Vakencorner
|
Re: För Zion
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Och Dan jag hade önskat att du hade kommit med något jag kunnat möta. men jag kan inte hitta någon poäng
Posted on: 2007/6/14 23:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om man ska göra en snabb sammanfattning, judendomen som innefattar sionismen och kaballah, kommer från dem som dyrkade kalven. ![]()
Posted on: 2007/6/14 23:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag kommer inte gå emot dig, kabbala är occult ondska.
Posted on: 2007/6/14 23:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
HWO jag önskade du kunde tänka innan du uttalade dig.
Använd inte hitler i ett anti judiskist sammanhang, det är helt enkelt inte bara jävligt förudmjukande men också dumt Ifall judarna har sådan makt att skapa världskrig och revolitioner, skulle isreal exisistarat som stat långt innan och också varit stormakten. är inte det de logiska? Istället är isreal ett litet land på 7.1 miljoner invånare som har 400 miljoner araber som grannar som vill utrota dom. Hur kan ni få isreal till den mäktiga härskaren när deras överlevnad hänger på ett grästrå?
Posted on: 2007/6/14 23:47
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Faktum är att man måste ha fuckat till saker rejält för att få 400 mil araber efter sig.
Israel är inte härskaren utan bara politik. Sluta kalla mig för anti jude när du inte ens fattar vad icke står för. Hitler är en viktig del av allas vår historia, inte bara judarnas. VAKNA.
Posted on: 2007/6/15 5:32
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nej det är för att dom är judar och inte vill leva som djur och tillbe en falsk gud. Det är ända skälet att araberna hatar dom, exakt samma skäl som ni har att hata dom.
Posted on: 2007/6/16 12:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Profeten (saw) hade en jude som granne som brukade kasta sina sopor utanför hans dörr. En dag så upphörde det finnas sopor utanför hans dörr. Då gick Mohammed (saw) för att kolla om allt var okej med sin judiska granne. Judar levde sida vid sida med muslimer under århundraden i regionen. Palestina blev en tillflycktsort för judar under kyrkans förföljelser i Europa. Araber i norra Afrika hjälpte judiska familjer att gömma sig från nazister under kriget. Det är en lögn att alla araber hatar judar endast pga att de är judar.
Posted on: 2007/6/16 14:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det är våldet som hyllas i islam som skrämmer mig.
Ni vet att isreal hade omfamnat palestina om dom bara slutade döda isrealiska människor i deras städer. När länder som iran, egypten utalar sig om isreal pratas det att sända det tillbaka till havet. Måste inte lilla isreal bli ett stängt land under sådana omständigheter, Diktatorer har sagt det rätt ut att dom vill att israel skall förintas. Det är inte många länder som lever under det hotet. Sen tror jag vanliga medborgare i Afghanistan tex är bland dom snällaste människorna som finns. Men en liten grupp här skulle vi kalla dom nazister där kallas dom talibaner inleder ett skräckvälde. Jag trivs bättre i förorten där islam vilar i genöristet och förståelse. Än i stadens köpcenter som centrum av allt. Men islamsk lag är rutten, och islamisk ideologi är förvriden. Helt säkert med cia's hjälp som plundrar de vackra dalarna. och dödar barn med leksaksförklädda bomber. Cia är inte judisk det är en ateistisk rörelse som strävar efter materia och jord. Allt isreals barn saknar är sitt trygga land som kan blomstra ut och omfamna Palestinas folk. Palestinerna kämpar nu emot lögnarna som sprider hat och lagt sitt egna land i förödelse jag tror Palestina kommer få leva i fred snart
Posted on: 2007/6/16 14:34
Edited by Joshua on 2007/6/16 15:02:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är zionister som ser till att det riktas palestinskt våld mot Israel - don't be fooled... de styr och sponsrar tex Hamas..
Posted on: 2007/6/16 14:49
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det heter "leksaksförklädda". Håller med dig om Islam. Afghaner är ganska förstörda - inte som det skimmer som ännu sprids om det fridsamma generösa folket. Det är inte snällt att bara för att ens kamel inte går riktigt som husse vill, tvinga ned den på knä och skära halsen av den - det fina djur som är/var beroende av sin herre, och troget slitit i många år. De är non human.
Posted on: 2007/6/16 14:53
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tackar för rättningen. jag tror jag har en vana av att använda mellanslag lite för ofta. hoppas ni kan överse det men påpeka gärna så kanske jag lär mig endag.
Vad har du för belägg på att zionister sponsrar Hizbollah och vilka zionister pratar du om?
Posted on: 2007/6/16 15:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
The Globalists and the Islamists, the Globalists have had a hand in shaping and financing all the terrorist organizations of the twentieth century, including the Muslim Brotherhood of Egypt, Hamas of Palestine and the Afghan Mujahideen. http://www.rense.com/general70/whab.htm http://www.rense.com/general69/hjamas.htm http://www.rense.com/general72/sisres.htm Fox "News," CNN, and the rest of the Bush propaganda ministry are echoing the lie that innocent Israel is under attack from the "terrorist states" of Syria and Iran through their surrogate, Hezbollah. Americans, who are sick of the Iraq occupation and want the troops home, are being fooled again and set up for wider war in the Middle East. http://www.rense.com/general72/wider.htm Rabbi Yisroel Dovid Weiss "... it creates anti-Semitism. And we know that for close to 100 years already, Zionism is the root cause for the pain, suffering and bloodshed of the Jewish people" http://www.rense.com/general51/rips.htm Zionism DataPage http://www.rense.com/Datapages/zionismdata.htm
Posted on: 2007/6/16 15:47
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske postat tidigare:
David Icke Newsletter, July 23rd 2006 WHAT IS THIS CARNAGE REALLY ALL ABOUT ... ? http://www.davidicke.com/content/view/2346/47/
Posted on: 2007/6/16 15:54
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ni båda blandar ihop Islam med Muslimer. Jag själv är mycket nogran i debatter att skilja på judendom och judar eller judar och sionister.
Posted on: 2007/6/16 16:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den var rolig - ta bort islam, var finns följeslagarana muselmanerna då...
Posted on: 2007/6/16 16:09
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det är ganska intressant men det talas fortfarande om globalister som strävar efter världsherravälde eller i alla fall mer och mer makt. Global vet vi alla vad det betyder. Däremot en Zionist drömmer om sitt land och kämpar för att judarna ska få återvända och leva i trygghet. Zionist är endast en som tycker israel ska få finnas, och att människor skall vända tillbaka .
Sen har Isreal en korrumperad regering men det är fortfarande i ett demokratiskt land och dom kan väljas bort och avsättas vilket jag också tror kommer hända snart. Gemför det med att leva i granländerna som ni tycker har för lite plats så att isreal måste bort. Som inte har någon demokrati alls tvärtom. Jag förstår inte varför ni skyddar och förstår de länder som hade varit er värsta mardröm att bo i… eller kanske det är bäst att könstympa våra döttrar och hugga av händerna på de fattiga som tjuvat. Det är just det som isreal måste skydda sig ifrån. .
Posted on: 2007/6/16 16:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Dan det har du fullständigt rätt i. det är viktigt jag är lessen om jag inte är tydlig på den punkten.
Posted on: 2007/6/16 16:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du pratar som om du vore någon part i målet - inte utifrån sanning - mer för att skydda något därute. Varför. Vad/vilka pratar du om som vill "skydda och förstå" osv. Jag bryr mig inte om vem som gör vilka dumheter, eller vilka skrifter osv som är dummast - det är inte mina saker. Det där borta borde inte heller vara dina saker. Varför sätter du upp massa saker emot varandra?
Posted on: 2007/6/16 16:23
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag pratar om zionster.
Och jag pratar utifrån ett mål på ett sätt, för jag vill va en röst för sanningen och hoppet om ett fredligt mellanöstern. Då måste jag också stå upp mot allt hat och all misstänksamhet mot judarna. Det känns inte som folk förstår att israel och befolkningen är så liten. Att det är självklart att dom är i ett extremt utsatt läge. Därför är det viktigt att stödet för israel är självklart. men sen att kritisera beslut av deras regering är befogat och nödvändigt. men att gå på judarna som konspiratörer är ondsinta lögner.
Posted on: 2007/6/16 16:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Novax: det finns många muslimer utan Islam om du förstår vad jag pratar om. Du kanske är kristen? Men är du religiös?
Jousha: Libanon är minst lika demokratisk som Israel. Dess regering har en liten annorlunda form så som att dess president alltid är kristen och premiärminster muslim. Sedan fördelas parlamentets platser till dess olika folkgrupper i landet. Sedan kan man frågasätta dagens demokrati. Ta USA som ett exempel, vem väljer kandidaterna? Hur kommer deras talan ut till folket? Vem äger medierna? När det gäller Israel så är det ganska sjukt att man bombar sönder ett helt land så som man gjorde förra sommaren. Självklart skapar detta hat hos grannarna. Skulle jag gå och slänga mitt ogräs på granntomten så skulle de givetvis protestera. Araberna har all rätt till detta.
Posted on: 2007/6/16 16:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jovisst, så kan man säga. Samtidigt är det lite konstigt, fast det beror på hur man ser det. Det finns väl på ettt håll i Pakistan många som tillber någon som antagligen är Jesus - som är inom Islam. Det finns visst ett antal tusen i USA också. Idag är det ingen ordnung på någonting. Om Islam ens skulle kunnna kallas för en heretisk religion... då skulle de veta vem som ligger bakom Vägen/religionen - vad ska man annars följa - inget kan ändras på en Väg, då leder den inte dit/hem/uppåt - inte till det paradis som den som har Vägen har. Islam är ren evil verksamhet. Jag är inte kristen. Bibelns Jesus har aldig existerat - ni har väl läst på - det är ju postat om vad Bibeln/Jesus är: Astroteologi.
Posted on: 2007/6/16 16:38
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Att bibeln skulle vara astrologi är rent nonsens. Novax fråga Jesus om han finns nångång. Så kanske du blir förvånad.
Med guds kraft sker stora under nu med. Gud lever det är en av dom viktigaste sakerna att ha med sig. I Libanon sprängdes bostadshus på ett sätt så det verkar mer troligt att de gjorde de på sig själva i ett uppmärksammat media fall. Vill du ha källor och mer information om det så ska jag leta fram det. Att gå in och bråka på isreals gräns och fånga soldater. Det leder till krig det är en krigs handling. Isreal reagerade för hårt enligt mig men dom agerade inte utan att blivit provocerade.
Posted on: 2007/6/16 16:49
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login