vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Här är beviset...
Septagrammet är en satanisk symbol och har ingenting med "positivitet" att göra, som vissa tror och därför bär med stolthet, t ex maggot m fl.

Resized Image Resized Image

Här finns en bok som handlar om Aleister Crowleys ritualer,...och vad ser man;...jo man ser septagrammet.

Här är symbolen igen (septagram)...

Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Här är beviset...
Jag har mätt heptagramet med bla slagruta och det utstrålar harmoni jag har heller aldrig stött på en människa som tycker det är obehagligt att bära eller se på denna symbol.

Det handlar nog även om hur man laddar energierna i en symbol
ugglan är en symbol som andvänds av makten men ugglan är inte ondskefull i sig

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Den har säkert med sjusystrarna att göra, alltså Plejaderna... vad är det som står i bibeln... från ett inlägg jag gjorde en gång:

"Man föds ren (virgin, på nytt, i en ny fas) men det är tidsåldern Jungfrun, de - gudarna/upplysta/aliens som det refereras till - föddes alla ur Jungfrun, kom ur Jungfrun, eller solen i Jungfruns tecken. The sun, guds son kom på nytt i Jungfruns tidsålder. Vet inte exakt hur det står i vår bibel nu men i King James så står det i bibelns kanske äldsta text Job 38:33 (gud säger till Job): Knowest thoe the ordinaces of heaven - det finns en ordning/förordning hur gudarna/aliens ska göra här. I 38:31 så står det:
Kan du binda the sweet influences of plejaderna (vet inte om det står plejaderna nu i vår svenska version, kanske de sju systrarna/sjusystrarna), or loose the binds of Orion? 38:33: Så, influenser... den fördömda astrologin... detta är bibeln! Kan du föra Mazz-a-roth vidare in his season? eller Arcturus och hans söner? (En starconstellation!). I King James version så finns en ordlista. Vad står det att Mazzaroth betyder? Jo, the twelve signs of the zodiak.

Kanske man då kommer tillbaka till den yttersta guden för alla ordnar - sägs det i vissa sammanhang: Aton... eller vad säger du Bennybear... (inte Atos som jag råkade skriva på ett ställe.)

Se tråd om det:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=6630&forum=1

Posted on: 2007/7/16 21:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Inom esoteriken så är ju sju en väldigt viktig siffra inte minst inom Hylozoiken som innehar 7 livslagar

See User information
I Bibeln Job 38:33 står det:

Ja, förstår du himmelens lagar och ordnar du dess välde över jorden?

Det står om Orion i Job 38:31:

Knyter du tillhopa Sjustjärnornas knippe? Och förmår du att lossa Orions band?

Posted on: 2007/7/17 0:11
- -

Anonym
Du får ursäkta mig maggot, men vilket kabbala och frimurarsnack du kör med!! Esoterik betyder kunskap endast för invigda (initierade). Ordet esoterik kommer från grekiskans esoterikos.

Endast förbehållen en liten krets människor som ofta initierats genom olika ockulta ritualer. Det handlar alltså om hemliga sällskap så som frimureri, sekter, kabbala, satanism och ockultism i allmänhet.

Esoteriska läror förekom i de grekiska mysteriereligionerna och finns idag t.ex. i Kabbalah och Frimureri.

Esoteriken (av grek. εσωτερική) aspirerar också på att vara "Den enda sanna Kunskapen om verkligheten!" Ingen annan ideologi, lära, eller religion kan (enligt esoteriker) komma ens i närheten av den verklighetsförankring som Esoteriken ger.

Hmmm,...låter som frihetsguidens svammel...?(!)

Esoterik betecknar alltså något hemligt, en djupare kunskap i allmänhet, lärans egentliga namn är Hylozoiken och härstammar från den Hellenske matematikern och filosofen Pythagoras, som är känd för att ha grundat sin koloni Krotona, utanför Taormina på Sicilien c:a 700 f.Kr. Hans orden hade flera grader. I den lägsta lämnades kunskapen i mytens form. I högre grader gåvos allt flera uttydningar av symbolerna. En del av dessa myter har, även de förvanskade, kommit till eftervärldens kännedom.

Hur kan du försvara detta? Hur kan du använda och bära en symbol som står för detta?

Anonym
Okej Psilo vi är lite långt från ämnen nu men men

Esoterik = uttvalda

Och det kanske inte automatisk behöver vara fel de lär ju då lättare undgå misstolkning för ex

Sedan så tror jag att det även finns goda krafter inom många estoteriska samfund med som ex Frimurarsällskapen det märkte ju när vi var där ??

och en estoterisk symbol kan ju projeceras ut kärleksfullt oxå

Jag tänkte klippa ut lite frimurarsymboler så får du själv avgöra om de automatisk är onda

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Anonym
Att se symboler som automatiskt onda tror inte jag leder någon annanstans än till rädsla.

Septagram symboliserar säkert väldigt mycket, länken till Plejaderna låter inte så långsökt..
Talet sju är ju heligt så det stänker om det. Att sen människor med dunkla motiv använt symboler betyder inte att symbolerna är laddad med ondska för evigt, vi behöver bara ta tillbaka dem från ondskan..

Har en tröja smullfockad med swastikor som jag brukar bära med stolthet. Många personer känner bara till swastikan som en symbol för det tredje riket, men det är ju lååångt från den enda sanningen om swastikan.

Anonym
Vissa symboler är endast skapade för att användas inom mörka sataniska ritualer. Med ditt sätt att se det så kan man ju då säga att Illuminati, Skull & Bones, Bohemian Grove, frimurarna osv är jättepositivt och förmedlar det sanna kärleksbudskapet?

Anonym
"Vissa symboler är endast skapade för att användas inom mörka sataniska ritualer. Med ditt sätt att se det så kan man ju då säga att Illuminati, Skull & Bones, Bohemian Grove, frimurarna osv är jättepositivt och förmedlar det sanna kärleksbudskapet"

Illuminatis symbol facklan kan ju vara väldigt vacker att andvända i visa sammanhang ex sorgemanifestationer.

en dödskalle har jag faktisk aldrig sätt framställas vackert.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper