vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Re: Ny andlighet för nationen
Se igenom makt elitens bullshit så löser sig resten. En maktlös ledare är totalt ofarlig.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Inför "fri handel" och inte i den bemärkelse som man talar om inom EU. Fri handel för mig är att varor och tjänster kan utbytas utan någons inblandning. Vill du tvätta grannens kläder mot betalning så ska inte du behöva en F-skattsedel. Du ska inte ens behöva betala skatt på inkomsten sååå gör svartarbeten vita.

Sedan kan man lägga skatt på kapital och tillgångar som redovisas årsvis på något sätt.

Posted on: 2007/7/4 18:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
En moms på 5% på företag och inga andra skatter överhuvudtaget.

Anonym
Frihetsguiden = skattesmitare och tiggare

Anonym
Hmm, sysslar med pseudovetenskaper som psykologi med andra ord.

See User information
Ingen förbannade MOMS! Då har vi byråkratin med redovisning och kontroll vilket är onödiga skatteutgifter. Och vem är företagare? Alla människor är företagare eftersom svartarbete blir legaliserade vilket stimulerar folkets företagsamhet istället för passivitet. Tyvärr så har västvärldens befolkning knytit upp sig till ett individuell social trygghet istället för det kollektiva sociala skyddsnätet. Idag får man klara sig bäst själv medan naturen säger att man ska hjälpas åt inom familjen och samhällen. Om någon degar bort sin kraft på sofflocket så kommer omgivningen istället för statlig kontroll att sätta press och dra ut honom på fältet för att vara lite produktiv.

Nej, helst endast en förmögenhetsskatt och kanske i viss mån punktbeskattning så som vatten och el.

Posted on: 2007/7/4 21:11

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

Psilocyber wrote:
Frihetsguiden = skattesmitare och tiggare

Psilocyber=Mentalskötare, alltså lakej för korporativets droghandel. Fy fan för den lilla fittan.

Nä du djävul,...det var länge sedan jag arbetade på dårhus,...närmare bestämt 1984 på Lillhagens Sjukhus.

Din sinnessjuka farsa, frihetsguiden,...han var på Sankt Görgens Sjukhus som låg i närheten av Lillhagen. Han blev aldrig utsläppt därifrån, utan dog på dårhuset som den dåre han var. Samma med sin son Tobias Struck (alias frihetsguiden),...samma syndrom ligger i generna. Frihetsguiden pratar med "planeter" och anser sig vara "upplyst". Det är ju ren sinnessjukdom det är fråga om.

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

disinfo wrote:
Hmm, sysslar med pseudovetenskaper som psykologi med andra ord.

Låt fittan vresa sig.

Frihetsguiden,...har du en stor bullfitta?

Anonym
Tanken var att den endast gäller företag och företag kan se den momsen som en betalning för privilegiet av att ha begränsad betalningsskyldighet. Dvs. företag kan gå i konkurs utan att det i normal fallet leder till att aktieägarna får personligen betala. Stämpel skatt på aktierna eller företagsbrevet är andra möjligheter.

Fysiska personer betalar inga skatter men får stå för alla sina skulder fullt ut, om de har några.

Anonym
Tjänar jag facismen nu också...?

Herregud, du är ju psykiskt sjuk Frihetsguiden! Är det någon "planet" som säger till dig att jag gör det eller? Nä, du borde nog söka för dina röster i huvudet, du har ju psykotiska problem uppenbarligen.

Anonym
Alla som citerar Ayn Rand är "sinnessjuka", problemet är att hon att nära 100% rätt och detta säger allt om vad det här samhället är.

Anonym
Frihetsguiden,...som jag förklarade tidigare arbetade jag på Lillhagen under 1984,...jag var då 18 år och det var en ungdomsplats som arbetsförmedlingen anvisat mig.

Att på grund av detta påstå att jag "står bakom" eller "sympatiserar" med psykiatrin är ju patetiskt.

Bara för att din sinnesjuke far möjligen fick fel behandling (enligt dig) så kan du inte döma ut hela psykiatrin. Psykiatrin har också hjälp många, men också ställt till med skit. Det är som att välja mellan pest och kolera. Hellre skulle jag se att en person som mår mycket dåligt och befinner sig i psykisk kris hellre vänder sig till Psykakuten istället för till frihetsguiden.

Skulle personer i psykisk kris vända sig till "frihetsguiden" så skulle de vara utsatta för direkt livsfara. Du är en liten parasit som lever på att vilseleda andras själar,...en snyltare som snyltar på mänskliga vrak som befinner sig i psykisk kris eller som söker efter sanning och vägledning i sitt liv i största allmänhet. Dessa utnyttjar du frihetsguiden. Dessa vilseleder du och vill binda till dig för att tillfredställa ditt ego.

Du kallar dig upplyst, medial, andlig ledare osv, osv...men allt detta är rent nonsens. Du är psykotisk, och jag rekommenderar dig att söka hjälp inom psykiatrin så att inte andra människor far psykiskt illa genom att hamna i dina klor i tron att du kan leda dem till frihet.

Anonym
Frihetsguiden skrev...

Quote:
Hur kan jag vara en "snyltare" och en "parasit" på psykiskt sjuka om jag själv är psykiskt sjuk? Är jag inte själv ett offer för mitt arv, enligt ditt resonemang?

Orsaken är den att du saknar egen sjukdomsinsikt och har likt de klassiska psykotiska dragen uppenbara "tvångstankar". Du intalar dig själv att du är psykiskt frisk och ej psykotisk.

Dina "inre röster" som du hör förklarar du med att du är "ett medium" och kan prata med planeter mm. Du har äen satt dig själv på piedestal på gammalt klassiskt psykotiskt sätt, genom att påstå att du är "upplyst", och därför kan leda människor till "frihet".

Du vet ju inte ens själv vad frihet är,...du är ju inte ens fri själv,...hur skall du då kunna leda andra till frihet?

Nä frihetsguiden,...den gråa sanningen är helt enkelt den att du lever på utnyttja människor, såväl ekonomiskt som intellektuellt/andligt.
Vad kommer härnäst? Sexuellt utnyttjande eller vad?

Nä,...du är helt enkelt en av många representanter för värsta sortens bondfångeri inom "newage" hjärntvättsbranchen.

Scientologikyrkan kvalificerar inte ens till din nivå av bondfångeri, frihetsguiden...

Anonym
Är du alkoholist?

A) Ja
B) Nej

Problemet med om du säger B så är det ett bevis för att du är alkoholist. Oavsett vad du än svarar så blir det A, detta kallas för ett cirkelbevis och de som kör med sådant sysslar med pseudo-vetenskaper (se Karl Popper).

Anonym
Nu slingrar du dig igen frihetsguiden,...du har ju själv påstått att du kan PRATA med planeter. Hur pratar man med någon/något om man inte hör något? Så du menar nu helt plötsligt att planeten inte pratar tillbaka till dig eller hur menar du?

Anonym
att få diagnosen psykiskt sjuk i sverige kan i efterhand vara ett riktigt friskhets tecken.. dock verkar det som freedom'fries inte lyckades få med sig några bra egenskaper från sin gamla förvirrade far.

får man fråga vad för diagnos staten ställt på din speciella far tobias?

Anonym
Guiden,...fortfarande får man inte psykos av LSD, utan din far måste ha varit psykiskt klen och haft denna psykos liggande latent i det undermedvetna. När han sedan blev påverkad av LSD så kom allt skräp fram till ytan från det undermedvetna. Allt detta "besvärande material" från det undermedvetna som plötsligt forsade fram, kunde din far ej konfrontera, utan valde att fly in i den psykotiska världen istället istället för att fejsa skiten.

Får väl bara beklaga att din far valde att stoppa huvudet i sanden,...men skyll inte på LSD:n...

Anonym
Frihetsguiden,...här finns kanske hjälp för dig? Hjälp mig nu!!

Anonym
Hupp,...hur skulle det då gå frihetsguiden,...om vi boxades i en ring,...jag har både tävlat i Muay Thai, tränat Wing Chun och Boxning i nästan halva mitt 41 åriga liv.

Anonym
Okej,...då kommer jag hem till dig idag då,...skall jag ta med mig boxningshanddskarna, eller skall vi köra utan?

Vi kan ju starta med en kopp kaffe...så vi kommer i stämmning, gärna lite sprit i kaffet också.

See User information
Hö, hö. F-N, "PC" - Inte skall du behöva nedvärdera dig att försvara dig mot - "Trepunkt-hatarna" - Vad larvar du dig för? - Skit i den där Tjommen... Vi, vet ju - vad vi "Står" - Det räcker väl?

Posted on: 2007/7/11 14:13
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Ha ha ha...du behöver inte oroa dig, det blir inget hembesök, jag skojade bara med dig att jag skulle komma, som du kanske förstår nu så här i efterhand.

Jaja, så kan det gå,...du får väl ha en fortsatt trevlig dag frihetsguiden.

Anonym
Gamle shygets skrev...

Quote:
Vad larvar du dig för? - Skit i den där Tjommen... Vi, vet ju - vad vi "Står" - Det räcker väl?

He he he,...du är la för rolig shygets,...din gamle bolsjevik...du haja la att jag bara drev lite med frihetsguiden.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper