vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
DNAregistrering av svenskar
Åter igen har debatten kommit på tapeten - DNAregistrera alla svenskar!

Detta är ett typiskt problem-reaktion-lösning och man hänvisar som argument till att "då hade Anna Lindhmordet och andra mord löst sig snabbt". Jo visst.....

Om man registerar alla svenskar, så är det ingen demokrati längre, vilket det egentligen aldrig varit, men då förutsätts vi alla vara brottslingar! Så jag är en potentiell brottsling.

Sen om detta skulle komma til verket, hur många människor kommer inte anklagas på felaktiga grunder för brott de inte begått? Tänk om du eller jag går till toaletten, och du tappar ett hårstrå. Efter ditt besök går en kvinna på toaletten och blir våldtagen av en man. Denne man lämnar inget DNA efter sig. Vems DNA tror ni storebror finner? Jo, ditt! Du blir genast misstänkt för våldtäckten. Detta är bara ett av de möjliga scenarion som kan ske om alla ska registreras.

Fan, man kan ju lika gärna sätta sig i fängelse, så slipper man ju detta....

Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,567496,00.html

Och deras röstningssytem för närvarande så anser 70.2% av 41956 röster, att detta ska genomföras! Snacka om pantade svenskar.......ledsen om någon tog illa upp.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: DNAregistrering av svenskar

See User information
Om alla sitter i fängelse så lär brotsligheten sjunka dramatiskt.

Posted on: 2004/11/27 17:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är lite nyfiken på hur en sån omfattande registrering skulle gå till? Och vad händer om man vägrar, vilket MÅNGA skulle göra. Skulle man då bli hämtad med tvång? Förstår inte hur de tänkt...

Eller ska bara nyfödda registreras? Men då måste vi ju vänta 15-20 år på att de ska begå brott för att sen kunna peka med hela handen och säga "Aha, det var du!"

Posted on: 2004/11/29 16:46

See User information
Aftonbladets omröstningar är ganska underhållande. Hade man istället skrivit en artikel om någon som blivit oskyldigt dömd genom DNA-spår och ställt samma fråga hade resultatet blivit klar majoritet för "nej"

Posted on: 2004/11/30 0:31

See User information

[url=http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8874724.asp]

Det var ju banne mig inte lång tid sedan den förre rikspolischefen sa att DNA registrera Sveriges befolkning praktiskt taget var ett måste. Nu verkar det gå igenom sådär snabbt och enkelt utan debatt. Notera den sista raden på sidan, speciellt då den sista meningen.

" Lagen är tillfällig och gäller från 10 januari i år fram till 30 juni 2006. Därefter kan det bli aktuellt med en permanent lagändring och eventuellt öka tillgången till registret ännu mer."

"Det kan bli aktuellt" och " öka tillgången till registret" är ju bara lögn tror jag. Det borde stå.
"Från om med den 10 januari är alla svenskar, framförallt undgomar DNA registrerade av polisen för första gången i Sveriges historia."

Men då skulle ju folk kanske tänka till.

/maximus

Posted on: 2005/1/9 9:25

Anonym
Problem-reaktion-lösning.

Nu är det tydligen "ok" i alla situationer att använda sig utav registret. Vad är "ok" sen då? Man flyttar fram hela tiden till nya steg, och till slut så står vi under total kontroll.

Det är inte ens många som omkommit i Asien, så jag undrar varför man gör PKUregistret tillgängligt? varför tar de inte DNA från anhöriga?

Jag kan vara glad, för jag skrev ur mig ur PKUregistret förra året när jag fick veta att det fanns ett sådant. Jag hade ALDRIG gett tillstånd till att finnas med i regsitret! Mina föräldrar var aldrige heller tillfrågade om de fick registrera mig! Blir så jävla förbannad!!

See User information
Hur går man ur?
Har funderat på det länge nu, men det har aldrig blivit av.

Posted on: 2005/1/10 9:05

See User information
Tror inte man kan gå ur, du är där vare sig du vill eller inte...

Den här nya "tillfälliga" lagen är rent ut sagt för jävlig... Man märkte att motståndet mot en DNA-lag var för stort, så nu passar man istället på att dela upp lagen i småsteg för att göra det hela mer rimligt... Det funkar på amerikansk storskalig utrikespolitik och på svensk inrikespolitik...

Posted on: 2005/1/10 10:37

Anonym
Givetvis kan man gå ur! Man bör göra det så fort som möjligt innan de hittar på något nytt fuffens, som att förhindra den möjligheten. Adress och ur man gör står här:

http://www.susning.nu/PKU-registret

Jag gick ur förra året. Staten informerar inte till svenska folket om PKU och det kan man ju undra varför.

See User information
Jäklar, det var mer än vad jag visste... Ska genast gå ur, men jag tror nog att Storebrors egentliga register ser annorlunda ut än de offentliga.

Posted on: 2005/1/10 15:40

See User information
Tjabba, allehopa!!!
Ännu ett viktigt och läskigt intressant ämne...
Ja den här rackarns jordbävningen och käbblet med identifiering och annat medvetet (antagligen) larv som "skett" i efterdyningarna av vågrackarn - har nu som ni förstått - gett NWO ett "verktyg" för att klämma åt mänskligheten lite extra - själv är jag ju av den uppfattningen att NWO, faktum "skapat" denna TSUNAMI medvetet för att "bygga" något extra... En slags NINE ELEVEN, liksom... Vi "skräms" ihop som en fårskock och kan således drivas åt det håll som dom vill och önskar... Själv törs jag ju knappt gå till tandläkaren längre (är det någon av er som är utbildad?) För där har dom ju alla chanser i världen att "ympa" in vad F-N som helst... Man vet ju inte vem som rotar en i käften - alltid nytt folk utifrån - perfekt ställe att sätta in sina "agenter" på...
Men nu skall vi inte måla F-n på väggen - för allt 2styrs2 ju från vårt medvetande - så det är bara att göra sig till en av Heros-arna och grejja allt med medvetandet Tankekraften, alltså... Så då blir man odödlig - alltså...!!!
Själv så tror jag att dett redan sker i hemlighet en viss microchippande bland våra kriminella - fast det kommer inte ut för då skulle snuten inte vara så skickliga i att fånga bovar om de sas "fuskar"... Så är det nog - de "låtsas ha problem" då och då för att sedan "slå till" och få beröm... Nåja, nu smiter jag härifrån, måste göra något annat, liksom (husfriden, ) Naturligtvis så är jag ju "tvungen" och kolla igenom - om det har hänt något mer på forumet...

Hälsar SHYGETS - Kul föresten att få en "ny" snubbe på forumet: MAXIMUS - jäklar!!! Ballt namn!

Posted on: 2005/1/27 21:49

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper