vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#25


See User information
Människor kan ju enas kring någon idé - tex varm korv med senap och ketchup - samma sak är det väl med politik - en del kör med gröna recept - andra med blå och röda...

Det är så klart recepten ska ju passa magen - korven ska inte spricka när den kokas - somliga recept är sämre - korven spricker.

Sen om bara 0,04 promille får ta beslut om recepten så blir det väl inte så bra korvkok.

Det gäller att få ett balanserat inflytande över recepten - att 99,996 procent inte får vara med och besluta om ett särskilt recept - som t.ex Sveriges Riksbanks målsättning - bekämpa arbetslösheten eller inflationen - tror jag leder till vad vi nu har - en miljon ställda utanför arbetsmarknaden.

Och som du säger besluten måste komma närmare människorna - vi har ju levt i små grupper i sju miljoner år - så något bra måste det vara med de små grupperna - nu har vi fixat jordbruksteknik sen 10 000 år tillbaka och naturvetenskaplig teknik sen 400 år tillbaka.

Våra nya tekniker har ju gett en del bra saker - men vi har förlorat balansen på något sätt - pumpa upp en massa döda djur och växter för att sen ha dessa döda i bensintanken verkar inte bra - låt dem ligga kvar i graven - använd solen istället!

Har du surfat på hampa - det går att bygga det mesta av dess långa fibrer och även koka diesel på till en dieselmotor.

Vi måste kräva att alternativen till oljan utvecklas - nu tänker de koka bensin av kol - det är billigast - men det är också fel - att koka soppa på de döda är inte bra!

NEJ - använd levande solenergi istället!
Bush oljekrig är onödigt!
Avslöja det!
http://11september2001.blogspot.com/

Men vi måste skaffa oss beslutanderätt om vi vill få in bra alternativ - därför beslutande folkomröstningar!

Junilistan har det på partiprogrammet - men junilistan talar inte om vilka beslutande folkomröstningar de vill ha - jag tror Junilistan är skumma - Illuminatis ute för att knäcka sossar - genom att splittra dem är Junilistans tanke - i och för sig bra - det kan få sossarna att ta upp beslutande folkomröstningar in i grundlagen även på sitt program så folket själva får ta en del beslut - inte alla - inte direkt demokrati hela tiden - bara ibland - sådär till jul och midsommar - två gånger om året kan det väl vara bra att folket tar ett beslut - styr upp de 0,04 promillena så att de inte kör oss helt i diket... sätter oss på sin dödslista - bara köper in doser till en miljon mot fägelinfluensan - glömmer att köpa doser till åtta miljoner!

Posted on: 2005/11/26 17:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#26
Jag ser tvärtom människor har jävligt svårt att komma överens.

Kolla bara i trafiken ingen jävel följer reglerna det trängs och det tuttas tjafas om parkeringplatser.mm

Bakom varje individ finns det vi kallar människa!

ja tycker det skulle vara bra om alla partier hade en ända "partimedlem"
då kan man ej säga ja partiet tycker så men det tycker ja...
och man kan inte säga orden
och vi i partiet har enats och kommit fram till .....

.
Fan sånt gillar ja inte vore bättre om man som politiiker tog sitt ansvar vågade säga det man tyckte och inte påverkades av sina partikamrater....


du skrev
Har du surfat på hampa - det går att bygga det mesta av dess långa fibrer och även koka diesel på till en dieselmotor

japp det har ja och hampa som naturtillgång tror ja e på väg tror det finns en bonde som odlar naturhampa neråt i landet...
de flesta rep idag är gjorda av hampa....

makteliten köper ju upp alla alternativ som finns eller hotar de andra forskarna
bilar kan ju ex gå på bara sprit och hampa.

jag tror faktiskt tvärtom ang junilistan

ja tror att detta parti är skapat av "socildemokraterna"
(egentligen något högre såklart)
för att bli en avgörande bit.
tack vare detta parti som stödparti kommer socialdemokraterna få fyra år till

för ja tror att socialdemokraterna har ett extra starkt band till illuminati

kolla bara från frimuraren hjalmar branting och framåt
palme knipsades ju bort och sen har det varit full fart

okej bilderbergaren bildt var ju där ett tag och såg dum ut en period oxå och likaså görsta bohman men men

MVH maggot i en tvåa från sjunde våningen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#27


See User information
911, vill inte låta dryg, men du låter som en hackande skiva...
lite som tex en troende marxist som oavsett ämne babblar om att en kommunistisk revolution är lösningen på allt och enbart är intresserad av sin egen "religion, sina egna åsikter.Vem är då "präst" och dogmatisk, pingstkyrka etc?
Jag (och alla andra ) fattade ditt budskap redan första gången.
Att jag inte riktigt håller med är en annan sak.
Vad är poängen att försöka "hamra in" dina åsikter "0.04 promille","911=pearl harbour", "sitta med bena i kors" etc i VARJE inlägg? Hallå !?!? Försöker du övertyga dig själv?

Redan Platon insåg problematiken med demokratin och klassade den ganska lågt bland styrelseskicken. Varför?
Då som nu är den okunniga/outvecklade massan den dominerande, vilket innebär att när de skall göra val, kommer de styras av sina EGO:n och sina söndermanipulerade värderingar/verklighetsuppfattningar.Det är knappast så lyckat..Är det verkligen lösningen? Man kan inte bara se saker från ett håll

Jag anser snarare som bla micro, cee att människor behöver upplysas, utvecklas för att kunna göra val som blir utvecklande
Tex David Icke menar vidare att konspirationen speglar vårt inre, rädslor, kontroll och EGO, Hur ska vi leda/rösta etc om vi inte fokuserar på att avveckla dessa egenskaper.

Mitt tips är fokusera mer på att vidga dina kunskaper, ditt medvetande istället för att lägga din energi på att folk är sabotörer, Illuminatiagenter om de inte fokuserar på demokrati eller helt okunniga om de inte slänger sig med "dialektik" etc. Det är extremt inskränkande.

Jag har själv fått revidera min världsbild ett antal gånger, vilket innebär att jag inte vill vara statisk och förhoppningsvis fört mig framåt.


Sunt förnuft/instinkt/intutition är bland de viktigaste egenskaper vi har , men som Illuminati just därför gjort allt för att avveckla

Btw, "Illuminati vill sabba soccarna"? Vilka tror du skapade socialdemokratin ? Vilkas födelsedag firar soccarna varje år den 1:a maj?


mvh eureka


Posted on: 2005/11/26 19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#28


See User information
eureka du skriver att
"människor behöver upplysas, utvecklas för att kunna göra val som blir utvecklande"
-men du kan inte tala om vad du menar med upplysas, utvecklas.
-vilka val är utvecklande? Vem ska godkänna vad som är utvecklande?
Det handlar om demokrati - men det vill du inte låtsas om - du tror att du vet bättre, eller? Svara på vilka val som är utvecklande? Vilka val är inte utvecklande?

Du skriver:
"Tex David Icke menar vidare att konspirationen speglar vårt inre, rädslor, kontroll och EGO, Hur ska vi leda/rösta etc om vi inte fokuserar på att avveckla dessa egenskaper."
Varför pratar du om David Icke? Kan du inte tänka själv?
Vadå konspirationen? Precisera!

Naturligtvis finns i det inre olika slag av hämingar - och egotrippar - men ditt inre står i samband med ditt yttre - med andra människors yttre - inre - det handlar om ett samspel. Att som David Icke bara koncentrera sig på ditt inre är att vara Illuminati propagandist - David Icke är som en präst - som hela tiden hänvisar till ditt inre för att binda dig vid det - det handlar om både inre och yttre om du och alla andra ska kunna frigöra sig. David Icke vill inte att du ska bli fri - han vill lura dig - han säger aldrig någonting om demokrati!

Det yttre han talar om är väl någon slags DNA-matrix?

Sen säger du:
"Jag har själv fått revidera min världsbild ett antal gånger, vilket innebär att jag inte vill vara statisk och förhoppningsvis fört mig framåt."
Då motsäger du dig själv - nyss var det det inre och mer kunskaper som var det viktiga - nu pratar du om något yttre - din världsbild - hur vill du ha det?

Naturligtvis handlar det om både och - det handlar om dialektik. Att David Icke hånar dialektiken visar att han är Illuminati agent.

Du skriver:
"Sunt förnuft/instinkt/intutition är bland de viktigaste egenskaper vi har , men som Illuminati just därför gjort allt för att avveckla"

Vadå Sunt fornuft/Instinkt/Intuiton - det kan ju leda dig lika gärna fel?

Du skriver:
Btw, "Illuminati vill sabba soccarna"? Vilka tror du skapade socialdemokratin ? Vilkas födelsedag firar soccarna varje år den 1:a maj?

Svara på det själv du verkar veta!

OK! Det här kanske var lite elakt skrivet - jag tror att du vill veta - men det finns inget facit! Sen har du hittat David Icke och du repeterar vad han tutat i dig. Jag tror att David Icke är en CIA-agent - Illuminati-agent. De jobbar på det här sättet - ger dig något du kan tro på - kritik av de makthavande - men sen lurar de dig - de pratar om inte om demokrati för det är det värsta CIA och Illuminati vet.

Eller jag kanske har fel - säkert har du läst en massa mer av David Icke än jag har gjort! Har du något citat av David Icke där han talar om demokrati så blir jag glad - så kan vi diskutera Icke lite mer nyanserat.

Posted on: 2005/11/26 23:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#29


See User information
Jag försökte själv ta reda på vad David Icke skrivit om demokrati. Jag Googlade så här:
democracy site:www.davidicke.com
Jag fick 76 träffar. Vad bra tänkte jag. Så jag valde några av de länkar jag tänkte kunde berätta lite mera och öppnade dem under nya flikar. Sen går jag till de här länkarna för att se vad där står. Då finns där INGENTING!
Icke har tagit bort allting som jag Google påstod fanns.
Här är några av de länkar Google gav mig - men INGENTING att se!

http://www.davidicke.com/icke/articles3/infinitejust.html
http://www.davidicke.com/icke/thoughts/soldier.html
http://www.davidicke.com/icke/articles2/nazi-us2.html
http://www.davidicke.com/icke/articles2004/3rdparty.html
http://www.davidicke.com/icke/headlines/headlinesdec2003.shtml
http://www.davidicke.com/icke/headlines/headlinesjuly2003-2.shtml
http://www.davidicke.com/icke/headlines/headlinesapr2003_3.shtml
http://www.davidicke.com/icke/headlines/headlinesmar2005.shtml
http://www.davidicke.com/icke/headlines/headlinesnov2003_1.shtml
http://www.davidicke.com/news/show_ar ... 5&subaction=list-archive&


Jag hittar ingenting av David Icke om demokrati - kanske någon som hittat något? Så det går att göra sig en bild av vilken lära han sprider.

Posted on: 2005/11/27 1:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#30


See User information
Tanka hem Icke´s Secret of the matrix föreläsning här på vaken.se. Den är från 2003.
David Icke är inte från CIA, det kommer du fatta när du ser den föreläsningen. 911 du verkar ung och och smått överparanoid. Men heck, I don´t blame ya!

Posted on: 2005/11/27 4:06
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#31
hej 911
ja hade hoppas på att få ett svar på mitt föra inlägg men inte det (synd)


och 1maj är alltås illuminatis födelse och lucifers

David icke e nog knappast från CIA då han är alldeles för "bra"
men ja tror ibland att han snackar om reptilerna för att skydda sig..

Nu har de en hållhake på han
om han inte nämnt detta hade han kanske blivit dödad ganska snabbt...
(oavsett om det är sant eller falskt)
ja tror dock inte på reptilteorin men finner den absolut inte löjlig.

jag anser att ditt folkstyre i dagens värld är en utopi


trots att ja anser och tror att människan idag är mogen för en rejäl sannning och förändring...

MVH masken i angered


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#32


See User information
911,...du verkar ha en hel del krut (djävlar anamma) inom dig, och det är ju givetvis mycket bra,...för det behövs också folk som är riktiga "fighters" och som vågar vara obekväma och ifrågasätta mycket. Du är säkert en bra grabb/tjej kan jag tänka mig om man bara lär känna dig.
Hur som helst,...ta nu inte detta som en hyllning till dig "personligen",...utan jag känner igen mig själv bara i en del av ditt sätt att skriva mm. Jag kan själv vara ganska obekväm till och från, precis som du. Har blivit bannad tre gånger redan här på vaken... men är här likt förbannat igen. Vaken är ett bra ställe, och det finns bra folk här,...så ta det bara lite lugnt med krutet så skall du se att du kommer att trivas...

Nåja,...nog om det. Det här med David Icke, så kan jag knappast tänka mig att han skulle vara en CIA/Illuminati agent.
Vidare, så är det som du säger viktigt att inte hela tiden "repetera och hänvisa" vad andra har sagt eller skrivit (som många tyvärr gör), utan det är viktigt att tänka själv.

Ja,ja...det var väl allt för tillfället...

Frid/Psilo


Posted on: 2005/11/27 13:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#33


See User information
Till Psilocyber
Felet med David Icke är att han inte har några idéer om demokrati. Se vidare nästa svar.

maggot, du fick inget svar eftersom jag inte läst vad du skrivit.

Du skriver att folk har svårt att komma överens - men då måste det finnas regler som tar hänsyn till alla - en människa en röst och sen gäller det att inte bara 0,04 promulle kan ta beslut.
De 99,996 procenten måste ju få vara med och ta beslut någon gång om året.

Och du gillar inte partier - var och en ska stå för sitt - ja, vi har levt här på den här planet i små grupper i sju miljoner år - det har nog inte funnits så många partier under dessa sju miljoner år.
Människan började som asätare, samlare, jägare...

Det var först när vi lärde oss bruka jorden för 10 000 år sedan det krävdes partier - samhällena kunde ju bli så stora - miljiner av oss i samma grupp.

Sen satt Gaililei och tog pulsen i Pisa katedralen 1584 för att ta redda på svängningstiden hos en lampa och han kunde sätta matematiska ord på hur tid och längd hängde ihiop. Och vi fick så mycket kraftfullare tekniker - inte bara jirdbruk längre - industri - och nu sitter vi ihiop med handel och Internet i enda grupp på sex miljarder.

Det går inte att gå tillbaka till de små grupperna - utan Internet, tidningar, TV, skrift. Där vi bara uppträdde som individer - utan partier - fast det fanns förstås kompisgrupper på den tiden och det fanns olika grupper. Nya Guinea har 800 språk!!!!!!!!!!!!!!!!

Men ska vi dela upp Sverige i små grupper och skaffa oss 800 språk? Det är så klart att om vi hade var och en maskin som kunde producera vår mat så blev vi ju mer oberoende... det kanske kommer med nanoteknik och genteknik är det inte så svårt att bygga en sådan matmaskin till var och en av oss. Istället för bara vara en kaffebryggare - så kommer det käk ut ur apparaten också!!! Sen gäller ju att den här apparaten inte ställer till med några dumheter...

Hampa är ju smart - det kanske går att äta också? Verkar lite segt förstås - trådigt!

Här kan du kolla hampabonden i Skåne:
http://www.good.se/good/film/hampa/hampa.htm



jag tror faktiskt tvärtom ang junilistan

ja tror att detta parti är skapat av "socildemokraterna"
(egentligen något högre såklart)
för att bli en avgörande bit.
tack vare detta parti som stödparti kommer socialdemokraterna få fyra år till

Vad gäller junilistan så kan man kolla vad de skriver:
http://www.junilistan.se/politik.asp

Junilistans politik
Junilistan säger ja till svenskt EU-medlemskap, men nej till att flytta mer politiskt makt från Sverige till Bryssel. Vi är inte höger eller vänster. Vi samlar alla de medborgare som är positiva till internationellt samarbete, men som säger nej till den centralstyrda EU-stat som nu växer fram.

Demokrati byggs underifrån genom medborgarnas aktiva deltagande. Vi vill att medborgarnas inflytande ska öka. Ett sätt är att hålla fler folkomröstningar. Det är en självklarhet att svenska folket ska besluta om Sverige ska anta EU-grundlagen eller inte.

Då verkar det lite konstigt att de inte skriver vilka frågor de tycker kan vara lämpliga för beslutande folkomröstningar eftersom de har det på sitt partiprogram.

Varför säger de Ja till svenskt medlemskap i EU?
Ska inte folket få besluta om det?
Och sen skriver de inte ut i klartext att de vill ha beslutande folkomröstningar - det har de i sitt Oktobermanifest på sidan 4 -
Beslutande folkomröstningar tillkomna på initiativ från medborgarna införs. -
http://www.junilistan.se/pdf/Oktobermanifestet_6.pdf

men inte när de presenterar sig på hemsidan.. då skriver de bara folkomröstningar - ingenting om beslutatande folkomröstningar annat än om EU-grundlagen. kan man lita på ett sådant parti?

för ja tror att socialdemokraterna har ett extra starkt band till illuminati

Sen kan du få skriva vilka länkar som finns som berättar om hur Socialdemokraterna är kopplade till Illuminati-Frimurare.

David Icke är han CIA-agent?
Vad skriver han om demokrati? Finns det något citat? Försöker man hitta vad han tycker om demokrati på hans hemsida .- så är ju allting bortplockat!!!!!!!!!!
Istället lurar han in människor i ett eget medvetande höjande - det är att gå Illuminatis ärenden - han isolerar varje människa i sin lilla sfär och samarbetet - demokratin mellan människor upphör och Illuminati kan sen styra dem.

Folkstyre är en utopi i denna värld säger du - men vi har ju redan demokrati - fast det är ju en ynklig 0,04 promille demokrati - och sen kan vi ju få ta beslut vart fjärde år alla 100 procenten men partiprogrammen - kartorna som ska gälla fyra år framåt - vi har att välja mellan är väldigt suddiga - vi ska INTE ta bort den demokrati vi har - men vi ska se till att vi kan ha beslutande folkomröstningar i vissa frågor - typ EU - inte bara rådgivande folkomröstningar - då kan ju folk köras över sen - som i valet mellan höger och vänstertrafik. Folket rösta på vänstertrafik, sen sket politikerna i det efter några år - valde själva högertrafik åt folket - då gräver ju de själva demokratins grav! Varför väljer de inte ett nytt folk åt sig? Folket duger tydligen inte åt dem!

Rejäl sanning och förändring - det är väl att sätta sig på ändan med benen i kors och upptäcka att språket bara är ljud - på Nya Guinea finns det kanske 800 olika ljud för samma sak! Kaffekopp kan kallas för 800 olika saker - 800 olika ljud för kaffekopp.

De behöver sätta sig på ändan och meditera - fatta att det finns en värld bortom alla de 800 namnen på kaffekopp och det behöver vi också - så vi kan hitta något gemensamt - en tystnad - men vad ska vi den till? - blir det demokrati av att vi alla lärt oss lyssna till tystnaden? Nej, men vi kanske kan lugna oss lite när vi pratar - lyssna lite bättre på varandra - lita lite mer på varandra - tro på oss själva lite bättre - tro att vi kan ha beslutande folkomröstningar - nu är ju folk så rädda för sig själva och andra att folket självt inte vågar kräva att få vara med och besluta i alla frågor - bara i Melodifestivalen kan vi ha beslutande folkomröstningar - OK! Junilistan har det på sitt program - men det gäller att få alla partier att ta upp det på sina program - elller är de andra partiernas medlemmar så puckade att de inte tror sig om att kunna ta beslut i folkomröstningar - besluta om att alla ska få mediciner om det kommer någon dödlig epidemi - inte bara en miljon doser till fågelinfluensan - vi är ju nio miljoner.

Fågelinfluensan kanske är en bluff - men det kan ju komma något annat skit - varför ska då åtta miljoner stå på en dödslista och en miljon på en livslista?

Vi måste kunna ha beslutande folkomröstningar om hur många som ska stå på livs/dödslistan,
Jag tänker rösta JA till att alla ska hamna på livslistan och det tror jag de flesta tänker göra. De flesta är så kloka så de kommer att rösta JA till att alla ska vara med på livslistan - få medicin mot dödliga epedimier. Nu har åtta miljoner av oss hamnat på en dödslista inte fått några doser - då är det något fel på demokratin - doserna kanske tog slut? Eller någon tänkte inte på att alla kunde behöva ha sig en dos? Eller de vill lösa problemet med arbetslöshet, invandrare, handikappade - ta död på dem?

Det har iallafall inte dykt upp någon ansvarig politiker och förklarat varför de bara köpt en miljon doser och inte åtta miljoner. Varför har de inte byggt en fabrik för att fixa fram doser - de har ju haft några år på sig! Det tar tre år att bygga en fabrik och en influensa sprider sig runt jorden på ett eller ett par dygn.
Göran "Pol Pot" Persson det är ju så klart han inte går ut till media och förklarar sig - för han kan inte förklara bort den dödslista som nu finns.
Det är det nuvarande systemet med beslutande omröstningar vart fjärde år på olika diffusa olikfärgade partiprogram som har lett fram till detta. Felet är att vi enligt grundlagen inte kan ha beslutande folkomröstningar - om vi vill - ÄVEN OM HUNDRA PROCENT vill ha en beslutande folkomröstning så går det inte enligt grundlagen - då måste vi skriva om grundlagen! Vi måste väl ändå ha möjlighet att ha beslutande folkomröstningar om alla vill! NU GÅR DET INTE! Och politikerna och media behöver inte bry sig om oss - vi har ingen beslutsmakt ens på papperet!!!!

Vi behöver inte vara rädda för beslutande folkomröstningar.
Vi behöver däremot vara rädda för den nuvarande 0,04 promille demokratin - där bara 0,04 promille kan ta beslut enligt grundlagen - inte 100 procent kan besluta i folkomröstningar - vi måste ändra på grundlagen - alla ska kunna besluta - precis som vid Melodifestivalen.



Posted on: 2005/11/27 13:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#34
maggot, du fick inget svar eftersom jag inte läst vad du skrivit.
maggot, du fick inget svar eftersom jag inte läst vad du skrivit.
...hmm jaså då e det inte lätt att föra en diskution...

Du skriver att:
Då måste det finnas regler som tar hänsyn till alla - en människa en röst och sen gäller det att inte bara 0,04 promulle kan ta beslut.

som ja skrev i mitt fösta inlägg
Jag anser att för att det skall råda någon form av demokrati över huduvtaget måste makten delas upp!

"decentraliseras"...


Jag anser att det som skall beslutas om skall de som "påverkas" vara med att besluta om.

alltås någon form av syndikalism
jag är lite av en angängare till denna idielogi, finner den rätt så sund...

ja påstår att rösta kanske inte är så fint och demokratiskt som man vill tro och påstå
ex så skall 10 personer "göra upp"(besluta) om en fråga 6 röstar för och 4 mot .....

Svar: då "förtycker" 6 stycken 4
om vi går upp i antal och det är 100st så röstar 51 för och 49emot då förtrycker 51st 49 människor

om vi går upp yttligare till 100000 röstar 60000för att 40000mot alltås 60000besegrar 40000

detta låter ju inte så fint eller hur?

och idag är vi på väg mot en globalisering med 6 miljarder olika viljor...
(mer eller mindre)

så vill ja även säga att dessa 349 politiker inte har någon störe makt längre för vårat medlemaskap i EU

och snart kommer grundlagen som går emot vår
att all offentlig makt skall utgå från folket...

alltså med en majororit finns en minoritet man kan inte vara alla till lags
då spricker man på mitten
och vadå komma överens?
Alla har ju olika tänk det går väl inte att få fram
allas vilja "demokratiskt" ja snackade tidigare om trafiken hur fan ska alla komma överens
somliga vill höja hastigheter andra sänka vad ska vi göra anarki i trafiken
kör på vilken sida du vill?
och känner du för de så andvänd cykelbanan..

ang junilistan och all annan skit partier organisationer osv.
det handlar inte om vad man säger utan om vad man gör!
det är det som bidrar till förändring vem som kokar kaffet i familjen
hur man behandlar sina vänner osv
som eureka menade konspirationen speglar vårt inre
det mygglas på varje nivå .....
kostar en öl på krogen 30 kronor och man lämnar fram en 100 och får
tillbax 80 då är det inte många som säger till....

sen skrev du
"Sen kan du få skriva vilka länkar som finns som berättar om hur Socialdemokraterna är kopplade till Illuminati-Frimurare"
ja menar på att sverige hade ju kontakter till sovjet
och många tidiga socildemokrater var murare....
bla branting
sen det med David Icke om demokrati
va fan har det förbetydelse
ja vet inte om micro heller snackat om demokrati eller cee
är dom cia agenter?

du skriver att vi redan har demokrati
ja tror inte våra politker är valda av folket utan utvalda av
blodlinjer och hemliga sällskap hur det är här uppe i norden vet ja ej
men det kallar ja ej demokrati för vårt parlament idag är mer eller mindre maktlöst
makten finns i EU
se sune lyxens film om EU!
sen att politikerna gick emot folket i trafikomröstningen kan ju tyckas
sådär
men politkerna gjorde då en bra grej att få över till högertrafik
annars hade vi fått bygga om bilar osv....

// Maggot

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#35
Sen verkar det som du tror att
folket är en grupp får
folket består av individer med olika åsikter
men det finns kanske något som i grunden är RÄTT/SANT
men vi har en bra bit att gå fär att nå dit

i en folkomröstning med 100st snubbar som skall rösta om färgen på hustet röstar 51 på rött och 49 på blått

huset målas rött rättivist?
nja kanske så rättvist det kan bli men 49 förtycks





 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#36


See User information
Nu är det ju bara 0,04 promille som bestämmer färgen på huset och det blir inte ens en gubbe eller gumma. Men säg att vi är lite mer generösa och säger att det är lagom att 4 procent ska få besluta om husfärgen. Då blir det 4 personer som bestämmer - och 3 av dem vill måla huset rött!

Är det inte ännu värre?
De andra 96 har man ju inte ens frågat. Och om de vill vara med och besluta alla hundra så säger det här husets grundlag att det går inte att ordna en sån omröstning med alla hundra. Då betraktar husets grundlag som de fyras gäng har skrivit övriga 96 som fårskallar.

Jag tycker att beslutande folkomröstningar ska gå att ordna om folk vill - och då måste det stå i grundlagen.

Det är alltså inte jag som ser som andra som får - utan det står i vår grundlag att vi är får - både du och jag - vi får ju inte besluta i folkomröstningar lika lite som de svenska fåren.
Grundlagen betraktar oss som får - Grundlagen är skriven av de 0,04 promille som nu får besluta!

folket består av individer med olika åsikter
men det finns kanske något som i grunden är RÄTT/SANT

Ja - om du sätter dig på ändan med benen i kors och låter ditt jag dö - då hittar du en tystnad - bortom orden som är lite mer ursprungligt - orden är ju bara kartor för delar av en enda verklighet - när vi kallar något för en tekopp eller kaffekopp så lurar vi oss själva och alla andra - eftersom koppen står i kontakt med månen så att beroende på månens plats blir koppen lite olika - det finns alltså ebb och flod i koppens porslin! Flyttar du på koppen så flyttar du också lite på månen. Att därför prata om måne och kopp är att lura oss själva och andra - måne och kopp är ju delar av samma ett. Och därför går det i princip bara att sätta ett namn på alltsammans om man vill vara riktigt ärlig - men det blir ju lite opraktiskt - att sätta ett namn på allt är också fel - eftersom den enda verkligheten är den enda verkligheten - inte namnet på den!

Hänger du med?

Opraktiskt är det att sitta på ändan med benen i kors och fatta att språket orden lurar oss och andra - istället uppleva att ditt jag inte behövs - du blir andad - du dör inte - du fortsätter leva - då kan du bli lite lugnare - sen kan du med den erfarenheten i bagaget börja använda ord - lura dig själv och andra en smula! Vi måste ju ha verktygen orden - för att få det att fungera - men vi behöver också se orden som verktyg - inte ta verktygen - orden - kartorna för verkligheten själv.


Hänger du med?
Så då handlar det för oss att sitta på ändan med benen i kors några minuter om dagen för att inte glömma bort vårt ursprung helt - sen kan vi resa oss - känna oss lite lugnare - gladare och börja snickra på våra historier - fattat lite bättre att vi gör kartor åt varandra.

Det handlar för oss att berätta vår egna bra historier och komma överens om en gemensam skapligt bra historia - recept på vilken färg vi ska måla huset i! Det går ju att använda flera färger på huset också - ibland vill vi kanske inte det - vi vill ha ett recept och ett bra recept - vi vill alla få medicin mot en dödlig epidemi - vi vill inte att en miljon ska stå utanför arbetsmarknaden - vi vill inte hjälpa USA i Afghanistan med svenska trupper som inte FN sagt ja till...

Hänger du med?
Alltså inte bara Junilistan behöver ha beslutande folkomröstningar på sitt partiprogram. Sossar och Moddar och Foppar och Moppar och allt vad de kallar sig - de som röstar på de vill väl ibland få kunna ta ett gemensamt beslut - bestämma husets färg allesammans - och man behöver ju inte bara använda rött - man kan ju ha vitt kring fonstren också och vita knutar och en blå dörr och gröna fönsterluckor - kan bli riktigt snyggt!

PS
Javisst - vi hänger med - javisst gör vi det!

Posted on: 2005/11/27 16:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#37


See User information
Om vi säger såhär:
Tror du att makthavarna vill veta vad vi vill?
Jag tror att deras mål är det motsatta.

Det fanns för något år sedan seriösa undersökningar
som sade att majoriteten av svenska folket var villiga att
t.o.m. höja skatten för att behålla sjukvården på dåvarande nivå.
Det var ca 80% som ville ha vården oförändrad med dåvarande
höga skattenivå.
Detta är ett klart besked som offentliggjordes i media på ett
väldigt tydligt sätt.
Ändå sker skattesänkningar och försämringar inom vården, med
ursäkten att det inte finns pengar.

Det är inte bra system för ökad bestämmanderätt som saknas,
det är viljan hos politiker och makthavare.
Det är viktigt att lära sej känna igen ursäkterna och propagandan
som vi inte i dagens samhälle har lärt oss urskilja.

Posted on: 2005/11/27 17:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#38
911

ja förstår inte vad du vill ha sagt med alla dina inlägg folkomröstningar så blir det mer demokratiskt
har du inga mer "radikala" åtgärder (ideer)

och folkomröstningar går att fuska med även att manipuperla

JA sidan vann i EU omröstningen
hur många hade röstat ja till EU om de visste vad EU egentligen handlade om.
hur det är en viktig pusselbit i ett gigantiskt och pussel som ritningarna var färdiga till långt innan EG och skit

människor går lätt åt få till får

genom att berätta 90% av sanningen
är bästa sättet att ljuga

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#39


See User information
Det är som du säger!
Vad är det som fattas?
Vi kan ha rådgivande folkomröstningar i olik frågor. men politiker och media bryr sig inte om våra råd efter några år - om de tycker råden är obekväma. Och de tror vi glömt vad vi sa.

Vi måste alltså kunna ta beslut i folkomröstningar. Nu är ni varsågod så snälla och gör som vi säger! Med beslutande folkomröstningar får vi makten. De 0,04 promillena kan inte bara besluta åt oss.

Enligt svensk grundlag får vi INTE ha beslutande folkomröstningar. Om vi lyckas få in beslutande folkomröstningar har vi lyckats skaffa oss ett demokratiskt vapen. Vi kanske aldrig behöver använda det!
När politikerna vet att vi har vapnet så tänker de två gånger innan de beslutar.

Så det är INTE direkt demokrati vi behöver - det verkar för jobbigt att rösta i alla frågor. Det handlar om att ha möjlighet att få besluta i folkomröstningar. Om vi vill så kan vi använda det ibland eller någon/några gånger om året på sin höjd. Vi ska inte sitta och trycka på JA, NEJ eller AVSTÅR hela dagarna. Det behövs inte - politiker är också människor - kan lyssna på oss - ta kloka beslut -men de kan inte köra över oss sen i viktiga frågor - om vi har vapnet inskrivet i grundlagen. Det demokratiska vapnet.

Finessen med beslutande folkomröstningar är tror jag att de flesta förstår hur sjukt det är att vi inte kan ha beslutande folkomröstningar även om 100 procent vill ha dem - eftersom de ine är tillåtna enligt grundlagen.

Och jag tror att de flesta - vi kan ju läsa och skriva - kan ta beslut i en folkomröstning. Det måste finnas något bra krav vi kan enas om! Beslutande folkomröstningar är rätt enkelt att förstå vad det är - och jag tror många kan enas om att de behöver skrivas in i grundlagen.

Vilka är motargumenten?
Fölk är för dumma?
Men varför får vi då ha beslutande omröstningar vart fjärde år - om vi är så korkade?
Och vem är korkad? Inte jag och inte du - vi oroar oss istället för att om de där får vara med och ta beslut - då blir det dödsstraff i Sverige osv. Jag tror inte att vi behöver oroa oss. De flesta är hyggliga människor det går att prata med - och dum är nästan ingen!




Posted on: 2005/11/27 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#40
Jag tycker mer att fria individer ska ta beslutet.....
typ anarkism/syndikalism

att de som idag kallas politiker är det helt friviliga...
och inte får någon lön
utan gör det gratis naturligtvis förlorad arbetsinkomst som ersättning....

men på ett mer hummant sätt en vad som råder idag

MVH Maggot


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#41


See User information
Vem är fri? Vem är inte fri? Vem ska bestämma det?

De som sysslar med politik gör det ju oftast utan att få betalt.
Sen har en del politiker i toppen skaffat sig skyhöga löner.
De ser det som vilket jobb som helst. De ser inte det som ett förtroende uppdrag från väljarna. Ett land, en stad är för dem en industri, ett företag. Att tillverka tvål eller att bygga lekplatser för barnen det är samma sak för dem.

Att se till att besluten tas lokalt är bättre. Att de som bor i ett område själva kan bestämma var lekplatsen ska ligga och vad den ska kosta är bättre. Men hur stora enheter funkar? En stadsdel är kanske 10 000 personer. Hundra personer eller säg femtio personer kanske funkar bättre - de kan samlas och höra varandra utan mikrofoner. Känna hur den andre luktar....

Då gäller det att tänka ut hur ett sånt system ska sättas ihop. Det finns de som har gjort det. Men det hjälper inte helt. Det funkar inte att människor bara får inflytande över sin närmaste miljö. Varje människa är ju centrum i universum... Alla måste besluta över helheten - över sex miljarder människor - då blir det svårt.

Beslutande folkomröstningar ibland - eller regelbundet återkommande ett par gånger om året - kanske vi orkar med? Vi kan ju testa - bara vi får in det i grundlagen - bara vi törs lita på oss själva och grannarna. Då kanske det blir humanare - mänskligare.

För vad är humant? Vem ska bestämma det ordets innehåll?
Samma som att fråga - vem är fri? Vem vet?

Demokrati? Vad är det? Att 0,04 promille endast har rätt att besluta tror inte jag är demokrati. Att hundra procent alla kan ta beslut i folkomröstningar är för mig mer demokrati.

Men visst är det problem med det också... men det är en regel... vilka regler ska vi ha... är nog frågan,,, att försöka svara på.

Vilken regel vill du ha?
Vilka regler vill du ha?

Posted on: 2005/11/27 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#42
jadu detta med frihet är ju svårt man kan väl kanske alltid bli friare
jesus sa att sanningen skall göra er fria
och det tycker ja låter sunt...

och detta med folkomröstingar e något som låter väldigt bra men folk är för okunniga för att fatta beslutt anser jag iaf...
som ja sagt är jag för stark dicentralisering dela upp sverige e flera småstateter med småkommuner och arbetsplatserna skall ägas och styras av de som arbetar på dom


För vad är humant? jadu vem vet men det kanske finns något som är rätt hos alla människor någonstans ja tror ju bla på återfödelse och tack vare det har vi fått vårt samvete osv


sen skrev du
Vilken regel vill du ha?
Vilka regler vill du ha?

ja förstår ej vad du menar kanske du tror jag vill ha anarki?
men ja andvände ordet anarkism o det är inte samma sak.

MVH Maggot


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#43


See User information
Vad menade Jesus när han sa att sanningen ska göra er fria?
Sanningen är väl det man upplever när man sätter sig på ändan med benen i kors? När ditt jag inte längre gör en historia av verkligheten - försöker tolka verkligheten - fattar att det inte går att sätta ord på den - att det vi kallar verklighet är något obegripligt och ovärderligt!

Sen kan vi naturligtvis inte sitta på ändan med benen i kors hela dagen. Vi måste ju använda våra jag - våra verktyg för att begripa och värdera vad vi kallar verklighet - och som också är materiell - inte bara är något vi kan inbilla oss är vad som helst - du kan ju inbilla dig att en sten är en fotboll och sen sparkar du på "fotbollen" - lycka till!

Det är så Illuminati jobbar - och tyvärr också David Icke - som säger till oss allt är inbillning! Han kan ju inbilla sig att en sten är en fotboll. Lycka till David Icke!

Du skriver att dels är folk är för okunniga och sen vill du bilda småstater och de som jobbar ska äga och styra sina arbetsplatser. Hur går det ihop? Ska de okunniga styra sina arbetsplatser? Eller ska de som kan äga och styra sina arbetsplatser och småstater inte kunna folkomrösta?

Vem har lurat i dig att vi är så okunniga så vi inte kan folkomrösta? Vi kan ju ha beslutande folkomröstningar när det gäller Melodifestivalen? Då går det bra!

Det är naturligtvis de som tror sig vara en elit - tycker att det räcker med 349 riksdagsledamöter - 0,04 promille - av oss som ska ta alla beslut. Naturligtvis vill de inte att vi ska kunna ha beslutande folkomröstningar. De kallar aldrig att berätta för dig att du är så kunnig så att du kan ta beslut annat än i Melodifestivalen.

Regel?
T.ex. småstater, tex äga och styra sin arbetsplats. tex beslutande folkomröstningar, tex 0,04 promille demokrati.

Vi är sex miljarder på den här planeten - de ledande politikerna - bankerna - militärer ser detta - de tänker ut planer för dessa sex miljarder - vi måste också hitta på något bra - varför inte folkomrösta? Sex miljarder som folkomöstar? Funkar det? Vi kan ju alltid testa! Eller vilken regel ska vi följa? Ska vi låta dem som påstår sig kunna leda oss - leda oss? De som säger att vi är för okunniga för att själva kunna besluta - ska vi tro på dem?


Posted on: 2005/11/28 0:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#44


See User information
David Icke har aldrig påstått att nått är en inbillning. Bara så du vet.
Kolla upp själv, secrets of the matrix.
Han menar att makten ligger hos oss, att vi är för lata och okunniga o ouppvaknad och att det är därför den lilla eliten dominerar den stora majoriteten. Massorna klarar inte folkomröstningar under dagens förusättningar, de måste vakna upp ur illuminati´s "dreamspell" först o inse vad life´s all about; LEK O LÄR!
Det ska vi fokusera på, att utbilda folk på gräsrotsnivå, inte hålla på att kräva folkomröstningar hit o dit!

I en tidigare text skriver du att du inte vet så mycket om Icke, ibland verkar du vara något av en professor i ämnet..?
Att du förstår dig på hur systemen funkar låter ju bra, men ring upp 10 slumpade nummer ur telekatalogen så tror jag inte du hittar några särskilt välinformerade typer, tyvärr!
Vi måste ändra makt-ordningen i media och läroplaner, så att media granskar eliten och inte folket, sen att livskunskap/orsak o verkan blir lika viktiga ämnen som matematik i skolan.
Om predikaren på berget eller predikaren på köpcentrats p-plats hade räckt så hade vi svängt runt hörnet för 2000år sedan.
Vad vi behöver är direkt, neurologisk-intervention mot egot på köttslig nivå!
-5 torkade gram psilocybin-svamp någon?

Posted on: 2005/11/28 9:19
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#45
svar till 911
911 skrev
Du skriver att dels är folk är för okunniga och sen vill du bilda småstater och de som jobbar ska äga och styra sina arbetsplatser. Hur går det ihop? Ska de okunniga styra sina arbetsplatser? Eller ska de som kan äga och styra sina arbetsplatser och småstater inte kunna folkomrösta?

Ja jag vill dela upp landet i flera småstater där friviliga vill vara med och styra landets utveckling.

De som är "friviligt politiska" har ju antagligen ett intresse för politik
och då är de inte förhopningsvis lika okunniga.

med en folkomröstning tvingar man ju undermedvetet en människa till att ta stälning i en fråga han/hon kanske inte är mogen för (har kunskap)

kolla bara ang EUs grundlag där sa politikerna att folket var för okunniga för att ta beslutt.sen granskade SVTs program Uppdrag granskning hur bra våra parlamentaliker var på grundlagen...

De kunde inte ett skit fick solklart underkänt!
visserligen tycker ja vi ska rösta om det
men det för att inte sjunka ännu längre ner i den nya sovjetunionen=eu

se bara hur media blossar upp det
-HUR SKA VI FÅ MER FOLK TILL VALUNNORNA.


ang arbetsplatserna så menar ja såhär...

eller först kanske ja ska berätta att ja jobbade i tre år på ett ställe där man arbetade med parkarbeten,skogsröjning,vedkapning,vedklyvning.mm

när man hade möte på arbetsplatsen om hur man skulle förbättra arbetsplatsen, var det ju de som verkligen ville se förändringar som yttrade sig och hade en åsikt
(naturligtvis hade säkert en del ideer men aldrig våga säga dom
och naturligtvis kom det några korkade förslag)
men ändå)

alltså om vi tänker såhär att på en arbetsplats är det 30som arbetar ....
de behöver kanske en lagbas
en säkerhetsansvarig och en fordonsansvarig och en som tar hande om ekonomin...
då är det alltså fyra snubbar som behövs....
och av dessa 30 är det förhopningsvis
minst 4 som vill bli det...
alltså blir de det
och eftersom de är friviliga inbilar ja mig att de har ett extra intresse för dessa saker...
sen har de kanske personalmöte en gång i månaden
detta möte är helt friviligt att gå på (kanske tillomed efter arbetstid)

på mötet ska det diskuteras hur företaget ska skötas osv
då kommer kanske 10st av de som jobbar för de är intresserade...
och de besluttar tillsamannas hur utvecklingen skall ske
(kanske via en omröstning)

sen skriver du
De kallar aldrig att berätta för dig att du är så kunnig så att du kan ta beslut annat än i Melodifestivalen.

ja anser att vem vi ska skicka till Eurovision Song Contest
inte är lika viktigt som om vi ska ha dödstraff ta emot fler flyktingar ha 100%yttrande frihet planekonomi eller fri marknad...

o förestemn melodifestivalen e snart lika korrumperat som usas val ..
där e de inte valda utan utvalda av skivbolag med artister med stora bröst med sexiga scenrörelser

hälsar masken

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#46


See User information
911,...med risk för att gå utanför ramarna för tråden så vill jag bara säga det att;..."verklighet" är inte det du upplever genom dina sinnen eller via ditt sinne. Sinnet, egot är en illusion, och sinnet skapar illusioner.
Verklighet däremot,..."är"...,det "varande" som använder sig av och utrycker sig via sinnet och kroppen.
Det finns en verklighet bortom ditt ego och ditt sinne.
Det som du kallar och upplever som ditt liv är endast en enda stor ego-tripp.

Välkommen till Matrix...

Frid/Psilo



Posted on: 2005/11/28 11:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#47


See User information
Detta har jag kommit fram till genom att läst inläggen:


1. Det är inte alla som anser att folkomröstningar är lösningen.
(Jag tror inte det i alla fall).

2. Även om vi vill ha folkomröstningar så kan vi inte få det för vi har ingen deomkrati. (Illumkrati kanske).

3. Det enda som vi kan göra är att höja medvetandet på människor, vilket även är det enda som behövs.

Posted on: 2005/11/28 11:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#48
micro skrev
Det enda som vi kan göra är att höja medvetandet på människor, vilket även är det enda som behövs

precis folk måste bli intreserade av sig själva omgivningen planeten politik och hela vår vackra värld


inte förgiftas av dokusåporna på tv3

och medvetande är ett ord som för mig betyder

VETA MED ANDEN! =medvetandet

MVH Maggot

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
56 user(s) are online (56 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 56

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS