vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

THANK-YOU FROM DAVID ICKE

See User information
THANK-YOU FROM DAVID ICKE

Hello all ... thanks so much for your messages of support over the last few weeks. They have poured in and I'm sorry that they can't all receive the response they deserve. But they are all being read and please accept this collective and individual thank-you. It makes such a difference to know that what you are doing is worthwhile.

It can be so frustrating sometimes in this crazy world, but, as always, walking away is NEVER going to be an option.

Upward and onward.

Best wishes,

David

Posted on: 2005/11/17 19:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: THANK-YOU FROM DAVID ICKE

See User information
Verkar inte David Icke vara väl "over the top", så att säga? Utomjordiska bloddrickande ödlor, etc... Jag tycker det räcker gott med en elit som ser mer till sina egna intressen än till oss andra. Jag tror att man ska vara försiktig med alltför långtgående slutsatser, medan jag vet att denna elit är mycket farlig och har manipulerat världshändelserna för krig många gånger. Men denna manipulation tror jag många gånger har skett mindre organiserat i form av en universell konspiration och mer i form av att eliten instinktivt ser till sina egna intressen, än vad vi kanske föreställer oss. De diskuterar sig helt enkelt till en gemensam samsyn i sina samtal, forum, media men de detaljplanerar inte tillsammans "planen". Den senare bara blir genom enskilda och mindre gruppers handlingar inom den gemensamma samsynen. Funderar Leif Erlingsson.

Posted on: 2005/11/21 6:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Agendan sköter i mångt och mycket sig självt då Elitens Lakejer omedvetet ( en del medvetet ) går i deras ledband.

Så gör även vi då vi dagsläget inte har något allternativ i det dagliga livet. Inte just nu i alla fall.

Utomjordiska bloddrickande ödlor var väl ändå att ta i... Vi skall väl knappast bidra med att motståndarna till David I. m fl får vatten på sin kvarn.

Men du har rätt att det här är " over the Top " och man kan ligga lite låft med det snacket om Ödlor.

Att det finns andra Dimensioner som möjligtvis är inbandade i Agendan låter jag stå öppet.

See User information
Det där som var "over the top" hittade jag på nätet som ett citat ur hans senaste bok. Jag antog att det var ett korrekt citat, men rätta mig gärna om jag har fel. Jag kände inte till David Icke förut (har alltid varit fullständigt ointresserad av sport - förutom sportdykning då), så jag gjorde en liten Internet koll.

Posted on: 2005/11/21 10:51

Anonym

" Secret of The Matrix " ett föredrag som går att ladda ner här på
Vaken.se.

Om du har tid lyssna på det så får du en hyfsad bild av Personen David I.

Mainstream - media gillar att smutskasta honom, bl a genom att hänvisa till " reptilsnacket ".

David I är en av dom som sitter på Hur mycket " fakta "som helst.

mvh so88

See User information
Jag tittar gärna, men precis som redan påpekats så letar mainstream bara efter saker att klanka ned på - varför ge dem sådant? Jag personligen koncentrerar mig på krigslögner och falskflaggad terror, från 11 september 2001. Jag spekulerar INTE offentligt om tidigare dito, utom några enstaka mycket väldokumenterade, såsom Kennedy-mordet och 1898/Kuba, motiven för USA:s inträde i världskrigen och Vietnam-kriget. Resten aktar jag mig för.

Genom att ge sig på hela baletten så gör man sig till "a sitting duck". Onödigt.

Mvh Leif Erlingsson

PS: Och den där "andra dimensioner" kommentaren du fällde gör att jag drar öronen åt mig. Jag är inte beredd på att flyta ut i New Age flummeri och kan inte kosta på mig att bli förknippad med sådant. Därför kommer jag nog att ligga lågt här igen, men följ mig gärna i mina egna forum - och kommentera gärna där.

Posted on: 2005/11/21 13:46

Anonym
lege, måste tilllägga att din blog är mkt läsvärd och välskriven.
Visst känner jag igen det där med öronen drar ihop sig vid ny alt flummig info, men du får inte glömma att kvantfysiken idag kommit fram till att allt är möjligt..

och det borde du iaf kunna relatera till...?
respekt.

See User information
Lege:

Eftersom vi inte vet sanningen så kan vi be andra att inte säga sin version av den. David Icke kanske har helt rätt, då vorde det lite konstigt att klanka ned på honom.

Klart att det kan vara smart att bara prata om sådant som lyssnarna är mottagliga för, men detta är mycket individuellt. Vissa tycker JFK är flummigt.

Ytterst sätt så vet vi mycket lite, att säga att det finns andra dimmensioner är inte mer extremt än att säga att det inte finns det, tvärtom. Det visaste borde vara att säga att man inte vet.

Jag skulle upskatta att du inte försökte locka folk till ditt forum/blogg när det inte har med ämnet att göra. Jag tror de flesta vet om att den finns nu. Men länka gärna när det är relevant information.

Posted on: 2005/11/21 16:08

Anonym

" Genom att ge sig på hela baletten så gör man sig till "a sitting duck". Onödigt. "

Jag förstår dig fullständigt !

Jag är inte fullständigt informerad i vilka " forum" du rör dig i, men Vaken.se hör ju inte till det Politiskt Korrekta Forumet. Man kan ju inte hugga av den arm...."kan inte kosta på mig att bli förknippad med sådant..."

Byt Gärna Alias och återkom....

Nu är det ju så att Vaken.se inte är någon New Age rörelse men kan nog stämplas som en sådan eller något annat.

Vi är inte någon rörelse utan ett informations-Forum öppet för alla. ( detta är min inställning till Vaken.se )

Själv har jag alldrig varit New Agare och anser mig stå helt oberoende från nuvarande " Styrda Religioner , rörelser och Ismer "

Dom flesta här vet nog om taktiken vid det här laget.

Välkommen åter mvh so88

See User information
Jag har bestämt mig för att fortsätta posta - och i eget namn, men att vara tydlig med var jag står. Jag fixar inte att skriva under alias. Jag är jag och det står jag för.

eFeKTO skrev: "lege, måste tillägga att din blog är mkt läsvärd och välskriven"
TACK!

eFeKTO skrev: "Visst känner jag igen det där med öronen drar ihop sig vid ny alt flummig info, men du får inte glömma att kvantfysiken idag kommit fram till att allt är möjligt.."
Jag vill vara mycket tydlig: Jag vet att inget är omöjligt och jag vet att fysiken spekulerar om ett stort antal okända dimensioner och jag kan själv kosta på mig tankelekar om vad som kan tänkas hända när materia som uppträder i andra dimensioner korsar / färdas genom det rum-tids-fyrdimensionella "plan" som vi brukar vara medvetna om och jag kan tänka mig möjligheten av en hel massa saker som inte har stöd i traditionellt "rationellt" tänkande.

MEN - och detta är ett väldigt viktigt men - bara för att min hjärna kan göra sådan tankegymnastik så innebär det inte att jag är beredd att argumentera som om det var sant och bevisat. Det är det senare som är det flummiga. Inte tankeleken i sig. Leken ägnar sig världens skarpaste hjärnor åt - och någon gång dessutom jag själv. Men att ta det alltför allvarligt, det är då det blir flummigt. Det finns webbsidor som tar precis vadhelst som sanning. Vad inger det för trovärdighet?! Ingen alls.

eFeKTO skrev: "respekt."
Detsamma. Respekt är det viktigaste, som vi måste lära oss att visa varandra i samhället. Vi måste inte tycka likadant, men respekt måste vi kunna hysa.

PS: Och angående dimensioner: Att gå från hypotesen om materia i andra dimensioner som korsar vårt eget fyrdimensionella "rum-tid-plan" till att tala om varelser som kommer från andra dimensioner och konspirerar i vårt eget rum-tid-plan..... Ja, behöver jag säga mer? Det senare följer inte av det förra - även om det senare givetvis däremot förutsätter det förra.

Posted on: 2005/11/22 13:01

See User information
Jag har bestämt mig för att fortsätta posta - och i eget namn, men att vara tydlig med var jag står.

Quote:
micro skrev: att det finns andra dimmensioner är inte mer extremt än att säga att det inte finns det, tvärtom. Det visaste borde vara att säga att man inte vet.

Jag vill vara mycket tydlig: Jag vet att fysiken spekulerar om ett stort antal okända dimensioner och jag kan själv kosta på mig tankelekar om vad som kan tänkas hända när materia som uppträder i andra dimensioner korsar / färdas genom det rum-tids-fyrdimensionella "plan" som vi brukar vara medvetna om och jag kan tänka mig möjligheten av en hel massa saker som inte har stöd i traditionellt "rationellt" tänkande.

MEN - och detta är ett väldigt viktigt men - bara för att min hjärna kan göra sådan tankegymnastik så innebär det inte att jag är beredd att argumentera som om det var sant och bevisat. Det är det senare som är det flummiga. Inte tankeleken i sig. Leken ägnar sig världens skarpaste hjärnor åt - och någon gång dessutom jag själv. Men att ta det alltför allvarligt, det är då det blir flummigt. Det finns webbsidor som tar precis vadhelst som sanning. Vad inger det för trovärdighet?! Ingen alls.

DESSUTOM, att gå från hypotesen om materia i andra dimensioner som korsar vårt eget fyrdimensionella "rum-tid-plan" till att tala om varelser som kommer från andra dimensioner och konspirerar i vårt eget rum-tid-plan..... Det senare följer inte av det förra - även om det senare givetvis däremot förutsätter det förra.

JAG vill alltså vara mycket tydlig med att mitt deltagande på denna site inte innebär att jag stöder eventuellt ideologiskt innehåll och kopplingar utan enbart att jag instämmer i kritiken mot den officiella historieskrivningen kring "911" och "kriget mot terrorn". Att jag instämmer i att "911" är en falskflaggad operation och i "kriget mot terrorn" är en bluff.

Quote:
micro skrev: Jag skulle upskatta att du inte försökte locka folk till ditt forum/blogg när det inte har med ämnet att göra. Jag tror de flesta vet om att den finns nu. Men länka gärna när det är relevant information.

OK. Men det där med vad som är relevant är ju dessutom en bedömningsfråga - och min bedömning stämde uppenbarligen inte med din i detta fall. Om det skulle hända igen ber jag på förhand om ursäkt.

Posted on: 2005/11/22 13:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper