vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Bränn all konst
Konst är fri murarnas sätt att hjärntvätta befolkningen. Bränn all konst, förutom Anders Zorn - han var inte frimurare.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bränn all konst

See User information
Frimurarnas...

Ja om man tänker på Dali osv kanske. Men det är nog en grov förenkling och överdrift.

Posted on: 2007/7/18 4:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hupp,...om du skulle göra en gigantisk skulptur av en stor kuk på 15 meter, och ställa den mitt på torget, då skulle det uppfattas som konst. Vad som helst kan vara konst...skall man då börja bränna allting nu då? Nä, så enkelt är det inte...

Psilo

Anonym
Det är märkligt, folk blir förargade för en del saker,...he he he...jag hade velat se hur en massa plattskallar hade blivit arga genom att t ex skapa en gigantisk "ringmuskel" (anus) på en si så där 100 meters diameter och 7 meters höjd, och sedan ställa detta stora anus mitt på sergels torg. Undra vad folk hade gjort och sagt?

HA HA HA HA HA...

Det är terrorism på högsta nivå...

See User information
Jag skulle snarare bränna all skönlittratur (i synnerhet sci-fi) och filmer som Holly-wood spolar ut. Eller ännu bättre, höj din IQ med 25 enheter på två veckor igenom att stänga av TV:n.

Posted on: 2007/7/18 13:14

Anonym
Psilo:

Kukar var i den för-kristna världen en symbol för bl.a. välgång. I Kina t.ex. så brukar äldre familjemedlemmar dra (inte runka) i nyfödda pojkars snoppar för att visa sin stolthet.

I Malmö så har någon ett penisavund, enligt Frued mått mätt:
http://peter.karlberg.org/articles/2005/02/07/fallos-lingam-kuk

See User information
De gillar att ställa upp dem över allt i närheten av kupoler och reflekterade vattenmassor.

De tycker det är skitkul att driva med folk rakt framför ansiktet på dem. (Som alla psykopater så talar de om i förväg vad de tänker göra, de kan liksom inte hjälpa det)

Posted on: 2007/7/19 13:58

Anonym
De är ett större hot emot mänskligheten än alla terrorister tillsammans.

See User information
Quote:

toblerone wrote:
Konst är fri murarnas sätt att hjärntvätta befolkningen. Bränn all konst, förutom Anders Zorn - han var inte frimurare.

Jag målar o tecknar själv .. jag är inte frimurare? och jag tror inte min konst är nån hjärntvätt? men ... viss "konst" må kanske vara det , som det där när en tjej pissade på en scen någonstans i sverige, för o visa sin manlighet.

Posted on: 2007/7/20 9:16

See User information
Psilocyber: Illuminati har redan stora "snoppar" överallt.
Nimrods snopp som symboliseras av obelisker.

Heh, men i övrigt är att förbjuda, bränna och ta bort saker så pass mycket mer åt Frimurare/illuminati hållet än någon tavla någonsin kan bli.

Men ifall du vill hitta sympati för din otroligt fasistika idee så slår jag vad om att både Mao och Hitler är på... Och dom har ju inget med Illuminati att göra?....eller?..eller?..
ehehe..

Posted on: 2007/7/20 9:38

Anonym
picasso, jag tror att alla konstnärer som får sin konst exponerad är frimurare. De kan inte kontrollera alla som målar gubbar på servetter o.s.v.

See User information
givetvis är det så. men att säga alla är att ta i. Och vad räknas till konst? Musik tycker jag räknas till konst. Skulle tex band som ministry vara frimurare skulle iaf jag klia mig i huvet.

Posted on: 2007/7/20 13:06

See User information
http://www.svenskakonstnarer.se/start/index.php

jasså du tror dessa är frimurare också?

Posted on: 2007/7/20 13:07
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

See User information
Minns du TV-serien - AK7? eller vad den hette - en jävligt intressant film ang - just detta med konstens frimureri...
Rent generellt , så är det väl som så att allt som händer är liksom sanktionerad av "bovaran - annars så hade saker och ting inte tillåtits hända - Så är det väl?
jag själv är ju konstnär och detta med att få visa och möjlightenen att få sälja - hhar en jävla turordning - men det betyder ju inte att alla konstnärer som kanhända säljer en "Bit" är skitstövlar - men skall man bli etablerad som det heter så fordras vissa "Regler" - liksom - och det är där många faller - man vill ju inget annat än att liksom "Överleva"...
Många "faror lurar där... Hö, hö...

Posted on: 2007/7/20 13:09
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Ja, de är frimurare till 100%. Det kanske finns några radikala personligheter men det är bara ett alibi.

See User information
toblerone !

har du kollat upp dessa konstnärer i matrikeln?

Posted on: 2007/7/20 13:12
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

Anonym
Ja, det har jag. Jag avlade en avhandling om det på Fair Fax university

See User information
publicera det då om de e som du säger , och hur e de med alla kvinnor om ALLA är frimurare??

Posted on: 2007/7/20 14:13

Anonym
Kvinnor är inte alltid mottagliga av frimurarna. De är svårare att kontrollera. Men frimurarna gör det genom omvägar, t.ex. väljer tavlor som har svag frihetskänsla till sina "utställningar".

See User information
hur blir det med publiceringen av den avhandlingen du gjort? och jag tyckte att de tavlorna på länken jag skickade hade frihetskänsla, det var ju skog - natur o djur på motiven, kan det bli mer frihet än så?

Posted on: 2007/7/20 14:28

See User information
Äldre tråd om konst mm:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=51550#forumpost51550

Apropå Ryssland och Eremitaget i S:t Petersburg + lite om mening med konst så kan kanske denna artikel av Zhang Cuiying ge lite...

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=985
http://www.zhangcuiying.org/

Seclusion:
Resized Image

Vi är ju vid en slags "sluttid"...

[...]
"...The path of the arts always goes from its initial period to its peak, and then declines again. All of mankind's cultures follow this trend as well. Everything of mankind is amidst formation-stasis-degeneration-destruction, which is part of the characteristics of the past cosmos. So whenever mankind's morality is no longer good enough—when nothing is good enough anymore it has to start over—it's catastrophic for mankind, everything ends, and then everything starts over again, proceeds to the peak, and then declines again. This cycle keeps repeating.

...del av föreläsningen:
Teaching the Fa at the Discussion on Creating Fine Art
Li Hongzhi, July 21, 20
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1843

Posted on: 2007/7/20 14:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
picasso, vanligtvis så läggs inte avhandlingar upp på internet. Jag ska höra med Fairfax och kolla om det finns möjlighet till det.

See User information
bra det ska bli intressant o se om ALLA konstnärer är frimurare...

Posted on: 2007/7/21 10:19

Anonym
Ja, alla erkända konstnärer. Det finns säkert de som är konstnärer utan att allmänheten vet om det osv

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper