vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Lagom övervakning okej ?
Är man "vaken" får man inte tycka det är bra om en polisstation öppnas man får heller inte tycka det finns något positivt med övervakning.
Jag är dock väldigt tacksam för att vissa ställen är ständigt övervakade, Ex den underjordiska hållplatsen "hammarkullen" i Göteborg denna hållplats är övervakad av en människa 100 meter ovanför rulltrappad 24 timmar om dygnet och det tycker jag är jävligt bra.

Förr hängde där en massa gäng som söp,svinande och startade bråk men gängen har försvunnit från hållplatsen när kameran sattes dit vilket väl är bra ?
Det är när det går till en viss gräns som övervakningen har gått för långt, om hela hammarkullen ständigt övervakades hade det känns förjävligt och jag kan medge att jag heller inte tycker om att veta att jag är övervakad i hammarkullens spårvagnshållplats, men så länge rånen,våldtäckerna och våldet pågår därute så är jag hellre övervakad till en viss mån en totalt oskyddad

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Lagom övervakning okej ?
Quote:

maggot wrote:
Är man "vaken" får man inte tycka det är bra om en polisstation öppnas man får heller inte tycka det finns något positivt med övervakning.
Jag är dock väldigt tacksam för att vissa ställen är ständigt övervakade, Ex den underjordiska hållplatsen "hammarkullen" i Göteborg denna hållplats är övervakad av en människa 100 meter ovanför rulltrappad 24 timmar om dygnet och det tycker jag är jävligt bra.

Förr hängde där en massa gäng som söp,svinande och startade bråk men gängen har försvunnit från hållplatsen när kameran sattes dit vilket väl är bra ?
Det är när det går till en viss gräns som övervakningen har gått för långt, om hela hammarkullen ständigt övervakades hade det känns förjävligt och jag kan medge att jag heller inte tycker om att veta att jag är övervakad i hammarkullens spårvagnshållplats, men så länge rånen,våldtäckerna och våldet pågår därute så är jag hellre övervakad till en viss mån en totalt oskyddad

Svår fråga då vi alla vet syftet med övervakning är.Den är knappast i första hand ett instrument för att lösa brott snarare ett litet verktyg åt Storebror som vill övervaka alla laglydiga medborgare.
Personer som vill våldta,råna &misshandla kan alltid dölja sina ansikten och skadan är redan skedd även om Storebror dokumenterar händelsen.Bättre med fler nattvandrare,okurupta Poliser som typ kvarters Poliser och framför allt en höjd moral från vittnen som faktist ofta kan skrämma iväg en våldtäksman bara genom att vissa sig. Men som sagt det är en svår fråga.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag är med CrushNWO men saken är dess igentliga syfte och vardagsfunktion är en ballansgång som inte är enkel

Anonym
Jag tycker de kan sätta en kamera hemma hos folk som tycker dom är bra. De har väl inget att dölja?

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Jag tycker de kan sätta en kamera hemma hos folk som tycker dom är bra. De har väl inget att dölja?

Jag har inget att dölja när jag är på toa och skiter heller men föredrar ändå att låsa dörren

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper