vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Klimathotspropagandan får mer mothugg av riktiga klimatexperter!

See User information
När drar dom fram det yttersta hotet ( UFO/Alien) mot mänskligheten för att kunna hålla oss i schack när propagandan om klimathotet fallerar för var dag som går, endast en tidsfråga! Planerna fortskrider nog inte i den takt som NWO-etabliessemanget föredrar..

Climate Expert Questions Gore's Global Warming Campaign
http://www.prisonplanet.com/articles/july2007/120707_a_gore.htm

Originallänk:
http://www.voanews.com/english/2007-07-10-voa64.cfm

Jag förväntar mig en desperat handling från ovannämda etablissemang typ Irankrig p.g.a en false-flag-op i USA eller mot deras skrotfärdiga USS Enterprise, ekonomisk kollaps eller nån liknande katalyserande händelse. Ingen mer som anar ugglor i mossen?

U.S. sending third aircraft carrier to the Middle East
http://www.prisonplanet.com/articles/july2007/100707_b_carrier.htm

Dessutom så har inte medborgarna en aning om att USA använder Al-CIAda för egna syften samtidigt som Al-CIAda påstås hata USA samt påstås ligga bakom 9/11..

U.S. Government Uses Al-Qaeda To Attack Iran
http://www.prisonplanet.com/articles/may2007/280507usesalqaeda.htm

Bush sanctions 'black ops' against Iran
http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... ws/2007/05/27/wiran27.xml

Denna Jundullah-milis samarbetar med Al-CIAda??
http://en.wikipedia.org/wiki/Jundullah

Posted on: 2007/7/13 15:15
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Klimathotspropagandan får mer mothugg av riktiga klimatexperter!
Hur långt måste det gå innan herr Tebe inser att det inte är lögn?
Klimathotet är verkligt och bör tas på allvar...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag kan gå med på att föroreningen är på allvar men inte klimathotet så som det presenteras för befolkningen.

Skulle klimathotet med ökad vattennivå vara ett faktum så vore kärnkraftverken bland det allvarligaste problemet. Det faktum att man inte har hört ett knyst om detta i MS talar för att allt är en bluff, en bluff som får oss att betala mer papper till eliten.

Intressant läsning på UUAA radio idag ang temperaturmätningar, har inte sett filmen som länkas där men ska se den ikväll.

MVH.

See User information
Men Psilo, klart jag vet att det är på riktigt men inget som vi människor skall belastas för och beskattas ännu mer därefter, vilket är det politiska målet!!

Detta fenomen är helt naturligt och inget vi kan göra så mycket åt, speciell inte politiskt!

Posted on: 2007/7/14 15:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag kan gå med på att föroreningen är på allvar men inte klimathotet så som det presenteras för befolkningen.

Instämmer

See User information
Att jorden ligger illa till bedyrar nog alla här. Men att vi skapar en sådan enorm skillnad just nu och att det beror på koldioxiden är väldigt otroligt långsökt. Skogs skövling, giftiga dumpningar, KRIG m.m. är bra mycket mera akuta problem att ta hand om för miljövänner jorden runt...

Dumpa den där förbannade koldioxidskatten där den hör hemma!

Posted on: 2007/7/14 16:07
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Hittade en hel sida med info om klimathotet på prisonplanet.com, skicka den till dom som tror på myten om att det är vårt fel att jorden blir varmare..!

http://www.prisonplanet.com/archives/global_warming/index.htm

Posted on: 2007/7/15 0:13

/Benjamin Franklin

See User information
muglert, jag vet inte om jag vill vara med i jorden-har-det-svårt-klubben... jag tror det är en projicering, och denna driftkrok om att vilja hålla på med det där ute, som jorden. Som sagt... den kan bara ruska lite på sig om den det som för var en mänsklighet blir för "jobbig."

Däremot så ligger "människorna" pyrt till, tror jag... fokusera rätt.

Posted on: 2007/7/15 0:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Däremot så ligger "människorna" pyrt till, tror jag... fokusera rätt.

Jag är som vanligt inte tillräckligt tydlig (som vanligt när det gäller mig :-p ). Jorden kommer alltid klara sig men vi kommer dö ut av diverse spännande påfund från oss själva, livet kommer leva vidare med eller utan oss...

Ps.
Wohooo... post nr 400... dags att fira \(^_^)/

Posted on: 2007/7/15 1:22
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Vår roll i sammanhanget skiljer sig inte mycket från loppans liv på en hund, dels så kan inte loppan styra hunden än mindre förklara hur den mår.....det blir som sagt bara projektioner.
Men lyckas loppan skada förnan/huden så mår nog jycken ganska dåligt, men så fort loppan är borta så repar sig nog karo ganska snart...

Posted on: 2007/7/15 7:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Men så finns det en annan sida på myntet också.... http://www.news.com.au/sundaytelegrap ... 2069080-5001031%2C00.html undrar vad Al Gore säger nu då?

Posted on: 2007/7/15 8:17

See User information
Den andra länken som TeBe länkade finns översatt på Epoch Times
http://www.epochtimes.se/articles/2007/07/15/12776.html

Jag håller med maggot TeBe att det handlar om miljöförstöring och inte klimathot. Miljöförstöring har funnits de senaste femtio åren. Detta med global uppvärmning är säkerligen ett verk av illuminaterna för att hålla oss fast i rädsla.

Posted on: 2007/7/15 8:36

See User information
Det blev lite snäva tidsramar tycker jag, med tanke på att industrirevolusionen tog fart på 1870-talet, möjligen kan den kopplas ihop med den tid då ångmaskinerna började användas.
För 50 år sedan cheva 57-an, å jag började plugget...hehehe fan va tiden går..

Posted on: 2007/7/15 9:46

See User information
Jo det är sant som du säger Gaston att det började tidigare. Men det var på 1960- och 70-talet som det började uppmärksammas rejält genom böcker och dylikt.

Posted on: 2007/7/15 10:07

See User information
Nja, redan på 20-30-talet varnade Viktor Schauberger för det vi ser idag.....men blev ju hållen för att vara en tok på den tiden.

Posted on: 2007/7/15 10:15

See User information
Ok, redan då. Där ser man.

Posted on: 2007/7/15 10:57

See User information
Nu börjar jag förstå.

Resized Image

Posted on: 2007/7/17 22:09
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Paradoxen i det hela är ju som bekant "minska koldioxiden i atmosfären hugg ned ett träd" Rädda hela världen skövla regnskogarna!!! Det blir ju lite svårt att försvara för svenska naturskyddsföreningen och andra naturmuppar som springer om kring som "nyttiga idioter"

Posted on: 2007/9/11 9:05
Resized Image

See User information
Quote:

beerman skrev:
Paradoxen i det hela är ju som bekant "minska koldioxiden i atmosfären hugg ned ett träd" Rädda hela världen skövla regnskogarna!!! Det blir ju lite svårt att försvara för svenska naturskyddsföreningen och andra naturmuppar som springer om kring som "nyttiga idioter"

Finns det folk som till och med förespråkar att vi hugger ner trän för att minska koldioxiden?

Posted on: 2007/9/11 9:13

See User information
Al Gore är frimurare av 33:e graden, det högsta man kan uppnå inom frimureriet. Är det inte satanism man sysslar med uppe i de graderna?

Posted on: 2007/9/11 9:32

See User information
Quote:
Muglert skrev

Finns det folk som till och med förespråkar att vi hugger ner trän för att minska koldioxiden?

Det var menat som ironi.Men det blir jo en paradox eftersom jag inte anser mig skyldig til att polarisen på mars krymper, eller att stormarna på solsystemets gasjättar ökat i intensitet. Våran klimatförändring måste bero på fler faktorer än att vi släpper ut koldioxid.Men det skulle inte förvåna mig om det kommer någon "sk" forskare och förespråkar just detta,eftersom det finns pengar att tjäna även där.

Posted on: 2007/9/11 11:33
Resized Image

See User information
Quote:

beerman skrev:
Det var menat som ironi.Men det blir jo en paradox eftersom jag inte anser mig skyldig til att polarisen på mars krymper, eller att stormarna på solsystemets gasjättar ökat i intensitet. Våran klimatförändring måste bero på fler faktorer än att vi släpper ut koldioxid.Men det skulle inte förvåna mig om det kommer någon "sk" forskare och förespråkar just detta,eftersom det finns pengar att tjäna även där.

Sug på denna tablett:
"En konstig detalj är att man ska satsa 40 miljoner kr på att ta reda på om den svenska skogen fungerar som koldioxidsänka, dvs hur den binder och tar upp koldioxid."

Från Dagens ETC om regeringens satsningar på miljön! Du var inte helt ute och cyklade när du klämde till med ironin jag missade... ha!

Fast dom lär ju inte rekommendera att vi hugger ner den men jag kan inte låta bli att skratta. Det mest självklara med hela fotosyntesen... har regeringen missat.

Posted on: 2007/9/12 6:02

See User information
Några frågor som är intressanta är- hur mycket koldioxid släpper alla ölpubar ut?....ja dom driver ölpumparna med sk. livsmedelsgas (co2), denna livsmedelsgas använd även i charksammanhang som skydd mot syretillträde för att långtidsbevara kött och charkvaror.....fan det finns företag som inte gör nå annat är livsmedelsgas co2....ska dom läggas ner nu då? eller är debatten en hoax för att inte de reella miljöproblemen ska dryftas? personligen så tror jag att nitrogenet (kvävet) är en större bov, med tanke på övergödningen....eller detergenterna i disk å tvättmedel som inte reningsverken klarar....knasig debatt.

Posted on: 2007/9/12 10:37

See User information
Quote:

gaston skrev:
Några frågor som är intressanta är- hur mycket koldioxid släpper alla ölpubar ut?....ja dom driver ölpumparna med sk. livsmedelsgas (co2), denna livsmedelsgas använd även i charksammanhang som skydd mot syretillträde för att långtidsbevara kött och charkvaror.....fan det finns företag som inte gör nå annat är livsmedelsgas co2....ska dom läggas ner nu då? eller är debatten en hoax för att inte de reella miljöproblemen ska dryftas? personligen så tror jag att nitrogenet (kvävet) är en större bov, med tanke på övergödningen....eller detergenterna i disk å tvättmedel som inte reningsverken klarar....knasig debatt.

Helt logiskt eftersom det var GB genom Thatcher som drog in oss i den här soppan så kan dom sluta pumpa öl först tycker jag....

Posted on: 2007/9/23 2:32
Resized Image

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper