Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Idealsamhället
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns ett ideal samhälle där jag har massor av skjutvapen, ungefär som i dag. Fast skulle de komma en massa kommunistjävlar så skulle jag skjuta dem.
Min version av ideal samhälle. (Nu kan alla kommunister, Chomskij, Fidel, Mao, Stalin, Pol Pot springa iväg och ha CFR-homosex och världsregering där deras fascist finaniserare kan göra vad de vill) Tro mig, kommer någon miljö-fascist till mig får han två piller i pannbenet. (han borde få 30 till fast jag orkar inte styla) Vad tycker ni man borde göra med fittor som tycker att man måste göra "eco-driving" för den lögnaktiga klimatBULLSHIT, jag hoppas att Amerikanerna löser problemet, dvs. folket. [och skjuter ALLA kommuister och ALLA illegala invandrare] Jag hoppas att ni inser att vi är under anfall. Jag har inget emot strid men skulle jag ha hört att han brevid 1989 var homosexuell och erkände det så skulle jag ha avrättat skiten. US Army Captains don't take shit.
Edited by disinfo on 2007/6/21 18:53:35
Edited by disinfo on 2007/6/21 18:54:11 Edited by disinfo on 2007/6/21 18:55:45 Edited by disinfo on 2007/6/21 18:57:08 Edited by disinfo on 2007/6/21 19:02:32 Edited by disinfo on 2007/6/21 19:06:42 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
huh, svår fråga, jag ser massor med fel, men jag har ingen direkt lösning.
Jag tror i stort att samhället är en avspegling av oss själva. som att vi alla är skyldiga, en del av konspirationen på ett sätt. Jag tror det behövs en simultan inre evolution och sedan skulle vi ha ett idealsamhälle. ofta tänker jag ledaskiktet borde bytas ut men dom "ledare" jag tror behövs har inte viljan att dominera och styra och därav är det mycket svårt att ta sig upp i hierarkin. Som sagt, simultan inre evolution. Nu är det simultan hjärntvätt av television
Posted on: 2007/6/21 18:58
|
|||
|
Detach
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Skulle du byta ut ledarna så skulle det lösa alla problem. Frågan är dock hur?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jag har fan inte en susning, första tanken är ju revolution.. men sorry..det blir samma skit.. för vi är samma skit.
simultan inre evolution (mirakel).
Posted on: 2007/6/21 20:05
|
|||
|
Detach
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ta bort rätten för bolag att vara juridiska personer, för att på så sätt göra ledarna för sagda bolag ansvariga för deras handlingar. Förbjud företag och bolag att köpa andra företag och bolag. På det sättet hindras företag att bli globaliserade, likriktade och ha tillräckligt med pengar för att skapa dessa massiva hjärntvättreklamkampanjerna. Tänk t.ex en enskild, lokal Nisses hamburgare i stället för McDonaldskedjor.
Posted on: 2007/6/21 21:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Svår fråga men några saker är ju att det ska vara förbjudet att trycka pengar utan ett igentligt värde. Ingen ränta, Införa restriktioner på hur länge man får sitta som statsminister eller president or whatever. Mindre globaliserings politik garanterat, jag är för samarbete men det som sker i världen idag är bara löjligt och fruktansvärt svårt att verkligen få en riktig bild av det. Mer restriktioner på ägande av tidningar/tv/radio för ett förhoppningsvis mer varierat media innehåll.
Med detta så kanske vi kan bygga ett samhälle som iaf är hållbart. Inte som i dagens växande samhälle där inflationen är helt vild och vi har ett galet snabbt växande konsumtions samhälle. Det finns inte en chans i världen att vi kan fortsätta såhär (inget med koldioxid eller uppvärmning att göra). Eftersom vi talar idealsamhälle (se utopi just nu) så skulle jag säga, inga vapen alls (polis, militär, folk). Bara massa kärlek och rättvist fördelande av allt. Ett mer spirituellt samhälle där inte Tvn och kläderna styr utan känslan och generositeten. Det svåra blir nog att verkligen få folk att dela med sig av det man har, men skam den som ger sig. God midsommar folket och lev väl för bövelen. Mindre hat och mer kärlek vetja!
Posted on: 2007/6/21 22:30
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror lite som dig muglert att räntan och globaliseringen är några frågor som man skulle ta upp. Att när den lokala marknaden mättas så börjar man exportera och tar över andras marknader.
Förr i tiden så var valutan i t.ex guld. Man gjorde guldmynt som hade ett värde, senare även silver. Slutet av 60-talet och början av 70-talet så tog man bort allt silver från våra mynt och även silvertråden i sedlarna är borta.
Posted on: 2007/6/22 9:50
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login