Vakencorner
|
Anonym
|
Re: För Satan
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tror inte du är nazze ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() It is reported by Jerry Golden in Israel...This picture was taken by a friend while in Eilat recently. It is on the road that crosses the border and one of the first things a visitor sees when coming from Egypt into Israel. I have written about the involvement of Freemasonry in the Israeli Government mainly through the Supreme Court and the Knesset. But this makes a clear statement to anyone crossing the border into Israel that the Illuminati (or freemasons) are in control here. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Psilocyber, Tråkigt att behöva göra dig besviken, men det är ett alltför dåligt fotomontage...Det blir bakläxa... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: För Zion
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Novax, Föklara varför du fanatiskt tror på tror en khasarhistoria från 700-talet. men inte på Bibeln? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Psilocyber, Och vad har du för resurser att komma fram till denna slutsats? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, sunrider,...det är inget montage...trögfattad?
Så fort din judiska hjärna saknar motargument så slår du ifrån dig att det är desinfo eller lögn. Saken är den att detta är fakta,...om du nu kan ta till dig sådana? ![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jodu, det kallas "förnuftsresurser", men det är väl främmande för dig? |
||||
|
||||
|
Re: För zion
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag kan visa dig frimurar symboler i vilken stad jag än är i här med?
Vad vill du säga med det?
Posted on: 2007/6/13 20:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: För zion
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att många är " Nyttiga Idioter " i ett större sammanhang. Här en vettig Jude som fattat det. Henry Makow var namnet |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den första bilden du visar nattbilden, har monumentet med fronten mot Egypten, dock cirka 2 km därifrån, den andra bilden däremot har fronten åt andra hållet. Hur ser jag då detta? Jo på nattbilden ser du en neonskylt till vänster om monumentet. Det är en bensinstation, Sonol. På dagbilden ser man inte bensinstationen, men jag vet att den ligger uppe till höger om monumentet. Detta fungerar såvida inte monumentet ser likadant ut från bägge sidor, annars inte. Jag ber att få återkomma med mer fakta. När det är klart, skall jag ta upp diskussionen om frimureriet med dig |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vi är inte på samma spelplan, så jag vet inte riktigt hur jag ska svara. Jag tror du får konkretisera vad du menar ändå mer. Vad menar du med "tror på bibeln"? Det är ungefär som att säga "tror du på påse"- vad ska man svara på det? Vanligt folk har satt ihop texter, inget konstigt med det. Dock så bottnar det hela i andra traditioner och har inget med någon Jesus att göra, samma sak med gamla testamentet, gamla saker... inget kristet. Bibeln är ju mycket det där med astroteologi. Det får du kolla upp. Tex Jordan Maxwell, Acharya osv http://en.wikipedia.org/wiki/Acharya_S Se henne video Sons of god mm, om den kan hittas - här är en annan kortare http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37991#forumpost37991 http://www.freethoughtmedia.com/index.php?do=store&show-cat=48 http://www.truthbeknown.com http://tbknews.blogspot.com John W. Loftus author of "Why I Rejected Christianity: A Former Apologist Explains" This review and others can be found here: http://www.stellarhousepublishing.com/whowasjesus.html Du är en troende - inget fel i det. Men det går att komma vidare.
Posted on: 2007/6/13 21:28
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kan du plocka fram det som någon postade här om "genetiska markörer" gällande judars ursprung? Det skulle säga att dagens judar inte hade någon koppling till khazarer - bevisa det.
Posted on: 2007/6/13 21:34
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det du inte förstått är att en som ber till Jesus Krisus inte behöver någon astrologi och sådant, Hitler var besatt av det och det gick inte så bra för honom. Det blev tuffa vindar i ryssland. Härskare har i alla tider förlitat sig på astrologi och fallit.
Gud står över allt sådant han ger dig allt det du ber om, men när du ber till honom har du ingen förödelse i ditt sinne inte heller egoistiska begär. Du har kungen som råder över allt vid din sida. Du har ett paradis runt dig och Det finns ingen kraft som kan mätas sig med Israels gud. Det han låter hända, det låter han hända. Det är ingen glädje som väntar för dig som ska födas på nytt. Det är ett helvete på jorden. Jag går med herren som är kärlek till allt. Det är det som är så svårt att förstå för de som jagar susande vind. Min Gud lever era vilar lika tunga som materia. Hatet mot israel kommer döma världen. Jag behöver ingen astrologi allt finns redan nerskrivet alla bevis ligger i den heliga skrifen. Det är bara att läsa och se ut igenom fönstret sedan. All visdom finns i den heliga kontakten med messias
Posted on: 2007/6/13 21:47
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sunrider, om du ser på bilden så ser du att den första bilden är mer tagen snett från höger, emedans den andra i dagsljus är tagen rakt framifrån. Skall det vara så svårt för en av "guds folk" som menar att judar är mer intelligenta än andra människor, men trots det inte kunna begripa att man inte ser samma bakgrund på bilden tagen i natten, som den tagen i dagsljus rakt framifrån i en annan vinkel?
Du kanske skall ta och sluta med att bonka din panna i muren, det är inte så bra för hjärncellerna. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
goddag yxskaft ![]() Du får kolla upp det där med Jesus - tag lärdom av vad "han" sa... din tro har hjälpt dig... är detsamma som förståelse... ökar sin förståelse och man blir frisk... efter tre dagar... det är alltid TRE... först lösa upp det gamla, sedan skölja bort det, sedan etableras den nya förståelsen. Precis som allting är inom: allt i skapelsen har de tre faserna: skapelse, upprätthållande och degenerering/upplösning/undergång/"död". Det ser vi i livet - odlar en morot, den finns ett tag, och hamnar seradn på komposten. Det är så man ska se på saker i bibeln, men det gör inte ni troende, dessvärre - ni tror istället för förstår - och ni går därför emot den Jesus ni tror på... ni har inte fattat att bibeln är full av andliga nycklar, som inte ala har med en person Jesus att göra, utan är myyyycket äldre- och som människor sedan utifrån syfte och agenda satte ihop till bibeln. Den bibliske Jesus har aldrig existerat. Jag har ju alltid sagt att detta inte är där vi ska vara... du pratar om att det är ett helvete... Läs på om Jesus...: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/093281395X/truthbeknownfoun Jag har laddat upp boken här: http://esnips.com/doc/3c78ba71-c3e2-4 ... nity-Before-Christ-6th-Ed Här har jag skrivit i ett inlägg som tar upp det med Jesus utifrån vad det handlar om: astroteologi. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27820#forumpost27820
Posted on: 2007/6/13 22:17
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Joshua - har du kollat på tråden en bit ned och filmen?
Zeitgeist - The movie finns vart? http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... lat&topic_id=6792&forum=4 http://www.zeitgeistmovie.com/ Upp med huvet ur sanden, var ingen trådförstörare, utan var som en som kan närma sig att ha äran att kalla sig vaken, och vara här... apropå vad du skrev i tråden block funktion. Du menar blockfunktion, antar jag.Nu börjar du hacka också...
Posted on: 2007/6/13 22:27
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vad är det för någon film? Se dig omkring i svenska kyrkosamfund och förklara för mig att dom har så mycket pengar.
Hade ni orkat läsa böcker istället för att se propaganda filmer på you tube så kanske ni hade lyckats bygga upp lite egna tankar och inte äta all skit som produceras. Du är för blind för att förstå. meningen söker du inte efter, den kommer till dig när du släpper in den högste som en gåva. Du behöver inte sträva bara följa den högstes mäktiga vink och han ska vaka över dig och ge dig ett menigsfullt liv fyllt med glädje. Dina mörka andar ger dig bara paranoia och bitterhet och begär. Det kan inte mäta sig med livets sanning. Fast de döda begraver de döda.
Posted on: 2007/6/13 23:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är en film med tre delar i sig. En del bör du absolut se, det är om bibel/astroteologi och världens ljus. Kanske de första tre minuterna eller så bara är ljud, jag kommer inte ihåg. Men den är intressant.
Posted on: 2007/6/14 0:02
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Helt korrekt, din luciferian. (Ni som är yr-vakna kan tillämpa "negativ symoblism") |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag såg den delen du syfta på. Att jesus skulle vara solen. Den heliga skriften talar om avgudadyrkan och sol tillbedjande men den fördömer det. Gud har skapat allt.
Upp 21:23 Och staden behövde varken sol eller måne för att få ljus, ty Guds härlighet lyser över den, och Lammet är dess lampa, Här har du lite biblisk profetia som pågår framför våra ögon. Bibeln är ingen atrologisk tolkning, bibeln är hela sanningen. som kan upplevas genom enkel tillbedjan. tob 14 Alla våra bröder som bor kvar i Israels land kommer att skingras och föras bort som fångar från det goda landet. Hela Israels land skall ligga öde, Samaria och Jerusalem skall ligga öde, och Guds hus i staden skall brännas ner och ligga öde för en tid. men Gud skall på nytt förbarma sig över dem, Gud skall låta dem vända tillbaka till Israels land, och de kommer att bygga upp templet på nytt, fast det inte blir som det gamla, och det skall stå tills de bestämda tidsåldrarna har nått sitt slut. Då skall alla de som är i fångenskap få återvända hem, och de skall bygga upp Jerusalem i prakt, och Guds hus skall också byggas upp, och det skall byggas upp för all evighet enligt de ord som Israels profeter har uttalat om staden. Alla folk på hela jorden, ja, alla skall då omvända sig och uppriktigt frukta Gud. De kommer alla att överge sina avgudar, som genom sin falskhet fört dem vilse, och de skall prisa den evige Guden i rättfärdighet. Alla de israeliter som i den tiden blir räddade därför att de uppriktigt tänker på Gud skall samlas och komma till Jerusalem, och de skall för alltid bo i trygghet i Abrahams land, som skall överlämnas till dem. De som uppriktigt älskar Gud skall få glädja sig, men de som lever i synd och orättfärdighet skall försvinna från jorden.
Posted on: 2007/6/14 1:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En "gud" du har aldrig sätt? Gå till en synagoga och kräv att få träffa de högsta ledniningen, fast de törs du väl inte, våldta och mörda araber är säkert enklare? (du är ungefär som disinfo-micro eftersom han tycker Palestinsk/Arabisk nationalism måste vara ADL-dålig)
Eller ännu bättre, kräv att han inte ska säga att det har något med Hyksos Kungar av Egypen, detta bäddar för mycket roligt. Säg att eftersom micro inte tror sig vara en herde utan endast en avlönad anti-nationalist, pro-globalist och pseudo-opposition så kan väl de gamla kungarna i Egypten / Aliens belöna er för gott? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Yoshua nu får du skärpa dig, du säger dig ha tagit del av david icke men kallar honom för antisemit vilket gör dig till en lögnare.
Du kallar en falung dong för nazism och bilder montage. Du kanske skulle öppna en möjlighet i ditt sinne att du inte fattar så mycket ändå. Världen är inte dömd pga nationen israel utan för att människorna har tillåtit sig att bli grundlurade.
Posted on: 2007/6/14 5:38
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vaken.se är öppet för alla. Sedan länge finns här både nynazister, rasister, kommunister, anarkister, nationalister.
De är välkomna här, vad jag förstått, så länge som ömsesidig respekt finns för andra som är här som har annan åsikt. Så länge som inte ren manifakturerad åsiktspropaganda pådyvlas rakt in i forumet. I princip är alla, i egenskap av människor på denna planeten välkomna här. Eller hur, visst är det så, moderatorerna? Eller har jag fel? Judar finns också här och samma gäller för dem/er. Dvs. vanligt hyfs och uppförande gäller för alla. Även dig, Joshua. Du lade fram negativa tillmälen om femåringar för ett tag sedan. Jag har haft med femåringar att göra, trötta och obstinata sådana som ändå uppvisat mer hyfs och etikett än vad du har gjort under den korta tid du varit här. Jag skulle kunna säga åt dig att skämmas men det är ingen idé. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login