vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

till eureka

See User information
Eureka...jag håller med dig...att vara ensam är ingenting negativt alls..själv uppskattar jag också ensamhet speciellt för att ta mig tid och meditera och träna yoga"och komma i kontakt med "mitt tredje öga".. och jag vill tala om för dig att det som du kallar för överkurs är inte så främmande alls för mig jag förstår precis vad du pratar om och respekterar det....det finns dock viss skillnad mellan positivt ensamhet och negativt ensamhet som jag skulle vilja definera...

för att kunna finna inre lugn och komma i kontakt med ens själ måste man kunna vara ensam...detta gör en individ stark och orubblig i ens "sinne" man blir medveten om att man är medveten..oavset vad som sker i ens yttre värld...det är endast när man klarar av att bemöta sig själv och inse att du är en del av en helhet...att du hör ihop med allt som går förbi dig...det är endast då du kan integrera dig med andra individer utan att komma vilse och tappa bort dig själv igen...det är jätte viktigt grund för att kunna klara av allt skit som pågår runtomkring en och som man får höra varje dag...detta är positiv ensamhet...du väljer att vara ensam för att du vill detta själv...men att vara RÄDD för ensamhet det skapar kaos i ens inre-rädsla har den mystiska effekten på oss-...man gör allt för att inte hamna där...man börjar kategorisera sig själv och låter andra gör det åt en t.o.m -detta för att man hela tiden vill vara nånting annat en vad man igentligen är-...och om man till slut hamnar i sådan ensamhet att man är totalt vilsen vet varken in eller ut längre och alla som har hjälpt dig att hamna där lämnar dig...då kan det gå riktigt snett för en...då blir man blind...hela ens medvetenhet koncentrerar sig på att tycka synd om en själv och det skapar en ond cirkel som är svår att ta sig ur...det är negativ ensamhet!

Posted on: 2005/11/17 15:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: till eureka

See User information
Om man startar en tråd av misstag kan man ju klippa och klista in den på rätt ställe.

Posted on: 2005/11/17 20:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hur gör man det...hittar inte dit!

Posted on: 2005/11/17 21:44

See User information
Gå till den tråd som detta inlägg skulle vara och posta det där, jag vet inte vad den tråden heter, men du hittar den säkert bland de "senaste inläggen".

Annars så gör det inte så mycket..

Posted on: 2005/11/17 22:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper