vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Hylozikerna = Illuminaterna
Hylozoik grundades för 2700 år sedan av den grekiske vetenskapsmannen Pytagoras och har existerat alltsedan. Dess lära publicerades först år 1950 i boken De vises sten av Henry T Laurency (Henrik von Zeipel).
Henrik von Zeipel var en friherre, kabbalist och Illuminat.

Hmm..."de vises sten" luktar Illuminism lång väg,...samma sak med "de vises protokoll".

vad menas med "de vises",...jo, Illuminaterna, "de invigda" "esoterikerna", kabbalisterna, satanisterna.

Samma ondskefulla krafter med olika ansikten...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hylozikerna = Illuminaterna
Jag är ingen expert på Hyloziken men just den boken håller jag faktiskt på att läsa och har även sätt ett föredrag om de sk estoteriska livslagararna,

De som spridit Hylozoiken i sverige är esa nyberg och Lars Adelskogh och den sist nämda är han som översatt David Ickes två första böcker.

Jag tycker din koppling är rent löjlig och fjantig eftersom sions agenda sägs ha dikterats år 1897.

De vises sten är även än av böckerna med Harry Potter och där är det oxå esoterisk kunskap
har du någon info om det ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja, maggot, sanningen kan ibland te sig löjlig och fjantig...men det gör det inte mindre sant för det.

Sions agenda går längre tillbaka än 1897, det är ju gammal skåpmat...

Anonym
Jojo men jag tänkte att sions vise protokol sägs ha skrivits då.

men ifall det enda bevis mellan hyloziken och Illuminati är två bokstäver så finner jag det som en skenbevis som inte bevisar nåt...

sen är jag ingen anhängare av hylozoiken men men

See User information
Väl Mött "P-C"...
Jag ser det som så att nog är det mesta som i all fall (tillåts) ges ut i skrift eller någon annan media - ofta i syfte att deformera sanningen - men så är det som så att en festlig lag gör det möjligt att ofta såå kan man ändå ur allting faktiskt få en bra bild på "Något" - varför det är som så - kan kanske förklaras med en gammal italiensk folksaga... Satan djävulen ville komma på ett sätt att få folk att sluta vandra den riktiga vägen - och han hittade på det ena jävelskapet och det andra - men när han så besökte "Underrjorden" för att få råd av några "nornaliknande vareler därnere - så menade de att vad han än kom med skrattade och ménade att det var värdelöst - det skulle människorna klara av - men så kom han med ett ytterligare exempel - och då sa de allesammans - att den var bra...
Oxh vad var det för nått+ - Jo - "FÅfänga"... så på så sätt så oavsett bovarna vill illa så sparas alltid litegrann som är till godo för människan och varför detta händer är väk för att verktyget som fixar till materialet - är lite fåfäng... och på så vis så kan ändå materialet användas bara man förstår hur...

Ehr? (=harkling på engelska)

Posted on: 2007/7/17 18:42
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Jodu gamle shygets, så är det, och så kommer det förbli...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper