Wtc 1/2 efter detta bränslet förvaras i vingarna som det också antänds omedelbart.Och tro att den soppan rann ner i hisschacket är befängt. Detta talar imot dig

Posted on: 2007/6/4 13:00

Anonym
Flygplan kan riva stålförstärkta byggnader och de kan förångas i kontakt med betong.

See User information
Länka gärna till någon info om det där simulatortestet. Jag vill gärna veta vilka parametrar de använde och om man flög från den punkt där Hanjour skulle ha tagit över. Tro mig, jag vet ett och annat om navigering och man flyger inte på känn med en sådan precision. Och varför göra sig omaket att utföra en halsbrytande manöver som t.o.m erfarna piloter säger sig inte skulle kunna upprepa (även om de ville) för att träffa den enda delen av Pentagon som var förstärkt för ändanmålet ?

Ser inte Pentagons gräsmatta verkligt orörd ut med tanke på att ett plan enligt vissa vittnen gled fram den sista biten ?

Förresten, varför röjde man bort en oskadd gräsmatta och fyllde igen med grus istället ? Någon officiell förklaring på detta ?

Till sist, vad orsakade utgångshålet ? Vad hittades utanför och kan man se någon bild på vrakdelarna som flög igenom. Tycker fortfarande det är märkligt hur symmetriskt allt blev på slutet om planet blev skrot på vägen. Och hur stämmer detta överrens med de som hävdar att planet smälte i kollisionen ?

Posted on: 2007/6/4 13:09

See User information
Quote:

sale wrote:

Att man förväntar sig att Wtc 1/2 efter detta bränslet förvaras i vingarna som det också antänds omedelbart.Och tro att den soppan rann ner i hisschacket är befängt. Detta talar imot dig

Flygplanen hade åkt olika långt och hade därför inte samma mängd bränsle i tankarna.

WTC planen hade åkt en kortare bit och hade därför mer bränsle kvar än 77:an. För att kunna förbränna ett antal ton bränsle kräver ett antal ton av syre. Detta kräver en förbränning som pågår i minst ett antal minuter beroende på lufttillförsel.

Bränslet fortsätter sedan att rinna även efter det antänts. Procesen att förånga bränslet sker i huvudsak närmast de flamzoner som bildas. Den stora mängden bränsle förblir flytande under större delen av brandförloppet. Det är just det som gör flytande bränslen farliga, elden sticker iväg så att säga.

Posted on: 2007/6/4 13:11

See User information
Quote:

Icehorn wrote:
Länka gärna till någon info om det där simulatortestet. Jag vill gärna veta vilka parametrar de använde och om man flög från den punkt där Hanjour skulle ha tagit över. Tro mig, jag vet ett och annat om navigering och man flyger inte på känn med en sådan precision. Och varför göra sig omaket att utföra en halsbrytande manöver som t.o.m erfarna piloter säger sig inte skulle kunna upprepa (även om de ville) för att träffa den enda delen av Pentagon som var förstärkt för ändanmålet ?

Ser inte Pentagons gräsmatta verkligt orörd ut med tanke på att ett plan enligt vissa vittnen gled fram den sista biten ?

Förresten, varför röjde man bort en oskadd gräsmatta och fyllde igen med grus istället ? Någon officiell förklaring på detta ?

Till sist, vad orsakade utgångshålet ? Vad hittades utanför och kan man se någon bild på vrakdelarna som flög igenom. Tycker fortfarande det är märkligt hur symmetriskt allt blev på slutet om planet blev skrot på vägen. Och hur stämmer detta överrens med de som hävdar att planet smälte i kollisionen ?

Jag ska se om jag kan hitta simulatortestet.

Du får gärna länka till sidan som presenterar vittnen som sett ett plan glida fram.

Gräsmattan fylldes igen med grus för att den var för svag för att grävmaskiner och dylikt ska kunna ta sig fram.

Utgångshålet kan mycket väl har skapats av flygplanets motorer. Ta gärna en titt på länken som jag postade som beskriver hur flygplanet betedde sig vid kollisionen.

Posted on: 2007/6/4 13:17

See User information
Hittade länken till filmen:

Här ser du hur det gick för en cessnapilot med bara simulatorerfarenhet av ett stort jetplan, precis som 9/11-kaparna, när han skulle imitera pentagonflygningen:

http://www.youtube.com/watch?v=Ts9lSnghLgA

Posted on: 2007/6/4 13:26

See User information
Det där med gruset kan ha olika förklaringar, men jag är faktiskt benägen att ändå hålla med din förklaring - tills vidare.

Vad gäller flygsimuleringen, det är den jag sett tidigare men tack för länken. Frågorna kvarstår:

- Arbetade man med korrekta parametrar, bränslemängd och siktförhållanden ?

- Att de träffade tre gånger av tre säger ju bara att man blir bättre av träning - inte sämre.

- De hade också fördelen av att i lugn och ro genomföra en manöver som Hanjour gjorde i ett riktigt plan med sitt eget liv som skulle offras.

- Man får inte heller någon klar bild av hela förloppet utan bara lite kommentarer och snabba bilder. Finns det någon film som visar hela förloppet eller åtminstone en bild av flygningen ? En grafisk återgivning av höjd, hastighet och position från början till slut.

- Jag tyckte hastigheten verkade låg på finalen och de kom in lite högt mot fasaden.

Simuleringen påbörjades i ett skede då man har en klar bild av var Pentagon finns och simulerar inte den situation som Hanjour skulle ha befunnit sig i. Det var ingen söndagsutflykt när han tog över, vände och hittade tillbaka till Washintgon och Pentagon. Det återstår fortfarande frågor som varför han tog över så sent och varför han slår ifrån transponder för att sedan ändå synas på radar så att t.o.m Dick Cheney kan följa hans ankomst utan att reagera.

Blandade vittnesmål - vissa hävdar att "planet" träffade marken först vilket borde ha gjort det svårt att undvika skador på gräsmattan. Finns en del att fundera på.

http://www.911-strike.com/eyewitness_explicit.htm

Fakta: när en 757a blåser i full fart rakt över någon då lär personen inte ge något vittnesmål efteråt. Jag är mycket betänksam till de som har haft sådan närbild av planet. Det ena tar ut det andra hur man än vrider på saken. Ska planet ha undvikit att slå i gräsmattan så har det flugits snett in i bottenvåningen och borde ha fortsatt neråt.

Posted on: 2007/6/4 14:30

See User information
Quote:

Icehorn wrote:
Det där med gruset kan ha olika förklaringar, men jag är faktiskt benägen att ändå hålla med din förklaring - tills vidare.

Vad gäller flygsimuleringen, det är den jag sett tidigare men tack för länken. Frågorna kvarstår:

- Arbetade man med korrekta parametrar, bränslemängd och siktförhållanden ?

- Att de träffade tre gånger av tre säger ju bara att man blir bättre av träning - inte sämre.

- De hade också fördelen av att i lugn och ro genomföra en manöver som Hanjour gjorde i ett riktigt plan med sitt eget liv som skulle offras.

- Man får inte heller någon klar bild av hela förloppet utan bara lite kommentarer och snabba bilder. Finns det någon film som visar hela förloppet eller åtminstone en bild av flygningen ? En grafisk återgivning av höjd, hastighet och position från början till slut.

- Jag tyckte hastigheten verkade låg på finalen och de kom in lite högt mot fasaden.

Simuleringen påbörjades i ett skede då man har en klar bild av var Pentagon finns och simulerar inte den situation som Hanjour skulle ha befunnit sig i. Det var ingen söndagsutflykt när han tog över, vände och hittade tillbaka till Washintgon och Pentagon. Det återstår fortfarande frågor som varför han tog över så sent och varför han slår ifrån transponder för att sedan ändå synas på radar så att t.o.m Dick Cheney kan följa hans ankomst utan att reagera.

Blandade vittnesmål - vissa hävdar att "planet" träffade marken först vilket borde ha gjort det svårt att undvika skador på gräsmattan. Finns en del att fundera på.

http://www.911-strike.com/eyewitness_explicit.htm

Fakta: när en 757a blåser i full fart rakt över någon då lär personen inte ge något vittnesmål efteråt. Jag är mycket betänksam till de som har haft sådan närbild av planet. Det ena tar ut det andra hur man än vrider på saken. Ska planet ha undvikit att slå i gräsmattan så har det flugits snett in i bottenvåningen och borde ha fortsatt neråt.

Jag kan hålla med dig en del om simulatorn. Dock så tror jag inte att vare sig bränslemängd eller sikt hade påverkat den så kallat "omöjliga-svängen", detta säger jag dock helt utan erfarenhet, dem drar iallafall slutsattsen att attacken inte var omöjlig.

Sen till ögonvittnen, en del säger att dom såg planet komma in och släpa vingarna i marken eller dylikt. Hur vida det är sant eller att dom bara "har för sig" att dom släpade i backen är ganska oviktigt eftersom bilder visar tydligt att dom inte skrapade i backen. Alla vittnen såg iallafall ett flygplan och inget annat.

Posted on: 2007/6/4 15:10

See User information
Vilka bilder menar du LH..Vad säger du om detta 2min bara sista frågan är till dig att besvara,om du vill givetvis. länk

http://www.youtube.com/watch?v=_0yF7NAt8es&mode=related&search=

Posted on: 2007/6/4 15:22

See User information
Quote:

sale wrote:
Vilka bilder menar du LH..Vad säger du om detta 2min bara sista frågan är till dig att besvara,om du vill givetvis. länk

http://www.youtube.com/watch?v=_0yF7NAt8es&mode=related&search=

Jo vi talade om att gräsmattan var orörd. Men vittnes uppgifter säger att dom såg planet släpa vingarna i backen, hur det nu skulle gått till och sett ut, iallafall jag påpekar att dom inte alls kan ha släpats i backen efter som gräsmattan ser hel ut.

http://www.serendipity.li/wot/pentagon_lawn.jpg

Sista frågan i filmen, "is this an engine rotor". Jag själv kan ju givetvis inte svara på frågan efter som jag inte besitter den kunskapen. Dock så kan jag ta hjälp av andra.

Det ska tydligen vara en kompressor rotor.
http://www.911myths.com/assets/images/rb211a.jpg

Posted on: 2007/6/4 15:37

Anonym
En sådan där, när flyg ingenjörerna på Rolls Royce sa att det var definitivt inte någon kompressor generator de har installerat i någon Boeing någonsin.

See User information
Quote:

Tomten wrote:
En sådan där, när flyg ingenjörerna på Rolls Royce sa att det var definitivt inte någon kompressor generator de har installerat i någon Boeing någonsin.

Har du en länk så man får läsa lite?

Posted on: 2007/6/4 15:43

See User information
Quote:

LennartHyland wrote:
Quote:

Tomten wrote:

Har du en länk så man får läsa lite?

Lennart, du bör nog inte så göra mot Lennart Hyland. Han har anhöriga också.

Posted on: 2007/6/4 15:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym

See User information
Bara så att vi är på det klara här: jag håller helt med om att gräsmattan är orörd. Det är det som ställer till det i många vittnesmål

Det är en enda röra men förhoppningsvis ska en ny, oberoende utredning kunna skingra frågetecknen - eller något.

Posted on: 2007/6/4 16:04

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper