vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Stormakters fall?

See User information
Jag är inte alls så insatt som ni andra här verkar vara, men det är intressant att surfa runt här och se på de filmer som finns osv.

Tror ni inte att USA kommer falla inom snar framtid? Så som dom håller på o försöker kontrollera hela världen har väl flera stormakter (i olika grader) alltid försökt o sträva efter i alla tider, nu är det bara lite modernare tappning på det hela...
Jag menar, romarriket föll t.ex... Jag kan inte alla stora rikens historia, men ni vet vad jag menar....

Är det bara en tidsfråga innan det rasar samman eller har Amerikas maktkamp bara börjat? Va tror ni?

Posted on: 2005/11/23 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Stormakters fall?

See User information
Frågan är då om inte USA styrs från europa och att USAs fall inte kommer att skada makteliten något.

Jag tror i alla fall att USA bara är "bad cop" som ska offras för att föra fram agendan. Så akta er för "god cop" troligen FN eller liknande.

Posted on: 2005/11/23 17:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Frågan är då om inte USA styrs från europa och att USAs fall inte kommer att skada makteliten något.

Jag tror i alla fall att USA bara är "bad cop" som ska offras för att föra fram agendan. Så akta er för "god cop" troligen FN eller liknande.

Posted on: 2005/11/23 17:01

Anonym
Det går inte att leva i på en lögn och lik hela tiden det samhället blir för ostabilt!!

ett citat från emilie zola

"om man gräver ner sanningen och begraver den under jorden skall den bara växa och samla sig till en sådan explosiv kraft att den dag den bryter sig fri kommer förgöra allting i sin väg"

See User information
Varför gräva ner sanningen?
Varför bara låta 0,04 promille - 349 riksdagsledamöter kunna besluta om vad sanningen ska vara?
Varför inte låta de 99,996 procenten av befolkningen kunna få besluta - ändra grundlagen - så att vi får regelbundet återkommande beslutande folkomröstningar?

Det är så klart - det ändrar ju inte på USA:s roll som "world-cop".
Men om vi skaffar oss beslutande folkomröstningar så kanske folk i USA vaknar och själva ser till få ha beslutande folkomröstningar.

Jag tror inte att USA:s befolkning hade röstat JA till ett Irak krig. Jag tror att om de själva fått besluta i en folkomröstning - JA, NEJ, AVSTÅR - i frågan om ett anfall mot Irak - så hade de nog funderat lite mer över varför Bush ingenting gjorde - när han fick höra:
AMERICA IS UNDER ATTACK!

De hade nog fattat att det var något lurt - och media i USA hade blivit tvugna att berätta sanningen för dem - och hade det funnits beslutande folkomröstningar så hade nog inte Bush hittat på den här dumheten - 11 september 2001 - the new Pearl Harbor:
http://11september2001.blogspot.com/

Men det är så klart först måst vi själva - vi svenskar vakna - se till att vi själva får ta beslut om våra liv i folkomröstningar - tänkte inte på det!

Posted on: 2005/11/23 19:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper