vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Jävla Amalgam (2)
he he nu är man färdigsanerad tog dom 3 sista tänderna i veckan.

jag är fri ... har känt mig ruskigt klar i huvet sista veckorna ....få se vad som händer det här halvåret har tänkt att ta en vatten fasta några dagar för att få ut det sista skiten

Det sägs det att en vatten fasta på 6-dagar tar död på det mesta.... ???????????

Resized Image

ifall någon undrar hur jag ser ut

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Jävla Amalgam (2)
Kanske inte så smart att göra det eftersom kroppen kommer då ta upp rubbet du har kvar eftersom den svälter. Om du vill bli av med tungmetaller så finns det bättre sätt.

http://www.cfsn.com/detox.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

disinfo wrote:
Kanske inte så smart att göra det eftersom kroppen kommer då ta upp rubbet du har kvar eftersom den svälter. Om du vill bli av med tungmetaller så finns det bättre sätt.

http://www.cfsn.com/detox.html

Instämmer. Fasta ska man aldrig göra.

silverboy har lite lustiga idéer emellanåt... - "känt mig ruskigt klar..." hehe, allt är ju relativt... skojar lite samtidigt med partikelboy.

Jag kommer just från tandläkaren, 1000 kronor bort igen och ny tand som de vill rotfylla eller dra. Har snart inga kvar.

Posted on: 2007/6/21 10:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Hur ska man få ut gifter och skit då?

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Hur ska man få ut gifter och skit då?

Det är klart man kan bli av med lite skit så. Men vad hjälper det - och vad stjälper det?

Lite skit försvinner, precis som med massa metoder, såsom tarmrengöringstjosan mm mm. Sjuka och nedsatta personer (dvs. befolkningen) ska inte fasta då man skadar sig dubbelt genom att då kroppen fås att cirkulera runt dessa farliga saker, som den haft massa jobb med att gömma undan i fettvävnad mm - det är ju bland annat därför människor blir feta, för att få undan gifter från blodcirkulationen. Är man frisk kan man ju fasta, men varför skulle man då fasta, och vem är frisk.

Det är dags att fatta att den där skiten som man kan sätta massa namn på är där för att det är där vi blivit till, den nivån - vi kan hålla på med att försöka bekämpa skiten därute (i vår kropp då också), men det är felsyn. Vi kan aldrig undkomma vad vi förfallit till själva. Vi ärju denna skit, annars skulle vi inte leva i denna miljön och vara en del av den, äta den osv.

Den skiten vi med våld vill få bort ska ju lära oss något - det är som vanligt bakvänt tänk att ta bort det som är det enda som kan lära oss något. Denna skit är bara ett annat namn för den skuld vi har = den avvikelse från högre kriterier, kosmos lagar, universums principer - ni vet, jag talar ju konstant om detta... man får någon gång fatta ruta ett om tillvaron... den skiten är vår karma = den diff. då mot universums kriterier som vi avvikit från. Den kan vi kämpa med tills vi åter ligger med benen i vädret. En andlig syn är att man höjer sin nivå - kultiverar. Det är bara så man kan bli av med det som är dåligt inom en. Devolution och kultivering - säger jag igen. Annars kan man vara oandlig, aktivist och allt det dithörande - och då kan man hålla på med metoder och partiklar... vill man inte ha skit då ska man inte vara skit>>> kultivera sig genom Vägen, som alla fått många gånger mitt framför ögonen.
Vakna, klockan är mycket.

Posted on: 2007/6/21 13:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
fasta är det bästa du kan göra även om du är sjuk....dock så kan det inte vara lämpligt vid vissa situationer skulle vilja säga att alla ska fasta 1 vecka per år eller det man orkar man kan även dagsfasta äta på kvällarna "som muslimerna" fasta kan bota många problem speciellt tarmproblem där fasta krävs för fullgott resultat.... är man tjock mycket fett eller liknande ska man ta det försiktigt "ser ut som en amerikanare" he he ...

läste faktiskt om en som var ganska tjock men syptomfri från sjukdomar han skulle banta och bli smärt, det sluta med att han vart smal men full av kroniska problem ...

så visst är fett bra he he

jag ska fasta om nån vecka när jag känner att det inte blir några problem från saneringen då får vi se vad som händer jag har orkat 2 dgr förut lite dizzy i huvet men det var skönt ....

jag har lärt kroppen att äta när jag vill jag kan närsom sluta äta på dagarna endast på eftermiddagen utan problem ..det tar tid att komma så långt men när man kommer dit så är det skönt....det roliga är att man behöver så lite energi för när man äter lite så spar kroppen allt,,,, det är endast när man äter som en flodhäst som kroppen skriker efter mat skumt viss mat framkallar riktiga hunger känslor typ mjölkprodukter griskött mm mm

See User information
Quote:

silverboy wrote:
fasta är det bästa du kan göra även om du är sjuk....dock så kan det inte vara lämpligt vid vissa situationer skulle vilja säga att alla ska fasta 1 vecka per år eller det man orkar man kan även dagsfasta äta på kvällarna "som muslimerna" fasta kan bota många problem speciellt tarmproblem där fasta krävs för fullgott resultat.... är man tjock mycket fett eller liknande ska man ta det försiktigt "ser ut som en amerikanare" he he ...

läste faktiskt om en som var ganska tjock men syptomfri från sjukdomar han skulle banta och bli smärt, det sluta med att han vart smal men full av kroniska problem ...

jag ska fasta om nån vecka när jag känner att det inte blir några problem från saneringen då får vi se vad som händer jag har orkat 2 dgr förut lite dizzy i huvet men det var skönt ....

Med "du" - avser du kanske "man"?

Du inte förstå... ännu inte fatta varför det finns sådant som sjukdomar... inte förstå vad som är att lura sig själv - du inte förstå en hel del, vill hitta lite mer utrymme i illusionens labyrint via metoder - du inte klara dig... du vara på fel väg, du.

Posted on: 2007/6/21 20:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
jag kanske var lite för "ironisk" silverpartikeln... sorry...
visst kan man fasta... (om man som många vill lura sig själv... ). Det är inte "fel" att vilja bli av med sådant som man inte vill släpa på - fästingar tar vi ju bort till exempel. Men det jag vill säga är att fasta utan att samtidigt inte ha en förståelse om djupare spörsmål bara kommer att innebära att man lurat sig själv, skjutit upp problemen, förvärrat dom - ränta på ränta. Den som höjer sin nivå... kan ligga bakom en bil och inte skadas av gifterna...

Posted on: 2007/6/21 20:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

silverboy wrote:

Du inte förstå... ännu inte fatta varför det finns sådant som sjukdomar... inte förstå vad som är att lura sig själv - du inte förstå en hel del, vill hitta lite mer utrymme i illusionens labyrint via metoder - du inte klara dig... du vara på fel väg, du.

du lever bortom oss andra normala "GUD"

vi lever i ett samhälle så det ser ut som det gör det finns två val atagligen flyttar man nånstans och bli eremit eller så lever man i skiten och gör det bästa av situationen.. att inte fast är SJUKT alla människor ska fasta kortare eller längre tid det är normalt och har så varit sen människan funnits "brist på mat" det är den ända gången som människan kan reprarera sig själv......

Anonym
Quote:

novax wrote:
jag kanske var lite för "ironisk" silverpartikeln... sorry...
visst kan man fasta... (om man som många vill lura sig själv... ). Det är inte "fel" att vilja bli av med sådant som man inte vill släpa på - fästingar tar vi ju bort till exempel. Men det jag vill säga är att fasta utan att samtidigt inte ha en förståelse om djupare spörsmål bara kommer att innebära att man lurat sig själv, skjutit upp problemen, förvärrat dom - ränta på ränta. Den som höjer sin nivå... kan ligga bakom en bil och inte skadas av gifterna...

precis så är det ...

när du fastar så renas kroppen och kroppsfunktionerna återställs till det normala så att man kan ligga bakom en bil och sniffa om man så önskar sig det ...

See User information
Quote:

silverboy wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

silverboy wrote:

du lever bortom oss andra normala "GUD"

vi lever i ett samhälle så det ser ut som det gör det finns två val atagligen flyttar man nånstans och bli eremit eller så lever man i skiten och gör det bästa av situationen.. att inte fast är SJUKT alla människor ska fasta kortare eller längre tid det är normalt och har så varit sen människan funnits "brist på mat" det är den ända gången som människan kan reprarera sig själv......

Nehej - man ska inte blanda ihop med hur människor förr gjorde - precis som de djur idag som ännu lite är "sig själva" är, automagiskt inte äta då det fyllde sin funktion. Fats idag är något helt annat - det är ur sitt sammanhang och instinktiva förståelse/vetande - fösrtörda fd "människor" fulla med all sköns gifter, där tungmetaller bara är en liten del. De skadar när de tvingas ut att cirkulera genom kropp och hjärna mm. Vet du hur de som hållt på och svält/fastat genom årtiondena egentligen mår. När de kanske får Parkinson, blir senildementa mm mm ?

Jaga har fasta en hel del förr, i början med entusiasm sedan mer av rutin ihop med att jag egentligen inte ville eller var motiverad - jag var grovt kvicksilverförgiftad. Den sista fastan där klämde jag in med att fika varje dag och åtnjuta rökcylindrar - som jag mådde. Men jag skulle aldrig fastat överhuvudtaget.

Posted on: 2007/6/21 20:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
du vet jag har oxå kommit långt i min utveckling själsligt ..men det är svårt att praktisera det pga allt skit som finns i samhället så man skulle behöva åka till typ tibet och bli munk "funderar på det ibland"....

jag lovar att jag har kommit så lång i min tanke och förstått att sjukdommar skapas i huvet är således psykiska...

Att leva harmonisk är ju inte garanti att man lever lång om man nu lider av förgiftning..

Kroppen säger ifrån tillslut och då går det fort.....

men om man är stressad eller liknande och åker på en förgiftning som då brukar komma tidigare... så är chansen inte så stor att man bara dör för det brukar uppkomma när man är yngre då kroppen är lite starkare och då har man chans att lägga om sitt liv till det bättre och leva längre än den harmoniska människan som dog knall och fall ....

i mitt eget fall så är jag helt övertygad att jag kommer att leva till minst 100år mot min tilltänkta livslängd på ca 60år död knall och fall av förgiftning kroppen hade sagt ifrån ... men pga negativa tankar och stress så vart jag sjukare mycket tidigare med resultat att kroppen klara av den svåra perioden som den inta hade gjort vid 60års ålder

See User information
Quote:

silverboy wrote:
du vet jag har oxå kommit långt i min utveckling själsligt ..men det är svårt att praktisera det pga allt skit som finns i samhället så man skulle behöva åka till typ tibet och bli munk "funderar på det ibland"....

jag lovar att jag har kommit så lång i min tanke och förstått att sjukdommar skapas i huvet är således psykiska...

Att leva harmonisk är ju inte garanti att man lever lång om man nu lider av förgiftning..

Kroppen säger ifrån tillslut och då går det fort.....

men om man är stressad eller liknande och åker på en förgiftning som då brukar komma tidigare... så är chansen inte så stor att man bara dör för det brukar uppkomma när man är yngre då kroppen är lite starkare och då har man chans att lägga om sitt liv till det bättre och leva längre än den harmoniska människan som dog knall och fall ....

i mitt eget fall så är jag helt övertygad att jag kommer att leva till minst 100år mot min tilltänkta livslängd på ca 60år död knall och fall av förgiftning kroppen hade sagt ifrån ... men pga negativa tankar och stress så vart jag sjukare mycket tidigare med resultat att kroppen klara av den svåra perioden som den inta hade gjort vid 60års ålder

ok... men du, det finns ingenstans att komma i relation till ordet utveckling. Det finns ingen "utveckling" på det sättet. De som förr begav sig till grottorna gjorde det för att kultivera - för att släppa fasthållanden - vilket är att återfå det man från början hade men förlorat (stängts av av karma) då man ramlat ned... avvikit från högre nivå(ers) kriterier, universums/ens ursprungliga sanna natur.

Idag finns inget att få genom att nyttja de vägarna, för de finns inga som är mästare i det yttre eller på ett inre plan, som kan ta hand om ens kultivering, omvandling, skydd mm - allt har blivit förstört, är inom det som maya talar om, det ska rätas upp, bli som ett nytt kosmos.

Idag kultiverar man genom den dörr som har öppnats, Vägen...

"Du har varit överallt för att dyrka mästare och spenderat mycket pengar och du har inte kunnat finna någonting. I dag erbjuds det dig vid din dörr men du har kanske inte fattat det! Det är en fråga om du kan inse det eller ej, och det är också en fråga om du kan räddas eller ej."

Zhuan Falun - föreläsning 1
http://falundafa.org/Swedish/files/ZF00.HTM

Posted on: 2007/6/21 20:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper