vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Aktivism?!

See User information
Hej alla, jag e tvärny här. Läst igenom forumet lite slött och hittat sköna tankar från många av er.

Har en liten fråga. Eller tanke.

Undrar lite om eran view av aktivism och hur den ska struktureras för att nå sitt ändamål.

Anser ni att det bästa sättet är genom information och enbart information?

Jag anser att information är en mycket viktig del men att även fysisk aktivitet krävs och är minst lika viktigt. Det är ju genom ökat våld och förtryck gentemot världen som NWO kan fortskrida sin agenda.

Jag ser ingen annan lösning än viss terrorbalans och våld för att slå tillbaka mot tyrraneriet. Detta är gamar som livnär sig till kostnad för vår frihet, både fysisk och intellektuell.
Vi blir inte bara fängslade för triviala handlingar som handlar om våra privata kroppar, vi blir matade med deras information till den grad att vi inte är våra egna. Äckligt juh.

I mina ögon är terror befogat om det tjänar ett geniunt gott syfte. Jag pratar inte om kidnappningar(eller jo) men inte att nödvändigtvis döda dessa gamar. Bara terrorisera dom. Få dom att fatta att DOM är bevakade. Mer materiell förödelse.

Är jag för radikal??/hoffa

Posted on: 2005/7/22 6:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Aktivism?!
Detta skulle eliten älska. Folk som gör uppror med våld. Det får de ju instifta nya lagar och använda sina hypermoderna vapen och spärra in alla "paranoida" människor.

Jag är övertygad om att de sitter och inväntar på att detta skall ske, så de för köra igång det som de länge väntat på.

Givetvis måste man ju handla fysiskt, men det är ju en fråga om hur. Och om vi skall använda våld, ja, mot vem då? Mot vad? Om det är emot eliten, men vad och var är eliten?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hej hoffakoffa

i tåden synpunkter på attac skrev jag
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... 103&forum=10#forumpost532

det kan nog vara farligt att vara aktiv inom en sådan rörelse som attac om man inte är aktiv på rätt sätt....
attac kan ju faktiskt vara skapad av en elit (inte så troligt men möjligt)
hade jag varit en högt uppsatt man som ingår i eliten hade jag kanske skapat en radikal rörelse.
som jobbar mot banksysemet.och "vänsterfrågor"
sedan planera en dag då aktivisterna ska visa sitt missnöje mot mig..
då skriver jag på attac sida att nu tar upp kampen mot kapitalet vi ska kasta stenar på¨staten och polisen.
när detta är gjort ..går dom unga aktivisterna ut på stan och kastar stenar,
stenkastningen var naturligtvis helt onödig det blev ingen revolution
1-0 till mig
efter detta kan jag lagstifta om att man inte får maskera sig vid demostrationer osv
nu kan jag luta mig tillbaka och lagstifta vissa vad våra aktivister är för människor(våldsamma monster)
osv

nu efteråt har ja hört att det var inte attac som gjorde detta våldsdåd men du fattar poängen va?
(förlåt attac)

idagens samhälle när det politiska intresset är så litet så går det inte att skapa förändringar på en dag....

jag tror även väldigt många av dom som kastar stenar gör det för dom tycker det är roligt......

dom kallar sig kanske för anarko-syndikalister elle marxister eller något och ger då dom själva rätten att kasta stenar....tror dom verkligen att det sker någon förändring att kasta stenar på poliser (politiker fick inga stenar på sig) och det tycker jag ifs inte dom skulle haft heller....

och vad hjälper det att slå sönder ett glasfönster
åt burger king
denna jättekedja detta otroliga multinationella företag ser ju detta som en piss i havet

och det är ju försäkringsbolag och skattebettalare som får stå för det mesta tänker ja..

för att göra en lång historia kort
Det vore en idiotisk handling att ta till våld .....

jag tror det går att göra en såkallad "revolution" utan våld fast ordet revolution betyder vell typ välta om (våld)

det går säkert med andra sätt
alla tar ut sina pengar från banken
(för mig blir det 5kr hehe)

man vägrar gå till jobbet
men det får vita senare
nu gäller det informera

eller vad som helst
vem vet detta kasnke faller naturligt en dag

MVH Masken i Angered

Anonym

Anonym
jag tror att få "babylon sjukan" kan vara en bra personlig lösning på det hela till och börja med..
Sluta vara en så kallad "resurs/kugge i hjulet/konsument" och istället vara en så kallad revolutionär genom att lägga sig på maskineriet (systemet) genom att sluta vara så himla produktiv..
vägra deklarera, skaffa sig ett personligt konto hos kronofogden, lån pengar vägra betala tillbaka e.c.t.

för mig funkar det..
;)

Anonym
hej eFeKTO var det inte du som var efterlyst i sverige
isf kan det ju inte gå så himla bra?

ja visst det skulle säkert vara jättebra
få en massa betalningsanmärkningar
via det
inte få köpa bil/hus
bättre lägenhet

och gå på soc hela livet

jag tycker inte det verkar sunt

See User information
Enligt mig vore det väldigt bra att göra sig fri från behovet av pengar. Dvs. att möjliggöra för sig själv att leva av naturen när/om krisen kommer.. att klara sig bra trots en möjlig inflation av gigantiska mått.
Mitt första mål är att lära mig bygga en jordkällare.. sedan odling. Är på alternativ.nu och läser på deras forum t.ex.

Information är såklart också på toppen av min lista.. ska skriva ut så många exemplar av pdf filerna på Vaken.se som möjligt och sätta upp i min hemstad, även i grannstäderna så gott jag kan.

Posted on: 2005/7/22 22:19

Anonym
Ja, det är nog till stor fördel om man kan leva på naturen om någon ekonomisk kris skulle komma. Odling och jordkällare är a och o. Nu personligen tror jag inte att någon ekonomikrasch kommer, men man vet ju aldrig i denna värld.

Jishuku
Vilken stad och städer tänker du sätta upp lappar? Bra initiativ i alla fall!

See User information
Jag tror att makteliten väntar just på det, att man i Sverige
får utpeka en terrorgrupp. Sen är det inte så noga med
sanningen. Ett utländskt ansikte kan duga för löpsedlarna.
Viktigast är att man får jaga terrorister, stifta lagar, öka
kontrollen.

Att sätta sej på bakhasorna och protestera mot allt, vägra
anpassa sej till samhället, nej det är ingen smart idé enligt
vad jag tror..Rättshaverister har aldrig blivit tagna på allvar.

Jag tror på ett system där människor börjar prata med varandra, på
jobbet, hemma vid middagsbordet, om att saker inte är vad de
ser ut att vara. När man frågar EU-entusiaster vad som blivit så
bra sedan vi gick med i EU. Då svarar dom att man får ta in
billig öl från Tyskland,,,typ...och importera gamla bilar från kontineneten.
Listan över försämringar sedan EU inträdet är däremot
jättelång, och den berör besparingar på alla områden som berör vanliga
människor.
Vem tror ni styr EU, och vad är avsikten? Företagen
gör jättevinster som stoppas i egen ficka.
Arbetstagarna är ständiga förlorare.
Här finns mycket att bli uppmärksam på.

Detsamma gäller krigandet i världen, folket skapar inte några
krig. Det finns alltid starka intressen, vapenindustrin och de som
vill åt naturresurserna som startar det hela.
Vi bör tala om och göra folk medvetna om detta faktum.
Att folk blir medvetna om att frimurarna är en mäktig och ondskefull
grupp med förgreningar i absolut alla områden.
Då¨säger väl någon...."min farbror är frimurare...och han är hygglig"....det funkar inte så...
Det är som i allt annat...lägst ner på rangskalan görs jobbet...högst upp sker planeringen...
Jag tycker igen..och igen...börja se det som är fel i vår
vardag, vem önskar försämra i ett av världens bästa
och tryggaste länder?
Vem ligger bakom?
Väcker man medelsvensson, då är mycket vunnet.

Posted on: 2005/7/23 9:34

See User information
Quote:

A skrev:

Jishuku
Vilken stad och städer tänker du sätta upp lappar? Bra initiativ i alla fall!

Har inte bestämt mig helt vilka städer det blir.. men iaf Umeå och Skellefteå.. kanske Lycksele och Piteå. Det beror på tid och pengar, as always. :)

Posted on: 2005/7/23 10:25

See User information
Quote:

zysse skrev:

Jag tror på ett system där människor börjar prata med varandra, på
jobbet, hemma vid middagsbordet, om att saker inte är vad de
ser ut att vara. När man frågar EU-entusiaster vad som blivit så
bra sedan vi gick med i EU. Då svarar dom att man får ta in
billig öl från Tyskland,,,typ...och importera gamla bilar från kontineneten.
Listan över försämringar sedan EU inträdet är däremot
jättelång, och den berör besparingar på alla områden som berör vanliga
människor.
Vem tror ni styr EU, och vad är avsikten? Företagen
gör jättevinster som stoppas i egen ficka.
Arbetstagarna är ständiga förlorare.
Här finns mycket att bli uppmärksam på.

Detsamma gäller krigandet i världen, folket skapar inte några
krig. Det finns alltid starka intressen, vapenindustrin och de som
vill åt naturresurserna som startar det hela.

Tjena, man ser att det klankas en hel del på företagande.
Själv skulle jag dock mer luta mig emot den argumentering
och påståenden som ges av t.ex. Ayn Rand.

Där hon jämför företagande och stater, politiker och byråkrati.

Det är mer i byråkratin och bland politiker där det "onda" sitter,
de önskar bara styra. Olikt från företag så producerar politiker
och byråkrater själva ingenting, enda syftet de har är ha makt
över andra.

Sedan om man tittar på människans historia, det som alltid bärt
upp människan, garanterat människans överlevnad, det är
människans företagsamhet, människans produktivitet.
Det är även kreativt.

Det vad politiker och byråkrater, och vad de håller på med
är till största del destruktivt, och framförallt så producerar
de ingenting.
Utan de vill endast kontrollera människor, kapital och resurser
till sin egen maktsträvan.

Posted on: 2005/7/23 13:11

See User information
d-bullshit
Jovisst har du rätt i det att politikerna inte producerar något.
Den ursprungliga avsikten var väl att politikerna skulle ordna
till det på bästa sätt. Skapa ett bra samhälle för alla medborgare.
Så har det varit i Norden ända fram till 80-talet ungefär.
Sedan börjades förberedelserna för EU och allt mera nyliberala
tongångar fick utrymme.
Det skedde en skarp förändring, det var inte människan som var
den viktigaste i samhället, det var penningen.

Så såldes statliga, lönsamma företag ut till privat sektor. Man sade att privata intressen kan sköta dem bättre. En så simpel bortförklaring har jag aldrig godtagit i mitt privatliv. Aldrig skulle jag sälja min kossa nästan gratis till grannen bara för att han kanske sköter den bättre än jag.
I och med att företagen privatiserades försvann också medbestämmanderätten.

Dessa statliga vinstgivande företagen drevs med mera personal
än som sker i dagen arbetsliv....men vaddå?
Jag ser en klar fördel för folket/arbetstagarna
om det finns flera anställda. Stressen blir mindre, människor håller sej friska och har
en betydligt högre livskvalitet.
Är inte det viktigare för HELA samhället än att stora delar av
befolkningen är arbetslös, många är sjukskrivna, många jobbar
men mår uselt, barn och tonåringar behöver psykiatrisk hjälp,
spädbarn lider av stress, åldringarna sitter i sin egen avföring
i veckoblöja. Jag tycker att det samhälle eliten har skapat är
helt förkastlig.

Jo företagsamhet har visst lett samhället framåt, så länge vinsterna kom samhället till del och så länge det gav många sunda arbetsplatser.
Som det är idag är det privatföretag som inte betalar skatt och inte nyanställer, istället driver man rovdrift med arbetstagarna som snabbt blir utslitna och sjuka. Man flyttar företaget till ett samhälle och får samhällsbidrag för uppbyggnad, efter något år flyttar man ut till låglöneland, då lämnar man arbetstagarna skyddslösa för samhället att ta hand om.
Var finns den sunda företagsamhet som du talar om? Den finns inte idag, därför bör vi tänka om.
Det har skapats ett 2/3 samhälle, där 1/3 av befolkningen
har makten och dom ekonomiska resurserna, 2/3 delar,
är fattiga, sjuka och arbetslösa.

Vad tror du skulle få företag i tillverkningsindustrin att satsa på Sverige?
Var finns det välfungerande kapitalistiska samhället?
Vad är det för sorts privatföretag vi har behov av idag?

Posted on: 2005/7/23 16:23

Anonym

OBS: Antony Sutton menar att våld får inte förekomma eftersom det löser absolut ingenting! Hoppa inte på någon av våra politiker! Gå inte heller med i millitanta grupperingar eftersom de saknar fullständigt möjlighet till sakliga lösningar! OBS Informationen är det viktigaste! Och fungerar som förr i tiden. "man låter budkavlen gå." Från mun till mun berättar man för varandra om vad eliten tänker göra. Med den rätta kunskapen så är det sedan lättare att välja "rätt parti" som företräder och driver folkets viktigaste frågor. När du får ditt uppvaknande så känner du automatiskt vilket som är rätt eller fel och kan därför mycket lättare ta ställning utan att Hegels Syntes kontrollerar dig! Vilket är för människan det viktigaste! Riktig empati, etik, moral och efterlevnad vilket inte går i ett monetärt samhälle som har ränta och skuld.

See User information
Får jag vara med lite!?!
Jag anser att människor bör komma samman och organisera sig - då det gäller självförsörjning genom baslivsmedel: Bröd, kött, mjölk & grönsaker...
Det är i alla fall vad jag skall "gå ut med" i nästa val... skall man vara oberoende så måste man vara i första hand självförsörjande, annars så kommer man "åka dit" som det heter...
Slags corperationer, eller hur det nu stavas... Ett GULT corp-väsende, liksom med förfreningar över hela landet - byte av käk hit och byte av käk dit... Ungefär så tror jag man skulle även göra - förutom det där med information...

Posted on: 2005/7/27 22:55
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jaa det är viktigt att vi tänker till lite, det har alltid sagts att
det är viktigt för ett land att vara självförsörjande på livsmedel,
så borde vi nog resonera också framöver, att vi är villiga att
betala lite extra för att behålla vår närproducerade mat.
Detsamma gäller för våra arbetsplatser. Vi måste värna om
arbetsplatserna för våra egna landsmän ifall vi vill behålla
ett tryggt samhälle.
Jag tror att det är jätteviktigt att vi genomskådar vad resultatet
blir för folket, när företagen flyttar runt i världen till den
region där arbetkraften är billigast.....eller köper livsmedel som transporteras med bil genom hela europa...bara för att man
vill pressa lönsamheten....visst tjänar du en krona att handla
mat på lidl, men vad förlorar vi i andra änden på förlorade arbetstillfällen?
När Sverige/norden var som bäst då stöddes produktion för
att behålla arbetsplatser...man subventionerade jordbruket,
för att hålla landsbygden levande...nu är stöd och bidrag
riktiga skällsord......OCH vad fick vi istället....som vi slukar
med hull och hår??...FÖRETAG SOM GÖR JÄTTEVINSTER...
utan att det kommer samhället till del...DIREKTÖRER som
får jättebonusar att stoppa i egen ficka....inget som kommer
samhället till del....hur dumma är vi egentligen?
VI sväljer utan knot när några få roffar åt sej...men om man
stöder samhället för att många skall kunna jobba...och försörja sej...då blir det ett dj*vla liv....

Posted on: 2005/7/28 20:20

See User information
Den största makt har vi faktiskt som konsumenter. Vi har våran köpkraft som kan styra det mesta. Problemet är bara att vi ständigt blir utsatta för mindcontroll (läs reklam mm). Detta gör oss mer till producenternas slavar och det är där det brister.

Även här så är det insformation som är lösningen. Informera om makteliten, informera om vikten av det egna ansvaret.

Posted on: 2005/7/30 21:59

Anonym
Den enda verkliga lösning som jag själv ser, är att starta lokala valutor som ger oss chansen att kontrollera konsumtionen på ett mkt effektivare sätt genom gemnsamma regler som reglerar vinst och frigör marknad ännu mer genom att värde sätta allt man äger privat elektroniskt, sedan kan man ha dessa krediter i gemensamt och kan där med låta sitt kapital växa gemensamt med mängdens..

Systemet bör vara till stor del vara så öppet som möjligt för säkerhetenskull och till att motverka korrumption.
att blanda sedan kapital med mänskliga värderingar, regler, bonus system osv som gynnar antagligen systemet eller individen bör sedan tillämmpas för att kunna skrota vårt gamla snik samhälle där vinst går före kvalitet och allt annat..

See User information
Här är en god ide:

Sök på Ron English på google.
Han är en konstnär som tar över billboards/annonstavlor i USA, ibland med bara mystiska budskap, sunda budskap samt en hel del humor!

Finns även att köpa böcker med han på:
http://www.underground-productions.se

Posted on: 2005/11/23 23:14
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper