vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Falun gong och andra Livsdödande rörelser

See User information
Quote:

sannare, godare och mer tålmodig och tolerant.

En massa blaj (som saknar konkret innehåll) och den sistnämnda dygden är att man går med på vad fan som helst NWO spolar ut i sin konsensus kultur. (Vilket reflekterar tillbaka på vad de tycker att du ska tycka är "sannare, godare och tålmodig")

Snart visar de väl superhjältar som är homosexuella pedofiler och räddar hela världen genom att implantera microchi... fan, det var ju nästa serie av filmer om 15 år.

Posted on: 2007/7/11 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Newsflash:

De gillar inte familjen
De gillar inte släkten
De gillar inte nationen

De gillar däremot:

Flum
Homosexualitet
Globalism
Folkmord
Hitta på historier om folkmord
Europeisk Union

etc.

Posted on: 2007/7/11 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man behöver inte tolka allt så ordagrant. Jag nämnde att man försöker ta lätt på saker och ting och inte försöker vara kontrollerad av olika laster. Man kan fortfarande äta god mat, se på film och njuta och må bra. Så nu är man helt plötsligt med i en destruktiv rörelse bara för att man försöker ha kontroll över sig själv och ta bort sina brister utifrån sin egen förståelse? Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig sig så fri som jag gör nu. Men tydligen är det inte bra enligt vissa. Det kanske vore bäst att jag börjar röka, kröka, bli kontrollerad av teven fem timmar om dagen, bara äta fet McDonaldsmat och vara allmänt bitter.

Men jag vill inte låta mig kontrolleras av illuminaterna. Att man försöker ha tålamod betyder absolut inte att man köper illuminaternas nya världsordning och spelar enligt deras regler och efter deras konsensuskultur. Att man är sann, god och tålmodig har absolut ingenting att göra med att illuminaterna kan kontrollera mig. Orden eller principen har djup innebörd och ska inte tolkas ordagrant.

Posted on: 2007/7/11 22:19

See User information
Att vara helt oberoende är det näst värsta de hatar, det som de hatar alla värst är att folk pekar finger på dem.

(Du behöver ingen hjälp för att ta reda på vad du mår bra av, det har du ju listat ut själv. Vad jag talade om är generella trender)

Posted on: 2007/7/11 22:22

Edited by desinformation on 2007/7/11 22:59:24

Anonym
Quote:

Tony wrote:
Man behöver inte tolka allt så ordagrant. Jag nämnde att man försöker ta lätt på saker och ting och inte försöker vara kontrollerad av olika laster. Man kan fortfarande äta god mat, se på film och njuta och må bra. Så nu är man helt plötsligt med i en destruktiv rörelse bara för att man försöker ha kontroll över sig själv och ta bort sina brister utifrån sin egen förståelse? Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig sig så fri som jag gör nu. Men tydligen är det inte bra enligt vissa. Det kanske vore bäst att jag börjar röka, kröka, bli kontrollerad av teven fem timmar om dagen, bara äta fet McDonaldsmat och vara allmänt bitter.

Men jag vill inte låta mig kontrolleras av illuminaterna. Att man försöker ha tålamod betyder absolut inte att man köper illuminaternas nya världsordning och spelar enligt deras regler och efter deras konsensuskultur. Att man är sann, god och tålmodig har absolut ingenting att göra med att illuminaterna kan kontrollera mig. Orden eller principen har djup innebörd och ska inte tolkas ordagrant.

Varför berättar du detta ?

See User information
Det var mest riktat åt psilocyber som försöker likställa Falun Gong med destruktiva rörelser. En av illuminaternas punkter i deras agenda är att underminera religionerna och andlighet så att folk inte tror att det finns en andlig värld. Visst, det är sant att vissa religioner håller folk kontrollerade. Men det skillnad på religion och andlig utövning.

Posted on: 2007/7/12 6:11

Anonym
Du har ju fått det mesta om bakfoten. Andlighet är inget som har med "görande" eller "utövande" att göra. Andlighet har mer med "varande" att göra. Du kan göra vilka övningar du vill, du blir inte mer andlig för det.

Du pratar om att du är "fri",...men hur kommer det sig,...du har ju inte ens befriat dig ännu från ditt ego och sinne - den inre diktatorn.

Sedan, religion skapades för att förslava och förtrycka människor. Istället för att vara rotad i sig själva, i sin egen andlighet och inre ljus, så skall människan i en religion "tro" på än det ena än det andra. Att "tro" är för de dumma och fega. Att "veta" däremot, är för de modiga som vågar ta reda på hur saker och ting ligger till.

Att vara med i en religion eller religiös rörelse är som att vandra på en bred väg tillsammans med dumma och fega människor. Vägen leder till ännu större dumhet och feghet.

Att istället bana din egen stig av egen kraft vittnar om hög intelligens och stort mod. Det är också den väg som är den lärorikaste och mest meningsfull.

Du kom inte hit till Jorden för att vara en billig "kopia", eller en kameleont (som inte vägar bekänna färg), eller en dum "troende" som står med mössan i handen bugandes för överheten.

Varför slösa bort ditt liv med att "försöka" vara någon du inte är istället för att bejaka dig själv och leva ditt liv fullt ut?

Finn ljuset inom dig istället för att klamra dig fast i en massa skräp utanför dig själv. En vacker dag hamnar du i kistan, och då kan du inte ta med dig Falun Gong längre,...då är det bara du själv kvar, om du nu hittat dig själv vill säga, annars kommer du väl att bli ett "Falun Gong spöke", en osalig ande som irrar omkring i andevärlden.

See User information
För det första är Falun Gong inte en religion utan en kultiveringsmetod, vilket innebär att man förädlar sig själv efter egen förmåga. Jag går inte omkring och tror utan jag går efter erfarenhet och baserar mitt liv på det jag upplever i min kropp och mitt sinne. Falun Gong är mer som ett verktyg för att ta bort det gamla skräpet och väcka upp ens inre visdom och bli ett med universum.

Dessutom vet väl inte du ifall jag är fast i mitt ego och sinne efter bara att ha läst några rader av vad jag skrivit. Och vad vet du om vad jag ”tror” och vad jag ”vet”?

Dessutom försöker jag inte söka utanför mig själv ifall du tror det. Men visst, det händer ibland att man faller och söker utanför på grund av att egot vill det. Men jag försöker vara mer medveten om när det händer och korrigera det.

Om du inte har någon erfarenhet av Falun Gong och inte satt dig in i vad metoden går ut på, så behöver du inte sprida dina fördomar och vad du tror att det är.

Posted on: 2007/7/12 14:34

Anonym
Jag förstår inte vitsen

See User information
Det var ett svar till Psilocyber

Posted on: 2007/7/12 15:24

Anonym
Plattskalle,..du skrev:

Quote:
...en av illuminaternas punkter i deras agenda är att underminera religionerna och andlighet så att folk inte tror att det finns en andlig värld.

Så därför kommenrade jag bl a religion. Jag vet väl att Falun Gong inte är någon religion, är du full eller?

Falun Gong härör från Chi Gong, är som Thai Chi mm.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper