vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sökes nytt forumsystem.

See User information
Jag vill ha ett bätte system för vaken.

Är det någon som har erfarenhet av de olika gnu cms och kan rekomendera ett?

Det viktigaste är att den har ett bra forum. Jag skulle gärna vilja ha lite funktioner som att kunna ge olika betyg åt inlägg mm.

Thnx.

Posted on: 2007/6/26 19:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sökes nytt forumsystem.
Vad ska allt sånt här pynt och smink känna till ?

Få bort en stämpel om att "konspirationsteorier" inte är synonymt med "antisemitsm" kan du glömma det spelar ingen roll hur många hjärtat du målar dit på vaken.se eller hur många gånger du går i synagogan och tänder ett ljus för folket har lärt sig att Illuminati är det samma som ZOG som innebär hat mot judar.

Om du på andra forum som ex helgon.net eller lunarstorm eller cognito så kan du inte ens nämna estonia eller 9/11 utan att någon idiot kommer fram och säger

"Det är ZOG" som ligger bak det eller ödlorna..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag vill ha ett system där man kan ranka poster, göra fina populäraste inlägg. och se hur populär olika trådar och användare är.

Posted on: 2007/6/26 21:04

See User information
Jag vill också ha en Designer som är riktigt bra och vill lägga några dagar på att utforma en ny grafisk profil..

Posted on: 2007/6/26 21:04

See User information
Jag tycker att phpBB's forumlösning är rätt snygg och bra, vet dock inte hur pass bra den är ur ren administrationssynpunkt..

kolla in tex. www.turboperformanceclub.com, http://jeepclubsweden.se/phpbb2/ eller http://www.jeepsweden.net/jeepforum/index.php för att få lite ideer..

Posted on: 2007/6/26 21:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

micro wrote:
Jag vill också ha en Designer som är riktigt bra och vill lägga några dagar på att utforma en ny grafisk profil..

hehe... kan jag förstå - vill ni ha en helt ny profil vad gäller vad att vara vaken är... maila...

Jag hade tänkt att tipsa maggot om att alternativ.nu-forumet som ett alternativ till hans http://www.tankefrihet.se/ - det verkar trevligtatt utgå från yabb.

Sök på "yabb" - som alternativ.nu använder. Tex:
http://www.mediamission.net/YaBBHelp/introduction.html

Posted on: 2007/6/26 21:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
typ alternativ.nu dock så ändra dom sin design,,, det var bättre förr ....allt annat e skit samt att dom har bättre sökning det är det avörande forumet skulle växa om det fanns bättre sökning på google "har jag märkt" och det beror inte på populariteten på sajten utan något annat !?!?!

Anonym

Anonym
Jag ser de här, en websida som man dyker in på, som heter vaken.se... Snabbt så skall man fatta vad som pågår på webben, 1:a tredjedelen av indexet, typ en snabb text vad vi håller på med och varför.

Andra tredjedelen av indexet, senaste nyheterna!, och sen en radda med dom senaste kommentarerna från unika users på, storyn om värden alla röstat fram. Den bör vara uppdelad i olika sektioner, som t.ex. Chemtrails, vad är det, vart kommer det ifrån o sen länkar om ämnet. Sen så kommer 911, vad är det, vad betyder det, hur ser den ofeecioella storyn ut, hur se den alternativa ut, o så vidare.

Hur varje avdelning formas sköter tiden, vart ämne tar sin tid, o kraft, o tanke :)

Varje snubbe/user kan sen kommentera det som röstats fram som "our/vakens" story.

Forumet, där alla kastar skit på varandra behöver inte synas så mycket. Man bör också tala om exakt vad som händer där och varför. - Eftersom vi ännu inte är överense om hur saker och ting ligger till, enligt sanning till 100%, i och på den här planeten, så bråkas det en del i forumet, men det leder till slut till något gott. Ämnet är och förblir känsligt, och eftersom vi står inför globala väderhot/förändringar och krig så är känslorna ibland på topp, det bör dom vara med tanke på betydelsen av vad vi tala om. typ, eller nåt...

Varje user bör få + eller - från övriga. Kan vara behövligt. Sen kanske man skall få välja o knäppa på den funktionen själv, alla tycker kanske inte att ens inlägg skall betygsättas. Jag gillar inte tvång.... För mig så skulle det vara positivt att få mer koll på hur människor egentligen reagerar på det jag skriver. Anonymt eller inte, spelar ingen roll.

Att tänka på, vem skall få rösta och på vad!
Hmm, jag säger så här. Funktioner som läggs till, bör inte göra det enklare för "förstörare" att ställa till det, eller manipulera!

Om de e möjligt vet jag int :)

Hare så länge!

Hmm, uppdatering...
Förklaringen om hur världen funkar funderade jag på. Typ, de här e vakens mess till alla som inte vaknat till o så vidare, kan vara relativt kort, och ytlig. Den som är lite större o går på djupet borde innehålla följande punkter, min mening.

1: Vad är vi för något, vi människor!
2: Vad gör vi här?, vad är meningen, om förklaring finnes.
3: Vad är det vi gör, just nu om man tänker efter?
4: Vilka förutsättningar har vi, och hur skulle vi kunna göra det annorlunda.

4/b: Vilka förutsättningar har vi = Hur ser det ut på jorden, vad växer här, vad kan användas till vad och hur mycket kan vi konsumera, i takt med planeten/naturen.

osv

Anonym
Kan jag få ge zkeptiker -2,6 upphöjt till 34?

Anonym
Hmm, nja, de bli dumt :)

Varje reggad snubbe kan sätta en prick för varje ämne/snubbe. Annars blire lätt fel :)

See User information
Quote:

disinfo wrote:
Kan jag få ge zkeptiker -2,6 upphöjt till 34?

Nej det går inte för sig tomte. Inte i något samhälle får alla rösta - hur skulle det sluta? Som försöksutskriven från Avdelningen så får du nöja dig med att ge enradiga kommentarer till valresultaten. Kämpa på.

Posted on: 2007/6/29 0:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper