vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: Andlighet
#25
Genvägar är senvägar!
Kroppen har väl sina egna droger.
Det finns undersökningar vad gäller meditation:
http://www.trans4mind.com/counterpoint/kaufman.shtml

The new findings are the result of a long, if unlikely, collaboration between Davidson and Tibet's Dalai Lama, the world's best-known practitioner of Buddhism. The Dalai Lama first invited Davidson to his home in Dharamsala, India, in 1992 after learning about Davidson's innovative research into the neuroscience of emotions. The Tibetans have a centuries-old tradition of intensive meditation and, from the start, the Dalai Lama was interested in having Davidson scientifically explore the workings of his monks' meditating minds. Three years ago, the Dalai Lama spent two days visiting Davidson's lab.


Davidson said the results unambiguously showed that meditation activated the trained minds of the monks in significantly different ways from those of the volunteers. Most important, the electrodes picked up much greater activation of fast-moving and unusually powerful gamma waves in the monks, and found that the movement of the waves through the brain was far better organized and coordinated than in the students.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#26


See User information
Nu blev det intressant!
Droger klingar ju negativt då man genast tänker på destruktiva droger som bryter ner kropp och psyke mer eller mindre. MEN,...det finns "droger" som är bevisat oskadliga och ej beroende framkallande. Dessa är även bevisat hälsosamma för kropp som sinne (men bör användas med respekt och rätt handhavande). Dessa förtjänar inte att kallas droger,...utan "medicin",...för det är just vad det är; Shamansk medicin som använts i tusentals år av naturfolken.
För bra för att vara sant? Nej,...det är sant! Jag talar alltså om MEDVETANDEUTVIDGANDE hallucinogener som t ex DMT, Psilocin och Psilocybin.

***Observera att vissa genvägar INTE är "senvägar" utan ett effektivt sätt till andlig utveckling och frammåtskridande.***

En del jag talat med menar att det är "fusk",...och att man inte bör hålla på med sådant, utan de menar "att man skall försöka komma dit på naturlig väg". (!?)
Vad kan inte vara mer naturligt än att använda sig av moderjords "apotek" för att skapa en djupare insikt av tillvaron och livet, ökat välbefinnande och psykisk hälsa?

Vad en människa vanligtvis kan förstå och erfara under ett helt liv kan man under inflytande av denna kraftfulla medicin förstå och erfara på ett par minuter,...för att inte säga sekunder.
Med hjälp av "medicinen" får man lättare tillgång till planetens medvetande (Gaia). Man kan stövla omkring i sitt eget undermedvetna och göra storstädning.
Man kan även bara VARA i gemenskap med existensen (varandet) bortom ego, sinne och kropp.

***Det meditativa tillstånd som man genom detta ytterst förträffliga redskap får tillgång till, kan inte uppnås på annat sätt (på naturlig väg som vissa kallar det) än med hjälp av den shamanska medicinen.***

"I ett sandkorn finner du oändligheten,...i en sekund, evigheten"

Frid/Psilo


Posted on: 2005/11/24 16:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#27


See User information
Jag har tittat på en video gjord av en som käkat svamp - den videon var rätt trist - lite fraktala bilder och lite indisk raga ungefär - så den där svampen verkade inte riktigt ha funkat så bra - alltså mest gammal skåpmat blev resultat vad gäller den videorullen.

Du kan ju kolla själv:
http://knark.phreak.se/
Här finns två rullar att välja på - nummer två ska vara den bästa!
http://knark.phreak.se/knark.avi

Bättre rullar har iallafall jag sett!

Vad är det för fel att sitta på ändan med bena i kors?
Jo, det kräver lite av dig själv - du måste sätta dig på ändan
och sen måste du lägga bena i kors - det är jobbigt! De flesta orkar inte med sådant!

Istället går de till Systemet och köper andlighet på flaska
eller så kan man odla svamp... bli lite svampförgiftad...

Kroppen har väl sin egen balans - sina egna droger - du kan använda dig av? Du har ju eget morfin... måste inte din kropp veta bäst? Kroppen är ju lite äldre - några miljoner år äldre - än shamankulturens svampexperiment!

Svampar det där är övergående grejor - kan ge baksmälla... då är det bättre att få ont i baken av en stunds sittande med bena i kors.



Posted on: 2005/11/24 17:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#28


See User information
Det räcker inte med att "kolla på några rullar" (film) för att förstå hur svampen fungerar. Man måste prova själv, inte en gång, eller två,...utan många gånger.
För att höja medvetandet krävs det att man "upplever" (erfar), och att man upplever MYCKET och INTENSIVT. Det gör man med hjälp av denna medicin. I och med detta får man även stor insikt i livet och tillvaron. När man under inflytande av medicinen upplever existensen och allt som ryms däri mycket intensivt, så får man också en ökad förmåga att konfrontera och uppleva saker, även obahagliga saker som då och då poppar upp.

Och avslutningsvis...det som du kan konfrontera och "genomleva" (uppleva och erfara till fullo 100%) kan ej dominera dig.

"Sanningen skall göra dig fri"

Frid/Psilo

Posted on: 2005/11/24 17:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#29
Du säger allmänt att svampen är bra, men ge ett konkret exempel också!

I och med detta får man även stor insikt i livet och tillvaron, skriver du, men kan du ge ett exempel - något du själv upplevt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#30


See User information
Det viktiga är inte vad jag vet, erfarit eller vem jag är,...utan det viktiga är vad har du erfarit själv, vad vet du?

Psilo

Posted on: 2005/11/24 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#31
hej psilo

detta med bak och genvägar för att uppnå den sanna inre friden
vet ja ej vad ja tycker om som "lösning"

ska man behöva vara hög för att komma i kontakt med det man söker ....andlighet eller va det nu kanm vara?


ja e kluven!

visst det hade kanske varit en intressant sak att testa men det känns som det är fel väg att gå....

och naturligt och naturligt det kanske är naturligt pga av sin härkomst växtriket...

men detta "paradis" som svampen ger oss, och vissar oss vägen
till friden.... nja

fröet till detta måste ju finnas inom oss
en riktig svamp i vår själ!
ingen rök utan eld
lixom.....

ja menar att deta ämne psilocybi eller va det hette...
måste ju finnas inom oss och det måste ju gå attt få fram via vårt medvetande (kanske meditation)

det känns ju iaf inte naturligt att tillsätta något "naturligt" för att uppnå frid...

(fan va flummig ja låter)

jaja ni fattar säkert va ja menar




mvh maggs

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#32


See User information
Hej gamle maggot...jo, ser du,...det handlar inte om att "vara hög", och om du tror det så har du missat hela grejen. Saken är den att det väsentliga är de bestående insikter och andliga förändringar som finns kvar efter ruset.
Ruset är mera som en slags rymdraket för att ta sig lååååångt ut i kosmos och existensen kan man säga...
Raketen (ruset) är bara ett verktyg, ett redskap. Med raketen kan du ta dig bortom egot, vara ett med existensen, och leka kurregömma med Gud.

Frid/Psilo

Posted on: 2005/11/24 18:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#33
jo ja fattar precis vad du menar ja menar ju ej "hög" i den måne som berusad

men ja menar att detta verktyget måste vi ha inom oss hoppas ja iaf ......

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#34


See User information
Prova lite svampstuvning och åk lite raket vet ja....

Posted on: 2005/11/24 18:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#35
ja återkommer med ett bra svar på den kommentaren senare


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#36


See User information
Ska du svampa innan du återkommer med ett konkret exempel?
Väntar med spänning på vad det blir!

Posted on: 2005/11/24 19:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#37
haha

ne det vet ja ej
ja tyckte mest bara psils svar var så klocktent

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#38
Hur kan du leka kurragömma med Gud
när du är Gud?

Det där med svampstuvningar
är inte de bäst när man använder kantareller?

Och vadå rymdraket?
Tänk om det blir u-båt, istället?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#39


See User information
Hehe...jo visst kan det bli ubåt istället för raket,...om man nu har den böjelsen. I värsta fall kan det ju bli "radiobil" istället.

Visst är det som du säger, att vi alla "är" Gud,...om man nu skall försöka sig på att uttrycka det obeskrivbara i ord...

Frid/Psilo

Posted on: 2005/11/24 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#40


See User information
Ja det är mycket intressant det du säger. Jag gissar att du
har stor personlig erfarenhet eller hur?
Jag själv är väldigt rädd för att söka genvägar, jag har läst
om ganska hemska fall som lett till psykoser som förstört
människors liv för lång tid...kanske all framtid.
Du hade visst kontakt med "andevärlden" redan i tidig barndom,
var det inte så? Kanske det då känns tryggare att pröva.

Jag tror väl mera på att när tiden är mogen då får man
upplevelsen, kontakt med det högre jaget. Tills dess
gäller att samla visdom, att vidga sitt medvetande, att
stärka sej känslomässigt, träna sej i ödmjukhet, att öka förståelsen för allt som sker..osv.
Vad säger du om den biten Psilo/andra?

Posted on: 2005/11/24 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#41


See User information
Jo vars zyzze,...inte låter det fy skam precis!

Outgrundliga äro herrens vägar...

Frid/Psilo

Posted on: 2005/11/24 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#42


See User information
Den här tråden har jag missat - jävlans! Och efter att ha gått igenom hela härvan så är det väl då bara att slänga in lite grann, då?
Appropå, att vara hög - jag vet inte om jag har berättat detta tidigare - jag snackar så mycket - överallt - men i alla fall så var det som så att jag hade en liten verksamhet som gick ut på att snacka skit ungefär som här i forumet - jag hade en kåk i vår stad som jag huserade i och på torsdagskvällarna hade jag ett antal år - något som jag kallade för "NATTUGGLAN" - Ni vet det där med att sitta uppe länge och var smart nog att använda mig av annonsen "Klubbnytt" i vår lokalblaska - för det var gratis - så jag slängde in en "blänkare" på måndagskvällen - så den kom med i tisdagstidningen - jag beskrev då vad jag skulle ta upp på kvaällens "Nattuggla" coh fick då möjligheten att genom dessa små anonser faktiskt en belysning över själva andemeningen i hela verksamheten - skitlistigt tyckte jag...

Men faktum så fick jag under dessa kvällar endast bekanta mig med en handfull personer, resten tillhörde ju "bara" gänget - men ändå...

I början köpte jag kaffe och bullar, men f-n, det fick jag stoppa i mig mest själv... Satt vid en vacker öppen spis och mediterade för det mesta...
Men ibland "rörde" det på sig - som denna gång jag nu skall berätta om...

Kvällens tema var: "Onda andar" och hur vi nu ser på detta - ungefär...
Jag startade då ofta vid sjutiden och strax innan jag helt brukade resignera - ang att få något "besök" - så skramlade det till i ytterdörren och jag smög dit och vad f-n, får jag se - om inte - Kommunens kristdemokratiska politiska repressentant och hans fru - som hade en stor bunt med tidningar ("Livets Ord-blarror") under armen...

Kul! - sa jag och välkomnade dom in i kåken - Nja, Vi har nog lite taskigt med tid - "barnvakten och det och sånt"... Men tror ni inte ändå, att vi stod minst en tre kvart ute i hallen och snackade skit - om andlighet och det och sånt - och de visste naturligtvis - vad de menade - en massa om just detta och visade på artiklar i tidningen - det var en massa ex av samma tidning - Nåja...

I tidningen kunde man läsa om hur jävla höga de blev då de bad och "hade" sig och jag vet att detta fungerar också - jag har nämligen nästan varirt en sådan där Jesus-knarkare en gång i tiden - Man kan faktiskt frilägga dessa ämnen som man blir "hög" utav - genom att sätta sig i ett sådant där speciallt tillstånd - jag minns tex. då vi var "TM-knarkare" när vi var unga då blev man ibland anklagad utav vissa kompisar att man hade "tagit något" - fast man bara hade mediterat och samma är det med att jesus-knarka - i artiklarna menade en kille till ex. - att han inte kunde sluta skratta (fnissa) på en hel kväll - hela tiden så kände han detta med "skratt-känslan"...

en annan skröt med att han f-n, i mig inte kunde köra hem med bilen - så hög var han - så han blev tvungen att sova över där han var...

SÅ visst finns det resursher inombords - men nu är det ju så att får dessa männniskor ingen "vägledning" i sitt knarkande - så kommer inget att hända - då det gäller Medvetande-höjning - alltså detta som kanske kan få en att förstå sin omgivning och sig själv bättre...

Jag har aldrig träffat på någon Jesus -knarkare som varit klok, direkt - inte mer än han var tidigare - samma med TM-knarket -

Men om man bara under sådana här "rus" faktiskt tillåter sig att "tänka efter" eller bara liksom "vila i varat"...
Hur man nu skall förklara detta uttryck...

HÅlla tyst på något sätt - lungna ner sig - "Tystnadens röst", liksom - då kan man möjligöra att det liksom flyter upp till ytan - den "latenta kunskap" (visdom?) - Man faktum egentligen har - "ligger inne med"... Appropå "Tystnadens röst" - här skall ni få ta del av ett par rader som en snubbe som heter Karl Söderling skrivit...

Han var en "Teosof" och även en sån där - sk. "automatskrivare" och skrev halvreligösa/teosofiska dikter och en diktsamling (1909)som han kraffsade ner - kallades för: "Isis-Slöjan"...

Om ni nu inte känner till detta med: - "Isis slöja" - Så är det liksom, denna slöja som vi alla människor "har" för att skydda oss mot den alltför hemska sanningen och som vi genom tiden sakta arbetar av oss - inte sanningen , alltså -utan själva "slöjan" - ju skärptare (klokare) vi blir... Sägs det... Nåja,

Så här går i alla fall - en av texterna - jag snor dem allt-eftersom, jag fixar till nya melodier... Den här heter alltså "Tystnadens språk", nästan "röst" men ändå - Håll till godo och njut...

***************************************************
TYSTNADENS SPRÅK

Det språk som är djupast, är tystnadens röst,
du gömmer förseglad och dold i ditt bröst.
Det flammar i blicken, lik bländande glans,
och binder dig strålande, vårblommig krans
av färger och dofter från himmelens vår.
jag skönjer oändlighets djup i din tår.

Din viskning är evighetsböljornas gång,
ditt väsen mig är en förtrollande sång.
Du talar så ljuvligt förutan ett ord.
Du är mig en himmel uppå denna jord.
Ty, skall du förstå mig, fast fattig jag är -
med våren, som stundar, jag blommor dig bär.

Du satte ett frö uti stenbunden mark,
men kärleken gjorde dess åtrå så stark.
Oraklet som sovit i dagar och år,
så mäktigt, som väckande stormklocka slår
och manar till strid för den bidande tid,
som folken skall hugna med lycka och frid...

***************************************************

Tänk er en mäktig synt och en fet distad gitarr och - inte att förglömma - min gudomliga (?) röst!!!
F-N, vad vackert, alltså!!!... Nåja- en vacker dag ligger CD´n där på bordet i alla fall om jag nu får min vilja förverkligad... Hö, hö...



samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2005/11/25 0:27
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#43


See User information
zyzze...tycker det du säger är vettigt.

Vi är som någon annan yttrade det, potentiella gudar i utveckling.

Vi är alla unika och de flesta har sin uppfattning om vad som är "rätt".

Min personliga uppfattning är att vi är utrustade med allt vi behöver för att utvecklas. Samtidigt kan jag förstå tanken med en kanske tillfällig "spark i baken" framåt via något "hjälpmedel", men risken kan ju bli en "krycka" som man inte kan vara utan.



mvh eureka


Posted on: 2005/11/25 16:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#44


Ödmjukhet mot varandra....



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#45
Kl 2100 på Söndag.

Gruppmeditation.

Förslag.

Tanke: " Jag skall denna vecka vara Ödmjuk mot alla "


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#46
Tillägg : Kl 2100-2110 varje söndag i en mänad.

Vilka är med ?

Eller

Tanke : " Alla som motager våran tanke , skall vara ödmjuka mot varandra denna vecka och alla andra veckor "



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#47
Sätt dig på ändan med bena i kors i tjugo minuter - sen kan du fortsätta att prata och göra någonting!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
70 user(s) are online (70 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 70

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS