vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Tattoo - Tatueringskonst mm.
Hehehe...hittade ett par filmklipp med en "oldschool" tattoo konstnär som är ett riktigt original. Trevlig gammal gubbe...man blir glad när man ser sådana original.

Klipp 1... http://www.youtube.com/watch?v=h9wBd5eMHUg

Klipp 2... http://www.youtube.com/watch?v=LK3rii36Cyw

Intervju... http://www.youtube.com/watch?v=DEeoeC4bQn8

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tattoo - Tatueringskonst mm.
Tattueringar är så passé, det är nästan som man skäms över att ha några stycken för att nuförtiden ska alla feminita tvestjärtar ha en massa innan de drar på sin rosa t-shirt och fjollar runt på stan och kan knappt bärja sig inför att bli sodomiserad i analen igen. Är det bara jag som retar mig på det eller är det 95% av Svenska folket, inklusive kulturberikare och illegala invandrare?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Passé...???...ja så snackar en person som skaffar sig tatueringar som en modegrej eller för att vara tuff. Det är också den kategori personer som oftast ångrar sin tatuering.

Du verkar uppenbarligen inte vara genuint intresserad av denna konstform, disinfo?

Jag själv är tatuerare och har mycket tatueringar, och med tanke på den tillströmning av folk som kommer för att bli tatuerade på olika tattoo ställen runt om i landet och världen, så verkar det knappast vara passé, utan tvärtom, folk gillar tattoo.

Många är seriösa i sitt konstintresse, och jag får bara beklaga att du inte är det disinfo.

Anonym
Jag gjorde det för 15 år sedan.

Anonym
Disinfo
Psilos tatueringar är inte direkt hippa här är en han har

Resized Image

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Passé...???...ja så snackar en person som skaffar sig tatueringar som en modegrej eller för att vara tuff. Det är också den kategori personer som oftast ångrar sin tatuering.

Du verkar uppenbarligen inte vara genuint intresserad av denna konstform, disinfo?

Jag själv är tatuerare och har mycket tatueringar, och med tanke på den tillströmning av folk som kommer för att bli tatuerade på olika tattoo ställen runt om i landet och världen, så verkar det knappast vara passé, utan tvärtom, folk gillar tattoo.

Många är seriösa i sitt konstintresse, och jag får bara beklaga att du inte är det disinfo.

Konstintresse - blanda nu inte ihop äpplen med päron.

De blir lka fel som när Sahlin och kompani förvrider huvudet på folket med för att gömma evil things bakom ord som tolerans.

Konst - i en tid då alltt blivit bakvänt, perverterat och evil, så är naturligtvis förståelse om saker och ting också upp och nedpåvänt.

Se:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=51550#forumpost51550

+

on music
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=4127

Posted on: 2007/7/6 17:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Maggot din gamle bolsjevik,...det är väl inte en tatuering jag har,...nu har du nog druckit för mycket "Svensk Gin" tror jag bestämt.

Anonym
Novax,...konstintresse är inte bara att måla tavlor om du nu trodde det? Kroppskonst har funnits i tusentals år,...det har inte med något "evil" att göra, som du menar.

Edited by Psilocyber on 2007/7/6 17:57:13

Anonym
Jag tycker att den draken, naiv tatuerare är ändå fan så mycket bättre än några sträck som kallas för tribals på någon korkad 19 årig slampa som har betalat 25 papp för några sträck.

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Novax,...konstintresse är inte bara att måla tavlor om du nu trodde det? Kroppskonst har funnits i tusentals år,...det har inte med något "evil" som du menar.

"Kroppskonst" är ju ett ord som kommer inifrån denna boskapsfålla självt - syftar till att vrida till förståelsen... du får inte glömma att så fort något får stor spridning i vår tid, och röner popularitet, så är det inte något bra... det är så det är inbyggt. Man får tänka på vad folk har blivit till, och vad som ligger bakom ytan och står: karma, evil things, demoniska saker... är i egendor, fånga själar... få dem till att gå emot Sanning, förolämpa sin "heliga värdefulla" kropp... ingenkan tycka att en kropp är fel/osnygg från början... aliens vill ha våra kroppar för de är fulländade. Det som blivit som "dom", övertaget... vill naturligtvis få till massa strunt - att det är konst osv. Det ser ju inte klokt ut, ibland studsar man till när man ser dessa svarta saker, och av de vibs de bär - non human. Spindelnät uppöver hals och huvud. Jag såg en familj där de ryggade tillbaka, hon tog sitt barn och drog det bakåt... hon var inte beredd när hon ställde sig i kioskkön över vad som stod framför henne... en svart pjäs med spik och grejer runt ansiktet och svarttatuerad och äcklig. Hon hann inte tänka utan reagerade naturligt av olust, och ville skydda sitt barn.

Man kan inte ha något som funnits länge som alibi för att då det puttas ut på scenen i vår tid. De som funnits förr är borta, eller hur... de gick under. De som istället vet varför vi är här, vill inte spika igen kistan helt och ge upp sin mänsklighet, sin natur.

Det är bara massa skit som dyker upp på sluttampen...vakna...
Det är inom samma gebit där konst överhuvudtaget blivt sådant som att någon drar ned trosorna och kissar på scenen på Norrlandsoperan i Umeå. Man får tänka framåt.

Läs gärna:

Teaching the Fa at the Discussion on Creating Fine Art

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1843

Posted on: 2007/7/6 18:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Maggot din gamle bolsjevik,...det är väl inte en tatuering jag har,...nu har du nog druckit för mycket "Svensk Gin" tror jag bestämt.

Det var ett skämt!

Anonym
Jo, jag vet maggot,......ville bara förtydliga så ingen här på vaken tror att jag har en sådan ful tatuering.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper