Vakencorner
|
Re: Ny 9/11-FILM: "The Third Stage"...(Skrämmande bra gjord!)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/6/5 17:57
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om chip ska planteras in i människor måste det ske vid något tillfälle och detta tillfälle måste man antingen var medveten om innan eller efter att något ovanligt har hänt. Att man t.ex. när man går på gatan får ett fungerade chip i sig är att återigen tro mer på tekniken än vad den förmår och då har man gjort tekniken till en gud. Jag anser att hela chip myten innehåller många magiska idéer om vad som är tekniskt genomförbart och kokas ihop av folk som aldrig någonsin tänker på hur saker och ting ska genomföras praktiskt. Ta och beskriv på en genomförbart och trovärdigt sätt hur chip planteras in i människor utan deras vetskap. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/6/5 18:23
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hold it, please
Zink, du kör ju på gränsen till strawman argument nu. Jag har väl inte talat om chippning i hemlighet. Du får rätta mig om jag har fel, men jag har inte talat om RFID-chip som något du får när du sover eller liknande. Tekniken är inte någon sorts fjärrstyrning. I ett sådant chip sitter en digital nyckel som när den läses av från en annan enhet ger tillgång till information. Informationen kan då vara allt från identifiering, kontouppgifter eller huruvida du är behörig i en lokal eller inte. Dessa uppgifter finns inte i ditt chip utan måste tas från en extern databas. Detta är grundläggande kunskap om tekniken och jag förvånas att jag måste förtydliga allt det här. Även denna teknologi blir ju framförd som en del av modellen problem-reaktion-lösning. Kidnappningar, bilden av terrorister som smälter in bland oss och inte minst dessa fördelar de använder som morot; inga kontanter samt medhavd medicinsk journal. Du lär inte behöva oroa dig för att gulsotsvaccinet innehåller ett chip utan bör ta en titt på de diskussioner som nu förs i media och tankesmedjor. Det vill säga - hur skyddar vi oss mot inre och yttre hot ? Ah, om någon vägrar låta injicera ett chip så har vi vår terrorist. Det är ju naturligtvis något som kommer att hamras in i sinnet på folk tills de flesta tycker att det är en bra idé. Fortsatta kidnappningar, kanske ett nytt 9/11 och vem vet vad mer. Att du envisas med att kalla detta för en myt förstår jag inte. Diskussionen och experimenten runt detta är allt annat än myt så du måste ha missförstått vad som skrivits här. Även bland politiker pågår debatten för fullt och vissa stater i USA har förbjudit att injicera utan folks medgivande. Låter ju rimligt fram till dess att en injektion blir lagstadgad. Glöm inte reportaget om den där spanska klubben som gör VIP av gäster genom att låta dom injicera ett chip. Företag har också fått upp ögonen för teknologin som kan ersätta kodlås. Lägg till sjukhus och vårdhem så får vi en fin lista på folk och organisationer som inte ser detta som en myt. Aaron Russo talade ju själv med en viss Nick Rockefeller om saken där chippning var en definitiv del av agendan. Ljuger Aaron om detta så får vi väl leta efter en dementi från Nick Rockefeller. Jag har inte hittat någon. Fakta: Applied Digital som äger VeriChip har grundat sitt arbete till stor del med pengar från IBM. På senare tid har verkligheten hunnit ifatt oss om judeutrotningen och IBM spelade en stor roll i utvecklingen av det system som skulle effektivisera nazisternas arbete. Vi vet naturligtvis idag att nazister i hemlighet fördes till USA efter kriget och många experiment i nazityskland förts vidare till våra dagar. Det borde synas ett mönster för de flesta nu, men skygglapparna åker på direkt. IBM and the Holocaust http://www.ibmandtheholocaust.com/ Operation Paperclip - en liten parentes för helhetsperspektivet http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Paperclip Övriga referenser - ta en ordentlig titt på dessa om vi ska kunna debattera om den här saken. En myt ? Inte för FDA som godkänt VeriChip(tm) http://www.msnbc.msn.com/id/6237364/ VeriChip Corporation http://www.verichipcorp.com/ Applied Digital - största ägaren av VeriChip. http://www.adsx.com/people.html Tekniken tillämpad - VeriChip och Applied Digital verkar dock envisas med att presentera överdriven statistik. hmm ? http://www.spychips.com/press-release ... n-implant-correction.html Wisconsin gör det olagligt att tvinga på folk teknologin. Ett tecken på att oron även finns högre upp. http://www.spychips.com/press-releases/verichip-wisconsin-ban.html
Posted on: 2007/6/6 12:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet redan om rubbet som du länkat till men det jag anser är att du och andra tror att dessa chip ska plantera i oss för att kontrollera oss och göra det i hemlighet. Jag har från min kompis som är expert på dessa chip fått veta att man kan upptäcka dessa själv om man har dem i kroppen så några hemligheter kommer det aldrig att bli. Man kan också om de sänder något också själv störa ut dem så även är försvinner hemligheterna. Man kan dessutom INTE skapa så starka sändare att den kan gå längre än några meter och då måste de som ska kontroller oss gödsla samhället med antenner och det borde ändå alla upptäcka. Det är det jag menar. Ta och lär er vad chip tekniken går ut på och skapa inte fantasier om dem som är ogenomförbara tekniskt eller inte går att göra i hemlighet. Jag finner nämligen att detta forum är fullt med idéer som är praktiskt ogenomförbara. Det är därför INGEN av er kan beskriva på ett sannolikt och trovärdigt sätt hur en hemlig inplatering av chip skulle gå till därför att det inte ingår i chip idén och då är det en myt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dom där antennerna finns redan , Blindstyre !!! ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ta och visa några foton på dessa antenner som beviligen använts till att kontrollera oss. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nu är inte Zink själv expert (micros kollega?), nu är hans "kompisar" experter eftersom mytomanen snubblade på sin CV alldeles för mycket. Han är endast här för att få folk att inte själva läsa officiella dokument eller ens arkiverat lamestream whitewash.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet redan om rubbet som du länkat till med det jag anser är att du och andra tror att dessa chip ska plantera i oss för att kontrollera oss och göra det i hemlighet. Jag har från min kompis som är expert på dessa chip fått veta att man kan upptäcka dessa själv om man har dem i kroppen så några hemligheter kommer det aldrig att bli. Man kan också om de sänder något också själv störa ut dem så även är försvinner hemligheterna. Man kan dessutom INTE skapa så starka sändare att den kan gå längre än några meter och då måste de som ska kontroller oss gödsla samhället med antenner och det borde ändå alla upptäcka. Nej men snälla nån. Vad är det här ? Läser du inte en rad jag skriver eller försöker du dig på någon form av taktik här ? Ska jag behöva gå igenom mitt förra inlägg med dig rad för rad ? Första stycket i mitt inlägg: Quote:
Läs mitt inlägg igen och förtydliga följande: 1. Var säger jag att injicering sker utan min vetskap ? 2. Var säger jag att tekniken skulle sända information ? 3. Var säger jag att tekniken kommer att fjärrstyra mig ? Din polare - är han med och utvecklar FDA-godkända implantat genom VeriChip eller vad ? Han och jag har nog en del att tala om här och du verkar inte läsa på ordentligt för då hade du inte vidhållit att jag säger det du påstår här. Läs mitt inlägg igen.
Posted on: 2007/6/6 21:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lycka till, Zink har ju ett skript han kör efter, en allmän desinformations ambulans.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
http://www.privataaffarer.se/aktier/showpress.asp?intpressid=98748 3G Infrastructure Services AB startades i april 2001 av 3, Vodafone ochOrange. Bolaget har som uppgift att bygga och driva den infrastruktursom möjliggör för operatörerna att erbjuda sina kunder mobila tjänstervia UMTS utanför Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Närutbyggnaden är klar kommer 70 procent av befolkningen i Sverige att hatillgång till snabbare kommunikation genom bolagets infrastruktur somintegreras i respektive operatörs nät. Några meter? 70% är inte En rättslös juridisk snabbfil har skapats för att köra över de boende och gynna statsmakten, skriver Björn Gillberg: "Systematiska rättsövergrepp för 3G-master" Efter att ha studerat bygglovsprövningar för 8.000 telemaster kan jag konstatera att vi har att göra med systematiska rättsövergrepp i syfte att verkställa statsmaktens önskemål om ett utbyggt 3G-nät. Generellt och utan individuell prövning avfärdas människor som anmäler byggplanerna med att de inte har laglig möjlighet att yttra sig i frågan. Detta är direkt rättsstridigt. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 7950&previousRenderType=2 Symbolerna . http://www.orange.com/english/home.php
Posted on: 2007/6/7 1:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag jobbar med mobiltelefoni och vet hur 3G antenner fungerar och de kan INTE ta emot något annat än era mobiltelefoner.
Att de skulle finns chip som dessa antenner tar emot skulle innebära sådan trängsel i frekvenserna att då skulle mobiltelefoner fungera som i tunnlar hela tiden. Så åter igen. Ta och lär er chip tekniken för jag ser att ni fortsätter med er mytbildning kring detta fenomen då tekniska kunskaperna för att avgöra vad olika saker handlar om helt saknas. Så här säger min kollega på en rak från. Finns det chip som kan planteras in i oss och kontrollera oss? ”Med dagens tekniska nivå är sannolikheten för det lika med noll”. Ni håller alltså på med teorier som är tekniskt ogenomförbara och om ni nu vill övertyga mig om motsatsen så vill jag ha teknisk beskrivning på hur de genomförs. En teknisk beskrivning och ingenting annat. Ange vilka chip som används. Ange på vilka frekvenser de sänder. Ange med vilken effekt chippen sänder. Ange på vilka frekvenser chippen tar emot signaler. Ange hur chippen kopplas till hjärnan och vilka delar hjärnan. Ange vilka hjärnaktiviteterna som styrs. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Videon visar hur känd teknik med RFID fungerar men detta är INTE någon STYRNING av oss så den chip tekniken fungerar inte och tror man att den finns är det fortfarande en myt och är så om nu ingen kan svara på hur den fungerar. Alla som har ett RFID chip inplantera kan enkelt detektera om ett sådant finns så det är inget man hemligt kan trycka i oss. Jag vill nu inte längre se några videor och inlägg kring RFID och annan känd teknik utan nu vill jag se att chip teknik som kan styra oss finns och att den fungerar. Ni får hemst gärna svara på mina frågor i det tidigare inlägget om detta. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ursäkta en gamling, men vad kallas chipset som sitter på bankkortet som svebank har tex..och var förvarar du det?
Posted on: 2007/6/7 10:10
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det kan mycket väl hända att denna person är den borne ledaren. Trots alla nycker och svaghet så är denna individ ett verkligt monument av magnetism. Det är något med själva olikheterna i personligheten som skapar en samverkan som är i stånd till en häpnadsväckande dragningskraft.xxxx nyskapande utnyttjas materiellt bäst av den stabila xxxxxxOm kombinationen fungerar, om xxxx för det mesta kontrolleras av xxxxxx, så är laddningen elektrisk, minst sagt.
I en maktposition kör denna person helt enkelt med folk. Han eller hon styr arbetet nästan som en andra natur. Men, eftersom xxxxxxx är mer humanist än vad han är dominant, hans anställda kommer att dyrka honom. Han glömmer aldrig deras födelsedagar och befordrar snabbt för moralens skull. Denna person kan vara anställd. Men inte speciellt länge. Några jobb som kan locka är: underhållare, läkare, kirurg, politiker, producent, dekan vid ett universitet. Konsperationsteoretikerna. Pass Nya pass är i bruk i Finland sedan augusti 21 2006. Biometriska kännetecken gör passet till ett säkrare resedokument. Införandet av biometriska pass är ett gemensamt projekt mellan EU-länderna i syfte att försvåra förfalskning och missbruk av pass. Passets informationssida förses med ett mikrochip. Chipet innehåller samma uppgifter som passet: en ansiktsbild samt personuppgifter och passuppgifter. Uppgifterna är skyddade så att de inte kan missbrukas. Den normala giltighetstiden för ett pass med chip är fem år. Ett chipmärke på pärmen visar att passet är försett med ett chip. Passen utfärdat innan 21.8. är fullt gångbara också efter reformen. Ett giltigt pass behöver inte bytas ut till ett nytt. Alla pass gäller till det datum som har angetts som sista giltighetsdatum i passet. http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/sv/pass
Posted on: 2007/6/7 10:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inget svar på att det finns ett chip som styr oss så det är fortfarande en myt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inget svar på att det finns ett chip som styr oss så det är fortfarande en myt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En strawman. *host* *host*
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inget svar på att det finns ett chip som styr oss så det är forfarande en myt. Kan verkligen ingen skaka fram detta chip? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Med sådana som du så behöver man inget chip. Fast resten kanske inte är så "godtrogna".
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink, låt oss få lite klarhet i saker och ting.
Quote:
Vad är det Rockefeller säger som är ogenomförbart med dagens teknik ? ...OCH... Quote:
Du är den som drar upp konceptet om att få in detta chip i folk i hemlighet. Kontroll och fjärrstyrning bla bla bla.var fick du detta ifrån ? Varför ber du mig och andra att spekulera i hur vi utan vår vetskap får dessa chip injicerade i oss. Det är ju ingenting jag ställer mig bakom alls. Följande är fakta och jag vill veta vad du menar med att tekniken inte har nått så här långt. FAKTA #1: Implantat med RFID-teknik från VeriChip har godkänts för användning i människor FAKTA #2: Implantaten bärs idag av ett antal FRIVILLIGA som är vandrande bevis för att detta är verklighet FAKTA #3: Dessa FRIVILLIGA fjärrstyrs inte utan bär inom sig den 16-siffriga nyckel som identifierar dom mot extern information FAKTA #4: Myndigheter i USA har lagstiftat mot PÅTVINGAD (inte hemlig - påtvingad) injektion och visar en oro från högre ort FAKTA #5: Sjukhus har skrivit upp sig för användning av tekniken. De lär väl ha sett någon form av demonstration av densamma FAKTA #6: VeriChip ägs till största delen av Applied Digital som i sin tur har fått sitt arbete bekostat av IBM FAKTA #7: Det IBM-utvecklade hålkortsystemet effektiviserade nazisternas judeförföljelse samt förintelse
Posted on: 2007/6/7 13:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vissa är Rockefeller idé genomförbar bara att man inte har lyckats med det p.g.a praktiska problem så även om det går har man inte lyckats till 100 % idag. Flera har påstått att det finns hemliga chip inplanterade i oss som används för att styra oss och den tekniken finns inte idag att genomföra det så ställer du dig inte bakom det köper jag dina argument om det. RFID tekniken är känd och alla applikationer som man hittar på med den tekniken vet man den inte kan styra oss på något sätt. Att USA hittar på saker med RFID tekniken innebär inte att resten av världen vill gör samma saker som att injektera dem i senildementa som jag sett som förslag. Jag anser att du drar det för långt om IBM. Är det IBM fel att nazisterna använde deras hålkort? Det är som att påstå att de styrande i Burma tittar på Sonys TV och att Sony därmed är skyldig för den diktatur som finns i Burma. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login