vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Varför har EU-flaggan tolv stjärnor?

See User information
Läs vad Ålands landskapsregering svarar på sin hemsida...

http://www.regeringen.ax/allman_faq.pbs

Posted on: 2007/6/16 13:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Varför har EU-flaggan tolv stjärnor?

See User information
Detta kanske ger dig svar det är tecken i tiden, sen får du låta det tala till dig och förstå att vi lever i bibelns sista kapitel. Om man vill man veta sanningen är det bara att börja läsa.

Man får svar på allt. Läs profeternas böcker, speciellt daniels bok. Och tänk över vad du läser för det är svar på hela världens öde vilket kommer va det bästa som någonsin hänt. om man inte stannar kvar då. Och ingen kan förneka daniels profetior. det är bara att räkna hornen och odjuren. för de stämmer väldigt bra överens med vad som hänt, vi sitter i princip med facit i handen.

detta under är angående eu flaggan. jag tror jag vet svaret på denna text och jag tror att alla som vill ha det får det.

Kvinnan och draken
Och ett stort tecken syntes på himlen, en kvinna klädd i solen och med månen under sina fötter och en krans av tolv stjärnor på sitt huvud.
Upp 12:2
N
Hon är havande, och hon ropar i barnsnöd och födslovånda.
Upp 12:3
P N
Och ett annat tecken syntes på himlen, och se, en stor eldröd drake, med sju huvuden och tio horn och med sju kronor på sina huvuden.
Upp 12:4
P
Hans stjärt svepte med sig en tredjedel av stjärnorna på himlen och slungade dem ner på jorden. Och draken stod framför kvinnan som skulle föda, för att sluka hennes barn när hon födde det.
Upp 12:5
P N
Och hon födde sitt barn, en son som skall valla alla folk med en stav av järn. Hennes barn rycktes upp till Gud och hans tron,
Upp 12:6
N
och kvinnan flydde ut i öknen, där Gud har berett henne en tillflykt, så att hon skall bli livnärd i tolvhundrasextio dagar.
Upp 12:7
P N
Och det blev en strid i himlen: Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken. Och draken och hans änglar stred,
Upp 12:8

men han övermannades och det fanns inte mer någon plats för dem i himlen.
Upp 12:9
P N
Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom.
Upp 12:10
P
Och jag hörde en stark röst i himlen säga: ”Nu finns frälsningen och kraften och riket hos vår Gud och makten hos hans smorde. Ty våra bröders anklagare har störtats ner, han som anklagade dem inför vår Gud både dag och natt.
Upp 12:11
N
De har besegrat honom genom Lammets blod och genom sitt vittnesbörds ord. De älskade inte sitt liv mer än att de kunde gå i döden.
Upp 12:12
P
Jubla därför, ni himlar och ni som bor i dem. Men ve över jorden och havet: djävulen har stigit ner till er, och hans raseri är stort, ty han vet att hans tid är kort.”
Upp 12:13

Och när draken såg att han hade störtats ner på jorden började han förfölja kvinnan som hade fött sin son.
Upp 12:14
P N
Och den stora örnens båda vingar gavs åt kvinnan så att hon kunde flyga ut i öknen, till den plats där hon blir livnärd en tid och två tider och en halv tid, långt borta från ormen.
Upp 12:15

Och ormen sprutade vatten ur sin mun efter kvinnan som en flod, för att strömmen skulle föra bort henne.
Upp 12:16

Men jorden hjälpte kvinnan, och den öppnade sin mun och svalde floden som draken sprutade ur sin mun.
Upp 12:17
N
Och draken rasade mot kvinnan och gick bort för att strida mot hennes andra barn, mot dem som håller Guds bud och har Jesu vittnesbörd.

Posted on: 2007/6/16 13:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Sluta babbla om biblen.. tänk själv nån gång!

Anonym
Bara för att det är en Bibel så säger det inte att man inget har att lära av den! Gäller all annan info också, (böcker, film, religion, text). Jag brukar ta del av vad som, sen så tänker jag ut själv vad jag fick ut av den. I detta fall så kallas den där boken för Biblen, och sägs vara en religion som man skall följa. Jag kollar i den om jag kan hitta mönster av det som hänt, för att kanske kunna klura ut framtiden. Bra o ha koll på vad som komma skall. I bibeln kommer det förvisso i historier, eller metaforer etc, därför får man tänka lite själv.

Info är som mat för hjärnan, det leder till insikter, tillräckligt många och relevanta och man kan bli vis,..... kanske!

Anonym
EU flaggan har 12 stjärnor eftersom dess skapare Rothshild är ett par synnerligen äckliga satanister.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
EU flaggan har 12 stjärnor eftersom dess skapare Rothshild är ett par synnerligen äckliga satanister.

Vad har numret 12 för symbolisk innebörd i satanismen?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper