vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kriget mellan Gud och gudsförnekarna

See User information
Kriget mellan Gud och gudsförnekarna

Och när Vi befallde änglarna att falla ned på sina ansikten inför Adam föll de ned utom Iblis som vägrade, full av högmod, och blev en av dem som förnekar sanningen.
Koranen 2:34

[Gud] sade: ”Ned härifrån! Det anstår dig inte att visa högfärd här. Ut! Din plats är bland de föraktade och förnedrade!”
[Iblis] sade: ”Ge mig anstånd till den Dag då de [döda] skall återuppväckas.”
[Och Gud] svarade: ”Du skall vara bland dem som beviljas anstånd.”
[Iblis] sade: ”Eftersom Du har låtit mig begå ett felsteg, svär jag att jag skall lägga mig i bakhåll för dem längs Din raka väg, och jag skall ansätta dem framifrån och bakifrån, från höger och från vänster; och Du kommer att finna de flesta av dem otacksamma.”
Koranen 7:13-17

Ordet Islam härstammar från frid och muslim underkastelse. Som muslim underkastar man sig Guds väg och belönas av frid i sitt hjärta och paradiset i livet efter detta. Guds väg är tron på en Gud [taweed], att inte dyrka någon/något vid hans sida och tron på Koranen, vilket förmedlades via ängeln Gabriel till Profeten Mohammed (saw).

Likt änglarna föll ned inför Adam så har människan beordrats att falla inför Gud. Den som med högmod tror sig vara bättre än Gud har sin plats likt Iblis hos föraktarna och de förndrade.

Humanister förkastar Gud och ser oftast sig själva som ateister. De har satt människan i fokus och anser sig styras av förnuftet. Idag har de lyckats med att skilja kyrkan från staten och vill stänga ner religiösa friskolor, befria barnen från religion osv. Deras mål är att sekulärisera samhället och ta bort alla religiösa symboler från det offentliga rummet.

Kriget mellan gudstro och förnekarna har pågått ända sedan mänsklighetens begynnelse. Adam och Eva lurades in i synd, likt människor än idag. Valet mellan materialistisk status och andlighet, valet mellan egoism eller omtänksamhet. Kombinationen finns men människan har än idag inte lyckas att bygga ett paradis här och på jorden.

Frimurare, Illuminaterna och andra hemliga sällskap bär på den humanistiska filosofin och placerar jaget framför andlighet och detta liv framför det nästkommande. Likt den sataniska kyrkan ser man ateism som stommen för sin filosofi. Pyramiden med den lysande ögat som en påhittad Gud och att vi människor kan klättra upp och bli näst intill gudomliga. Symbolism och strukturer som härstammar från hedendommen och det forna Egyptien där Faraon ville framställas som gudomlig inför folket påminns i dagens demokratiska samhälle. Bakom Faraon fanns en styrelse och rådgivare likt dagens företagsledare har sina styrelsen och ägare. Politikers roll som ledare har också rådgivare och styrelser.

Demokrati och mänskliga rättigheter baseras även detta på den humanistiska filosofin. Mänskliga lagar är människans påhitt och girighet, egoism spelar även här en väsentlig roll. Människan röstar oftast på det parti som han/hon drar nytta av. Ledare försöker sälja sina idéer för att komma till toppen och leda landet. Även om dagens demokratisk valda ledare ger majoriteten något positivt så är det inte ovanligt att man tillför sitt eget ego och egenintresse. Det talas ofta om korruppta ledare som sko sig på sin position. Det talas om företagsledare som har skyhöga fallskärmsavtal. Vi behöver inte blicka till andra länder för att finna dessa orättvisor. Sverige som många gånger anser sig som land vara ett föredömme dras med en hel del orättvisor. Mänskliga lagar varar inte för evigt, vackra filosofier förvandlas till diktaturer och kaos. Revolutioner med folkets stöd förvandlas till diktaturer där ledare av fruktan av att förlora makten tar till våld som medel. Kommunism, Nazism, Nationalism till folket. Historien har bevittnat dessa farsoter och dess konsekvenser.

Människan är inte kapabel till att stifta sina egna lagar. Även om en godhjärtad människa lyckas hålla någon form av rättvis ordning så kommer denna ordning att störtas inom en tid.

Den Nya Världsordningen NWO, bygger på principen att människor inte klarar av att sköta sig själva. Därför tror sig en upplyst elit kunna sköta detta åt oss. I Rosenkorsarnas manifest kan man redan där läsa om ett globalt ekonomisk system. Att människor inte klarar av ekonomi och att ta hand om naturtillgångarna. Hur vi än vrider och vänder på koncepten så kommer mänskliga påhitt att tillåta idoldyrkan och att människor ska sätter sig och tror sig vara gudomliga. Människor vill många gånger höja upp sig själva, sitt ego framför andras och dra nytta av sina positioner för sig själva och sin närmaste omgivning.

Därför tror vi muslimer på en gudomlig lag som står över allt mänskligt påfund. Det som kallas för Sharia [Guds lag] beskrivs i medier som barbariska och omänskliga i medier. Orsaken till detta är fruktan att förlora sina egna maktpositioner och begränsningen av egoism, materiell dyrkan, globalism osv. De som idag sitter på toppen av hirarkin understöder demoliseringen av muslimer, Islam, guds lag och Gud själv.

Orsaken till att Sharia är mest rättvis är att den är orubbar och rättvis. Ingen människa kan styra utifrån egna intressen, det finns ingen rasism, nationalism. Alla är underkastade samma lagar. Sharia innebär inte bara det som beskrivs i medierna.

Sharia [Guds lag] innebär att människor ska få Islam, [frid]. Detta innebär att det för det första inte ska finnas någon anledning till att begå brott. Samhället skulle vara räntefritt och delvis skattefritt. Den enda skatten som är obligatorisk kallas för Zakat, vilket innebär att den som har tillgångar ska betala 2,5% av detta till välgörenhet. Naturtillgångarna tillhör folket och ska dessutom försörja människor i form av välfärd. Ingen person har rätt i att äga järnmalmen, oljan, vattnet eftersom detta är en gåva från Gud.

Även om man inte tror på Gud så finns det en plats även under ett islamsk styre. Tvång får inte förekomma i trosfrågor.

Hur som helst så är denna nya världsordningen en fråga som berör stridigheterna mellan Gud och Iblis. Satanister säger sig idag själva vara rena ateister likt humanister, frimurare och många andra hemliga sällskap. Valet är att följa den darwinistiska principen om överlevnad och vinst i jordligt liv eller att vara en god medmänniska före all materialistisk intresse. Det George Bush m.f. önskar är ett satanistisk världsherravälde där människor kommer att behandlas som boskap. Ett islamsk styre är att alla människor har samma värde. Den andra Kalifen Omar övergav alla sina ägodelar till folket då han blev vald som ledare. Han hjälpte till ute på fältet och försåg människor med Islam [Frid] före han själv vilade och kom till ro. Han var ärlig och rättvis. Han utnyttjade inte statliga ägodelar i privata syften.

I det Ottomanska imperiet levde judar, kristna och muslimer sida vid sida utan större problem. Judar och kristna hade egna särlagstifningar och egna domstolar. Även då vände sig många gånger judar och kristna till islamska domstolar eftersom de var mer rättvisa. Islam fanns i folkets hjärta och inget krossade detta imperiet förän frimurarna illumiserade arabvärlden och planterade in nationalism. Man väckte arabernas stolthet och menade på att turkarna styr över dem då Koranen uppenbarade sig på det arabiska språket. Detta ledde till fallet för Kalifatet, man planterade in högmod hos den arabiska befolkningen.

Idag försöker humanister, frimureriet att infiltrera Islam genom att man ska reformisera dess skrifter. Redan nu har man producerat en påhittad koran som stryker verser och lägger till här och där. Man stödjer sekulära muslimer för att attackera islams fundament. Men detta kommer de inte att lyckas med, hur mycket de än önskar.

De försöker utsläcka Guds ljus med sina ord, men det är Guds vilja att Hans ljus skall lysa med full styrka, hur förhatligt det än kan vara för förnekarna.
Koranen 9:32

De kan liknas vid en [man] som tänder en eld, och då elden lyser upp [alla] som står omkring, tar Gud ifrån dem deras ljus och lämnar dem i mörker så att de ingenting kan se – döva, stumma och blinda finner de ingen väg tillbaka.
Koranen 2:17-18

Posted on: 2007/6/11 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kriget mellan Gud och gudsförnekarna

See User information
Vad islam tillhör - The Devil:

Bild från Klippmoskén.

Resized Image

Läs detta inlägg:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=49146#forumpost49146

---

Läs här om Abraham och Klippmoskén eller Umars moské:

"När Muhammed var i fyrtioårsåldern fick han sin första uppenbarelse. Uppenbarelsen förmedlas av ängeln Gabriel
och upprepas under återstoden av Muhammeds liv. Det är genom den han får kunskap om Guds vilja sådan den tar sitt uttryck i Koranen. En central händelse är den då Muhammed nattetid förs från Mekka till tempelplatsen i Jerusalem. Där får han möta sina föregångare, bland andra Abraham (Ibramim), Mose och Jesus (Isa) och förrättar bön med dem. Därefter gör han en himmelsfärd och får skåda såväl himlen som helvetet.

Färden går till så att hans häst tar avstamp från själva tempelklippan.

Som minne av denna viktiga händelse står där i dag Klippmoskén eller Umars moské och där inne kan man se ett avtryck i klippan, som sägs vara det som Muhammeds häst gjorde.

Det gör att denna plats är en helig plats inom islam (efter Mekka och Medina).

Heligast är Kaba i Mekka som är det tempel som Abraham och hans son Ismael anses ha lagt grunden till på den plats dit Abraham förde Ismael och Hagar när Sara förskjutit dem. Gud slöt förbund med Ismael och gjorde honom till arabernas stamfader. Enligt traditionen blev Ismael omskuren
och därför ska alla muslimska pojkar omskäras, men det är inget tvång på samma sätt som inom judendomen.

Att tempelklippan är så betydelsefull för islam är en viktig orsak till konflikten med judendomen och staten Israel.

För judarna är ju tempelklippan Moria berg, där Abraham slöt sitt förbund med Gud i samband med att Gud lät honom slippa offra Isak. (Men detta offer där på Moria berg gällde enligt islam Ismael.) Och den är ju också platsen för Salomos heliga tempel,
den enda plats där judarna kan möta Herren enligt Josias reform 622.

På tempelplatsen står idag alltså Klippmoskén eller Umars moské, som byggdes 687 - 691, en åttakantig byggnad med en förgylld rund kupol, och dessutom den sjuskeppiga al-Aksa-moskén från 700-talet.

Muhammeds förkunnelse blir stommen i hans politiska agerande,..."

[...]

Muhammed håller alltså på med "politik", vilket aldrig någon som är andlig gör.... Idag så är religiösa/pastorer etc. även politiker - sjukt.

Islam förnekar reinkarnationen - men vem bryr sig... om det mest evil vi har. Djävulens tillbedjare.

Posted on: 2007/6/11 19:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Extremism och moderation två sidor av samma mynt.

Den 20 april rapporterades att sju civila som tagits som gisslan på ön Jolo i Filippinerna hade halshuggits av sina fångvaktare. Ser rättvisan ut annorlunda ut i ett förmodat moderat muslimskt land?

Följande är ett utdrag ur en tv intervju med en bödel från saudiarabien ett land där sharia (muslimsk lag) tillämpas. Den saudiska regeringen är huvud sponsor till tusentals muslimska skolor världen över där barn lär sig om sharia.
ur en intervju med av regeringen tillsatte bödeln i mecka, Abdallah AI-Bishi. Intervjun sändes i den libanesiska tv kanalen LBC den 4 november 2006.

Reporten ®
Abdu Baders svärd har har huggit av 100 huvuden och fler ändå. Hans älste son Bader utbildar sig inom samma yrke
Det finns flera bödlar i saudiarbien exakt hur många är okänt.

- det här svärdet använde jag första dagen säger regeringens bödel och visar upp svärdet stolt
- R: Hugger du enbart hav händer eller utför du också halshuggningar?
- . Jag hugger också av tjuvhänder och en hand och ett ben på ömse sidor som det står i Koranen.

Sedan pratar de vidare om bödeln mins sin första avrättning.
Är det vad ni vill ge världen? Ni kommer aldrig vinna.

Posted on: 2007/6/13 21:08

See User information
Till Novax,

Texten du refererar till är hämtat från konvux på Gotland vilket innehåller många felaktigheter. Det känns ignorerande av dig att diskutera något helt annat som inte har med texten jag skrev ovan. Jag hade kunnat nöjt mig med ett ord istället för tre A4 sidor som start för detta inlägg, "Islam".

Posted on: 2007/6/13 22:41

See User information
Quote:

Dan wrote:
Till Novax,

Texten du refererar till är hämtat från konvux på Gotland vilket innehåller många felaktigheter. Det känns ignorerande av dig att diskutera något helt annat som inte har med texten jag skrev ovan. Jag hade kunnat nöjt mig med ett ord istället för tre A4 sidor som start för detta inlägg, "Islam".

what? konvux, vad är det?

Posted on: 2007/6/13 22:51

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Joshua, det händer mycket runt om i världen som varken du eller jag har kunskap om. Det finns oftast två sidor av en berättelse och de flesta på vaken.se vet att man inte ska lita 100% på vad som skrivs. Men, det kanske hände detta i Thailand, kanske i Islams namn, men kanske inte enlighet med Islam?

När det gäller Saudi Arabien så ingår familjen Saud i frimureriets agenda. Deras släkt samarbetade med britterna för att ta över delar av mellanösten. Att vara en monarki strider mot Islams grundprincip. Att köpa vapen från USA och Israel är nog mest tänkt för att använda i nödsituation mot sitt eget folk den dag då de har fått nog. Inte heller är det direkt islamskt att åka på lyxkryssningar för ett antal miljoner och få specialskrivna fatwor att man kan spendera nätter med kända hollywoodstjärnor?

När jag refererar till Islam och Sharia så måste man gå tillbaka i tiden. Det finns inget sharia idag. Det fanns i det Ottomanska riket som störtades 1924 med hjälp av frimurare, nationalism osv.

Sedan kanske jag skulle ha klargjort i mitt första inlägg att muslimer strävar inte direkt efter ett världsherrarvälde som NWO. Man skiljer på islamsk land och land av kufur. Men det jag ville få ut i mitt startinlägg är hur jag ser på dagens agenda om NWO, att det är ett krig mellan det goda och de onda. Troende eller icke-troende. Kan lägga till att icke-troende delas upp i två grupper. De som inte tål och vill bekämpa religion eller de som bara vill leva detta liv.

Posted on: 2007/6/13 22:55

Anonym
"De försöker utsläcka Guds ljus med sina ord, men det är Guds vilja att Hans ljus skall lysa med full styrka, hur förhatligt det än kan vara för förnekarna.
Koranen 9:32"

1) Vem är gud
2) Varför ersattes det ottomanska riket med MI6 pajas regimer som tex. Saud, Irak, Jordanien, Israel osv? City of London satte in sina egna lakejer som de alltid gör. Tim Osman (Usama bin Laden), fan va löjligt med tanke på att hans släkt äger halva saudi.

See User information
Quote:

novax wrote:

Komvux, gymnasie eller distanskurs. Det är bara att välja,
http://www.religion.gotland.se/islam.htm

Posted on: 2007/6/13 22:58

Anonym
Gotland, vad som bor på ön är bögar, kommunister och något vettigare, svartjobbare (bonde) och anarkister. De sistnämda är helt ok och det förstnämnda är billiga horor. På Gotland har man tex. en "CPS child robbing" industri som kallas för Hassela och kommunen där tycker det är jättebra med massiv fascist/marxist infiltration och gissa vem som betalar, jo du din idiot.

Ta tex. Klintehamn på Gotland, vem äger hela skiten? Vårdindustri Hassela/Staten/Wallenberg, fan de kan väl knappt vänta på att starta sina betalvägar efter att ha mutat av sina bög-politiker.
(Fråga Cee om Hassela, han bor i Hemse och kan inte ha missat invasionen)

Så äckligt CFR/Bilderberger, jag vet precis vad man borde göra fast det kan man kanske skriva omlindat på www.nordisk.nu snarare än det här äckliga psy-op forumet.

Edited by disinfo on 2007/6/13 23:17:57
Edited by disinfo on 2007/6/13 23:18:59

See User information
Quote:

Dan wrote:
Quote:

novax wrote:

Komvux, gymnasie eller distanskurs. Det är bara att välja,
http://www.religion.gotland.se/islam.htm

Jag tog den därifrån ja. Vart vill du komma? Du postar om Islam, och får feedback på vad det är... sedan säger du att det är fel på en text - men säger inget om vad som är fel. Kom till skott.

Posted on: 2007/6/13 23:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Enligt min enkla uppfattning så det enda vettiga khazarerna gör är att bomba folk som kallar mig för "otrogen hund" fast våran skit elit insisterar på att importera skiten hit, säkerligen i deras egen planerade syften.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper